Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Musertava lapsettomuus

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.2.25 15:53:53

Olen jo 35-vuotias. Miehen kanssa olemme yrittäneet lasta viimeisen neljä vuotta, mutta tuloksetta. Alan vähitellen havahtua siihen todellisuuteen, että taidamme jäädä lapsettomiksi. Tämän käsittäminen on musertavaa. Onko kohtalontovereita, miten tästä voisi selvitä?

Re: Musertava lapsettomuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 15:57:18

Adoptiolapsi?

Päivämäärä:   5.2.25 15:58:07

Voi olla tyhmä kysymys mutta oletko mittauttanut kilppariarvot?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   5.2.25 15:59:39

Olen mitannut kilppariarvot pari vuotta sitten ja ne oli 4.3.

Päivämäärä:   5.2.25 16:03:19

Oletteko lapsettomuushoidoissa?

Päivämäärä:   5.2.25 16:06:54

Saatko tuohon hoitoa? Itse sain lääkkeet kun arvot olivat 1,8 ja 15. Jos et niin hopi hopi oikealle endogrinologille

Päivämäärä:   5.2.25 16:12:43

Siis ymmärsinkö oikein, ettette ole hakeutuneet hoitoihin?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   5.2.25 16:26:42

Tuo on tosi surullista. Mitä kaikkea olette tähän mennessä jo asian eteen tehneet?

Päivämäärä:   5.2.25 16:27:39

Minäkin kysyn että ettekö ole hakeutuneet hoitoihin? Miksi ette?

Päivämäärä:   5.2.25 16:32:10

Mutta ymmärrän tuon tunteen, miten se hajottaa ja rypistää ihmistä sisältä. Se tyhjän sylin tunne on valtavan konkreettinen ja ajoittain raskas. Facebookissa on simpukan ryhmiä, kannnattaa niissä olla ja jutella muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa, minua helpotti huomattavasti. Mutta ehdottomasti hakeutukaa hoitoihin, jo pelkkä ensimmäinen lapsettomuuslääkärillä käynti oli psyykkisesti huojentava.

Lähettäjä: Väärä mies 
Päivämäärä:   5.2.25 16:35:59

Aikoinaan naapurissa pariskunta ei saanut lasta aikaiseksi, meni hedelmällisyys hoidoksi. Kävin ammattilaisena pistämässä pari päivittäis sarjaa hormoniruiskeita ennen munasolujen talteenottoa.
Saivat sitten lapsen, mutta myöhemmin erosivat. Nainen löyti uuden miehen ja parissa kuukaudessa oli raskaana luomusti.

Kaikki parit ei sovi yhteen jostain syystä lapsen saannin kannalta. Ennenhän kylänmiehet hoiti taloon perillisen jos sitä ei alkanut kuulua parin omien toimien kautta.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   5.2.25 16:49:59

Nyt äkkiä hoitoihin, jos vielä ette ole.

Lähettäjä: Copypaste 
Päivämäärä:   5.2.25 16:54:43

.” Nainen löyti uuden miehen ja parissa kuukaudessa oli raskaana luomusti.

Kaikki parit ei sovi yhteen jostain syystä lapsen saannin kannalta. ”

Tiedän myös tällaisen esimerkin lähipiiristä. Mutta aloittaja ja mies molemmat tutkimuksiin ja hoitoihin, jos biologinen perheenlisäys haaveena molemmilla. Vuodenkin yritys riittää jo tutkinuksiin ja hoitoihin pääsemiseksi.

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   5.2.25 17:06:00

Siis ihanko oikeasti TSh arvosi on 4?!?

Ei ihme ettet ole raskautunut. TSH arvo raskautta yrittävälle tulee olla alle 2,5! Ilmeisesti ette ole myös tutkimuksissa käyneet sillä siellä tämä olisi kyllä hoidettu kuntoon.

Päivämäärä:   5.2.25 17:36:05

Todellakin, jos tsh noin niin raskaus ei ala ilman lääkitystä.

Lähettäjä: Molla 
Päivämäärä:   5.2.25 18:00:35

Meille ei vauvaa tullut vaikka käytiin hoidot läpi. Sitten mies lähtee vieraisiin ja erottiin enkä kokenut että olisin yksin ja kaikesta ihan p*skana jaksanut mihinkään adoptio asioihin perehtyä.
Aika on auttanut. Elämä on täyttynyt muilla asioilla ja on ihan ok. Joitakin vuosia kesti kokonaan pureskella tuo kaikki.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   5.2.25 18:18:28

Varaa ihmeessä aika tutkimuksiin!

Lähettäjä: Öljy&vesi 
Päivämäärä:   5.2.25 18:28:54

Minun näkemystäni ei varmastikaan kaikki jaa mutta mielestäni ne jotka eivät omin toimin raskaudu ovat hyviä sijaisvanhemmiksi. Kaikki elämässä ei mene muutenkaan niinkuin itse aina toivoo. Miksi ette antaisi rakkautta niille lapsille joiden vanhemmat eivät osaa lämmintä ja turvallista kotia heille antaa.
Lapsenteko ei ole mikään meriitti millä mitataan ihmisarvo tai kuinka hyvä olet ihmisenä. Siinä onnistuvat valitettavasti elämänhallinnan kanssa painivat, kiireiset bisnesihmiset ja päihdeongelmaiset. Ja se on surullista. Lapsenhankkimista ennen olisi käytävä soveltuvuuskoe. Sellaista ei valitettavasti varmaan koskaan tule lakiin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.2.25 19:00:21

Ilman alkoholia olen ollut sen neljä vuotta, enkä tupakoi. Syön äärimmäisen terveellisesti, liikun ja nukun. Miehellä myös samat elintavat. Vitamiinilisät käytössä ja huolehdin foolihapon saannista. Teen ovulaatiotestejä, ja ovulaation aikaan seksiä on viikossa päivittäin ja muuten ehkä 2 kertaa viikossa. Ei tästä vain mitään tule.

Päivämäärä:   5.2.25 19:03:56

Kipin kapin tutkimuksiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.