Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pidätkö kaapintyhjäyspäiviä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 16:13:49

Onko tapana pitää kaapintyhjäyspäiviä?

Itse olen tänä vuonna käynyt kaupassa kaksi kertaa, muuten olen taas tehnyt ateriat kaappien kätköistä. Pidän kaapintyhjäyspäiviä useamman kerran vuodessa. Jää helposti jämiä ja puolikkaita pusseja sinne tänne, nehän vanhenee ellei aktiivisesti mieti käyttöä.

Tänään aamupalaksi oli lesepuuroa vadelmilla (en ikinä muista käyttää leseitä enkä jaksa useinkaan kaivaa pakastimesta marjoja) ja pakastimesta joululimppua ja join teetä paketista joka ei pahaa mutta ei suosikkia ja se on sinne jäänyt käyttämättä.

Lounaaksi kaivelin lisää pakastinta, löytyi pakastepelmeneitä ja pakasteparsakaalia jotka höyrytin.

Välipalaksi kaivoin kaappia taas, löytyi hunajan jämät, kanelipussin rippeet vaikka uusi pussikin oli jo ostettu ja avattu, pakastimesta sekamarjoja, banaania ja hiukan vanhentunut rahka jääkaapista, jotain siemeniä. Tuli hyvä smoothie. En näitäkään normaaliarjessa jaksa kaivella ja käyttää, laiska minä. Arjessa ei vaan jaksa kun kun aamulla lähtee ja illalla palaa niin miettiä jotain hunajapurkin pohjien järkevää käyttöä. On mukava että ei tule ruokahävikkiä ja raha säästyy kun ei käy kaupassa normaalisti. Ennen mulla vanheni kaikki tuollaiset helposti kaapin syvänteisiin ja sitten heitin menemään.

Re: Pidätkö kaapintyhjäyspäiviä

Päivämäärä:   4.2.25 16:31:12

Yritän kovasti käyttää kaikkia kaapeissa olevia ja aika hyvin onnistunkin. Jonkiverran on sellaisia hutiostoksia tai kokeiluja jotka jää vanhenemaan.
On kiva kun voi siirtää kaupassakäyntiä, nyt on tulossa se lakkokin niin joulun jämiä syömällä selviää taas kuukauden.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.2.25 16:51:10

Syön jääkaapin sisällön aina aika tyhjiin ennen seuraavaa kauppakäyntiä, käyn siis kaupassa kerran viikossa tai kahdessa. Tämä tuntuu olevan aika epänormaalia etenkin lapsiperheellisten mielestä, koska täältäkin luettuna "jokaisella normaalilla työssäkäyvällä aikuisella on aina vähintään runsaat aamiaistarpeet kaapissa". Juu ei ole. Ei ole rahasta kiinni, vaan kaupassakäynnin laiskuudesta.

Päivämäärä:   4.2.25 17:00:53

Joo ennen isoa kauppareissua syön jääkaapin tyhjäksi. Tyhjään myös kaikki epämääräiset purkit ja purnukat, joko kehitän niistä jotain tai sitten roskiin jos ovat jo pilalla. Kuiva-ainekaappia ja pakastinta käyn säännöllisesti läpi, en tykkää kaikesta epämääräisestä sälästä mikä ollut vuosikausia jossain kaapin nurkassa.

Lähettäjä: Sini 
Päivämäärä:   4.2.25 19:39:23

Joo hyvä kun muistutit, nyt täytyis alkaa tekemään tuota. Muita kaappeja käyn kyllä läpi ja heitän pois turhaa tavaraa, mutta ruokakaapit on kyllä nyt mun hamstrauskohde ollut. Aina tarttuu mukaan alelihoja yms ja tungen ne vaan pakkaseen. Onneksi on itsestään sulattava palastin niin ei tarvi saada koskaan kokonaan tyhjäksi, ei meinaan onnistu :D Nyt kylllä täytyy alkaa tekemään ruokaa kaappien perukoilta...

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   4.2.25 19:53:36

En. En hamstraa ruokaa. Ostan mitä tarvitsen noin kolmeksi päiväksi.

Kotivarana on lähinnä vettä, paketti mysliä ja muutama säilykepurkki. Niitä pikkuhiljaa käytän, ja ostan uuden tilalle.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   4.2.25 20:19:43

Kaapit on aina aika täysiä sekä kuiva-aineita että pakkasessa ja jääkaapissa. Käyn säännöllisesti läpi, tosi vähän menee haaskuun mitään. Jääkaapin sisältöä käyn läpi useamman kerran viikossa, kuiva-ainekaappia ja pakastinta muutaman kuukauden välein.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.