Lähettäjä: .
Päivämäärä: 4.2.25 16:13:49
Onko tapana pitää kaapintyhjäyspäiviä?
Itse olen tänä vuonna käynyt kaupassa kaksi kertaa, muuten olen taas tehnyt ateriat kaappien kätköistä. Pidän kaapintyhjäyspäiviä useamman kerran vuodessa. Jää helposti jämiä ja puolikkaita pusseja sinne tänne, nehän vanhenee ellei aktiivisesti mieti käyttöä.
Tänään aamupalaksi oli lesepuuroa vadelmilla (en ikinä muista käyttää leseitä enkä jaksa useinkaan kaivaa pakastimesta marjoja) ja pakastimesta joululimppua ja join teetä paketista joka ei pahaa mutta ei suosikkia ja se on sinne jäänyt käyttämättä.
Lounaaksi kaivelin lisää pakastinta, löytyi pakastepelmeneitä ja pakasteparsakaalia jotka höyrytin.
Välipalaksi kaivoin kaappia taas, löytyi hunajan jämät, kanelipussin rippeet vaikka uusi pussikin oli jo ostettu ja avattu, pakastimesta sekamarjoja, banaania ja hiukan vanhentunut rahka jääkaapista, jotain siemeniä. Tuli hyvä smoothie. En näitäkään normaaliarjessa jaksa kaivella ja käyttää, laiska minä. Arjessa ei vaan jaksa kun kun aamulla lähtee ja illalla palaa niin miettiä jotain hunajapurkin pohjien järkevää käyttöä. On mukava että ei tule ruokahävikkiä ja raha säästyy kun ei käy kaupassa normaalisti. Ennen mulla vanheni kaikki tuollaiset helposti kaapin syvänteisiin ja sitten heitin menemään.
|