Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten päästää vihasta irti

Lähettäjä: Vihaaja 
Päivämäärä:   4.2.25 11:11:55

Vihaan jotain ihmisiä syvästi. Siis niin syvästi, että jos mulla ei olisi töitä, perhettä, miestä ja hevosia niin kävisin satavarmasti mukiloimassa näitä tyyppejä. Toivon näille ihmisille pahaa ja kuolemaa. Tämä on varmaan aika kuluttavaa, miten opetella päästämään ja antamaan näiden madon arvoisten ihmisten olla?

Osa on koulukiusaajiani, osa muita ja muutama tuntematon. Seurustelin joskus nuorena ”pikkujulkkiksen” kanssa ja jodelissa kaivettiin tietojani ja puitiin minua ja henk kohtasia asioitani. Osa on siis näitä ihmisiä.

Osalla menee tosi huonosti. Ovat narkkareita, rahattomia ja pohjalla mutta eräs pahin koulukiusaajani on somessa tunnettu ja elää pintaliitoelämää ulkomailla. Sitten muut somettajat kaveeraavat hänen kanssaan. Noh jos se miehensä kanssa eroaa niin menettää kyllä kaiken, mä sentään oon laittanut kaiken itseni varaan enkä minkään äijänkäppänän.

Tekipä hyvää purkautua. Nyrkkeilemässä kävin ja kuvittelin että säkki olisi nämä tyypit mutta siinä tuli kyllä kunto vastaan vaikka kuntosalilla muuten käynkin.

Re: Miten päästää vihasta irti

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   4.2.25 11:15:55

Heh, sama. Vihaan muutamaa ihmistä syvästi vaikka tiedän että siitä irti päästäminen olisi kaikin puolin viisaampaa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   4.2.25 11:21:35

Minäkin vihaan muutamaa työpaikkakiusaajia niin paljon että voisin silmiä räpäyttämättä ampua niitä silmien väliin. Heidän takia olen menettänyt työkykyni ja olen tk-eläkkeellä.
Mutta kun siitä saisi tuomion, saman kuin tappaisi ihmisen. Ei ole sen arvoista. Toivon heille kaikkea pahaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.2.25 11:24:46

Kai te ymmärrätte, että uhraatte aivan turhaan energiaa täysin joutavanpäiväiseen hommaan? Mitä enemmän vihaatte ja olette katkeria, sitä isompi ote niillä ihmisillä teidän elämästänne on. Kannattaa siis miettiä kuka teidän elämäänne vie, jotkut nobodyt vai te itse.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   4.2.25 11:28:09

Noh, itse ajattelen aina että onko joku oikeasti vihaamisen arvoinen. Siis että arvostanko henkilöä niin paljon, että suon hänelle ajatuksia ja vahvoja tunteita. Onko hän ansainnut ne.

Viha on niin kuluttavaa. Se syö energiaa kaikesta hyvästä ja vaikuttaa omaan hyvinvointiin.
Pyrin aina käsittelemään asiat niin, että niistä tulee neutraaleja minulle jotta kenenkään sanomisilla tai tekemisillä ei ole valtaa minun elämääni.

Onhan se melkoinen kunnianosoitus, että saa vaikutettua jonkun tunteisiin vuosikausia.

Päivämäärä:   4.2.25 11:28:50

Mutta toisaalta kun miettii haluaisinko kenenkään näistä elämää? En. En edes tuon somettajan, vaikka pintapuolisesti kaikki on ok. Siinä jos mies tekee jotain tai tulee ero niin tullaan maitojunalla kotiin takaisin köyhyyteen. Teininä sosiaaliset taidot oli luokkaa varastetaan, jaetaan itseä ympäri kaupunkia ja kiusataan niin tuskin hääviä tulee olemaan elämä. Itse sentään ostanut omilla rahoilla suht hienon auton, hevoset, asunnon, voin käyttää palkkani miten vaan enkä ole riippuvainen mistään miehestä.

