Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Taloudellista apua tarvisin pikaisesti osa 3

LähettäjäAhdistunut 
Päivämäärä:   31.1.25 23:38:34

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=9943073&t=9943073

Lähettäjä: siis
Tietenkin ” ystäväsi ” sai juuri tuon summan tuosta noin vaan.

Pienemmissä avustuksissa avustuspäätöksen tekee diakoniatyöntekijä. Suuremmissa avustuksissa päätökset tekee diakoniatyön tiimi tai kriisirahastotyöryhmä.Lisäksi näissä isoissa summissa ,srk riippuen, ne menee kirkkovaltuuston käsittelyyn.

Aloittaja on joku säälittävä umpihuijari.- En ole. Olen aina maksanut laskuni ja jos olisit sinäkin vaivautunut kaiken lukemaan niin voisit tietää mistä on kyse.

Miestä ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa tilanteeni.

Lähettäjä: Jh
Kun vuosikymmenet ollut yhdessä ja kaikki toimii ,silloin ajan kanssa kasvaa sellainen luottamus johon tuudittautuu että se kestää hautaan asti. Virhe, myönnän.

Kyllä minusta minulla ikäni työstä veroni maksaneena on jonkinlainen oikeus odottaa että kun kerran elämässä iskee kriisi niin siihen apua saisi , mutta näemmä ei saa.Tästä saatte olle eri mieltä mutta näin minä ajattelen.

Enään en vastaa samoihin kysymyksiin jotka luettavissa 2 edellisestä ketjusta, ei johda mihinkään ja ne syyt tähän avunpyyntöön olen kertonut todella usein.
Muutamaa tilanteen tajuavaa lukuunottamatta olen kyllä yllättynyt tästä negatiivisestä kommentoinnista ja syyttelyistä, usein mietinkin mikä ihmisiä nykyään vaivaa kun ollaan ilkeitä ei kyetä normaaliin asialliseen keskusteluun.

Joku sanoi kakkos osassa että Toni vaimoineen on rölli? kö se sana oli. No ei ole, todella mukava pariskunta tuntui olevan, omat ongelmat elämässä läpi käyneet. Heille lämmin kiitos avusta. Pisarasta meri, näin se on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.2.25 00:13:54

Löysikö mies uuden naisen, vai miksi jätti yhtäkkiä aloittajan pulaan? Suhdehan oli varsin pitkä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.2.25 00:15:44

Et ole edelleenkään vastannut oleellisimpaan kysymykseen: Miksi et lainaa rahoituslaitokselta?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   1.2.25 00:18:29

tuollaisen summanhan maksais jopa luottokortilla! kannattaisi olla aina sellainen takataskussa (tietenkään sitä ei käytetä kuin äärimmäisessä hädässä, ja heti maksetaan pois seuraavassa kuussa, ettei tule kuluja).

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   1.2.25 00:19:33

Et ole myöskään vastannut mihin Lowellin puhelut ja tekstiviestit ovat menneet? Lowell on soittanut sinulle useita kertoja ennenkun tilanne on tuo.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.2.25 00:20:54

Onko tässä sama henkilö kyseessä kun tänne "Mari" nimimerkillä kirjoitteleva?

Lähettäjä: majuri 
Päivämäärä:   1.2.25 00:26:56

"Miestä ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa tilanteeni."

No johan on erikoista selittelyä. Nyt kaikki keinot käyttöön. Oletko kertonut tilanteesta julki esim. facebookissa? Oletko sanonut että jos ei nyt korjaa asiaa, kerrot tapahtuneesta hänen vanhemmille, sisarille, ja yhteisille tutuille?

Päivämäärä:   1.2.25 00:29:43

Älkää menkö tähän. Aloittaja kerjää täällä vierailta mielummin kun ottaa yhteyttä omiin perheenjäseniin, tai itselleen lainaa.

Lähettäjä: Ahdistunut 
Päivämäärä:   1.2.25 01:13:35

Kaikkiin kysymyksiinne löytyy kyllä vastaus aiemmista ketjuista.

Mitä johonkin Mariin tulee niin minun nimi se ei kyllä ole.

Nyt jätän tämän omalta osalta tähän, henkisesti en jaksa energiaa tähän käyttää enään yhtään , ahdistun vain lisää,enkä jaksa toistaa samoja asioita mikä on vain ajan hukkaa jota minulla ei ole, ja kaiken muun lisäksi mitä olen nyt viime päivien aikana oppinut kantapään kautta, olen oppinut senkin että ikinä en enään missään tilanteessa erehdy kysymään apua vaan olen ennemmin yksin ongelmien kanssa jatkossa.
Kiitos niille jotka ymmärsivät lukemansa ja tilanteeni.
Kiitos teille jotka laitoitte sähköpostia tsempataksenne, voitte jatkossakin halutessanne kysellä sitä kautta tilanteesta.
Tonille vaimoineen kiitos myös, teidänlaisia tämä maailma kaipaisi paljon lisää ja yhteydenpito jatkuu muita kanavia pitkin.
Tämä oli osaltani tässä.

Päivämäärä:   1.2.25 01:29:57

Nihkeä vastaanotto varmaan johtuu siitä, että sinä et oikeasti ole ulkoisen avun tarpeessa. Sinulla on työpaikka ja luottotiedot kunnossa. Ei silloin pyydetä rahaa tuntemattomilta.

Lähettäjä: Petra A. 
Päivämäärä:   1.2.25 02:10:38

Nihkeä vastaanotto johtui kyllä ihmisistä täällä.
Minä olen häneen ollut yhteydessä sähköpostitse ja ymmärrän hänen poistumisen täysin ja syyn siihen. Avoimesti kertoo murheestaan , ymmärrettävästi hieman suppeasti . Niin minäkin tekisin.
Käsi ylös kaikki te jotka laittaisitte tänne hörhö foorumille omat tietonne kaikkien nähtäville kun tiedätte mikä kakkamyrsky siitä alkaisi. Siinä olisi heti lauma Neiti Etsiviä tonkimassa toisen asioita, levittelemässä niitä ympäriinsä ja rikkomassa yksityisyyden suojaa mitä hän vältteli pitämällä asiat tietyillä raiteilla.
Jokaisella täällä ollut mahdollisuus ottaa häneen yhteyttä privaatisti ja kuulla sitä kautta asia kokonaisuudessaan. Mutta hei, luulenpa että ne jotka teki oppivat myös jotain siitä kuinka asiat voi muuttua yhtäkkiä.
En hänestä enempää mainitse mutta toivon että hän saa rahat kasaan, todellakin.Niitä hetkiä kun toivoo että olisipa itsellä rahaa, paljon voisi tehdä hyvää.
Kaikilla meillä olisi jotain opittavaa itsestä ja elämästä.
Tähän voin tunnustaa että itsekkin täällä nim takaa kävin huutelemassa.
Skeptisyys on joskus hyve mutta joskus haitta, joskus pitäisi osata asettua toisen kenkiin eikä tuomita välttömästi ja niin näissä ketjuissa tehtiin.
Joku päivä se voin olla minä tai sinä joka tarvii apua mutta saakin vain epäilyjä ja arvailuja. Mietitäänpä sitä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.2.25 06:20:40

Minä en kyseenalaista aloittajan kertomusta, päinvastoin, tuollaista tapahtuu koko ajan. On valitettavan yleistä että parisuhteessa pimitellään raha-asioita toiselta ja luvataan maksaa. Tässä myös hyvä muistutus kaikille, yhteisten talousasioiden hoitoon kannattaa aina avata yhteinen tili josta hoidetaan laskut, eikä missään nimessä vain siirretä rahaa toiselle ja luoteta että hän hoitaa.

