Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Taloudellista apua tarvisin pikaisesti

Lähettäjä: Ahdistunut 
Päivämäärä:   30.1.25 11:43:43

Olen aikamoisessa taloudellisessa ahdingossa puolisoni takia, sanotaan sen verran tässä että olen joutunut laittamaan itselleni luottokiellon hänen takia.
Pitäisi huomiseen mennessä saada kasaan n.1200€ , kaikki kivet ja kannot käännetty sossua myöten , joka ensikertalaiselle ihan kauhea kokemus byrokratian takia.

Mikäli täällä on ihmisiä joilla mahdollisuus auttaa niin minut tavoittaa meilistäni
Ulla66@proton.me

Kiitos että luit.

Re: Taloudellista apua tarvisin pikaisesti

Lähettäjä: Liida 
Päivämäärä:   30.1.25 11:52:49

Ikävä tilanne, mutta kukaan ei lahjoita anonyymille ihmiselle ainakaan. Sen luulisi olevan selvää. Tuo mailiosoite, siis mikä se on...? Joku viruslinkki? Eihän tuo ole edes tunnistettava sähköpostiosoitteeksi.

Mikä velka tuo 1200 e ees on?

Niin tai näin, ei heru nyt.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   30.1.25 11:53:57

Aloitapa siitä, että puolisosta tulee ex-puoliso.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 11:54:09

Siis halautko rahaa ventovierailta vai millaista apua olet vailla?

Päivämäärä:   30.1.25 11:55:07

Mulle voi kans laittaa tonnin tulemaan!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.1.25 12:02:34

Liida, pitäisikö osoitteessa olla siis etunimi ja sukunimi vai mikä?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   30.1.25 12:05:03

Onko mitään panttilainaamoon kelpaavaa, erityisesti kultakoruja? Entä pikavippi?

Mitä laskuja sossu kieltäytyi maksamasta?

Päivämäärä:   30.1.25 12:08:31

Lähettäjä: niin no
Päivämäärä: 30.1.25 11:53:57

Aloitapa siitä, että puolisosta tulee ex-puoliso.

Sanomattakin selvää.

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.1.25 11:54:09

Siis halautko rahaa ventovierailta vai millaista apua olet vailla?

Kuten aloituksessani sanoin,etsin ihmisiä joilla olisi mahdollisuus auttaa että saan kasaan rahan joka uupuu laskusta, kokonaissumma on 1958€ josta minulla uupuu n 1200, vaan en enään keksi mistä sen kaivan esiin. Ei mitään tukiverkosto ole.

Päivämäärä:   30.1.25 12:21:29

Palauta se mitä rahalla on hankittu.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   30.1.25 12:22:17

Mikähän lasku kyseessä ? ja mihin on rahat muuten mennyt ?

Ei kukaan ihan noin vaan lainaa, varsinkin kun tulee otetus, että rahaa menee kaikkeen hömppään.

Päivämäärä:   30.1.25 12:28:09

Mikähän lasku kyseessä?

Lähettäjä: tinsu 
Päivämäärä:   30.1.25 12:31:25

Mä voin laittaa kaikille joilla oikea perustetu tarve, sain eurojaskasta isohkon potin ja olen jakanut apua tarvitseville. Säpoja vaan esille, niin voin laittaa viestiä. Juopoille ja narkeille en rahaa anna.

Tuliko asoittaja mun säpo perille?

Päivämäärä:   30.1.25 12:33:01

Mitä mies on tehnyt?

Päivämäärä:   30.1.25 12:53:45

Ikävä tilanne, mutta kukaan ei lahjoita anonyymille ihmiselle ainakaan. Sen luulisi olevan selvää. Tuo mailiosoite, siis mikä se on...? Joku viruslinkki? Eihän tuo ole edes tunnistettava sähköpostiosoitteeksi.

Kyllä on, Protonmailin uusi lyhyt meili osoite, yksi turvallisimmista meileistä mitä olemassa on. Voi käydä googlettamassa Protonmail niin näkee että ihan normi sähköposti on.Kaikki ei käytä gmailia.