Ja kyllä varmaan olisi mukavaa tehdä näille jotain mutta en halua menettää nykystä elämää ja elää vankilassa niin tyydyn vaan hiljaa mielessäni miettimään kunpa näille kävisi jotain.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.2.25 11:29:20

Mäkin vihaan eksääni, joka harrasti henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Aloitettiin seurustelu, kun olin 16-vuotias ja oltiin 5 vuotta yhdessä. Vasta vuosikausien päästä aikuisena heräsin siihen, miten paljon tämä ihminen on vaikuttanut itsetuntooni, vaikeuttanut ihmissuhteitani ja vienyt luottamustani miehiin.

Ei kuitenkaan kannata antaa menneisyyden ihmisten sanella sitä, kuka sinä olet tänä päivänä. Ei heille pidä antaa sitä valtaa! Ja ainakin tällaiset ihmiset ja ihmissuhteet opettavat, että omista rajoista kannattaa pitää kiinni. Vaikeudet opettavat aina jotain.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.2.25 11:29:54

Mä olen saanut vihan rauhoittumaan ihan vain lähettämällä tuonne jonnekin toiveen että raiskaajani saa tavalla tai toisella kokea kaiken saman kivun mitä minulle aiheutti. Tämä auttaa omaa päätä kun ei lähe kuvittelemaan mitään kidutuskeinoja :D aina kun tää ihminen nousee mieleen, ajattelen vain tuon ja viha rauhoittuu.

Kun niistä viha-ajatuksistahan haitta tulee vain itselle. Ei ole psyykelle terveellistä miettiä väkivaltajuttuja. Kokeilkaa minun keinoa. Vielä omalle mielelle neutraalimpi on mielessä toivoa toiselle vain samaa mitä itselle teki tarkentamatta.

Päivämäärä:   4.2.25 11:30:44

En itse pitäisi kunnianosoituksena sitä että tilaisuuden tullen käyttäisin jotain ihmistä lattiarättinä. :D

Mutta joo, täytyy aatella että antaisinko näille ihmisille tilaa suojatiellä - en. Soittaisinko häkeen jos olisivat olleet kolarissa ja olisin eka tapahtumapaikalla? En. Eli ei varmaan tarvitse antaa ajatuksiakaan.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   4.2.25 11:31:51

Koulukiusaajalla on takuuvarmasti ollut vaikea lapsuus, eikä kiusaajan elämä ole ihan tasapainoista muutenkaan. Ajattele niitä reppanoita, sääli, ja arvosta itseäsi enemmän. Näillä mennään, niin ei tarvi miettiä kostoa ja voi unohtaa tarpeettoman olemassaolon ja keskittyä olennaiseen, oman lähipiirin onneen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.2.25 11:32:24

Ja sinähän en tiedä tuon somettajankaan elämästä mitään muuta kuin sen, mitä hän itse haluaa jakaa somessa - ja se on usein todella valheellinen kuva. Hänelläkin voi olla vaikka parisuhdeongelmia tai haasteita mielenterveyden kanssa. Sitä ei voi kukaan somesta nähdä.

Ja hienoa, että olet itse rakentanut oman elämäsi :) Olen itse aika kauhistunut tästä nousevasta tradwife-kulttuurista, missä nainen haluaa olla täysin riippuvainen miehestä ja miehen tuloista. Naiset ovat kuitenkin satoja vuosia taistelleet sen eteen, että saisivat olla työelämässä yhtä lailla, kuin miehetkin... Ei siinä mitään jos haluaa miehen elättävän, mutta sitten pitää myös hyväksyä se, että jää täysin puille paljaille jos mies päättääkin lähteä. Tai jää vaikka rekan alle ja kuolee.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   4.2.25 11:36:53

En vihaa mutta yhdelle tekis mieli mennä sanomaan päin naamaa minkälainen henkilö on oikeasti ja tiedetään kaikki valehtelu, kiusan teko. Kosto vois olla niinjulma, että saattais käydä vaikka päälle. Henkilö pystyy jopa kiusaamaan eläimiä. Onneks asuu vähän kauempana niin ei tarvi nähdä kuin tosi harvoin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 11:37:06

