Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tempaisin naapuria turpaan

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   31.1.25 01:48:53

Alakerran naapuri n. 50v nainen valittaa kaikesta ja kaikille. Minulle on valittanut roskien lajittelusta, kyttää miten autoni on parkkiruudussa, ketä meillä käy kylässä jne. Ei kestä naapurien lasten leikkimistä taloyhtiön pihalla.

Viime yönä kävin vessassa ja vedin vessan. Oli paha siis oikeasti paska päivä takana.Menin takaisin nukkumaan ja kohta ovikello soi vimmatusti. Avasin oven ja tämä nainen seisoi oven takana. Samantien alkoi valitusvirsi kuulua. Mulla meni hermot. Tempaisin naapuria kuonoon ja tarrasin rinnuksista että anna olla viimeinen kerta kun tuut minun oveni taakse.

Olen kohtuu pettynyt itseeni. Naapuri on pitänyt tänään matalaa profiilia.

Re: Tempaisin naapuria turpaan

Lähettäjä: harmi 
Päivämäärä:   31.1.25 01:51:15

Ei hyväksyttävää, suositeltavaa tai edes laillista, mutta valitettavasti suunnilleen ainoa keino mikä noihin tehoaa - jos tehoaa.

Lähettäjä: harmi 
Päivämäärä:   31.1.25 01:53:07

Ja tähän vielä se klassinen: Jos et kestä sitä että joku kerrostalossa käy yöllä suihkussa ja vessassa, niin paikkasi ei ole kerrostalossa. Ihan oikeasti.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   31.1.25 01:59:25

Hae apua! Noin ei voi käyttäytyä! Jos itsehillintä on tuolla tasolla että käyt ihmisiin käsiksi ja koitat oikeuttaa pahoinpitelyn sillä että "oli tosi paska päivä" niin kaikki ei ole enää hyvin.

Miksi IHMEESSÄ kirjoitat asiasta tänne? Saadaksesi hyväksyntää? Normalisoidaksesi väkivaltaa?

Ihan uskomatonta. Toivottavasti naapuri tekee sinusta rikosilmoituksen.

Huomenna pyytämään anteeksi. Pyydät naapurin kahville ja keskustelette asiallisesti siitä, mielellään taloyhtiön edustajan kanssa siitä mitkä ovat normaaleja elämisen ääniä. Asiaa pitää saada setvimään ja sovittelemaan kolmas taho mahdollisimman pian ennenkun tilanne kärjistyy niin että tarvitaan virkavalta paikalle.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.1.25 02:00:47

Mitä sitten että valittaa. Miksi olet noin herkkänahkainen? Ei haukku haavaa tee.

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   31.1.25 02:12:46

Hyi mikä hullu olet.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   31.1.25 05:43:00

Hullu naapuri, hyvin tehty

Lähettäjä: Pentsuunia 
Päivämäärä:   31.1.25 06:01:26

Nirputtavan naapurin postiluukku voi tyhjentää pullollisen kunnolla vanhentunutta haisevaa bensiiniä. Siinähän on puhdetta miten hajun saa pois.
On sen verran kammottava haju että miettii kuka ottikaan nokkiinsa hänen sanomisiustaaan.

Lähettäjä: Zzz 
Päivämäärä:   31.1.25 07:01:36

Tekee taatusti rikosilmoituksen. Jos ei hän niin joku läheinen. Ala pakkaamaan muuttoa varten. Käyt pyytämässä anteeksi ja toivo että sillä kuittaat asian

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   31.1.25 07:04:58

Ok, tietty hermoja ei saa menettää, mutta ymmärrän kyllä sun reaktion pahan päivän päälle.
Myönnettävä, että tuo kyllä joskus käy naapurikyylien kohdalla mielessä ;)

Lähettäjä: JJJ 
Päivämäärä:   31.1.25 07:10:34

Näen jo Iltiksen pikkulööpin tästä :D

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   31.1.25 07:14:53

Ymmärrettävä reaktio sulta, tietysti noin käyttäytyvä naapuri voi hyvinkin olla sairas, niin onko sitten mielipuolien hakkaaminen ok, on toinen juttu...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.1.25 07:22:19

"Ei hyväksyttävää, suositeltavaa tai edes laillista, mutta valitettavasti suunnilleen ainoa keino mikä noihin tehoaa - jos tehoaa."

