Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä kotitöitä teillä on?

Lähettäjä: Laiska töitään 
Päivämäärä:   5.2.25 11:07:18

Saatte itse määritellä, mitkä ovat kotitöitä, mutta jätetäänkö ne "heh heh, kyllä palmun alla makailu työstä käy"-jutut pois...

Meillä on aamulla lasten herättäminen ja aamupala pöytään, pikainen pöydän raivaus. Jos lähdemme töihin samaan aikaan, otan usein autot tallista ulos. Joskus joutuu tekemään pikaiset lumityöt joko lapiolla tai lingolla.

Töiden jälkeen laitan välipalaa itselleni ja lapsille ja aloitan kotityöt. Eilen laitoin uunit lämpiämään ja rupesin sulattelemaan putkia. Vein välissä toisen lapsen kaverinsa luokse. Tein ruuan, siivosin jäljet laitoin pyykit koneeseen, toinen lapsi jatkoi putkihommaa ja syötiin. Sitten vein hänet treeneihin, samalla tyhjensin roskikset ja tullessani kannoin puita sisälle. Hain molemmat lapset kotiin, lämmitin saunan ja laitoin pyykkejä ja toinen lapsi laittoi iltapalaa.

Tänään taas lämmitän uunit, ajattelin leipoa leipää eilisen sopan kaveriksi, vaihdan lakanat nyt kun pyykkikori on tyhjä, kuskaan toisen lapsen treeneihin ja pois, toinen lapsi imuroi alakerran jos ei ole suunnitellut mitään kavereidensa kanssa. Syödään ne välipala, päivällinen ja iltapala, siivotaan jäljet. Tänään pitäisi olla iisi päivä.

Huomenna mies tulee kotiin ja ottaa ruokatilauksen tullessaan, laittaa ruuat kaappeihin. Ilmeisesti tuiskuttaa niin on lumitöitä, minä varmaan teen ne, lapsilla omien huoneiden siivous ja loppu imurointi. Mies joutuu korjaamaan pari juttua, joita en osaa. Normaalit ruuanlaitot ja raivaukset ja pyykkiä.

Tässä on kolmen päivän esimerkit, meillä viedään yleensä kaikki paikalleen käytön jälkeen, tiskikoneita on kaksi niin ei ole erillisiä raivaussiivouksia arkena.

En laskenut kotitöihin mitään eläimiin liittyvää, tosin jos meillä olisi vaikka hiiriä, niin kyllähän häkkien siivoaminen on kotityö.

Re: Mitä kotitöitä teillä on?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.2.25 11:10:25

Vaatehuolto, siivous, ruoanlaitto, kaupassa käyminen, roskien vienti jne perusjutut. Mökillä lisäksi puiden teko/kanto + vesien täyttö. Ja toki lemmikkien hoito. Aika pientä.

Lähettäjä: Laiska töitään 
Päivämäärä:   5.2.25 11:15:25

Niin joo ja meillä on usein jokin remontti tai sisustusprojekti meneillään, ne ovat ehdottomasti kotitöitä. Viime kuussa laitettiin mökille keittiönkaapit ja nyt aloitan vessan remontoimisen.

Lähettäjä: susikoira 
Päivämäärä:   5.2.25 11:16:47

Asun yksin kahden koiran ja kissan kanssa maalla puulämmiteisessä talossa. Puut on omasta metsästä, itse tehtyjä. Talvella lumenluontia käsin nauttien suomen ihanasta(NOT) talvesta. Kesällä nurtsin leikkaamista, talon ja pihan ylläpitohommia. Kaupassa käynti, pyykit, siivous, ruuanlaitto, koirien ja kissan ruokinta, puilla lämmitys. Kaiken teen itse ja nautin siitä.

Lähettäjä: kissa 
Päivämäärä:   5.2.25 11:17:41

Ruoanlaitto 2 kertaa viikossa.
Pyykit 3 kertaa viikossa.
Kissan ruokinta ja paijaus X kertaa päivässä. =)
Imurointi 1-2 kertaa viikossa.

Ah, kerrostaloelämä, ei lapsia. Parasta.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.2.25 11:30:43

Kaikki paitsi roskat ja keittiön siivous

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 11:32:50

Aamulla puen ja haen ulkoa pari koppaa puita jotka raahaan sisälle. Koira ulkoilee samalla itse pihalla.

On lemmikin hoitoa, annan koiralle ruokaa, pesen sen kupin, möyhin pedin, sitten jatkan tätä muiden lemmikkien suhteen. Valmistan niiden ruoat ja putsailen.

Laitan tulet pesään ja lämmitän. Laitan oman aamupalan.

Sitten ei olekaan muuta kuin lemmikkien hoitoa ja omien aterioiden valmistusta. En tiskaa joka päivä, en laita ruokaa joka päivä, pyykkiä pesen parin viikon välein. Lattian imuroin kerran viikossa ja sekin vähän liian usein kun ei lattioille oikein mitään mene. Talvella joskus harvoin pitää tehdä hiukan lumitöitä, tänä talvena ei kertaakaan. Kesällä en leikkaa nurmikkoa enkä muutenkaan hoida pihaa koska luonto ei tarvitse hoitamista, se osaa kyllä itse.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.2.25 11:38:44

Aamupalan laitto, tiskaus, kaupassa käynti, siivoud, pyykinpesu

Lähettäjä: samavene 
Päivämäärä:   5.2.25 11:41:18

Isoin työ on melkein jokapäiväinen kaupassa käynti. Satunnaista siivoilua, kukkien kastelua, ruoanlaittoa.

on kolme teiniä, ja yritän joka päivä keksiä jokaiselle jonkin kotityön. Roskia en ole vienyt moneen vuoteen itse. Pyykkejä ja astioita en ole ottanut koneista aikoihin.

Kerrostalo, ei autoa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   5.2.25 11:58:59

No. Pakkasella kolme kertaa päivässä tulet kattilaan. Puiden kanto tätä varten.

Lapset päiväkotiin + esikoisen ohjeistus kouluun.

Joka päivälle riittää pyykkiä, astianpesukoneen tyhjennystä ja täyttöä, ruuanlaittoa tai valmistelua, roskien vientiä, keittiö siistitään Joka aterian jälkeen. Kissan ruokinta tietty.

Kerran viikossa imurointi, kodinhoitohuoneessa kaksi x viikossa.

Kerran viikossa tai 1,5 viikon välein haen kauppaostokset noutopalvelusta, muuten pieniä täydentäviä vain.

Lumityöt, remontit ja polttopuiden teko on sitten vielä asia erikseen. Ja nurmikon leikkuu ja rikkaruohojen kitkentä, mutta puutarhahommat yritän pitää harrastuksena. :D

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.2.25 12:23:37

Pyykit, siivous, tiskit, lumityöt, puulämmitys (sis. myös puiden haun metsästä), pihatyöt ja puutarhanhoito.

Kaikki osallistuu kaikkeen ja joskus voi laiskotellakin. Lämmitys onnistuu myös sähköllä /ilmalämpöpumpuilla, jos tulee tilanne, että ei ehdi/jaksa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 12:58:48

Olen eläkkeellä. Siivous ja ruuanlaitto on minulla. Kaupassa käydään kahden viikon välein. Puulämmitys niin puita kannetaan tai noh, vedetään pannuhuoneeseen päivittäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.