Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pätkäpaasto - miten aikataulutatte?

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   5.2.25 15:49:33

Haluaisin kokeilla pätkäpaastoa ihan kunnolla, mutta en saa ainakaan tuota 16/8 paastoa mitenkään sopimaan arkeeni. Miten oikein järjestätte sen käytännössä? Vai toimisiko joku lyhyempi paasto aika yhtä hyvin? Käytännössä rytmi on jo 12/12 eikä sillä "paastolla" ole vaikutusta mihinkään.

Itse teen klo 9-17 töitä, ja jokin aamupala on pakko syödä viimeistään klo 10 tai aivot sakkaa kokonaan. Kahviakaan en voi juoda tyhjään vatsaan. Harrastukset kestää yleensä 18-20:30 ja niiden jälkeen olen todella nälkäinen. Ei auta vaikka söisin raskaan ruuan klo 16, vaan vatsa huutaa ja nukkuminen ei onnistu jos en syö vielä jotain päästyäni kotiin.

Re: Pätkäpaasto - miten aikataulutatte?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 15:51:43

Ehkä pätkäpaasto ei vaan sovi sinulle? Ei siinä ole mitään väärää.

Lähettäjä: ööh 
Päivämäärä:   5.2.25 16:02:17

Siis minkä takia haluat pätkäpaastota, kun se ei selvästikään sovi arkeesi vaan sitä noudattaessa olisit vain nälkäinen, aivot sakkaisivat etkä saisi unta? Ei sinun tarvitse noudattaa pätkäpaastoa siksi että joku on keksinyt sellaisen. Jos haluat laihduttaa, se onnistuu ihan vanhoilla perinteisillä konsteilla. Et tarvitse paastoja.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.2.25 16:03:38

Unohda erikoisdieetit ja keskity vähentämään energian määrää sellaisella tavalla, joka on sinulle kaikista helpoin toteuttaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.2.25 17:09:18

No kyllähän pätkäpaaston idea vähän niinkuin on sellainen, että tiettyihin aikoihin ei syödä, ei vaikka olisi nälkä. Muuten sitä ei saa toimimaan. Itse kyllä totun rytmiin nopeasti, eikä nälkä enää sen jälkeen vaivaa. Paastoan yleensä iltakuudesta puoleenpäivään.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   5.2.25 18:15:41

Ajatuskatko, syöt vääränlaista ruokaa jos sinun on nälkä, vaikka olet syönyt "raskaan" aterian!

Lopeta HIILIHYDRAATTIEN syönti, ne aiheuttavat nälän tunteen! Proteiini ja rasva, siinä se.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 18:47:52

Minulla taas hiilihydraatit tuo sen kylläisyyden tunteen, voin syödä mahan täyteen rasvoja ja proteiinia mutta kylläisempi olen jos siinä on peruna mukana. Meitä on moneksi.

Kannattaa kyllä miettiä voisiko se ateriasta seuraava nälän tunne olla närästystä. Minun on joskus vaikea erottaa niitä toisistaan, kai aivot ajattelee että vatsaan sattuu = nälkä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.