Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä kokoinen asunto (OL)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.2.25 11:53:26

..pitäisi olla, jotta 9v, 5v ja yksi aikuinen mahtuvat elämään kohtuudella? Riippuu toki pohjasta jne. mutta kaipaan konkreettisesti neliömääriä, minkä alle ette suostuisi.

Re: Minkä kokoinen asunto (OL)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.2.25 12:09:00

Mulla 200m2 ja tähän mahdutaan kivasti. Pienemmässä kyllä ahdistaisi. On koiria, kissoja, harrastuksia ja paljon teen työtä kotoa käsin.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   1.2.25 12:12:32

Me asutaan suunnilleen samalla kokoonpanolla 75 neliön kolmiossa. Lapsilla on yhteinen huone, ollaan puhuttu että kun esikoinen menee yläasteelle, katsotaan jos isompaan asuntoon muuttaminen olisi mahdollista.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   1.2.25 12:15:55

Neliömäärää tärkeämpää on asunnon pohjaratkaisu ja makuuhuoneiden määrä. Mutta jos nyt jotain heittää, niin sanoisin, että minimissään kolmio n. 75 neliötä. Pohjaratkaisun tulisi olla sellainen, että aikuisen sänky sopii tarvittaessa olohuoneeseen. Vielä nuo lapset menevät samassa huoneessa, mutta vanhemman lapsen tullessa murrosikään olisi omien huoneiden aika, varsinkin jos ovat eri sukupuolta. Samaa sukupuolta olevat voivat olla loppuun asti samassa huoneessa, jos huone on iso ja sen saa järkevästi jaettua kahteen osaan esim. hyllyllä. Silti en asuisi kolmiota pienemmässä.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   1.2.25 12:25:18

Neliöt menee lähelle sataa, jos haluaa kaikille oman huoneen. Noin 75 riittää, jos lapset voivat olla samassa huoneessa.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   1.2.25 12:44:03

85 neliön 4h+k asuntoja on myös paljon olemassa, sellainen olisi hyvä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.25 12:52:31

Meillä on 85 neliöinen 5h+k. Ja taloyhtiössä on 75 neliöisiä 4h+k. Pohjasta on paljon kiinni.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.2.25 13:45:02

Minimi, jossa joten kuten mukavasti pystyy vielä asumaan on minun mielestäni 75-80m2. 100-120m2, niin olisi vähän väljyyttä ja säilytystilaa. 150+ olisi sitten jo oikein mukava väljyys. Meillä on tällä hetkellä reilu 200m2 kolmelle hengelle. Makuuhuoneita on vain 3, kun enempää ei tarvita. Lisäneliöistä ei välttämättä ole suurta hyötyä, jos se tarkoittaa lisää mini huoneita ja pohja pysyy edelleen ahtaana ja sokkeloisena.

Päivämäärä:   1.2.25 14:39:29

Minusta taas sijainnilla on paljon enemmän merkitystä, kuin neliöillä. Kun lapset kasvaa, tarvitsevat huoneisiinsa entistä vähemmän tilaa. Eli riippuu ihan siitä, mitä arvostaa itse.

Päivämäärä:   1.2.25 14:47:58

Itse olen kyllästynyt luoviin ratkaisuihin mm säilytyksen ja muun suhteen ja tykkään mieluumin avarasta kuin ahtaasta. 90m² olisi lähellä teoreettista ideaalirajaa, mutta mahtusin kyllä pienempäänkin.
Esimerkiksi tämä 75,5m² olisi tiloiltaan riittävä ja ainoa mistä tuossa joutuisin tinkimään on kodinhoitohuone, mutta koska tuonne kylppäriin mahtuu muutakin kuin pesukone ja säilytystilaa on muuten hyvin, niin en pitäisi sitä edes ongelmana.

Kun ei tiedä mikä teidän tarve on niin vaikea verrata, mutta suosittelen laittamaan esim oikotiellä hakuun ja vertailemaan niiden sopivuutta omaan käyttöön niin saat paremmin haarukoita.

Lähettäjä: Jeah 
Päivämäärä:   1.2.25 14:58:16

Neliöistä viis, mutta kolmen makuuhuoneen asunto on pakko olla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.