Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  4-v. lasten vanhemmat ja hoitajat, apua!

Lähettäjä: nelsa 
Päivämäärä:   4.2.25 13:07:39

Missä iässä sinun lapsesi lopetti kokonaan potan käytön ja siirtyi wc-pöntölle, joko pöntönsupistajan kanssa tai ilman.

Minun luonani vierailee noin kerran kuussa ihan pian 4 v. täyttävä, joka käyttää kotonaan pottaa wc-asioissaan ja minun luona myös. En ollut itse tajunnut, että tuo 2 vuotta sitten ostmani Orthexin "pikkupotta" on hälle liian pieni.

Hän itse sanoi, että mun pitää ostaa hälle isompi, että toi on liian pieni :D Vanhempansa sanoivat heti, että ei tarvitse ostaa, koska hän voi vallan hyvin käyttää sitä 2 vuotta sitten pikkupotan kanssa ostamaani supistajaa ja mennä pöntölle. Heilllä on samanlainen kotona, supistaja, mutta lapsi suosinut pottaa kotonakin sekä hoidossa pph :lla myös.

Minä olen vähävarainen ja tuo 25 e "tuolipotasta" on kerran kuussa käytöllä iso raha. Ilomielin ostan JOS on todennäköistä, että hän käyttää sitä esimerkiksi vuoden verran täällä eli 12 päivänä :D

Mutta se kysymys olikin, että kuinka kauan keskimäärin normaalistikehittyvät lapset käyttävät pottaa sen jälkeen kun ovat 4 vuotta? Uskoakseni eivät kauaa, koska ei nyt eskarissa eikä pitkään sitä ennen enää pottaa käytetä!

Lapsi ollut jo vähintään vuoden 24/7 kuiva.

Lapsi totesi siinä vanhemmilleen, että "no niin voinkin", hänellä ei siis sinällään ole mitään lukkoa siinä pöntön käytössä. On vaan tottunut pottaan. EN halua hänen joutuvan kuitenkaan "poikkeusoloihin" pitkäksi aikaa luonani. Mutta en voi investoida 25 e isoon tavaraan, jonka käyttä jäisi muutamaan kertaan.

Re: 4-v. lasten vanhemmat ja hoitajat, apua!

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   4.2.25 13:10:19

No ei tarvitse ostaa ! Eikä 4v enää kauaa siinä potalla käy, vahvasti pitäisi jo pois ohjatakin kun aika korkea ikä pottailla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.2.25 13:11:51

Ei tuossa iässä olleet varmaan vuoteen käyttäneet enää pottaa missään, sitä pelkkää renkulasupistajaa vain.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.2.25 13:14:00

Ei kannata hankkia enää, potta-aika jäänee taakse ihan kohta. Omani alkoi käymään pytyllä ilman mitään supistajiakaan 3veenä, ei oikein koskaan tykännyt potasta. Ja ainakin päiväkodissa, jossa olin muutama vuosi sitten, ei isojen puolella enää pottia ollut edes tarjolla. Toki pytty oli lasten kokoa.

Päivämäärä:   4.2.25 13:19:05

Hyvä, säästän siis 25 e.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.2.25 13:20:18

Pois tuollaiset potat jo ja ihan normaalisti pöntöllä voi käydä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.2.25 13:24:11

Normaalisti pöntöllä, ei tarvi edes mitään supistajaa siihen. Jakkara voi olla, että asennon saa hyväksi ja on turvallinen olo. Jakkara toimii myös käsien pesussa, joten ennemmin sellainen kuin potta.

Päivämäärä:   4.2.25 13:26:24

jakkara on ollut täällä jo sen 2 vuotta ainakin

Päivämäärä:   4.2.25 13:30:06

Meillä oli pikkupojat pojille pieniä jo 2 vuotiaana. Sellanen tuolipotta on hyvä.

4 vuotiaalla on vielä potta, mutta osannut 3 vuotiaasta käysä vessassa. Potta on houkuttelemassa 2 vuotiasta mallista pottailemaan. Muuten oltaisi laitettu potta jo pois.

Päivämäärä:   4.2.25 13:31:25

Ja supistajaa ja jakkaraa ei olla käytetty. Lapsi pitkä ikäisekseen ja osaa istua pytyllä edessä niin ettei humpsahda sisään.

Päivämäärä:   4.2.25 13:32:19

Ps. Pottia on tori täynnä ilmaiseksi/lähes ilmaiseksi

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   4.2.25 13:51:13

Meillä ei toinen lapsista käyttänyt pottaa koskaan vaan kävi suoraan pöntölle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.