Viha syö sinua sisältäpäin ei heitä, joten unohda! Karma hoitaa aina kaiken jos sinä osaat puhdistaa oman mielen katkeruudesta ja vihasta. Elämässä et voi tehdä asioita ilman seuraamuksia, ilkeillä ihmisillä tulee aina heidän ilkeilyt vastaan heillä on paha olo. Voisi sanoa että universumi toimii näin, saat mitä tilaat käytännössä. Eli miten nouset tästä kuin feenikslintu on se että unohdat heidät, et uhraa yhtään omaa ajatusta heihin vaan keskityt kehittämään itseäsi ja antamaan hyvää ihmisille, vierestä voit katsoa miten he tuhoavat elämänsä mutta älä ole silloinkaan liian itsevarma pilkataksesi heitä, meinaa pilkka voi osua sitten omaan nilkkaan.
Tämän viisauden antoi etelän vuoristossa asuva "noita".

Päivämäärä:   4.2.25 11:39:11

Jep, niinkuin Helena Koivu on hyvä varotusesimerkki tosta tradwife jutusta. Nyt ei oo varaa mihinkään :D ja joo hänellä oli hankala lapsuus, oltiin ensin siis kavereita hänen kanssaan.

Ja sitten ärsyttää nuo jodelihmiset. Olen ensinnäkin täysin yksityishenkilö enkä kuulu juorujen piiriin. Oltiin kaivettu kaikki facebook kommenteista lähtien. Rikosilmotuksen tein kun olisin halunnut näiden nimet tietooni mutta mitään ei kuulunut. Tääkin juttu selvis niin että ihmettelin kun yksityiselle insta tilille tulee jotain ihme mammoja pyytämään seuraajaksi. Tivasin yhdeltä mikä homma niin kertoi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.2.25 11:40:35

Kannattaa muistaa että ne vihan kohteesi eivät koe vihaasi(ellet aktiivisesti tuo sitä heille ilmi). Näin ollen vihasta kärsit vain ja ainoastaan sinä itse ja kohteet tuolla rallattelee autuaan tietämättöminä sinun ajatuksistasi.

Päivämäärä:   4.2.25 11:54:25

Kyllä varmaan tietävät etten tykkää :D törmäsin tähän koulukiusaajaan vuosia sitten kun oltiin ravintolassa syömässä miehen kanssa niin yritti kännissä tunkea pöytään. Leperteli niiin mukavia ”kuinka oltiin vaan teinejä” muttei tajunnut pyytää anteeksi. Tönäsin alas ja sanoin vielä tarjoilijalle että joku hörhö koittaa tunkea pöytään. Eikä oltu mitään ”vaan teinejä”, jouduin tuon lehmän takia vaihtamaan koulua.

Lähettäjä: < 
Päivämäärä:   4.2.25 12:03:46

Entä ihmiset, jotka ovat tuhonneet lapsesi elämän? Sellaisille ei voi antaa anteeksi, ja koska he ovat ammattilaisia, he eivät välitä rahtuakaan. Ja koska karmaa ei ole, jää vain viha.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   4.2.25 12:14:44

Lämpimästi suosittelen jotakin terapiaa. Katkeruus on kurjaa eikä haittaa ketään muuta kuin teitä itseänne, jotka käytätte aikaa noissa ajatuksissa vellomiseen.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   4.2.25 12:18:16

Ajattelen irti päästämisen konseptin niin, että asia/t käsitellään pohjia myöten läpi ja loppuun, ja sitten annetaan olla, päästetään irti. Ei enää muistella, kaivella tai vatvota. Aina kaikkeen ei tarvitse pystyä yksin, joskus tehokkaampaa on pyytää apua ihan ammattilaiselta.

En tiedä mitään instoista tai jodeleista, en käytä aikaani somessa eikä minulla edes ole koskaan ollut sometilejä - mutta jos siellä tulee kiusatuksi tai jotain, eikö sieltä voi vaan poistua? Kun on ihan kokonainen oikea maailma, jossa voi toimia ja solmia oikeita ihmissuhteita. Tai olla solmimatta, jos niin haluaa. Ja tehdä sitä, mistä nauttii, eikä katsella kun muut tekee tai on tekevinään...?