Luin molemmat edelliset osat ja syyksi sille, ettei voi ottaa esim. pikavippiä aloittaja kertoi vain tuon omaehtoisen luottokiellon. Se ei kuitenkaan estäisi ottamasta lainaa ihan vaikka pankista tai vaikka korottamasta oman luottokortin maksurajaa, lainaa kyllä voidaan myöntää kun hakija esittää todistuksen siitä omasta luottokiellosta. Aloittajalla on kertomansa mukaan luottotiedot kunnossa, työpaikka ja vakuuksia. Näinollen laina pankin kautta olisi hyvä vaihtoehto.

Epäasiallinen kommentointi on kurjaa, mutta on silti aika paksua syytellä ihmisiä siitä, että he ovat epäileväisiä. Netissä liikkuu ihan valtavasti kaikenlaisia huijareita ja tarinat ovat hyvinkin uskottavia; itse sanoisin ennemmin että skeptisyys kannattaa, siinä pääsee äkkiä rahoistaan kun jos pelkästään toisen kenkiin asettuminen riittää vakuuksiksi isojen rahasummien kohdalla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.2.25 07:47:18

Olisi parempi yrittää elää niin, että ei joutuisi vaikeuksiin. Huijatuksi voi joutua kuka tahansa ja tehdä tyhmyyksiä, kuten ottaa omiin nimiin jotain sellaista maksettavaa, jonka lupaa maksaa joku muu. Näitä sattuu ja olen työkseni tekemisissä tällaistenkin uhrien kanssa. Olen mielestäni antanut aivan asiallisia neuvoja. Niitä samoja, joita annan asiakkailleni.

Et ole kertonut, mitä Fortumilta vastattiin maksusopimusehdotukseesi.

Päivämäärä:   1.2.25 08:12:37

Kyllä siellä oli suht selkeä vihje miksi luottokiellon laittanut. Toisaalta ajattelin myös niin että eiikö tätäkään ihmiset tajua.
Kaikki olettivat että hän oli lainaa vailla, ei hän niin koskaan kirjoittanut. Kukaan ei siis olisi menettänyt rahojaan kun ei lainasta ollut kyse vaan auttamisesta .
Kenelläkään ei edes käynyt mielessä että jos vaikka 30 ihmistä lahjoittaa 50€ ja hän maksaa loput, homma hoidettu.Tämä on se miksi hän tänne edes tuli, ei lainaa anelemaan.
Ehdotin että olisi laittanut tänne kuvan laskusta vaikka peittäen henk koht tiedot mutta ei hän enään jaksanut.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   1.2.25 08:14:56

Luuletteko te oikeasti, että pankki antaa tuosta vain lainaa? Kautta linjan pankit ovat tiukentaneet lainan saannin ehtoja.

Näin voi käydä kelle tahansa. Turhaan te täällä sätitte ja kiillotatte omaa kruunuanne. On iso kynnys tulla pyytämään apua "julkisesti", häpeä yleensä estää puhumasta omasta tilanteesta. Myötätuntoni on aloittajan puolella ja uskon hänen tilanteen olevan juuri se, minkä täällä kertoo.

Päivämäärä:   1.2.25 08:17:46

”Kenelläkään ei edes käynyt mielessä että jos vaikka 30 ihmistä lahjoittaa 50€ ja hän maksaa loput, homma hoidettu.Tämä on se miksi hän tänne edes tuli, ei lainaa anelemaan.”

Ja lahjoitusrahan aneleminen on jotenkin parempi kuin lainan aneleminen?

Päivämäärä:   1.2.25 08:24:16

Olet oikeassa Lady D. Täysin oikeassa.

Hei sinä tuplapiste siinä ylempänä, jos työksesi neuvot myös tällaisissa asioissa niin tietänet ettei tässä vaiheessa enään Fortumin kanssa neuvotella. Jos nyt koitettaisi edes olla esittämättä jotain muuta kuin on.

Päivämäärä:   1.2.25 08:25:42

Luulisi, että raha-anelut olisi helpompi tehdä facebookissa omalla nimellä ja naamalla oman lähipiirin ihmisille. Anonyymina ht-netissä kuulostaa vain huijaukselta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.2.25 08:29:07

"Kenelläkään ei edes käynyt mielessä että jos vaikka 30 ihmistä lahjoittaa 50€ ja hän maksaa loput, homma hoidettu.Tämä on se miksi hän tänne edes tuli, ei lainaa anelemaan."

Mulleki saa lähettää rahaa, otan ilomielin vastaan. Naurettavaa nyt syyllistää että olisitte edes 50 euroa per nuppi voineet lahjoittaa!

Päivämäärä:   1.2.25 08:34:12

"Käsi ylös kaikki te jotka laittaisitte tänne hörhö foorumille omat tietonne kaikkien nähtäville kun tiedätte mikä kakkamyrsky siitä alkaisi"

Juttuhan on juuri tuo ettei kukaan jaa julkiselle anonyymi foorumille tietojaan. Siten myös on lukijoilla mahdollisuus tulla huijatuksi, kun ei tiedetä koko totuutta. Kaikkialla on netissä ja someissa nykyään näitä rahojen kerjääjiä ja huijareita, joten nuiva suhtautuminen anonyymiin rahankerjäykseen on ihan ymmärrettävää. Varsinkin kun jo sähköpostiosoite on kummallinen.

Päivämäärä:   1.2.25 08:37:18

Kyynisenä näen, että 'ahdistunut' kirjoittelee täällä nyt puolustuspuheita monella nimimerkillä.

Jos tilanne olisi todellisuutta, reagoinnin paikkoja olisi ollut useita matkan vsrrella. Mutta nämä tarinat viedään aina näin, että on perjantai ja vihoviimeinen ep ja sähköt pois jos ette heti auta.

