Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vietitkö tipatonta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.1.25 14:35:01

Vaikka alkoholinkäyttö ei ole ollut liiallista, niin kokeilin tipatonta nyt toisena vuonna peräkkäin. Viime vuonna sujui helposti ja jatkoin vielä lähes koko helmikuunkin.
Tämä vuonna on ollut jostain syystä vaikeaa. Joka päivä on tehnyt mieli ottaa lasi-pari hyvää viiniä tai lhyvää konjakkia. En ole ottanut, ehkä ensi viikolla...

Yleensä olen ottanut 2-3x/kk, lomalla ehkä useammin. Ei krapulaa eikä muitakaan haittoja, kun määrät ovat pienet3.

Mitenkäs muilla on sujunut?

Re: Vietitkö tipatonta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.25 15:03:25

No en varsinaisesti viettänyt, mutta taas yksi kuukausi vierähti ilman tippaa. Varmaan menee seuraavakin kuukausi, ken tietää.

Ja toki mun alkoholin käyttö on sellaista 2-4 siideriä ja nukkumaan ennen puolta yötä :D Ja näitä muutaman kerran vuoteen.

Päivämäärä:   31.1.25 15:05:48

Olisin viettänyt, mutta unohdin. Join siis oluen kun sellainen tarjottiin ja vasta sitten muistin että oli tarkoitus olla tipattomalla. Ensi kuussakin on tarkoitus juoda viiniä joten en voi nyt ottaa tipatonta helmikuutakaan. Ehkä maaliskuussa...

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   31.1.25 15:25:20

Olin viime vuoden lopussa 4kk ilman alkoholia, uudenvuoden aattona otin pari gintonicia ja sen jälkeen en taas mitään. Tarkoitus on jatkaa tällä linjalla. Voin ottaa, jos haluan, mutta yleensä en enää halua. Arvostan enemmän omaa hyvinvointiani, parempaa mielenterveyttä ja terveempää kehoa. Ikääkin on jo 47v, alkoholi ei ainakaan paranna ikääntymisprosessia.

Päivämäärä:   31.1.25 15:27:43

En viettänyt, kaksi olutta olen tammikuussa juonut.

Lähettäjä: Ämmä 
Päivämäärä:   31.1.25 15:31:40

Vietin, mutta en tarkoituksella. Ei vaan tullut käytyä missään ja ei maistunut kotonaan vaikka joskus viikonloppuna saatan juoda oluen leffaa katsoessa.

Päivämäärä:   31.1.25 15:36:30

Voin ottaa jos haluan. Vuosikausiin ei ole haluttanut eli tipattomalla on tullut mentyä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.1.25 15:47:49

Mä olen nuorena ollut vuosikausia kokonaan ilman, olin mielelläni aina porukoiden kuskina. Myös ruuhkavuosina alkoholinkäyttö oli hyvin satunnaista, joskus pikkujouluissa tai muissa tilaisuuksissa.
Nyt olen jo eläkkeellä ja käyttö on tasaisempaa, n. 1x/vko.
Halusin tosiaan kokeilla tipatonta, ihmettelen vaan, miten erilaisia nämä kaksi kokeilukertaa ovat olleet :)

Lähettäjä: tipallinen 
Päivämäärä:   31.1.25 20:29:57

En viettänyt, koska minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa alkoholin kanssa. Tosin en kyllä ottanutkaan tässä kuussa kuin muutaman hassun oluen, kun uudenvuoden juhlatkin jäivät välistä eikä ole ollut juuri muitakaan sellaisia seurallisia tilaisuuksia, josisa tulisi otettua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.