Hyvä. Jos meille tulee yöllä oven taakse urputtamaan selkäänsä saa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   31.1.25 08:10:44

Jos ei jälkiä jääny niin milläpä naapuri sen väkivallan todistaa, ei millään.

Päivämäärä:   31.1.25 08:32:29

Ymmärrän aloittajaa mutta tosta tulee helposti poliisi juttu. Miksi kirjoitat tätä nettiin? Tietenkään ketään ei saa tempaista päin näköä mutta ko naapurilla on luultavasti jotain mt ongelmia, jonka vuoksi vahtii kaikkea hysteerisesti. Suosittelen muuttamaan pois jos kyseessä on vuokra asunto. Olet jo kerran tehnyt ylilyönnin ja ko ihminen ei luultavasti voi käytökselleen mitään jos kyseessä on joku mt ongelma / sairaus.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   31.1.25 08:33:45

Mun rapussa yksi mies sai kerran raivarin, kun törmäsimme hissin ovella, eikä hän päässyt ulos ovesta niin kuin halusi vaan vahingossa seisoin hänen edessä. Huusi kuin mielipuoli. Jo tuosta tein rikosilmoituksen. Takuuvarmasti ap saa odotella poliisin yhteydenottoa, ja hyvä niin.

Päivämäärä:   31.1.25 08:36:37

Nyt kävi noin.
Mitä sellainen ihminen, joka haluat olla, tekisi nyt?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   31.1.25 08:44:21

Siis oikeesti täällä jengi hyväksyy pahoinpitelyn? :O Toivottavasti naapuri tekee rikosilmoituksen…

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.25 08:50:51

En ihmettele, jos johonkin naapurikyylään menee hermo. Tuo yöllinen? häiriintyminenhän oli vain jäävuoren huippu. Mitähän noiden kyylien kanssa pitäisi tehdä...

Päivämäärä:   31.1.25 08:53:17

Minä en ainakaan hyväksy pahoinpitelyä mutta ymmärrän aloittajan reaktion. Jos olen itse öiseen aikaan väsynyt, käyn puoli unessa kusella ja joku tulee aggressiivisesti pimpottamaan ja huutamaan oven taakse niin minulla kyllä keittää. En löisi ketään mutta huutaisin varmasti päin näköä ja pelästyttäisin ko. mummolle pissat housuun. Jos olen yhtään unen ja valveen rajamailla ja joku tulee aggressiivisesti oven taakse niin siitä saa kyllä rajun reaktion. Jos saman tekee päivällä niin reaktio on paljon pienempi.

Ihmettelen jos ko naapuri ei ole ennen saanut turpiinsa, koska jos menet tolla tyylillä kenenkään oven taakse riehumaan yöllä niin siinä voi tulla kyllä muustakin kun nyrkistä. Toivottavasti myös naapuri oppii kerrasta että kenenkään oven takia ei mennä riehumaan öisin oman turvallisuudenkaan nimissä. On eriasia asuuko jossain hienosto alueella vai kaupungin vuokra taloissa joissa naapurina voi olla myös laitapuolen kulkijoita.

Silti, aloittaja nyt kun yli lyönti on tapahtunut niin muuta muualle.

Lähettäjä: Kappas 
Päivämäärä:   31.1.25 09:24:13

No johan on kummallista ymmärtämistä. Ei kyllä itseltäni vähääkään tipu ymmärrystä saati sympatiaa. Kerrostalossa asuu erilaisia ihmisiä ja kaikkien kanssa pitää vaan tulla toimeen. Puhumalla.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   31.1.25 09:30:22

Okisit itse jäänyt voiton puolelle kun olisit lyömisen sijaan soittanut poliisit tuolle naiselle kotirauhan häiritsemisestä ja yrityksestä tunteutua asuntoosi. Mielellään vielä huoli-ilmoitus päälle.

