Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikäsyrjintä työelämässä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.1.25 14:17:34

Oletteko huomanneet työpaikoilla ? Meillä töissä nyt Selkeesti esim työtehtävien jaossa.

Re: Ikäsyrjintä työelämässä

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.1.25 14:18:17

Oletko jo vanha, hidas ja kaavoihin kangistunut

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.1.25 14:20:47

Sinä sentään olet työelämässä...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.1.25 14:30:16

En ole mielenkiinnosta vaan kysyin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.25 15:03:01

En ole huomannut. Osastollamme työntekijät ovat 35-65-vuotiaita ja ainoastaan nuorimpien kohdalla voi olla jonkinlaista iästä johtuvaa syrjintää ts pientä epäluottamusta sitä kohtaan, onko noin nuori kykenevä ottamaan suurempaa vastuuta. Itse olen viiskymppinen ja en ole kokenut ikäsyrjintää suuntaan tai toiseen.

Lähettäjä: Ylle 
Päivämäärä:   31.1.25 15:55:52

Ei nyt ehkä sanoisi syrjintää, mutta nuorille vasta työelämän alussa oleville ei voi kaikkia tehtäviä antaa.

Lähettäjä: Zz 
Päivämäärä:   31.1.25 16:22:11

Meillä on, ei oteta keski-ikäisiäkään jos eivät ole hyvässä kunnossa. Vähän heitä meille hakeekin, konetahtistatyötä tehtaassa ja rasittavaa.
Vanhemmilla ei vaan paikat kestä eivätkä ala harjoittaa itseään huonoon palkkaan nähden. Tämä on hyväkuntoisen nuorten hommaa jotka jossain vaiheessa jatkavat mieluisampaan työhön.
Me muutama vanhus ollaan pikkupomoina/ tiiminvetäjinä jotka tarvittaessa voidaan käydä linjalla. Itse ratsastan ym ja kummasti kroppa on kestänyt.

Lähettäjä: Np 
Päivämäärä:   31.1.25 19:40:14

En ole huomannut. Ikää on 54 ja olen vaihtanut tyäpaikkaa 4 kertaa viimeisen 4 vuoden aikana.

Meidän 8 hengen tiimissä kaikki ovat syntyneet 1970-luvulla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.25 19:51:11

Ei varsinaista syrjintää meillä, mutta väheksyvää ja nöyryyttävää käytöstä nuorempia kohtaan ehdottomasti kyllä. Olen itse yli kolmekymppinen alalla jolla paljon konkareita työssä ja kohtaamiset ovat toisinaan aika rasittavia.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   31.1.25 20:00:36

Kyllä tuntuu että 24-33 ikävuosina saat tylyä kohtelua reilusti vanhemmilta ja reilusti nuoremmilta. En tiedä johtuuko se vaan että oma pärstäkerroin on sitten väärä. Ehkä ystävällisyys vaan koetaan jotenkin rasittavana.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   31.1.25 20:45:51

Ei ole minun alallani ikäsyrjintää, mutta se vaikuttaa kyllä, jos on jo täydet ikälisät ja on kallispalkkainen työntekijä. Kokemuskaan ei välttämättä auta, koska työ itsessään ei vaadi edes koulutusta. Hyvällä perehdytyksellä pärjää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.1.25 20:58:14

En ole. Mahdotonta meidän alalla, jossa työvoimapula on niin jäätävä että kuka tahansa joka saa vielä lääkärintodistuksen ja jolla on lain vaatimat pätevyydet kunnossa on taivaan lahja ja eläkeläisiä rukoillaan polvillaan takaisin töihin edes vähäksi aikaa ja saikulle soitellaan perään että etkö nyt millään kuitenkin pääsisi tulemaan. Myös kokemusta arvostetaan niin paljon että sen eläkeläisen on melkeinpä helpompi saada töitä kuin vastavalmistuneen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.