Lähettäjä: Surupusero
Päivämäärä: 4.2.25 11:46:35
Niin otsikko sen sanoo. Ystäväni lähti oman käden kautta. Koko uutinen oli yllätys ja shokki, en ehkä vieläkään ihan ymmärrä ja ehkä juuri siksi purkaudun tänne. Miten tästä selviää?
Maailman kiltein, kaunein ja sydämellisin ihminen, joka on kantanut minutkin läpi omista eroistani, suruistani ja kaiken maailman pienistä ja turhistakin murheista ja aina kysellyt kuulumisia varmistanut että kaikki muut voi hyvin. Miksi en kysynyt miten hän itse oikeasti voi? Miksi en nähnyt mitään tällaista tulevan? Olin alkuun suorastaan vihainen, että miksi ei sanonut tai antanut merkkejä mistään tällaisesta. Mutta hitto nyt kun oikeasti mietin, niin oli selviä merkkejä, mutta en ottanut niistä kiinni. Ja oikeasti myös tiesin, että hänellä on surullisia asioita mielen päällä kannettavana, mutta koska hän aina vaan hymyili ja sanoi että hyvää kuuluu olin laiska enkä kysynyt enempää. Usein mietin, että haluaisin soittaa tai istua iltaa ja jutella miten hänellä menee, mutta aina minulla oli muka niin kiire arjessa, että lykkäsin asiaa ja osotin itselleni sopivampaa hetkeä. Miksi piti olla niin tyhmä, että jätin asian huomiotta, vaikka tiesin kyllä, että sen ”ihan hyvää kuuluu” takana on jotain muutakin. Nyt kun mietin, niin ihan jo hänen silmistään sen näki. En ole vielä pystynyt kuuntelemaan jättämäänsä viimeistä pitkää ääniviestiä. Enkä oikein edes itkemään. Miten ihmeessä tätä syyllisyydestä, hämmennyksestä ja surusta sekavaa ajatustulvaa pitäisi käsitellä?
|