Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tili tuli ja meni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.25 07:05:00

Laskut maksettuna ja ihana rauha sielussa. Kunnes rahat loppu jo ensi viikolla.

Re: Tili tuli ja meni

Päivämäärä:   1.2.25 08:37:42

Suosittelen aloittajalle budjetointia ja puskuria, jolloin rahat ei lopu kesken vaan tietää mihin rahat menee

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   1.2.25 09:03:31

Naurattaa tuo puskurin suositteleminen, mistä hitosta sitä puskuria kerryttää jos pakollisten menojen jälkeen ei jää mitään.

Päivämäärä:   1.2.25 09:04:55

Pitää olla pienemmät menot.

Lähettäjä: Sally 
Päivämäärä:   1.2.25 09:06:09

Minullakin jää max. 300 laskujen jälkeen kuukautta kohden, sen venytän ruokaan. Sillä ei paljon budjetoida ja puskuroida, kun kaikesta ylimääräisestä/turhasta menosta on jo luovuttu, eikä tunnitkaan riitä arjessa kuin kahteen työpaikkaan opintojen ohella.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   1.2.25 09:15:55

Naurattaa tämä, että joka kerta kun keskustellaan rahasta, tulee keskusteluun joku päivä huutamaan säästämisestä ja budjetoinnista! Niin kuin ei sitä kukaan itse tajuaisi! Ikävä kyllä palkat eivät ole nousseet, mutta ihan kaikki elinkustannukset ovat. Jos joka laskun summa nousee vaikka kymmenellä eurolla, tämä tietää pahimmillaan satojen eurojen nousua kuukausitasolla. Jos käytettävissä oleva rahasumma on pysynyt samana, tietää tämä ongelmia. Elämistä ei pysty hetkessä suhteuttamaan tällaiseen. Itse huomasin, että esim koiran vakuutus oli ennen 450 e vuodessa. Nyt 550. Pompannut satasella vuodessa! Kiva haalia tuo 100 e ekstraa, kun oli varautunut muuhun. Lisäksi autosta hajosi osa, jonka korjaus maksoi 660 e. Ylimääräistä menoa tuli 760 e, joka on pois siis kaikesta muusta.
Olen hyvätuloinen, mutta kyllä tämä nyt on erityisen vaikeaa, kun vastaavia juttuja rahanmenossa tulee joka kuukausi vastaan.

Päivämäärä:   1.2.25 09:23:49

Se pitää miettiä, mikä on välttämätöntä pitää. Jos koira ja/tai sen vakuutus on kohtuuton omiin tuloihin nähden, olisiko vakuutuksen irtisanominen mitään jos eläin ei sitä tarvitse. Vakuutuksien hinnat ovat nousseet joka vuosi ja korvattavia asioita supistettu samalla - moni koiran omistaja on vakuutuksen irtisanonut kun eivät tyhjästä halua maksaa. Näistä on ollut puhetta siellä sun täällä jo muutaman vuoden.

Lemmikin pito muutenkin on ylimääräinen kuluerä, ei mikään välttämättömyys.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.2.25 10:19:28

Samaa mietin eilen, että tili tuli, tili meni. Eläinlääkärilasku oli ylimääräisenä maksuna, vei ison loven. Hetken harmitti, mutta sitten mietin, että olihan se kyllä tosi hyvä, että eläinlääkäri kävi ja ettei minun tarvinnut lähteä klinikalla käymään hevosten kanssa.
Ja sitten mietin jo seuraavana, että turha valittaa edes, kun ihan itse hevosia olen haalinut, rahat riittää kyllä niiden hoitoon yms, lisäksi riittää omiin laskuihin ja koiraan jne, niin vaikka sitä rahaa ei nyt niin säästöön jääkkään, niin hyvin menee silti. En ole erityisen hyväpalkkaisessa työssä, käteen jää kuukaudesta riippuen 1700-1900e.

Päivämäärä:   1.2.25 10:28:33

Kyllä niit pakollisia kuluja kannattaa tarkkaan tarkastella, mikä oikeastaan on pakollista. Jos esim. Ell vakuutuksen maksaminenkin on tiukkaa, niin miten maksat mahdollisen omavastuun? Jos ei ole varaa maksaa omavastuuta, on turha maksaa vakuutustakaan.

Samoin esim. muuttamalla pienempään säästää helposti satasia kuussa. Ei se kivaa ole, mutta kivempaa kuin joutua ulosottoon yllättävien menojen takia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.