Lähettäjä: tinsu
Päivämäärä: 30.1.25 12:31:25

Mä voin laittaa kaikille joilla oikea perustetu tarve, sain eurojaskasta isohkon potin ja olen jakanut apua tarvitseville. Säpoja vaan esille, niin voin laittaa viestiä. Juopoille ja narkeille en rahaa anna.

Tuliko asoittaja mun säpo perille?

No ei, jos ei ole meiliä edes laittanut.

Päivämäärä:   30.1.25 12:56:26

"Tuo mailiosoite, siis mikä se on...? Joku viruslinkki? Eihän tuo ole edes tunnistettava sähköpostiosoitteeksi."

Proton on ilmainen, anonyymi ja erittäin hyvin suojattu/kryptattu sähköpostipalvelu jota käytetään tyypillisesti juurikin erilaisiin hämärähommiin.

Lähettäjä: muistakaa 
Päivämäärä:   30.1.25 12:59:22

Näissä kannattaa aina pitää pää kylmänä ja muistaa, että ainoa todiste siitä että mitään miestä, luottokieltoa, sossua ja taloudellista ahdingoa on olemassakaan on jonkun anonyymin nimimerkin anonyymillä palstalla kirjoittama tekstijono. Kirjoittaa voi mitä vaan, vaikka fantasiaromaaneja.

Päivämäärä:   30.1.25 13:00:38

Lähettäjä: nomadi
Päivämäärä: 30.1.25 12:05:03

Onko mitään panttilainaamoon kelpaavaa, erityisesti kultakoruja? Entä pikavippi?

Mitä laskuja sossu kieltäytyi maksamasta?

Kaikki mahdollinen myyty mistä rahaa voinut saada. Kuten sanoin olen laittanut luottokiellon itselleni hänen takia ja positiivisessa luottorekisterissä tietoja nyt joiden takia en saa pikavippiä.

Mihinkään hömppään ei ole rahaa menossa, sellaiseen en etsisi apua.Ei se automaattisesti tee ihmisestä huonoa jos akuutti hätä iskee.
Eihän se ole väärin että ajattelee että olisi vielä ihmisiä joilla olisi halu auttaa.

Lähettäjä: kepe 
Päivämäärä:   30.1.25 13:02:32

Jos vähän avaisit tilannetta, niin voisi joku heltyäkin. Ihan noilla tiedoilla ei takuuvarmasti kukaan auta.

Lähettäjä: Ruusunnuppuja 
Päivämäärä:   30.1.25 13:04:08

Nyt valoja tauluun, aloittaja. Et voi tosissas yrittää kerjätä rahaa, kertomatta mihin se raha sitten menisi. Jos et kerro mitään, niin mieti nyt vähän antaako joku rahoja päihteisiin tai muihin holtittoman elämän juttuihin :D

Päivämäärä:   30.1.25 13:05:42

Pura kiireesti se itse laittamasi luottokielto. Maksat laskut pikavipillä, ja otat uuden luottokiellon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.1.25 13:14:15

Mikä se akuutti hätä on mihin rahaa tarvitset? Mitä tapahtuu ellet rahaa saa?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.1.25 13:16:30

Meneekö se raha huumevelkoihin?

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   30.1.25 13:18:22

Toivottavasti kukaan ei lähettele rahaa anonyymin keskustelupalstan kirjoittajille. 99,99% aina kyse huijauksesta. Kukaan ei kuole siihen, että lasku ei tule maksettua eräpäivään mennessä.

