Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  helppo laihdutus, mitä seuraavaksi?

Lähettäjä: Garden 
Päivämäärä:   4.2.25 14:50:01

Meneillään on sellainen kevyt pudotus, vähitellen elämäntapoja muokkaamalla. Nyt ollaan päästy 92kg -> 86kg viime kesän jälkeen, mutta siihen se sitten on jäänytkin. Mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi?
Pienehköt lapset rajoittavat jonkun verran ajankäyttöä ja ruokailua (joka päivä ei mahdollista tehdä äidille omaa ruokaa eli peruskoti ruuilla suurimmaksi osaksi mennään)

Tähän mennessä tehtyjä muutoksia:
* liikunnan lisäys (nyt ryhmäliikuntaa 2-3 krt vko ja kerta viikkoon sulkpallo tai sähly työporukalla)
* aamiainen proteiinipitoisempi; esim kananmuna + proteiinijogurtti tai kaurapuuro raejuustolla
* herkkuja vain kerta viikkoon, ei juuri limuja/mehuja jne, alkoa en juo muutenkaan
* kasvisten osuuden lisäys aterioille (esim enemmän lisukesallaatteja, osan perunan/riisin tms korvaus kasviksilla)

* arkena pyrin olemaan syömättä 19-8 välisen ajan (harrastusten takia vaika aloittaa ns. pikkupaastoa aikaisemmin)

mitä muuttaisitte seuraavaksi että saisi taas painoa vähän enemmän laskuun

Re: helppo laihdutus, mitä seuraavaksi?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   4.2.25 14:56:39

Nyt kun ne kasvikset lautasella on tuttu juttu niin lisää niitä vielä pikkuisen ja pienennä muun ruoan annoskokoa samassa suhteessa. Tai korvaa lautaselta ne hiilarit kokonaan kasviksin.

Lähettäjä: Eeme 
Päivämäärä:   4.2.25 14:58:08

Eipä tuossa taida muu auttaa kun joko nipistää ruoasta tai lisätä liikuntaa. Eli annoskoko pienemmäksi tai vaihtaa jotain kevyempään (esim. raejuusto rasvattomaan) tai vähentää vielä enempi herkuista.

Tai sitten lisää liikuntaa vaikka joka päivälle 20-30 min (kävely, juoksu, kahvakuulailu yms.).

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.2.25 14:58:31

Minä vaihdoin voin kevyttuorejuustoon, maukasta ja vähemmän rasvaa :) toki jos et käytä voita leivän päällä niin ei ole hyvä vinkki

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.2.25 14:59:17

Oisko joku liikunta mitä pystyisit tekemään yhdessä lasten kanssa? :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 15:02:01

"Pienehköt lapset rajoittavat jonkun verran ajankäyttöä ja ruokailua (joka päivä ei mahdollista tehdä äidille omaa ruokaa eli peruskoti ruuilla suurimmaksi osaksi mennään)"

Mitä tämä tarkoittaa? Syötät jotain epäterveellistä lapsille kun kerran koet ettei se ole sopiva ruokavalioosi? Meillä on aina syönyt koko perhe samaa ravitsevaa ruokaa ja ollaan aina oltu normaalipainoisia.

"herkkuja vain kerta viikkoon, ei juuri limuja/mehuja jne"

No nämä pois. Ei laihduttaja tarvitse herkkuja. Saatat syödä älyttömästi kaloreita herkuttelemalla "vain" kerran viikossa. Se on kuule aika paljon. Myös "ei juurikaan" limut ja mehut kokonaan pois.

Hyötyliikuntaa. Lisää askelia päivään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.2.25 15:03:40

Ensimmäisenä kaikki herkut pois. Kotona herkkuja ei syödä, juhlissa vain pienesti.
Itse lähdin myös lisäämään paaston kestoa päivään. Itselle luontaisin oli jättää aamupala pois ja juoda silloin vain kahvi/tee. Nykyisin menee jo lähes One meal a day -taktiikalla, kun kroppa tottunut paastoilemaan.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.2.25 15:04:28

Mä oon normaalipainoinen ollut ikäni, joskus teininä alipainoinenkin. Mun ruokavalioon arkena ei ole ikinä kuuluneet limut, mehut enkä todellakaan herkuttele joka viikko. Eli siinä yksi syy miksi olet ylipainoinen.

Päivämäärä:   4.2.25 15:27:06

Tuolla että mennään peruskotiruuilla tarkoitin ettei meidän nirsot lapset oikein suostu tyyliin pelkälle salaattilinjalle vaan tykkäävät syödä ihan perusruokia kuten makaroonilaatikkoa/lihapullia/tortilloita jne. En koe noita mitenkään erityisen epäterveellisiksi vaan mielummin yritän muokkailla omaa osuutta esim isommalla kasvisten määrällä. En halua lähteä siihen että teen joka päivä lapsille oman ruuan ja itse puputan jotain kanaa ja parsakaalia.
Helppo laihdutus minulle tarkoittaa siis sitä etten halua vaikeuttaa elämääni tarpeettomasti

Päivämäärä:   4.2.25 15:40:32

Mehuja voisi tosiaan vähentää, mitä juotte viikonloppuna aamiaisella? Pelkkä vesi ei oikein uppoa aamusta

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   4.2.25 15:59:36

Hiilihydraattien vähentäminen päivittäisessä ruokavaliossa auttaa terveempään elämään ja painon laskuun. Janojuomaksi vain vesi. Limut ja mehut pois.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   4.2.25 17:08:16

Jännä ajatus että vain salaatti on terveellistä...

Lähettäjä: Raquel 
Päivämäärä:   4.2.25 18:12:59

Taattua ht.net laatua… kunnon sanojen vääristelyä jos sanotaan tyyliin ”pelkälle salaattilinjalle” niin jo otetaan se kirjaimellisesti että ”vain salaatti on terveellistä”. Vähemmän fiksut varmasti ymmärsivät etteivät esim päiväkotilapset oikein perinteisesti syö tyypillisiä laihisruokia… mutta onneksi tässä kysyttiin vinkkejä niin joidenkin on pakko vaan päästä pätemään tyylillä ”en minä ainakaan syö herkkuja kerran viikossa”
Mun vinkki aloittajalle on että kokeile vähentää annoskokoja entisestään ja lisätä hyötyliikuntaa, kävele kauppaan/töihin aina kun mahdollista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 18:29:24

"Minä vaihdoin voin kevyttuorejuustoon, maukasta ja vähemmän rasvaa :) toki jos et käytä voita leivän päällä niin ei ole hyvä vinkki"

Mielumminkin jättää leivän kokonan pois ja korva vaikka maitorahkalla ja marjoilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.