Nyt se täti on poliisilaitoksella. Siksi ei ole näkynyt.

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   31.1.25 09:43:26

Jos ei kukaan nähnyt niin eipä hätää, eiköhän tuo nainen ole jo tunnettu turhan valittajana.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   31.1.25 11:22:53

Mitenköhän se muotoilee asian poliisille, "Menin yöllä soittamaan ovikelloa ettei saa vetää vessaa keskellä yötä niin.. " Siinä vaiheessa saattaa poliisin pokka pettää!

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   31.1.25 11:42:03

ei nyt ehkä paras vaihtoehto lyödä turpaan toista, mutta varmaan samassa tilanteessa voisi käydä jollekkin muulle sama.

itse ehkä alottaisin ihan vastaavanlaisen vainoamisen, ja kävisin öisin pimputtamassa hänen oveaan :'-D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.1.25 12:04:51

Tehty on tehty, sille et voi mitään. Korjaa asia parhaasi mukaan: käy pyytämässä anteeksi, vaikka lahjan kera. Kenellä tahansa saattaa napsahtaa kun tarpeeksi kauan ja tarpeeksi väärässä tilanteessa koetellaan hermoja. Mutta se, miten toimii "napsahduksen" jälkeen on ratkaisevaa. Ohittaako olankohautuksella, vai ottaako vastuun teostaan. Valitse jälkimmäinen.

Lähettäjä: naapuri 
Päivämäärä:   31.1.25 12:17:05

En siis ole aloittajan naapuri mutta olen se 50v naapuri, joka valittaa erinäisistä asioista. Mä olen joskus miettinyt, että miksi osa ihmisitä ei voi kunnioittaa yhteistä tapaa elää ja elää niin, että ei aiheuteta kohtuutonta häiriötä naapureille.

Meillä erimerkiksi yksi iso ongelma on taloyhtiön roskikset. Taloyhtiössä on 90% osakkeenomistajia ja sitten pieni määrä vuokra-asukkaita eli ei olla mikään iso vuokratalo. Silti osa porukasta kokee asiakseen viedä jätekatokseen suuret matot, kuormalavat yms. jäte, jonka poisvieminen maksaa aina ylimääräistä. Lisäksi pahveja ei lytätä vaan täytetään isoilla laatikoilla ne kaksi pahvinkeräysastiaa niin ettei se normaali kotitalouspahvi mahdu.

Meillä on kadulla kiekolla vieraspaikkoja vaikka kuinka. Silti yhden asukkaan yksi vieras kokee asiakseen pysäköidä jalankulkuväylän eteen koska siinä on levennys mutta siinä ei ole vieraspaikkaa. Edelleen kadun varrella niitä on. Tämä auto on tuossa usein koska on tosiaan erään asukkaan läheinen ja käy siellä n. kerta viikkoon.

Yhden perheen lapset. Joo... roikkuvat puissa (parista onkin alimmat pienet oksat jo katkenneet), roikkuvat valotolpissa ja sähkötolpissa, kiipeilevät autokatoksen päälle ja rymyävät lumipenkoissa autopaikkojen edessä ja vieressä, laskivat mm. talvella liukurilla lumipenkasta suoraan yhden auton kylkeen. Hajottivat häkkivarastoon vievän invahissin (tai noh, palokunta sen hajotti koska yhden lapsen jalka jäi väliin kun leikkivät hissillä). Pyöräilevät parkkipaikalla autojen seassa jne.

