Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Antaisitko lasten juoda kuohujuomaa?

Lähettäjä: Telle 
Päivämäärä:   4.2.25 23:28:56

Antaisitko lasten, siis pienempien, en tarkoita 17,5-vuotiasta, juoda alkoholitonta kuohuviiniä, lehtikuohua tai alkoholitonta glögikuoharia?

Annatko lasten skoolata juhlissa? Alkoholittomalla kuoharilla/muulla tarjottavalla drinkillä vai sitten pommacilla tai vedellä tms?

Re: Antaisitko lasten juoda kuohujuomaa?

Päivämäärä:   4.2.25 23:30:15

Entäs alkoholiton olut tai siideri?

Lähettäjä: Bitti 
Päivämäärä:   4.2.25 23:31:46

Kyllä, tottakai silloin kun kyseesä on juhlat joihin kutsuttu myös lapsia. He osallistuvat maljan nostoon ja saavat omat lasit kuplivaa. Miksi eivät saisi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 23:35:31

Aina, kun juhlitaan porukalla: uusivuosi, häät, aikuisten synttärit jne. taaperot siemaisee, jos jaksaa keskittyä, pommakkia ja isot lapset kuoharia ja lähtee omiin hommiinsa.

Päivämäärä:   4.2.25 23:36:33

Itse olen antanut juoda kuoharia, koska se oli makeaa kuin limppari, emmekä me aikuiset voineet sitä juoda. Sanoin että se on limpparia, etteivät selitä että äiti antoi viiniä. Glögikuoharia olen antanut myös, koska se on herkkua ja jotenkin kuuluu asiaan että kaikki saavat herkutella. Sitä olen sanonut glögilimppariksi.

Olutta ovat saaneet maistaa, eivät tykänneet, siideriä meillä ei ole koskaan tainnut olla. Mutta kun itse olin lapsi, niin lapsille tarjottiin siideriä jossa oli pari prossaa alkoholiakin...

Ja lapset saavat skoolata ihan sillä mitä tarjotaan. Jos alkoholiton vaihtoehto on Pommac, niin sillä sitten.

Olen kuullut että tällainen on sopimatonta niin kysyn raadilta. Omaan suuhuni ei sovi että korostaisin hirveästi juoman alkoholittomuutta, minulle olut on olut ja viini on viini, siksi on helpompi puhua lapsille esim. glögilimpparista kuin ruveta korostamaan joka juomasta, että alkoholitontahan tämä, heh heh.

Päivämäärä:   4.2.25 23:41:30

Juhlissa saa skoolata sillä, mitä tarjolla on alkoholittomaksi vaihtoehdoksi. Miksei saisi? Pienempinä eivät ole tykänneet kuohuvista/hiilihapollisista, mutta silloinkin ovat juhlissa halutessaan saaneet maistaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.2.25 23:44:13

Tämä on tosi hämmentävä kysymys. En ole ikinä törmännyt tilanteeseen, jossa vanhemmat eivät antaisi lasten juoda alkoholitonta lehtikuohua. Sehän on limsa käytännöllisesti katsoen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.2.25 23:55:22

En usko, että alkoholiton kuohari maistuisi lapsille. Saavat tietenkin skoolata millä tahansa alkoholittomalla juomallamitö on tarjolla ja mistä tykkäävät.

Päivämäärä:   4.2.25 23:57:30

Siis kysytkö saavatko lapset juoda alkoholittomia juomia? Tietenkin saavat. Mistä syystä siis eivät saisi?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   5.2.25 00:02:58

"
Siis kysytkö saavatko lapset juoda alkoholittomia juomia? Tietenkin saavat. Mistä syystä siis eivät saisi?" Ja minua sanotaan tyhmäksi... tajusin hyvin, että aloittajaa on paheksuttu (ja itsekin olen netissä törmännyt vastaavaan paheksuntaan) kun lapsille annetaan, niin, ei alkoholittomia juomia kuten vettä, vaan aikuisten juomiksi miellettyjä juomia.

Päivämäärä:   5.2.25 00:57:44

Kysymys voi olla hämmentävä sen takia, että meillä ei ole vakiintunutta kulttuuria maljan kohottamiseen ja siitä siemaisemiseen.
Lapsikin voi kohottaa maljan ilman, että se särpii koko setin heti pohjia myöten.

Päivämäärä:   5.2.25 01:05:37

Alkumalja ei ole snapsi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.