Päivämäärä:   1.2.25 08:52:09

Ei hän ole kertonut, onko edes pyytänyt Fortumilta katkaisupäivän siirtoa.

Olen tavannut aika monta aloittajan kaltaista, joka on sulkenut silmänsä todellisuudesta, uskonut ja toivonut, että kyllä tämä asia jotenkin järjestyy. Ajatellut, että kyllä tämän hoitaa joku muu, niin kuin kuvitteli miehenkin hoitavan. Aloittaja kuvitteli hötönettiläisten selvittävän tämän sotkun. Ikävää ,jos ei sosiaalityöstä löytynyt apua eikä työnantaja suostunut antamaan ennakkoa. Seuraava vaihe on sitten saada jostakin rahaa sähköjen palauttamiseen. Jossakin kerrostalossa elämä vielä jotenkin sujuu, mutta maalla kaukana kaikesta menee mahdottomaksi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.2.25 08:57:28

Minä sain Alisa pankista 2000e lainan pelkästään eläke tiedoilla. Siis sähköpostilla laitoin kuvan eläkepäätöksestä summa 1040e kuukaudessa. Eikä menny montaa päivää kun raha oli tilillä.

Päivämäärä:   1.2.25 09:11:10

Minä oon kyllä nähny että ollu eka yhteyessä fortumiin josta sanottu että on perintäyhtiön asia.

Päivämäärä:   1.2.25 09:26:26

Pisteelle tuolla ylhäällä niin kun eilen ihan uteliaisuttani otin asianomaiseen yhteyttä sähköpostilla niin mainitsemasi tarina oli muuten ihan totta ei pelkkä tarina.
Mitäpä tuota tässä enään jauhaa kun on ilmottanut että jättää tän tähän.

Päivämäärä:   1.2.25 09:27:08

Minä ihmettelen ettei ole Lowellin kanssa saanut sovittua maksujärjestelyä.
Jos pystyisi kuitenkin maksamaan osan heti.

Itse olen hoitanut asiansa pahasti sotkeneen ystäväni puolesta Lowellin kautta perintään menneitä ja jo siihen viimeiseen huomautukseen asti edenneitä asioita.
Hyvin sai tehtyä maksusuunnitelman vaikka seuraava vaihe olisi ollut ulosotto. Ensimmäinen erä maksettiin heti.
Ne kyllä ymmärtää kun asiat rehellisesti kertoo.

Lähettäjä: dfgh 
Päivämäärä:   1.2.25 09:33:38

Perintäyhtiö ei katkaise sähköjä vaan Fortum. On eri asia puhua laskun maksamisesta kuin katkaisupäivän siirrosta.

Päivämäärä:   1.2.25 09:39:42

”Kenelläkään ei edes käynyt mielessä että jos vaikka 30 ihmistä lahjoittaa 50€ ja hän maksaa loput, homma hoidettu.Tämä on se miksi hän tänne edes tuli, ei lainaa anelemaan.”

Miksi kukaan haluaisi antaa rahaa itse asiansa ryssineelle? Joku ehkä säälistä voisi lainata. Sopimus omissa nimissä, mutta muka ei sen vertaa sopimuksia/laskuja seurata, ettei kahden vuoden(!) aikana olisi käynyt ilmi, että niitä maksuja ei ole hoidettu. Eihän kukaan voi oikeasti olla näin tyhmä, eihän? Sitten ruinataan ihan vierailta ihmisiltä rahaa ja keksintään tekosyitä, miksei itse voi hakea pikavippiä tai luottokortin luottorajan korotusta jos luottolimitti on jo tapissa. Luottotiedothan oli kunnossa. Se oma luottokielto on hirveän helppo purkaa ja laittaa sitten takaisin.

Vähän ryhtiä meininkiin ja lainaa hakemaan. Ei kenenkään muiden tarvitse maksaa toisen ihmisen ihan omia sössimisiä. Palkkaahan tuli ihan kivasti ja kuusikymppisen olisi pitänyt jo saada ihan hyvät säästötkin kasaan kun on "koko elämänsä veroja maksanut".

Päivämäärä:   1.2.25 09:51:02

Käsittääkseni Fortum on rahansa perintäyhtiöltä saanut. Perintäyhtiöstä kiinni ilmoittaako se Fortumille että homma ei hoidu. Jolloin sähköt katkaistaan.

Päivämäärä:   1.2.25 10:56:58

Fortum ei enää laskua peri ja se lasku on nyt hoidettava lowelliin eikä fortumiin. Ei hyödytä maksaa fortumille enää tätä laskua vaan pitää huoli, että uuden sopimuksen laskut maksetaan ajallaan.

Mutta itse olisin aloittajana edelleen yhteydessä Lowelliin ja ehdottasin, että maksaa nyt sen summan minkä pystyy ja sitten lopun joko seuraavana palkkapäivänä tai heti kun saa rahat kasaan. Tai sopia lopuille järkevä maksuaikataulu.
Jos luottotiedot on kunnossa niin ei pitäisi olla ongelma.
Eikä perintäfirmat ole mitään säälimättömiä petoja.

Ystäväni sai asiansa hoidettua ilman ulosottoa kun oli oma-aloitteinen perintäfirmoja kohtaan.
Sai myös muutettua jo sovittua maksuaikataulua kun joutui sairaslomalle ja palkka pieneni.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   1.2.25 11:18:35

Ja totta kai lainansaannin ehdot ovat kiristyneet. Mutta silti, kun on palkkatuloja ja kunnossa olevat luottotiedot niin käytännössä tonnin-pari saa kyllä lainaa tai vaikka niitä pikavippejä.
Ne tietenkin pitää maksaa takaisin toisin kuin lahjoitukset.

Päivämäärä:   1.2.25 11:20:39

"Luin molemmat edelliset osat ja syyksi sille, ettei voi ottaa esim. pikavippiä aloittaja kertoi vain tuon omaehtoisen luottokiellon"

Sen omaehtoisen luottokiellon saa pois hetkessä.

Päivämäärä:   1.2.25 11:30:27

Itse antaisin tuon 1200 euroa jollekkin oikeasti apua tarvitseville esim. sellaisille joilla ei ole ruokaan rahaa, eikä mahdollista saada lainaa.

Päivämäärä:   1.2.25 11:31:34

Itsellä oli tässä kuussa tälle viikolle 2 euroa rahaa. Onneksi oli kilo riisiä kaapissa. Joten tiedän kyllä mitä on olla rahaton.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.2.25 11:35:32

:Näin voi käydä kelle tahansa. "

No ei todellakaan voi, jos hoitaa asiansa fiksusti.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   1.2.25 11:42:19

" kun on palkkatuloja ja kunnossa olevat luottotiedot niin käytännössä tonnin-pari saa kyllä lainaa tai vaikka niitä pikavippejä.
Ne tietenkin pitää maksaa takaisin toisin kuin lahjoitukset."

