Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erillään asuminen (OM OL)

Lähettäjä: ”” 
Päivämäärä:   2.2.25 20:02:04

Help! Onko kokemuksia uusperheen muutosta yhdessä asumisen jälkeen erilleen?

Tilanne kärjistyy samoista syistä tasaisen toistuvasti ja eri osoitteissa asuminen (isä omien lastensa kanssa ja minä yhdessä yhteisen lapsemme kanssa) on mietityttänyt yhtenä vaihtoehtona tähän tilanteeseen. Vuoroviikoin olisimme yhdessä. Rakastan miestäni ja haluan suhteen jatkuvan, mutta tilanne on ollut hyvin hankala jo pitkään…

Mitään ajatuksia tämän ratkaisun tehneiltä, plussat ja miinukset?

Re: Erillään asuminen (OM OL)

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.2.25 20:05:15

Mitkä syyt kärjistävät tilannetta?

Päivämäärä:   2.2.25 20:12:53

Ex-puoliso vaikuttaminen perheeseen edelleen näin vuosien jälkeen. Meidän perheen aikatauluihin vaikuttavat asiat tulevat usein täysin keskustelematta ilmoitusluonteisesti.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.2.25 20:17:29

Miten olisi yhteinen kalenteri?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.2.25 20:21:15

Jos mies on täysin ex-puolison vietävissä, siihen ei erilliset asunnot auta. Samalla tavalla ne teidän kuviot sotkeutuvat, vaikka asuisitte erillänne.

Päivämäärä:   2.2.25 20:22:22

Nyt en kysynyt mitään arjen 101 vinkkejä, kaikkea on vuosien saatossa koeiltu.

Vastatkaa siis te ketkä olette erillään asumista kokeilleet, oliko vain hidas ero vai auttoiko, palasitteko myöhemmin saman katon alle?

Päivämäärä:   2.2.25 20:23:56

.-. : Niinpä, tätä vähän pelkään. Ja että menisi pahemmaksi vaan kun mies onkin yhtäkkiä ”vapaa”

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.2.25 20:32:21

Erilliset asunnot voi silti olla teille oikea askel tässä vaiheessa. Ainakin sen ehdottaminen miehelle. Näet sitten, tapahtuuko parannusta selkärankatilanteessa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.2.25 20:33:01

Me asutaan puolison kans erillään, hän oman lapsensa kans ja minä omien. Vietetään paljon aikaa saman katon alla mutta jos menee kovin hankalaksi meno, niin ollaan omissa asunnoissa. Kuvioita vaikeuttaa meidän molempien exät joten katsottiin tämä paremmaksi vaihtoehdoksi.
Voidaan kaikki paremmin nyt

Päivämäärä:   2.2.25 20:41:55

?? : Sanoit että kaikki voivat nyt paremmin, se kuulostaa hyvältä. Miten on parisuhteen laita, millaisia muutoksia siinä on tapahtunut jos on tapahtunut? Koetko että olette edelleen yhtä sitoutuneita suhteeseen ja toiseen voi luottaa?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   2.2.25 20:55:41

Ollaan sitoutuneita ja nähdään melkeinpä päivittäin. Ollaan myös yökylässä puolin tai toisin melkein aina, sillon kun jomman kumman lapset menossa toiselle vanhemmalle ja hakevat kotoa, ollaan omissa asunnoissa.
Tai jos toinen istuu kavereiden kans iltaa ni lapset yhdessä paikassa toisen kans ja toinen asunto toisen käytössä.
Luotetaan toisiimme ja parisuhde voi hyvin.
Meillä ei siis parisuhteessa ollut vikaa, vain noiden exien tuomat ongelmat jotka heijastui lapsiin.

Työaikataulujen takia esim. minä jouduin aikaisemmin luovuttamaan hänen lapsen äidilleen ja nämä kerrat oli ihan kauheita kun toinen huutoraivoaa lasten edessä minulle kuinka vihaa minua ja minun lapsia.
Ja sit taas mun exä aiheutti ongelmia mun miehelle.
Nyt kummankaan ei tartte nähdä noita exiä

Päivämäärä:   2.2.25 20:59:08

Huh, melkoista. Kiitos kun jaoit.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.2.25 21:23:00

Itse harkitsen vakavasti ehdottavani miehelle tätä mallia. Meillä tosin syy on se, että mies ei tule oikein toimeen teinini kanssa, mutta koska meillä on yhteinen nuorempi lapsi, en halua kokonaan erotakaan.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   2.2.25 22:26:53

Meillä on toiminut parhaiten niin, että ainakin osa aikaa asutaan erillään. Tähän on vaikuttanut miehen työkuviot myös.

Kun on kaksi kämppää, niin voi olla paljonkin yhdessä, mutta saa tarvittaessa omaakin rauhaa. En halua asua koko ajan yhdessä, jos on mahdollista valita.

Lähettäjä: se se on 
Päivämäärä:   2.2.25 22:34:57

Hidas ero se vain on. Jos tilanne ei jotenkin ratkaisevasti ja radikaalisti muutu - eikä se juuri koskaan muutu - niin tuosta ei ole enää yhteen paluuta.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   2.2.25 22:50:13

"Hidas ero se vain on. Jos tilanne ei jotenkin ratkaisevasti ja radikaalisti muutu - eikä se juuri koskaan muutu - niin tuosta ei ole enää yhteen paluuta."

No yleensä näin. Kallistakin se on, kahden kämpän kulut ja helposti jää sitten ne yhteisenkin lapsen kulut..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.