Kaikkea hyvää aloittajalle, toivottavasti päiväsi on kiva ja auringonpaiste tuo hymyä ja iloa sinulle :)

Päivämäärä:   4.2.25 12:33:04

Minulla on oikein mukava elämä muuten eikä elämässäni ole mitään vikaa mutta kiitos toivotteluista! :) En vaihtaisi esim elämääni noiden luusereiden kanssa mistään hinnasta. Kunpa vaan kesä tulisi nopeasti, vihaan talvea ja kylmää.

Jodel on anonyymi kanava missä voi esim keskustella julkkiksista tai vaikka kissoista. Exästäni (pikkujulkkis) keskusteltiin siellä ja siinä samalla minusta, vasten minun tahtoa. Ja myös vastoin lakia, sillä en ole mikään julkisuuden persoona.

Miksi minun pitäisi poistua instasta? Joku aasi jakoi käyttäjänimeni jodeliin niin instaan alkoi tulvia jotain elämäänsä kyllästyneitä haaskoja seuraamaan. Estin joka ikisen, en edelleenkään ole mikään julkinen hlö. En ole tullut mitenkään kiusatuksi somessa, vaan lähinnä häiriköidyksi koska tosiaan olen yksityishenkilö ja nämä moraalittomat keskustelivat minusta.

Päivämäärä:   4.2.25 12:47:28

Aloittaja on hyvä esimerkki siitä, miksi kannattaisi päästää irti, jos sitä joku ihmettelee. Ei yhtään ajattele näitä muka niin halveksumiaan ihmisiä, mutta silti onnistuu kirjoittamaan heistä viestikaupalla. Eikä se kaikki viha silti vaikuta kohteiden elämään mitenkään. Jos et ole aiemmin ollut kunnollisen käytöksen arvoinen, miksi ihmeessä kuvittelet olevasi sitä nyt.

Päivämäärä:   4.2.25 12:59:10

Ja sä olet viiva semmosen ihmisen olonen kenen päälle ajaisin autolla, mutta valitettavasti en halua että autolleni käy mitään :)

Olen maailman ihanin ja sydämellisin ihminen (terveisin läheiset) ja minulla on iso ystäväpiiri ja olen töissäkin pidetty. Kumppaneitakin on riittänyt, eikä yksin tarvinnu olla.

En sanonu ettenkö ajattelisi näitä. Ajattelen myös paljon muitakin asioita mistä en pidä. Olen toki onnistunut olemaan takaisinpäinkin kyllä ikävä ja tämän koulukiusaajan äidin käräytin anonyyminä veropetoksesta (teki ripsiä usein käteisellä) ja firma lopetti.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.2.25 13:02:31

Lähettäjä: Vihaaja
Päivämäärä: 4.2.25 12:59:10

Ja sä olet viiva semmosen ihmisen olonen kenen päälle ajaisin autolla, mutta valitettavasti en halua että autolleni käy mitään :)

Etkä ole mikään ihana ja sydämellinen vaan päävikainen hullu. Mene terapiaan, vankilassa sitä ei ole tarjolla.

Päivämäärä:   4.2.25 13:22:25

Mielestäni ikävät ihmiset ansaitsevat ikäviä tapahtumia. En säälisi pätkääkään.

Taitaa vankilassakin olla tarjolla terapiaa ;)

Olen kyllä reilu ihminen ja esimiehenäkin kehuttu siitä että olen kaikkia kohtaan tasapuolinen ja ystävällinen. Anteeksi nyt vaan jos kiusaajat ja nettihaaskat eivät ole ansainneet minulta ihmisarvoa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   4.2.25 13:31:48

No aloittaja hyvä, ne ajatukset jotka sulla päässäsi pyörii ja syö sinua ja hyvinvointiasi sisältäpäin, eivät kyllä ole maailman ihanimman ja sydämellisimmän tyypin ajatuksia, kaikkea muuta. Sellainen tyyppi menee elämässään eteenpäin eikä jää vellomaan vihaansa. Sun pitäisi varmaan käydä jossain terapiassa työstämässä nuo tunteet ja asiat kokonaan pois elämästäsi jotta pääsisit irti ja eteenpäin. Ne ikävät asiat on olleet ja menneet etkä voi niitä muuttaa, omia ajatuksiasi, elämääsi ja tulevaisuuttasi voit muuttaa. Miksi annat noiden ilkeiden tyyppien edelleen hallita elämääsi ja ajatuksiasi, eivät ole sen arvoisia?

