Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras vhh- pitsapohja

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.2.25 18:09:56

Vuosia sitten tein sellaisen ohuen kaulittavan pohjan, mimmoisen tekisin nytkin, jos muistaisin vähääkään, mitä siinä oli tai mistä ohje löytyi... laittaisitteko teidän parhaat ohjeet tänne.

Re: Paras vhh- pitsapohja

Lähettäjä: Gll 
Päivämäärä:   1.2.25 18:27:59

Minä en tee mitään pohjaa. Tosin tämä minun ruokani ei välttämättä ole edes pizzaa... :D

Laitan kulhoon muutaman kananmunan ja lorauksen kermaa. Vaahdotan sähkövatkaimella kunnolla sekaisin ilmavaksi. Nakkelen sinne sekaan kaiken mitä laittaisin pizzan päälle, sörssään sekaisin huolella, levitän tasaiseksi pellille, juustoa päälle ja uuniin 200 asteeseen noin 15 minuutiksi. Tai 10, vähän riippuu. Ehkä 12 min.

Tai sitten kippaan tuon vaahdotetun kananmunakerman pellille, paistan esim. 7 min Tai 10, otan uunista ja päällystän, ja paistan uunissa 8-10 minuuttia.

Helpoin on kuitenkin sörssätä kaikki sekaisin ja paistaa kuin värkätä pohjan kanssa.

Mutta tuo kananmunapohja on helppo tehdä vaikka paistinpannulla jos ei halua kokonaista pellillistä tehdä vaan ainoastaan pannun kokoisen pizzan.

Päivämäärä:   1.2.25 19:29:52

Kukkakaalimurusta tehdystä pidän itse

Päivämäärä:   1.2.25 19:30:03

Haluaisin ihan oikean pohjan, sitten se olisi pitsaa. Tuollaisia sörsseleitä ilman pohjaa on tullut tehtyä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.25 19:34:12

Fathead

Päivämäärä:   1.2.25 20:56:09

Pohja nro 1:

2 munaa

2 dl turkkilaista jogurttia tai 2 dl soijajogurttia (HH 6,0 g)

1 dl mantelijauhoa (HH 4,0 g)

2 rkl karkeaa psylliumia

1,5 tl leivinjauhetta

1 tl suolaa

Tätä kokeilen huomenna. Juustoraasteen haluan pitsan päälle, tässä pohjassa ei ole sitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.