Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pyykkiä olen pessyt iät ja ajat, teinistä lähtie

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.2.25 12:11:19

Lähtien, mutta yhtä asiaa en ymmärrä. Pesuainepullossa lukee sen soveltuvan 30-60 asteen pesuun. Öö.. entä jos pesen 90 asteessa?!

Re: Pyykkiä olen pessyt iät ja ajat, teinistä lähtie

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.2.25 12:12:00

Totta kai voin pestä 90 asteessa, en ole tyhmä. En vain tajua että miten ihmeessä jokin aine soveltuu 60 asteeseen, muttei 70 tai 90 asteeseen mukamas.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 12:38:23

Mutulla veikkaan, että sisältää entsyymeitä jotka tuhoutuvat ja pesutulos voi olla heikompi?

Lähettäjä: Jauhe- neste 
Päivämäärä:   4.2.25 12:45:05

Pullossa lukee 60 asteeseen asti mutta jauhepaketeissa on kyllä 95 asteeseen saakka.
Että johtuuko koostumuksesta en tiedä.
Katsoin vaan tuon Erisanin valkopesupullon ja tavallisen Erisanin jauheen eron. Harvemmin pesen mitään noin kuumalla kuin 95 astetta.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.2.25 12:45:23

Esim kloridi alkaa haihtua jos pesee kovissa lämpötiloissa. Siksi varmaan osassa on lämpötilarajat. Kloridi on esim hengitettynä vaarallista ja se alkaa höyrystyä kuumassa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.2.25 12:49:40

Piti ihan selvittää ja kun googlasin, niin tähän sai ihan vastauksen. Lyhyesti; liian kova lämpötila vaikuttaa mm pesuaineen kemialliseen koostumukseen puhdistustehoa heikentävästi, kuluttaa enemmän tekstiilejä, vaikuttaa vaahtoamiseeen ja ekologiset syyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.