Päivämäärä:   4.2.25 13:37:43

Älä kuolemaa toivo, henkimaailmassa olo on ykseyteen palaamista ja helpotus, myös niille kiusaajille. Ja ymmärrätkö että nisteily on kivaa, ei niillä välttämättä mene huonosti vaan paremmin kuin sinulla. Ei se narkkaaminen todellakaan oo aina sitä että on täysin pohjalla :D Vaikket totuutta kestäkään se ei muuksi muutu.

Päivämäärä:   4.2.25 13:40:05

"Ja sä olet viiva semmosen ihmisen olonen kenen päälle ajaisin autolla, mutta valitettavasti en halua että autolleni käy mitään :)"
Ja näin sait taas lisää negatiivista energiaa elämääsi kun taas minä jatkan omaani ihan samaan malliin. MOT.

Päivämäärä:   4.2.25 13:43:11

"Ymmärrätkö että nisteily on kivaa..."

Voi lapsi rakas.

Päivämäärä:   4.2.25 13:43:24

Siinä jos mies tekee jotain tai tulee ero niin tullaan maitojunalla kotiin takaisin köyhyyteen.

Jos jos jos. Hyvät copet taas. Jotkut elää eikä pelkää mitä jos kun sitä jossia ei välttämättä koskaan tapahdu ja jos tapahtuukin sentään sai elää ensin. Ja jos käy sitten jotain muuta hyvää voi saada manifestoitua tilalle, ehkä jotain parempaakin.

Päivämäärä:   4.2.25 13:44:14

Nisteily kivaa? :D jaa, ei näytä kauheen kivalta ainakaan näin työttömänä nisteily. Eikä yksikään rikas julkkisnistikään näytä voivan kauheen hyvin, Katie Price, Amanda Bynes. Katso kuvia ja avaa silmät.

Tosi mukavaa miettiä aina mistä saa seuraavan satsin, kenet ryöstää, olla kodittomana kun vuokrarahat meni kamaan, auto haetaan väkisin pois ku osarit maksamatta, piileskellään poliisia, kukaan läheinen ei halua olla tekemisissä. Joo, oikea unelmaelämä <3 oikein kahdehdin täältä asunnon, hevosten ja auton ääreltä. Taidat olla itse joku viihdekäyttäjä?

Nämä nistit ovat siis miehen äitipuolen lapsi ja hänen puoliso. Katkastiin välit kun nistiytyivät niin jopas tuli paskaa niskaan heiltä. Jopa tuon nistin oma äiti katkasi välit kun ei jaksanut jatkuvaa varastelua sekä korttien/rahan katoamista.

Ja totta, eivät ole sen arvoisia. Pitää varmaan koittaa lopettaa heistä ajattelu ja just vaikka nyrkkeilessä/ampumaradalla korkeintaan muistella.

Päivämäärä:   4.2.25 13:47:28

"Ja sä olet viiva semmosen ihmisen olonen kenen päälle ajaisin autolla, mutta valitettavasti en halua että autolleni käy mitään :)"
Ja näin sait taas lisää negatiivista energiaa elämääsi kun taas minä jatkan omaani ihan samaan malliin. MOT.

^ en usko mihinkään energioihin :D voin oikein hyvin, varmasti paremmin kuin moni muu vaikka olenkin hieman pitkävihainen yksilö. Ja mikä Mot, käytä normaaleita sanoja kiitos.

Ja on mielestäni hieman ällöttävää rakentaa elämäänsä sen varaan kuinka on jonkun rikkaan miehen tyttöystävä, jos jättää niin jakaa taas hetken jalkoväliään kaikille ja ettii seuraavan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.