Lähettäjä: nelsa
Päivämäärä: 4.2.25 13:07:39
Missä iässä sinun lapsesi lopetti kokonaan potan käytön ja siirtyi wc-pöntölle, joko pöntönsupistajan kanssa tai ilman.
Minun luonani vierailee noin kerran kuussa ihan pian 4 v. täyttävä, joka käyttää kotonaan pottaa wc-asioissaan ja minun luona myös. En ollut itse tajunnut, että tuo 2 vuotta sitten ostmani Orthexin "pikkupotta" on hälle liian pieni.
Hän itse sanoi, että mun pitää ostaa hälle isompi, että toi on liian pieni :D Vanhempansa sanoivat heti, että ei tarvitse ostaa, koska hän voi vallan hyvin käyttää sitä 2 vuotta sitten pikkupotan kanssa ostamaani supistajaa ja mennä pöntölle. Heilllä on samanlainen kotona, supistaja, mutta lapsi suosinut pottaa kotonakin sekä hoidossa pph :lla myös.
Minä olen vähävarainen ja tuo 25 e "tuolipotasta" on kerran kuussa käytöllä iso raha. Ilomielin ostan JOS on todennäköistä, että hän käyttää sitä esimerkiksi vuoden verran täällä eli 12 päivänä :D
Mutta se kysymys olikin, että kuinka kauan keskimäärin normaalistikehittyvät lapset käyttävät pottaa sen jälkeen kun ovat 4 vuotta? Uskoakseni eivät kauaa, koska ei nyt eskarissa eikä pitkään sitä ennen enää pottaa käytetä!
Lapsi ollut jo vähintään vuoden 24/7 kuiva.
Lapsi totesi siinä vanhemmilleen, että "no niin voinkin", hänellä ei siis sinällään ole mitään lukkoa siinä pöntön käytössä. On vaan tottunut pottaan. EN halua hänen joutuvan kuitenkaan "poikkeusoloihin" pitkäksi aikaa luonani. Mutta en voi investoida 25 e isoon tavaraan, jonka käyttä jäisi muutamaan kertaan.
|