Se on just näin. Omaehtoisen luottokiellon olisi voinut poistaa itse jo ajat sitten ja hoitaa homman kuntoon.

Tämä tarina seuraa juuri sitä kaava, jolla hyväuskoisilta ihmisiltä huijataan rahaa. Kiire on, mikään muu keino ei auta, ei ole perhettä ei kavereita, tarve johonkin pakolliseen, summa iso mutta ei epäilyttävä, rahat pitää laittaa pyytäjälle maksunsaajan sijaan. Näitä juttuja mahtuu jo kolmetoista tusinaan.

Päivämäärä:   1.2.25 11:45:36

Oliko se että luottokiellon syystä kertoessa sanoi että siihen oli syy? En jaksa mennä katsomaan mutta näin muistelen että jotain vastaavaa siellä oli mainittu. No mutta mulla ei oo rahaa niin en ees pystyisi auttaan.

Päivämäärä:   1.2.25 11:48:11

Syy luottokieltoon oli mies.
Syytä siihen ettei sitä todistusta halua käyttää jolloin lainansaanti onnistuisi siitä luottokiellosta huolimatta ei mainittu.

Päivämäärä:   1.2.25 11:54:25

Luottokiellon voi kumota parilla klikkauksella.

Päivämäärä:   1.2.25 11:54:57

"Henkilö itse voi poistaa oman luottokiellon halutessaan. Poistaminen onnistuu omatieto.fi -palvelun kautta. Tarvitset siihen verkkopankkitunnukset. "

Lähettäjä: hippi 
Päivämäärä:   1.2.25 11:56:44

Veikkaan että luottotiedot on menneet.
Jännä että näitä rahanruinuu viestejä ei tule koskaan alkuviikosta, vaan aina juuri ennen viikonloppua.

Päivämäärä:   1.2.25 11:59:30

Pakko oli mennä selaamaan ja tämän vastauksen löysin.Siinä oli heti ensimmäisen ketjun aika alussa vastattu tälleen. Sieltä tuo löyty jos haluaa käydä katsomassa.

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 30.1.25 13:19:38

Itse laitetun luottokiellon voi purkaa, hakea itse tuon tarvittavan lainan, ja sitten asettaa kiellon uudelleen.
Näin, tämä neuvo oli ihan ilmainen. Ei tarvitse edes kiittää.
Vastaus ollut:
Tämä sähkölasku oli pisara meressä,se suurin. Mutta jos mietti MIKSI sen luottokiellon itselleni jouduin laittamaan voinet arvat siihen syyn?

Päivämäärä:   1.2.25 12:06:29

Mikä hipistä tässä jännää? Olen nähnyt laskun ja ihan olemassa oleva lasku se on johon asianomainen lähtenyt hakemaan viikolla jo apua.Meinaatko että hän olisi sinulle vakuuttavampi jos olisi laittanut avunpyynnön vaikka maanantaina?

Päivämäärä:   1.2.25 12:09:30

Rahanruinaajilla on tyypillistä että lapsi/kissa/marsu sairastuu juuri ennen viikonloppua ja silloin tarvitaan xxxx määrä rahaa ja nimenomaan muilta, kun itsellä meni rahat juuri johonkin eikä saa rahaa ennen ensi viikkoa. Petra on ilmeisen pihalla näistä huijareista kun ei tätäkään tiedä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   1.2.25 12:13:27

Toni emäntänsä kanssa taitaa myös olla aloittaja.

Lähettäjä: ed 
Päivämäärä:   1.2.25 12:21:16

* : ihan kenelle tahansa voi käydä niin, että joutuu tavalla tai toisella huijatuksi. Fiksuihin toimiva huijaus alkaa tyyliin " vain sinä voit, kun osaat niin hyvin", esimerkiksi bitcoinhuijauksissa. Toisille hyvin sinisilmäisille ja luottavaisille niin, että uskoo, kun toinen lupaa maksaa eikä itse välitä/osaa/viitsi tarkistaa maksuja.

Päivämäärä:   1.2.25 12:22:42

Eikö Petran mielestä todellakaan ole Suomessa enemmän avuntarpeessa olevia ihmisiä kuin luottotiedot omaava työssä oleva ihminen?

Päivämäärä:   1.2.25 12:29:21

Oi piste en todellakaan ole. On oikeita apua tarvitsevia ja niitä joilla se raha menisi varmaan kurkusta alas tai neulan kautta kroppaan. Tässä nyt ei vaan sellaisesta selkeästi ollut kyse. Do your own diligence on hyvä vinkki tällaisin asioihin .

Päivämäärä:   1.2.25 12:33:47

No ei muuta kuin Petra makselemaan muiden, töissä käyvien ihmisten laskuja :D turhaan sinä täällä itseäsi korostat.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   1.2.25 12:37:58

Petra hyvä. Suomessa on tosiaan oikeasti apua tarvitsevia, joilla ei raha riitä kunnolla ruokaan, eikä syynä ole alkoholi,tai huumeet. Sellaisia, jotka eivät saa lainaa rahoituslaitoksilta, koska heillä ei ole työpaikkaa.

Päivämäärä:   1.2.25 12:45:44

Olisin auttanut jos olisi rahaa millä auttaa mutta se ei ole syy siihen ettenkö pysty empatiaa tuntemaan . Tiedänhän minä missä jamassa moni on mutta väitänpä että heistä iso osa ,siis kaikki, saa jonkinlaisen työttömyyspäivärahan, asumistukea , toimeentulotukea ja ehkä maksusitoumuksia kauppaan? Eikö vain?

Päivämäärä:   1.2.25 12:55:57

Väitänpä, että he saavat huomattavasti vähemmän kuin ketju aiheena oleva henkilö. Eikä heillä ole mahdollisuutta ottaa lainaa.

Päivämäärä:   1.2.25 12:59:29

Siis oletko Petra aloittajan tuttava? Vai miten vakuutuit viime yönä siitä, että hänen tarinansa on totta?

Minäkin tunnen empatiaa aloituksen perusteella. Samoin tuntee moni joka haksahtaa huijaukseen. Mikä tekee juuri tästä tilanteesta luotettavan?

Päivämäärä:   1.2.25 13:09:18

Jokainen avunpyyntö herättää empatiaa mutta valitettavasti huijareita on liikkeellä paljon joten suhtaudun hyvin varauksella nimettömiin avunpyyntöihin keskustelupalstalla.

Mutta tästä ketjusta voi ottaa joku ehkä opiksi. Seuraa taloustilannettasi. Jos joku muu maksaa sinun nimelläsi olevaa sopimusvelvoitetta, seuraa tilannetta! Koska sinä olet sopimuksesta vastuussa. Et voi ummistaa silmiäsi.

