Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka nopeasti olette säästäneet

Lähettäjä: 5000 ja 10000? 
Päivämäärä:   3.2.25 20:17:16

Tsempatkaa säästämiseen. Menestystarinoita ja vinkkejä, kiitos.

Re: Kuinka nopeasti olette säästäneet

Lähettäjä: eeliö 
Päivämäärä:   3.2.25 20:21:05

Kyllä siihen meni monia vuosia. Joka kuukausi koetan jotain sivuun laittaa, oli se 10 euroa tai 200 euroa. Pätkätöissä kun on, niin vaihtelee mitä pystyy sivuun laittamaan pakollisien kulujen jälkeen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   3.2.25 20:24:14

Vuodessa tulee toi kymppi, tosin ei käteen vaan lainanlyhennyksinä omaisuuteen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.25 21:08:58

Ylimääräisiin lyhennyksiin menee ~600€/kk, eli viiteen tonniin noin 8 kk ja kymppiin tuplat, jos laittaisikin säästöön.

Lähettäjä: Ups 
Päivämäärä:   3.2.25 21:14:57

Itse saan vuosittain vähintään 10000 säästöön/ sijoituksiin. Olen alta keskituloinen ja puolisoni on pienituloisen. Mutta meillä on hyvin pienet kulut: velaton talo maalla, joten asumiskulut minimaaliset, osa talon kuluista menee yritykselleni, joka toimii samoissa tiloissa. Perhe metsästää, kalastaa, sienestää ja marjastaa, meillä myös mm kanoja ja ankkoja, jotka tuottavat munia ja osa eläimistä myös päätyy ravinnoksi. Ja on kasvimaa, puutarhaa ja kasvihuone. Emme juurikaan matkustele, syö ulkona tms. Autot ( ja hevoset kotona)varmaan suurin kuluerät, mutta nekin velattomia ja jo vanhempia ja niitäkin osataan korjata pitkälti itse. Kiinteistöjen korjaus tehdään myös itse.
Minusta meillä eletään tosi hyvää ja onnellista, meidän näköistä elämää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.25 21:20:44

Itse sain viidessä vuodessa 15 000 säästöön silloin kun tulot oli vähän isommat. Nyt ovat tippuneet ja on joutunut käyttämään niitä säästöjä. Aloitan säästämisen heti kun tulot taas nousevat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.2.25 21:28:06

Vähintään 7200 euroa menee säästöön vuodessa, ja lisäksi sijoiteten muutamalla satasella aina välillä.
Eli 600 € menee joka palkasta automaattisesti säästötilille.

1600 euroa menisi säästöön ilman hevosia.

Toki olen sitten jo niin vanha, että meillä on ollut asuntolaina ollut maksettuna jo yli 10 vuotta.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.2.25 21:32:03

Vuotuiset säästöt vaihtelee 10te -25te välillä. Olen kranttu: jos tuotetta tai palvelua ei löydy riittävän hyvänä, niin jätän kokonaan ostamatta. Laatu taas sitten kestää, eikä tarvitse ostaa uutta, niin siinä säästää pitkässä juoksussa paljon. Monia tuotteita olen myös hankkinut käytettynä tai tehnyt itse, jolloin laatua saa hyvin edullisesti.

Lähettäjä: Wau 
Päivämäärä:   3.2.25 21:57:28

Vuodessa säästän n 15 000€ puhtaasti ”käteistä”, sitten lainanlyhennykset on toki myös eräänlaista säästöä.

Ensin keräsin puskurikassan ja tämän vuoden säästöillä aion lyhentää asuntovelkaa reilummin. Toki se ei ihan hirveitä kokonaissummasta tunnu mutta korkoa se ainakin syö.

Lähettäjä: Höhhöhhöö 
Päivämäärä:   3.2.25 22:02:40

Viime vuonna "säästin" 5000e. Eli siis käytännössä maksoin 5000e laskun pois kaikkien muiden normikulujen päälle. Jouduin karsimaan KAIKEN ylimääräisen. Mutta näen siinä hyvääkin. Nautimpa esim. Suklaasta tai hyvästä kahvista enemmän...

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   3.2.25 22:10:09

Tiliä kun katsoo niin on näyttänyt jäävän noin 500-1500€ plussan puolelle lähes joka kuukausi, joten ei montaakaan kuukautta. Joskus ostelen kyllä sitten kalliimpia juttuja mitkä ei välttämättä niin tarpeellisia ole, että voisihan tuon nopeamminkin saada.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.2.25 22:34:03

Kun valmistuin ja aloin saamaan tätä 2200e nettoa, en enää saanut asua halvassa opiskelukämpässä mutta päätin hakea lähes yhtä halvan. Löysin 540e/kk plus vesi.

Joka kuukausi olen saanut tonnin säästöön, melkein joka kuu enemmän. Eli ei kauan kestänyt kun oli jo kivat säästöt. Auto olisi elämää helpottava asia mutta en ala sellaistakaan hankkimaan kun haluan pitää tämän säästötahdin.

Lähettäjä: eeer 
Päivämäärä:   4.2.25 00:43:06

Säästän noin 950 euroa kuukaudessa. Minulla on oma talo jo ja olen sen maksanut. Minulla on jo ikää, mutta sopivasti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.