Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onni -bussi ei noudattanut sääntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.25 14:52:02

Ajoin rampilla bussi perässä risteykseen, mistä kääntyy vasemmalle ja oikealle. Ajoin oikeaan reunaan ja bussi vasempaan, bussi blokkasi näkyvyyden, joten en voinut kääntyä, mutta mitä tekee bussi: kääntyy oikealle kaistalta, mistä käännytään vasemmalle minun ohi.
Mitähän tämä kuski kuvitteli tällä voittavan. Ainakin ajoi myös 80 60 alueella.

Re: Onni -bussi ei noudattanut sääntöjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.25 14:59:28

Kannattaa varmaan suunnata palautteet oikeaan osoitteeseen. Tämä tuli nyt ht.nettiin.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   31.1.25 15:12:41

Kun ajoit bussin perässä risteykseen, kumpaan suuntaan bussilla oli vilkku? Jos oikealle, niin miksi änkäsit itsesi sinne väliin? Kaupunkialueella on useita niin ahtaita risteyksiä, että raskaalla kalustolla joutuu ottamaan sitä tilaa, ettei kääntyessä vie mukanaan liikennevaloja ja muita tolppia.

Päivämäärä:   31.1.25 15:24:35

Niin en minä mihinkään ängennyt. Minä ajoin sen bussin edessä siihen risteykseen ja bussi ajoi viereeni. Luulin, että käntyy vasemmalle, koska siinä ei ole kolmea kaistaa vierekkäin. Ei sillä mitään vilkkua ollut, veti vain minun ohi oikealle, itse en päässyt menemään, koska se blokkasi näkyvyyden vasemmalta tulijoiden suuntaan. Jos olisin kuitenkin lähtenyt, se olisi ajanut kylkeen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   31.1.25 15:27:30

Raskailla ajoneuvoilla joutuu välillä tiukemmissa risteyksissä ryhmittymään eri reunaan kuin pienillä että mahtuu kääntymään, erityisesti talvella kun on lunta ja jäätä. Kai sillä sentään oli vilkku päällä vai katsoitko sitä edes?

Lähettäjä: Em 
Päivämäärä:   31.1.25 15:40:30

Vaikea hahmottaa tilannetta, mutta isoilla ajoneuvoilla joutuu välillä käyttämään väärää kaistaa, koska ne eivät muuten mahdu kääntymään. Jos bussi esti näkyvyyden, niin se oli joko ajanut liian pitkälle tai sitten itse pysähdyit liian taakse, joten sinun olisi pitänyt hiipiä eteenpäin sen verran, että näet vasemmalle. Koska normaalisti viereisen auton ei pitäisi risteyksessä estää näkyvyyttä. Jos kuski huomasi, että et aio liikkua, niin hän sitten päätti mennä ensin? Etenkin noiden bussien kanssa on joutunut joustamaan väistämissääntöjen kanssa. Kotikaupungissani on yksi risteys, josta muiden on pakko ajaa "kolmiota päin", jos bussi yrittää kääntyä kyseiselle tielle. Koska se ei mahdu kääntymään, jos tiellä on autoja.

Päivämäärä:   31.1.25 15:43:07

No varmaan näin kävi, mutta käytännössä siitä ei olisi voinut mennä, ellei sokkona, koska sitten olisin ollut jo risteävällä tiellä, koska bussi ajoi niin eteen, että siitä oli jo reilu osa tiellä, sieltä oli kuitenkin auto tulossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.