Päivämäärä:   1.2.25 13:17:28

En ole tuttava mutta otinpa yhteyttä , olen utelias, ja vaihdettiin sähköpostia aika tovi ja tuota olen nähnyt mm sen Lowellin laskun joka hällä oli siinä toimeentulo hakemuksessa, olen nähnut että siinä päätöksessä hänen talous näkyy aina ylijäämäisenä mikä ei oikeuta sitten tukeen. Annoin hänelle oman puhelinnumeronkin jos haluaa ihan livesti jutella.

Päivämäärä:   1.2.25 13:21:50

Juulle sen verran että asianomainenkaan ei saa lainaa ja kyllähän me kaikki tiedetään että moni saa kotiin ihan asiallisen summan vs pienituloinen työssäkäyvä.

Päivämäärä:   1.2.25 13:33:51

Voihan se olla täysin tosi tilannekin juu ja silloin voimia aloittajalle tilanteen selvittelyyn. Mutta eihän se tuo nimettömässä keskustelussa lisää luotettavuutta, että joku toinen tai useampikin nimettömänä kertoo nähneensä tositteita. Tai vaikka nimelläänkin.

Päivämäärä:   1.2.25 13:55:34

Taisi mainita että voi halutessa ottaa sähköpostin kautta yhteyttä?Minulla ei ole syytä epäillä tilanteen aitoutta jo yksistään kun nähnyt tukipäätöksen perustelut ja sen laskun hänen nimellä ja tt liitetystä tiliotteesta hänen nimen Hyviä keskusteluja on käyty sp:n kautta. Toivottavasti rohkaistuu soittamaan, ainakin on joku jonka kanssa puhua ja purkaa mieltä. Eihän se tilannetta paranna mutta ei ole ainakaan yksin.

Päivämäärä:   1.2.25 13:58:22

Kylläpä aloittaja kehuu itseään Petran kautta.

Päivämäärä:   1.2.25 14:18:59

"Kyynisenä näen, että 'ahdistunut' kirjoittelee täällä nyt puolustuspuheita monella nimimerkillä."

No hyvin selvästi.

Ja edelleenkin, Fortum ja etenkin Lowell soittaa useita kertoja ennenkun tilanne on tuo, jopa kaksi kertaa päivässä. Kirjeiden lisäksi tulee soitoja, sähköposteja ja tekstiviestejä. Kaikkiin kysymyksiinne ei kyllä löydy vastauksia aiemmista ketjuista, kuten siihen miksi ei ole näihin yhteydenottoihin reagoinut.
Aloittajan kirjoitus tapahtuneesta ei siis yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa. Jokainen myös seuraa sähkön kulutusta.
Jos näin olisi oikeasti käynyt, sosiaalityöntekijä tai velkaneuvoja voisi ottaa aloittajan puolesta yhteyttä Lowelliin ja sopia maksuaikaa.

Miten miehen perhe ja yhteiset tuttavanne reagoivat kun kerroit mitä on tehnyt?

Päivämäärä:   1.2.25 14:21:24

Sori mutta en ole aloittaja. Enkä kehu, mutta takuulla puolustan kyllä kun olen nähnyt sen mitä olen. Yhtään en ihmettele miksi jätti asian täällä taakseen.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   1.2.25 14:21:50

Edelleen haluaisin vastauksen miksei se mies hoida tätä asiaa?

Päivämäärä:   1.2.25 14:22:57

"Juulle sen verran että asianomainenkaan ei saa lainaa ja kyllähän me kaikki tiedetään että moni saa kotiin ihan asiallisen summan vs pienituloinen työssäkäyvä."

Siis ei saa lainaa, vaikka on luottotiedot kunnossa ja työpaikka? Miksi pientuloinen sitten käy töissä jos saa vähemmän rahaa kuin kotona ollessa? Eihän siinä ole mitään järkeä.

Petra=Ahdistunut= Toni perheineen.

Onko kyseessä trolli, vai huijausyritys, vai molempia?

Lähettäjä: Tietoaon 
Päivämäärä:   1.2.25 14:23:12

Diakonia auttaa, myllypuros on leipäjono, viadia bussi käy mm.kontulassa leipäjakelussa, oliks ma töiden jälk.jotain.

Päivämäärä:   1.2.25 14:24:51

Jos ei saa lainaa, niin mitä ihmettä hän tekee luottokiellolla;)

Päivämäärä:   1.2.25 14:29:30

Keskustelu on ollut kaikin puolin asiallista ja kukaan ei ole ollut aloittajalle ilkeä. Realiteeteista puhuminen voi tuntua ikävälle.

"Olen nähnyt laskun ja ihan olemassa oleva lasku se on johon asianomainen lähtenyt hakemaan viikolla jo apua."

Aloituksessa hän väitti että tilanne on selvinnyt hänelle "eilen".

"jos vaikka 30 ihmistä lahjoittaa 50€"

Tämä vaatii yksiselitteisesti rahankeräysluvan. Jos näin olisi oikeasti käynyt, joku ystävä sellaisen olisi jo varmaan hankkinut.

Päivämäärä:   1.2.25 14:31:52

"Ilman rahankeräyslupaa tai pienkeräysilmoitusta järjestettävä rahankeräys on rikos."

Eli Ullan/Marin tiedot poliisille joka ne laskusta on nähnyt.

https://poliisi.fi/laittomat-rahankeraykset

Lähettäjä: eli 
Päivämäärä:   1.2.25 14:33:25

Marin/Ullan/Petran

Lähettäjä: hehhe 
Päivämäärä:   1.2.25 14:54:35

Aloittaja yritti myydä hikisukkiaan/alusvaatteitaan suomi24- palstalla kolme päivää aiemmin ennenkuin sai tietää sähkölaskusta.
Ei peru luottokieltoa että voisi ottaa pikavipin.
Haisee tämä juttu.

Lähettäjä: Hyoh 
Päivämäärä:   1.2.25 15:08:06

Ilmiannoin aloituksen ja kaikki jatkot laittomana rahankeräyksenä. Viimeinen pisara tämä että aloittaja koittaa tekaistulla sähköpostiosoitteella ja nyt vielä eri nimimerkeillä vakuutella ihmisiä laittamaan hänelle rahaa!

Päivämäärä:   1.2.25 15:08:18

Ja vieläkö joku miettii miksi hän päätti jättää tämän tähän?

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   1.2.25 15:11:31

"Aloittaja kuvitteli hötönettiläisten selvittävän tämän sotkun."

Ei ole enää todellista.

Ja vinkkinä

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   1.2.25 15:12:33

Tuollahan oli mainittu ettei saa lainaa eli todennäköisesti luottotiedot mennyt.

