Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkuva huimaus

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.2.25 15:05:59

Ehkä etsin vaan kohtalotovereita. Auttaisi tieto jos jollain muulla on ollut samaa ja on selvinnyt täysjärkisenä. Mulla on huimausta ollut kuusi vuotta, on-off vaihdellen. Välillä pidempään hyviä jaksoja, välillä pahempana. Huomaan että stressi vaikuttaa, eli tuskin on somaattista. Uusi työ ja muutto kuormittaa. Pää on kuvattu, kahdella neurologilla ja kahdella korvalääkärillä tutkittu, mitään ei löydy. Jännitysniska on ainoa diagnoosi. Olo kokoajan kun laivalla kävelisi, tai pumpulin päällä. Pakotan itseni päivittäin ulos lenkille/salille/portaisiin, etten jäisi vaan sisälle joka varmaan pahentaisi asiaa. Mutta jatkuva hutera ja tasapainoton olo käy mielenterveyden päälle. Kun joutuu tosi paljon psyykkaamaan vaikka parin kilsan lenkille lähtemisen kanssa. En edes tiedä mitä pelkään. Ehkä kaatumista, olisi noloa jos kaatuisin. Koskaan en ole kyllä kaatunut, olo vaan on epävarma. Onko kellään ollut samaa?

Re: Jatkuva huimaus

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   5.2.25 15:24:47

Meneppä nyt ensi alkuun oateopaatille tai vastaavalle ja kerro vaivasi. Sitten vaan sitä niskajumppaa. Joka päivä. Liikkeitä on netti täynnä. Itsellä jännitysniska tekee tosi pahaa asentohuimausta ja siihen ei auta kuin Saad sen niskan osat kohdilleen ja verenkierto kuntoon. Itse mm. punnerran pöytää vasten niin että lavat liikkuu, teen niskan vasta työntöä kättä vasten, venytykset ei itsell toimi.. siellä ylhäällä rangassa voi olla jotain hieman 'pois kohdaltaan' ja tekee juuri sitä laivankansi heilutusta.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   5.2.25 15:29:36

Ja oletettavasti verenpaineet ja -sokerit katsottu? Raudat? Hometalokin saattaa kuulemma aiheuttaa huimausta...

Päivämäärä:   5.2.25 15:36:33

Kaikki veriarvot on katsottu ja priimaa. Kiropraktikolla olen käynyt naksauteltavana useasti, ei ole ollut hyötyä. Myös eri fyssareilla olen käynyt. Pitäisi istumatyön vuoksi kyllä tehdä niska ja hartiajumppaa enemmän.

Kiitos osteopaattivinkistä. Täytyy varata aika sellaiselle vielä josko olisi apua.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   5.2.25 16:11:19

Oli nuorempana. Loppui, kun vaihdoin työn, ja stressi loppui.

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   5.2.25 16:22:43

Kaverilla oli joku hormooniheitto, mies on hän. Aamulla eniten huimausta. Kaikki ok, mut sit yks lääkäri päätti testata, kun itse epäili. Ei kovin yleinen...mikähän se oli....

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   5.2.25 17:27:47

Mieheni on taipuvainen huimaukseen. Jossain vaiheessa meni jo aika pahaksi, oli joka viikko kohtaus. Kohtauksen aikana ei voi kuin maata paikallaan.

Han kaytti jokapaiva nenasuihketta. Oli ns. riippuvainen siita kun muuten oli aina nena tukossa. Han lopetti sen kayton ja huimaus loppui kuin seinaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.2.25 17:29:58

Voisiko olla hyvälaatuinen asentohuimaus? Toki jos olet lääkärissä ja eri hoidoissa käynyt niin olisi varmaan jo se huomattu.

Päivämäärä:   5.2.25 17:40:18

Asentohuimaus on karusellimaista. Tämä on keinuttavaa ja korvat on tutkittu. Ei kuulemma ole asentohuimausta.

Jokaiselle suuri kiitos vastauksesta!

Lähettäjä: Bitti 
Päivämäärä:   5.2.25 18:05:08

Onko menieren tauti suljettu pois?

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   5.2.25 18:16:24

Mä oon käyttänyt tähän postafenia, siis matkaoahoinvointilääkettä. Hyvälaatuinen asentohuimaus, magneettikuvista lähtien kaikki ok. Niskat jumissa kroonisesti työn vuoksi.

Päivämäärä:   5.2.25 18:23:17

Meniere on poissuljettu.

Minkälaisia oireita sulla on tai oli W? Onko tuo lääke auttanut? Voisin testata, tuskin siitä haittaakaan on! Kiitti vinkistä :)

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.2.25 18:34:35

Kannattaa ottaa somessa seurantaan:
https://omtfysioterapianiemi.fi/

Itse aloitin asentohuimauksen hoidon, on vielä kesken mut lupaavia tuloksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 18:38:59

Kokeile käydä kunnon urheiluhierojalla useamman kerran.

Voisko liittyä hormoneihin? Onko vaihdevuodet?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.