Eli jengi aivan kypsänä näihin asioihin, suurin osa jurnuttaa eikä sano mitään, no minä sanon. Perheen äiti on jo uhkaillut rikosilmoituksella koska kuulemma vainoan heitä. Onneksi tiedän, että en ole ainoa eikä kyse ole mistään muusta kuin siitä, että nämä lapset pitää saada kuriin etteivät hajota paikkoja eivätkä tuhoa toisten omaisuutta.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   31.1.25 12:18:40

Kiellät tietenkin kaiken, jos kaheli osaa/ymmärtää tehdä rikosilmoituksen. Jos ei ole todistajia, se on sana sanaa vastaan. Pyydät pari naapuria todistamaan naapurin mt-ongelmaisen käytöksen ja pistät turpaan tirvaisemisen mahdollisen naapurin psykoosin ja mielikuvituksen piikkiin.
Ja teet huoli-ilmoituksen todisteeksi huolestasi ja lähimmäisen rakkaudesta. Tarvittaessa leipaset käkättimeen uudelleen ilman todistajia, ellei häiriköinti lopu, ei näille hoidotta jääneille hulluille mennä mitään kukkapuskan kanssa anteeksi pyytelemään, saa siitäkin vielä syyn tehdä rikosilmoituksen kun olet mennyt ahdistelemaan.
Joskus suora toiminta on vain hyväksi ja sillä voi olla jopa parantava vaikutus, vähän kuin sähköshokkihoidolla.
Omalla kohdalla vuosia vainonnutta hullua itseasiassa vain provosoi yritykseni ymmärtää, olla ystävällinen, pyytää anteeksi hänen käytöstään ja muu lässynlää, ei johtanut kun entistä pahempaan kiusantekoon. Lopulta jopa siitä, että morjestin ja hymyilin riitti hänelle syyksi soittaa poliisille ja väittää minun ahdistelevan ja uhkailevan häntä.
Loppui vasta kuin tein saman kuin sinä, eipä siinä poliisi enää tosissaan ottanut tätä kahelia kun oli vuosia tämän häirikön perättömiä ilmoituksia joutunut käsittelemään.
Olisi pitänyt piestä vuosia aiemmin ja vastaisuudessa aion myös tehdä niin, jos normaali ja ystävällinen puhe ei kerrasta tehoa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   31.1.25 12:21:44

Naapuri, tuo on nyt vähän eri asia kuin mennä keskellä yötä riehumaan oven taakse sen takia, että joku on käynyt vessassa....Tee niistä kakaroista lasu.

Päivämäärä:   31.1.25 12:49:13

Naapuri nimimerkki on taas täysin ulapalla. On täysin eri asia valittaa ihmisistä ja heidän käytöksestään normaalisti päiväsaikaan kuin mennä rynkyttämään jonkun ovea keskellä yötä ja huutaa päin naamaa aggressiivisesti.

Minäkin voisin mennä sanomaan asiasta kuten älä aja mun autopaikalle tai lopeta meluaminen öisin. Muiden roskien lajittelut tai muut ei minua kiinnosta pätkääkään. Jokatapauksessa tälläiset huomautukset tehdään päivällä/alkuillasta eikä keskellä yötä.

Kerran olen yöaikaan mennyt meluavan naapurin oven taakse kertomaan että en pysty nukkumaan koska metelöit. Silloin pimpotin ovikelloa kerran ja sanoin että lopeta metelöinti ja muistutin hiljaisuuden ajankohdista.

Kyseessä oli joku juuria kotoa muuttanut teini joka ei tajunnut ettei kerrostalon äänieristys ole kovin hyvä. Mutta minulle ei tulisi mieleenkään mennä huutamaan ja aggressiivisesti pimpottamaan useasti ovikelloa kenenkään oven taakse yöaikaan syynä VESSAN VETÄMINEN.

Päivämäärä:   31.1.25 12:50:33

Vihanhallintakurssille Porvoseen mars mars.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   31.1.25 12:52:28

Asiat selvitetään AINA puhumalla. Toivottavasti olet jo varannut ajan psykologille.

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   31.1.25 12:56:51

Aloittaja on takuulla miespuolinen :O

Lähettäjä: naapuri 
Päivämäärä:   31.1.25 13:10:42

No en mä nyt ulapalla ole vaan ihan pointtina, että naapurit valittaa ja usein siihen on syy.