Uskoisin ihan pankista saavan max 2000€ lainan jos asiat kunnossa. Hehän näkevät tiliotteet samalla niin pystyvät arvioimaan pienituloisenkin ihmisen maksukyvyn.

Eikä nuo aloittajana tulot kelan selvitykseen ihan pienet ollut.

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   1.2.25 15:12:46

Ja vinkkinä, jos haluat esiintyä eri nimimerkeillä, kuten Petra A. niin kannattaa oikolukea teksti niin että samat välimerkkivirheet eivät toistu ihan kaikissa kirjoituksissa.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   1.2.25 15:15:56

Kyllä, joustoluottoa omastata pankista, pikavippiä, tms. Ei myöskään vastannut milloin tapaaminen diakonin kanssa on? Eivät hoida näitä puhelimessa/sähköpostilla.
Oletko Petra nähnyt laskusta kirjoittajan oikean henkilöllisyyden? Onko kyseessä keski-ikäinen nainen joka on elänyt pitkässä parisuhteessa omistusasunnossa maaseudulla? Mitä näyttöä sait asiasta?

Päivämäärä:   1.2.25 15:20:37

Huolehtikaa ihmiset raha-asioista. Älä ummista silmiäsi. Avaa ne laskut vaikka tekisi kuinka kipeää. Pidä niin monta no-buy vuotta kuin on tarpeen, että saat taloutesi vakaasti plussalle. Opiskele se mitä et tiedä. Ota selvää. Päätä nauttia kaikista ilmaisista tavoista harrastaa. Ota vastuu, tarkoittaen, tee muutos, suunnittele ne pienet askelet mitä tarvitsee ottaa, ettei tarvitse tulevaisuudessa jännittää laskujen äärellä niin paljon. Jos nyt tilanne on ikävä, sen ei tarvitse sitä olla aina. Katse siihen päivään jolloin olet selättänyt tilanteen.

Päivämäärä:   1.2.25 15:26:33

Hyoh, kiitti! Koittanutkin tätä täyttää että loppuisi ihmettely asiasta. Sinulle niin no, olen. Toisaalta en ymmärrä miksi tämä enään ketään kiinnostaa kun asianomainen itse löi hanskat tiskiin? Mikä tässä enään kiehtoo? Voi pyh 

Päivämäärä:   1.2.25 15:27:41

Vielähän aloittaja tänne kirjoittelee. Eri nimimerkeillä vain.

Lähettäjä: Clxl 
Päivämäärä:   1.2.25 15:29:01

"Kun vuosikymmenet ollut yhdessä ja kaikki toimii, silloin ajan kanssa kasvaa sellainen luottamus johon tuudittautuu että se kestää hautaan asti. Virhe, myönnän."

Vaikka kuinka luottaisi toiseen arjen perusasioissa, niin kai sinua silti kiinnosti, miten nimissäsi olevalla sähkösopimuksella menee? Kai nyt jokainen tsekkaa edes kerran vuodessa että Hei, mites tällä menee. Ja miksi sinulle ei sähköpostiin tai tekstareina tullut mitään informaatiota aiheeseen liittyen? Minulle tulee kaikki ilmoitukset joka paikasta, myös sähköyhtiöstä tarpeen tullen joten kai sinullekin on tullut jotain ilmoituksia sitä kautta?

Et ole vastannut siihen, miksi mies ei maksa laskun loppusummaa. Pelkkä "ei kiinnosta" ei riitä vastaukseksi eikä se ole mikään peruste jättää maksamatta.

Lähettäjä: Jddd 
Päivämäärä:   1.2.25 15:52:14

Sen jälkeen kun lasku on siirtynyt perintään, se ei ole enää alkuperäisen yhtiön asia.

Minulla meni joskus sähkölasku perintään. Syynä se, että posti hukkasi paperilaskun ja kaikki karhukirjeetkin. Tuohon aikaan ei ollut vielä nettipankkia ja netti käytössä niin harvoilla, ettei laskuja lähetelty edes sähköpostiin.

Ihan ensin soitin sähköyhtiöön, että mikä tämä oikein on ja miksi laskut ei ole minulle saapuneet. Tarkistettiin yhteystiedot ja sain laskujen lähetyspäivämäärät. Kaiken piti olla kunnossa ja ei todellakaan vaikuttanut vikaa olevan muualla kuin postinjakelussa. Meidän postit katoili muutenkin ja naapurin tai naapurirapun posteja jaeltiin meille, joten enpä sinänsä yllättynyt...

Kuitenkin sähköyhtiöstä oltiin todella asiallisia. Soitin myös perintäyhtiöön, ja sielläkin ymmärrettiin. Jos olisin tarvinnut, niin olisin saanut sovittua maksulle paremman aikataulun.

Opinpahan ainakin kyselemään, jos laskua ei kuulu ja välillä tarkastamaan eri asioiden tilanteen ja nykyäänhän kaiken näkee netistä omilla pankkitunnuksilla, oli kyse sitten veroista, vakuutuksista tai puhelinlaskuista.

Jos olisin aloittaja, niin todellakin tekisin asiasta julkisen ainakin omalle lähipiirilleni. En välttämättä hötölään, mutta somessa kyllä kertoisin, että nyt on hätä ja mies isompi paska kuin kukaan osaa kuvitella.

Vaikea uskoa, ettei läheisistä löytyisi 30 ihmistä, joilta se 50 e irtoaisi. Voisi vaikka maksaa hiljalleen takaisin, eli summat olisi vain lainaa. Jos kerran täältä ollaan tuota vailla niin kai läheisetkin auttaa?

En minäkään osaa luetella 30 läheistä, jotka tuosta vain lainaisivat minulle rahaa, mutta jos apua pyytäisin, niin varmasti heitä ilmaantuisi. Olen itsekin osannut auttaa monia kun ovat apua omalla nimellään pyytäneet vaikka pyytämättä en ole tiennyt, että apua ovat vailla.

Ja aina kun joku haukkuu minua siitä etten ole auttanut häntä, niin olen sanonut takaisin, etten ole tiennyt hänen olevan avun tarpeessa kun ei ole asiasta kertonut vaikka kuulumisia olenkin kysynyt.

Valitettavasti minulla ei ole heittää tonnia aloittajalle kun omatkin tulot on 160 e/kk ja menot yli 800 e/kk. Minulla on säästöjä niin en saa toimeentulotukekaan. Enkä ole oikeutettu mihinkään kelan tukiin asumistukea lukuun ottamatta.

Päivämäärä:   1.2.25 15:59:48

Roskarahotusyhtiöt antaa rahaa niin kauan ku silmät liikkuu päässä ja luottotiedot on puhtaat. Nimim. kokemusta on, kun tarttin 6 tonnia kosahtaneen auton moottorin vaihtoon. Eipä niitä varsinaisesti kiinnosta. Plus talon saa pantattua vakuudeksi, 2 tonnin laina ei ole mitään semmosella pantilla.