Joo, jos mun naapuri alkaisi mua uhkailemaan väkivalloin niin rikosilmoitus lähtisi heti mutta mä en käy kenenkään luona riehumassa, en päivällä enkä varsinkaan yöllä.

Päivämäärä:   31.1.25 13:34:27

Edesmenneen mummoni yksi naapuri mummo oli aivan seko. Teki itse lappuja taloyhtiön nimissä mm. Koirakieltoja (ei ollut kielletty taloyhtiössä), kierrätyskatokseen omat ohjeet, yms. Kerran ei päästänyt mummoni omaista katoksesta ulos ennen kuin omainen oli näyttänyt, onko roskapussi täytetty oikein. Jos yritti ohi, alkoi kynnet esillä raapimaan. Eroon siitä sekomummosta ei päässyt ennen kuin se kuoli, kun omisti sen asunnon. Kyllä näitä kerrostalosekoja on ja usein iäkkäämpiä rouvia.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   31.1.25 13:51:11

Minä ole mennyt keskellä yötä koputtaamaan naapurin ovelle. Koska kolisti kaiket yöt, tuli kotiin puoliltaöin kun minä yritin nukkua. Huonosti eristetty rivitalo.

Ei ollut ikinä kotona kun itse pääsin töistä.eipä
jäänyt vaihtoehtoja... mitään lappusia en jätä. Ystävällisesti keskusteltiin.Ei halunnut uskoa että kaikki kolina kuuluu. Muutamana yönä ja aamuna sitten kolistin itsekin kuin mielipuoli. Ja huudatin radiota klo 7 jälkeen kun tämä kaiketi viimein yritti nukkua. Älysi lopulta, nyt saan kutakuinkin nukkua ilman tunnin välein heräämistä. En tiedä enkä sano, oisin itsekin ehkä lopulta menettänyt tilanteeseen lopulta hermoni ja mennyt vähemmän ystävällisesti uudelleen oven taakse. Jokaisella on rajansa ja keinot vähissä lopulta.

Muutamana aamuna ditte

Päivämäärä:   31.1.25 14:34:09

Siis mitä @!#$ä? Sinulla ei tietenkään ole lapsia, joita täytyisi suojella ja joiden kanssa täytyisi mahtua liikkumaan. Sinä olet miljonääri, eikä sinua haittaa maksaa 10 kertaa enemmän jätekuljetuksista. Sinä viihdyt likaisessa saastassa eikä sinua siksi kiinnosta taloyhtiön siisteys.

Jos sinulla olisi lapsia, tietäisit että sillä on todella paljon merkitystä, miten se autonaapuri parkkeeraa autonsa. Jos ajat liian lähelle autoa, johon on tulossa pikkulapsia takapenkille, niitä ovia ei saa tarpeeksi auki eikä lapsia siis kyytiin. Jos ajat parkkihallin eteen, kukaan ei pääse ulos eikä sisään. Jos ajat vinoon, viet kaksi paikkaa, kun kaikki muutkin joutuvat parkkeeraamaan vinoon ja lopulta reunimmaiselle ei jää tilaa. Jos jätät auton mäen päälle tai muuhun paikkaan, jossa huono näkyvyys, aiheutat vaaratilanteita liikenteessä. Jne jne! On sairaan monta syytä parkkeerata se auto oikein. Onko sulla jotain pakkomielteitä aiheuttaa liikenneonnettomuuksia vai?

Jos et lajittele jätteitä (pahvit, muovit, bio, paperi) ja heität kaiken sekajätteeseen, teidän taloyhtiö maksaa 10 x enemmän kuin ne, jotka lajittelevat. Sekajäte ihan oikeasti maksaa kymmenen kertaa enemmän kuin biojäte. Eli ainoastaan hullu miljonääri jättää lajittelematta. Yleensä miljonäärit haluavat pysyä rikkaina eivätkä halua että vastikkeet nousevat siksi, että jengi ei lajittele, joten todennäköisesti jopa rikkaat lajittelevat.

Jäljelle jäävät vain vankilakundin tasoiset idiootit, jotka eivät ymmärrä rahan päälle. Ai niin, mutta sinähän pahoinpitelet naapureitasi, taitaa olla tuttua tuo vankilahomma.

Päivämäärä:   31.1.25 15:40:30

"Kiellät tietenkin kaiken, jos kaheli osaa/ymmärtää tehdä rikosilmoituksen. Jos ei ole todistajia, se on sana sanaa vastaan."

Jep. Ja ihmettelet isosti, miksi ihmeessä tuo naapuri edes olisi ollut ovellasi _keskellä yötä_?!

Lähettäjä: Ylle 
Päivämäärä:   31.1.25 15:52:55

Näitä kun lukee niin olen onnellinen että asun omakotitalossa ja lähimmät naapurit ovat parin sadan metrin päässä...

Lähettäjä: Että 
Päivämäärä:   31.1.25 16:04:58

tämmönen tällä kertaa. Mihin aloittaja hävis?

Lähettäjä: stna 
Päivämäärä:   31.1.25 16:20:02

Oppiihan olemaan! Itselläni olis menny kans hermo! Joskus ihmisiä vain täytyy vähän koulia jos ei osaa antaa rauhaa muille, tässäkin vanhempi nainen rikkonut ihmisten rauhaa ja yksityisyyttä useamman vuoden, vainoaminen on rikos kannattaa lukaista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.1.25 16:26:08

Sellaiset voimafantasiat sieltä.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   31.1.25 16:44:57

No meillä on valittava naapuri. Jopa päivinä, joina emme ole olleet kotona, heille kuulunut meteli oon heidän mielestään meidän aiheuttamaa. Samoin jos heillä on jotain taloteknisiä ongelmia, syy on siinä mitä me teemme.. no minä en vaivaudu enää noteeraamaan heitä, koska kaikki mistä he valittavat, he myös tekevät itse juuri kuin valittavat muiden tekevän... ihmisten mielestä olen huonotspainen kun en terv

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   31.1.25 16:49:00

..ehi. no en ole kuitenkaan niin huonotapainen että vuositolkulla valittaisin, koskaan keskustelematta kunnolla ja mielellään vielä selän takana. Se kerta kun keskustelin tuon naapurin kanssa asiasta, josta olin hänen kanssaan eri mieltä, naapuri suuttui kun en myötäillyt hänen mielipidettään/aikomustaan. Ja kyllä muutamasti on tehnyt mieli läväyttää turpaan, mutta olen päättänyt etten anna naapurille sitä etua. Muhikoot omassa kurjuudessaan, mun ei sitä valitusta tarvitse kuunnella yhtään, kun ei ole edes aiheellista.

Lähettäjä: Hilppa 
Päivämäärä:   31.1.25 17:19:52

Ja sit sä heräsit. Olipas uni

Lähettäjä: Tadaa 
Päivämäärä:   31.1.25 17:27:56

Hyvin tehty! Ei noihin muu auta. Tosiaan mitään et anteeksi pyydä tahi myönnä, iteppähän tuli oven taakse mölisemään.

Jotkut ihmiset on vaan niin urpoja ettei ne opi ennen kun nenään sattuu.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   31.1.25 17:35:10

Jos olisit vain todennut "pahoittelut, oli kamala ripuli" ja vetänyt oven kiinni ja jättänyt hänet yksinään rimputtamaan ovikelloa, olisit voinut tehdä hänestä valituksen kun möykkää ovellasi tuohon malliin keskellä yötä. Hän olisi saanut varoituksen hiljaisuuden aikana metelöinnistä.

Nyt kun itsekin huusit ja kävit häneen käsiksi, niin et oikein voi valittaa hänestä. Hän sen sijaan voi valittaa sinusta ja tehdä sinusta jopa rikosilmoituksen. Eikä sinun auta enää siinä vaiheessa vikistä "no ku oli tosi paska päivä ja tuo eukko on aina valittamassa kaikesta".