Lähettäjä: Ajk 
Päivämäärä:   1.2.25 16:16:29

Nykyään sähköyhtiö, sekä perintäyhtiö ottaa yhteyttä usein eri keinoin, siksi "kadonnut kirje" ei enää kelpaa sinne selitykseksi.

Eihän aloittaja enää tarvitse tonnia vaan 400 euroa? Tätäkin koitettiin edellisessä ketjussa näköjään selvittää. Mikä on laskun summa ja paljonko aloittaja siitä nyt eilen, tilipäivänään maksoi. Tarkennusta ei tullut. Jos leikitään että joku on tuosta jo 50 euroa antanut, pitäisi perheeltä, työkavereilta, mieheltä saada 350 euroa? Miksi ei edes selkeästi vastannut paljonko eilen maksoi itse ja mitä vielä puuttuu?
Mitä omassa pankissa sanottiin? Jos henkilö aina hoitaa laskunsa, kuten kertoo pankki kyllä neuvoo sopivan rahoituksen.

Lähettäjä: Ajk 
Päivämäärä:   1.2.25 16:17:16

"Plus talon saa pantattua vakuudeksi, 2 tonnin laina ei ole mitään semmosella pantilla."

Niin aloittajalla on omistusasunto!

Lähettäjä: Dödö 
Päivämäärä:   1.2.25 16:34:49

Jos sähköjä ollaan katkaisemassa tänään kun laskua ei eilen maksanut niin todellakin asia on aloittajalle selvinnyt aiemmin kuin torstaina. Sopimushan on aloittajan nimissä joten yhteydenotot ongelmiin liittyen tulee kyllä aloittajallekin, ei pelkästään miehelleen. Reilusti ajoissa ja moneen kertaan, ei todellakaan niin että lähetetään lasku tiistaina, se saapuu aloittajalle torstaina, eräpäivä on heti seuraavana päivänä perjantaina ja sähköt uhataan katkaista heti lauantaina jos eräpäivänä ei summa ole maksettu.

Tämä tarina olisi hyvä jos se olisi totta. Mutta faktat on niin päin persettä ettei tilanne voi olla totta.

Jos aloittaja ei olisi tietoinen että sähkösopimus on hänen nimissään otettu niin silloin hän olisi tehnyt rikosilmoituksen ja ilmoittanut asiasta fortumille ja lowellille ja asia jäädytetty eikä laskua olisi tarvinnut maksaa. Tuolla tavalla olisi ongelma ainakin hetkeksi pysähtynyt vaikka eräpäivä olisikin ollut heti kun asiasta saa kuulla, koska asia olisi rikos ja poliisien selvityksessä eli aloittajan ei edes kannattaisi tehdä sille mitään koska olisi rikoksen uhri. Mutta tämähän ei ole tilanne, koska tuolloinkin olisi aloittajan tiedot kysytty sopimusta otettaessa ja aloittaja on tiennyt, että sopimus on hänen nimissään.

Harmi, sillä joillakin on oikeasti näitä ongelmia ja tällaiset tarinat vievät uskottavuutta niiltä, joilla on oikeasti joku hätä.

Aloittajalle ei ole edes pyytänyt apua läheisiltään tai miehensä läheisiltä. Mutta hötölän sennujen pitäisi auttaa täysin tuntematonta?

Kaverini jäi leskeksi ja kun hänellä ei omaa tiliä ollut vaan ainoastaan yhteinen tili miehensä kanssa ja se tietenkin lukittiin perunkirjoitukseen asti, niin hän sai apua monelta suunnalta. Työkaverit keräsivät kolehdin että hän sai käteistä ja moni maksoi laskuja hänen puolestaan siihen asti, että sai rahansa ulos tililtä. Toki kaikki kirjattiin ylös ja hän maksoi ne takaisin.

Mutta pointti on se, että kun apua pyysi niin sitä kyllä sai.

Ihan varmasti työssäkäyvä aloittajakin saisi apua kollegoilta, kavereilta, sukulaisilta yms jos apua pyytäisi ja ne olisi laina, ei lahjoitus.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.2.25 16:37:37

"Aloittaja kuvitteli hötönettiläisten selvittävän tämän sotkun."

Ja sitä ennen kiukutteli kun sossu ei maksa. Kyllä on kaikenlaisia kuvitelmia aikuisella ihmisellä! :D

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   1.2.25 16:38:39

Epäilen ettei ole maksanut koska edellisissä ketjuissa junkasi ettei se käy perintäyhtiölle.

Päivämäärä:   1.2.25 16:41:03

"Sopimushan on aloittajan nimissä joten yhteydenotot ongelmiin liittyen tulee kyllä aloittajallekin, ei pelkästään miehelleen. Reilusti ajoissa ja moneen kertaan, ei todellakaan niin että lähetetään lasku tiistaina, se saapuu aloittajalle torstaina, eräpäivä on heti seuraavana päivänä perjantaina ja sähköt uhataan katkaista heti lauantaina jos eräpäivänä ei summa ole maksettu.

Tämä tarina olisi hyvä jos se olisi totta. Mutta faktat on niin päin persettä ettei tilanne voi olla totta."

Tämä! Jos laskuja ei maksa, sähköt katkaistaan. Siihen menee tyypillisesti useita kuukausia. Koko tämän ajan aloittajaan on aktiivisesti koitettu ottaa yhteyttä asian sopimiseksi.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   1.2.25 16:42:33

Aloittaja ei ketjua enää näe koska ei tätä ketjua enää lue.

En halua itse laittaa hänelle mailia koska siinä lukee oma nimeni vastaanottajalle. Aloittajan pitäisi siis ottaa yhteyttä minuun. Mutta koska poistui jo ketjusta niin turha minun on enää laittaa tähän omaa osoitettani näkyville, että hän saisi minuun yhteyden.

Päivämäärä:   1.2.25 16:43:17

Missä on tilipäivä kuun viimeinen päivä? Missä aloittaja on osa-aikatöissä kun joulukuun tulot on noin isot?

Päivämäärä:   1.2.25 16:45:17

Joo, eipä varmaan lue. :D Mikä ihmeen ongelma tuollaisessa on toimia omalla nimellä? Aloittajallekin se olisi ollut suotavaa.

Lähettäjä: Dutr3 
Päivämäärä:   1.2.25 16:51:24

Sopimus on aloittajan mukaan päättynyt syksyllä joten väkisinkin aliuttajaa on monin tavoin ja monta kertaa koetettu tavoitella jo kuukausien ajan. Ei siis.mene läpi tuo selitys, että "sain tietää asiasta vasta eilen ja eräpäivä on jo tänään ja sähköt katkaistaan jos en heti maksa".