Tiedän, että jälkiviisaus on aina parasta viisautta, mutta oikeasti MIKÄÄN ei oikeuttanut sinua käymään päälle. Sinulla olisi ollut lupa puolustautua, jos hän olisi ensin käynyt sinun päällesi. Mutta mitenkään et voi puolustella sitä, että sinä kävit häneen käsiksi vaikka hän vain huusi ja valitti. Kun ei hänkään voisi puolustella sitä, että hänellä meni hermot kun sinä vedit vessan keskellä yötä niin hänen oli pakko käydä vetämässä sinua turpaan. Ihan yhtä lailla siinäkin sanottaisiin, ettei tuo ole mikään syy käydä päälle.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   31.1.25 17:36:36

Ei hyväksyttävää minustakaan, mutta ymmärrettävää. Tuskin olisin itse sentään turpaan vetänyt, mutta mielialasta riippuen olisin saattanut karjaista muutaman valitun sanan tai korostetun hillitysti sulkenut oven - ja kummassakin tapauksessa sen jälkeen laittanut pyykkikoneen pyörimään pitkällä ohjelmalla. Vaikka sitten tyhjillään jos ei olisi sattunut olemaan pyykkiä pestävänä.

Ja ovikello pois toiminnasta, niin ei naapuri rimputtele jatkossakaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.1.25 17:46:52

Että tällainen tarina tänään. Tuskin kukaan valivalitäti yöllä tulee ovelle. Vinkua voi päiväsaikaankin.

Päivämäärä:   31.1.25 19:45:46

Älä nyt @!#$ mene anteeksi pyytelemään. Jatkat elämääsi normaalisti ja toivottavasti ilman hullua naapurin akkaa.

Ymmärrän todellakin reaktion, koska valitettavasti näihin hulluihin naapureihin ei tehoa mitkään järkipuheet ja normaalien ihmisten keinot. Jos naapurit pelaa eri säännöillä kun normaalit ihmiset, niin valitettavasti sama on tehtävä itsekin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   31.1.25 21:19:18

" Tuskin kukaan valivalitäti yöllä tulee ovelle. Vinkua voi päiväsaikaankin".

Ei kaikki tule valittamaan päiväsaikaankaan. Tosin omalla kohdalla ei ihan yölläkään.

Itse olen saannut valituksia alakerran entiseltä naapurilta klo 21-23. Rullaverho on vedetty alas - aiheuttaa ääntä. Huonekaluja on siirretty keskelllä yötä - juu ei ole. Koira haukkuu pitkin yötä - no ei haukkunut, koska itsekkin olin kotona "haukkumisten" aikana ja koira ei ollut öitä yksin. Tuli myös heippalappuja siitä, että hän tekee vuorotyötä (aamu-ja iltavuoroja) ja ei saa nukuttua kun minä en arvosta naapureiden kotirauhaa - no, niin tein minäkin vuorotyötä.

Valitus ja heippalaput loppuivat kun kävi taas kerran soittelemassa ovikelloa ja kertoi olevansa häirinnästä yhteydessä isännöitsijään. Totesin ettei kiinnosta ja v..u ihan sama mitä tekee. Totesin myös isännöitsijän ottaessa yhteyttä kerron hänen häirinnästätään omaa kotirauhaani kohtaan soittelemalla ovikelloa myöhään iltayöstä. Ja paukautin oven kiinni.

Nykyinen alakerran naapuri on valittanut ovella pari kertaa klo 5-6 herätyskellon soitosta "liian kova" muutama vuosi sitten. Hän oli myös herännyt siihen - jätti myös pari heippalappua. Nyt kun samalla naapurilla on kaksi lasta, niin ei ole tullut valituksia vaikka herätyskello soi yhtä "kovaa" ja samoihin aikoihin...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.1.25 21:24:25

Provo

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   31.1.25 21:37:30

Aloittaja näki unia. Ja tuli sitten naapurina kertomaan lisää. Sellaset tarinat tänään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.