Lähettäjä: Flfo 
Päivämäärä:   1.2.25 17:01:46

Aloittaja väittää vastanneensa kaikkeen jo monta kertaa mutta eipä ole vastannut juuri mihinkään olennaiseen kysymykseen, kuten miksi hän ei ole reagpinut niihin lukuisiin puheluihin, sähköposteihin ja tekstareihin joiden avulla häntä on yritetty tavoittaa viime kuukausien aikana jo kymmeniä kertoja? Kun sähköt uhataan katkaista niin ei voi väittää, ettei ole saanut asiasta aiemmin mitään tietoa, kun sopimus kuitenkin on omissa nimissä ihan tietoisesti.

Tai jos tilanne oikeasti on niin, ettei yhteydenotot ole tavoittaneet kun on vain antanut henkkarit ja pankkitunnukset puolisolleen ja tämä laittanut väärät tiedot, eli puhnron ja spostiosoitteen joita ei ole eolemassakaan, niin senkin tiedon valossa olisi rikoksen kriteerit täyttyneet ja hän voinut tehdä rikosilmoituksen ja saada ongelmien selvittelyyn lisäaikaa kun olisi vain soittanut että asia on poliisilla joten älkääpä hosuko. Ja jos hän olisi ihmetellyt että miksi sähköyhtiöstä ei tule mitään tiedotteita, edes ilmoitusta "sopimuksesi on päättynyt", niin olisi pitänyt ihmetellä asiaa jo monta kertaa ajat sitten ja ehdottomasti tarkistaa sopimuksen tiedot ihan huvikseen edes joskus. Nettiinhän aloittaja kyllä pääsee kun tänne kirjoittelee.

Koska aloittaja ei vastaa eikä kerro asioita niin silloin hän puhuu paskaa.

Todella sääli että joku provoaa tällaisella aiheella. Kuten jo sanottu, monet ovat oikeasti ongelmissa mutta tällaiset pelleilyt heikentävät heidänkin mahdollisuuksiaan saada apua.

Päivämäärä:   1.2.25 17:03:11

Miksi Saria pelottaa oman nimen näkyminen? Näethän sinäkin hänen oman nimen jos hän vastaa. Aloittaja on kyllä Ulla vaikka ei sukunimeään teille julkisesti laittanut ja ei kannatakaan, yksityisasioita kannattaa jakaa vain privasti.

Päivämäärä:   1.2.25 17:19:32

Laita Sari osoitteesi näkyviin. Meidän postilootaan ei sitten tarvi tykittää mitään joutavaa.Asiaa voi toki laittaa.

Lähettäjä:
toni.ryti@yahoo.com
Vastaanottaja:
Ulla66@proton.me

la 1. helmik. klo 17.09

Kävisitkö vielä kerran ht netissä,joku Sari sanoi ettei kehtaa sinulle laittaa meiliä kun nimi näkyy. Asiaa en tiedä mutta oli mitä oli.

Toni ja Petra

Tämä foorumi voisi tulla vuoteen 2025 että voisi kuvan laittaa suoraan nappia painamalla.mutta viestiä välitetty.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   1.2.25 17:19:57

Olisi eri asia, jos aloittajan osoite olisi joku muu kuin teinixi-nimimerkki ulla66 tai ullero600. Ei todellakaan herätä luottamusta.

Mutta laita sinä Petra A osoitteesi näkyville. Ei kun niin joo... Onhan se täällä jo. Olet tuo ullero eri nimimerkillä :)

Päivämäärä:   1.2.25 17:26:43

Sari
toni.ryti@yahoo.com sieltä minut tavoittaa. Ole hyvä.

Päivämäärä:   1.2.25 17:28:01

Eikö Petralla ole omaa sähköpostiosoitetta?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   1.2.25 17:28:51

"Tietenkin olen tiennyt, maksujousto soppari 2v määräaikanen, otettu -22 syksyllä kwc hinta liki 40c. Se mitä en tiennut että mies maksanut aina pienimmän tarvittavan summan, välillä jättänyt jonkun kk laskun maksamatta. Jos kk lasku ollut 400 on siitä maksanut aina pienimmän jne. Eli tuolta 2v on kertynyt sitten jouston piikkiin velkaa jne. Siitä tämä lasku kertyy 2v ajalta. Hyvin siis pyörittänyt sitä sopparin päättymiseen syksy -24 asti.
Meni itsellä tovi selvittää tuo soppa mistä summa koostuu. Eli oeriaatteessa joka kk jäänyt ns velkaa sähkölaitokselle joustolla."

Kahden vuoden ajalta? Siinä ajassa Fortum on aika muutaman kerran tavoitellut sinua! Eihän tuo ole mahdollista. Maksujousto irtisanotaan kuukaudessa jos sitä ei maksa. Aloittajalla on Oma Fortum-palvelu josta näitä maksuehdotuksia seurataan. Jos koko sähkösopimus on uusittu syyskuussa, kuka sen on tehnyt? Eihän Fortum uusi sopimusta jos sillä on saatavia.

Kuulostaa siltä että aloittaja on itse sössinyt maksunsa ja laskut on nyt syyskuusta jääneet kokonaan hoitamatta. Siksi tämä katkaisuilmoitus tulee nyt neljän kuukauden päästä.

Päivämäärä:   1.2.25 17:34:07

Sori, ei löydy koko internetistä sellaista henkilöä kun Toni Ryti.

Lähettäjä: Darja 
Päivämäärä:   1.2.25 17:34:11

Aloittaja Ulla on siis Toni Ryti joka kirjoittaa täällä nimimerkillä Petra A.?

Päivämäärä:   1.2.25 17:41:09

Huijarirölli on saanut trollailtua jo kohta kolme ketjua täyteen;)

Päivämäärä:   1.2.25 17:41:43

Onhan minulla outlookissa oma meili.
Mutta ketju täysi ja case closed .

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   1.2.25 17:51:51

"Hyvin siis pyörittänyt sitä sopparin päättymiseen syksy -24 asti."

Miten on edes pyörittänyt kun Fortum asioi ainoastaan liittymän haltijan kanssa? Siinä vaiheessa kun ensimmäinen lasku jää vajaaksi, ottavat yhteyttä.

"Kuulostaa siltä että aloittaja on itse sössinyt maksunsa eli laskut on nyt syyskuusta jääneet kokonaan hoitamatta."

Siihenhän tuo täsmää jos perus-kuukausimaksu on noin 400 e kuussa. Kirjoitti että "Se alkuperäinen lasku Fortumille oli joku 1700 nythän siinä kaiken maailman perintäkuluja päällä."

Kyllä minäkin poistuisin vähin äänin takavasemmalle kun jäisin kiinni satuilusta.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.