Päivämäärä:   30.1.25 13:18:59

Lähettäjä: Ruusunnuppuja
Päivämäärä: 30.1.25 13:04:08

Nyt valoja tauluun, aloittaja. Et voi tosissas yrittää kerjätä rahaa, kertomatta mihin se raha sitten menisi. Jos et kerro mitään, niin mieti nyt vähän antaako joku rahoja päihteisiin tai muihin holtittoman elämän juttuihin :D

Raha menee nimissäni olevaan sähkölaskuun joka on suuri ja joita puoliso on piilottanut, tähän liittyy 2 v kallis määräaikainen soppari maksujoustolla sekä minun tietämättömyys sotkusta eiliseen asti, ja minun tietämättömyys siitä että on olemassa kiireellinen toimeentulotuki mahdollisuus kun en heidän asiakas ole koskaan ollut jne.. pitkä tarina ja huomenna ep laskulla,sitten pimenee ja kylmenee tupa,Näin yksinkertaistettuna.
Mitään vinkkiä tai kikkaa ei ole mitä en jo tietäisi ja kokeillut.
Eli ei todellakaan ole kyse hömpästä.

Päivämäärä:   30.1.25 13:19:38

Itse laitetun luottokiellon voi purkaa, hakea itse tuon tarvittavan lainan, ja sitten asettaa kiellon uudelleen.
Näin, tämä neuvo oli ihan ilmainen. Ei tarvitse edes kiittää.

Päivämäärä:   30.1.25 13:22:47

Lähettäjä: 123
Päivämäärä: 30.1.25 13:18:22

Toivottavasti kukaan ei lähettele rahaa anonyymin keskustelupalstan kirjoittajille. 99,99% aina kyse huijauksesta. Kukaan ei kuole siihen, että lasku ei tule maksettua eräpäivään mennessä.

Ehkä minä sitten olen se loppu % joka maksaisi, minulla on kyllä Lowellin lasku näyttää. Ei kaikki ole huijaamassa ihmisiä, ymmärrän että sitä herkästi epäillään.

Päivämäärä:   30.1.25 13:25:47

Sähköyhtiö ei voi katkaista sähköjä näin talviaikaan. Paitsi tietysti jos laskut ovat olleet maksamatta jo syksystä saakka, neljän kuukauden kuluttua eräpäivästä saa sähköt laittaa poikki.
Mutta koska olet jo sen toimeentulotukihakemuksenkin laittanut niin saat kyllä apua sitä kautta, myös sähkön uudelleen kytkentään.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.1.25 13:27:26

Oletko pyytänyt apua seurakunnalta? Diakonia auttaa juuri tuollaisissa tilanteissa.

Päivämäärä:   30.1.25 13:27:37

Eikä minulle ollut mikään iisi asia tänne tätä tulla pyytämään. Eihän minulla ns rahallisesti normisti hätää ole ihan oman elämäni muuten pystyn kustantamaan, omasta pussista tuon erotuksenkin olisin laittamassa ei vaan riitä rahat koko summaan, tästä kuopasta vaan en enään muuta keinoa ylös pääsyyn tiedä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   30.1.25 13:27:49

Miksei sossu maksa? Jos kerran sähkölasku.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.1.25 13:29:07

"Sähköyhtiö ei voi katkaista sähköjä näin talviaikaan. Paitsi tietysti jos laskut ovat olleet maksamatta jo syksystä saakka, neljän kuukauden kuluttua eräpäivästä saa sähköt laittaa poikki.
Mutta koska olet jo sen toimeentulotukihakemuksenkin laittanut niin saat kyllä apua sitä kautta, myös sähkön uudelleen kytkentään."

Näin.

Päivämäärä:   30.1.25 13:40:58

Lähettäjä: Hmmm.....
Päivämäärä: 30.1.25 13:29:07

"Sähköyhtiö ei voi katkaista sähköjä näin talviaikaan. Paitsi tietysti jos laskut ovat olleet maksamatta jo syksystä saakka, neljän kuukauden kuluttua eräpäivästä saa sähköt laittaa poikki.
Mutta koska olet jo sen toimeentulotukihakemuksenkin laittanut niin saat kyllä apua sitä kautta, myös sähkön uudelleen kytkentään."

Näin.

Kuten kerroin asia on 2v kestänyt johon liittyy maksujousto mikä sopparissa oli.

Ei ole mitään takeita että sitä apua saa, tiedän kun 4 puhelua käyty sossun kanssa eilen. Mikäli tämän käsittelyajan aikana tulee uusia kustannuksia niihin on erikseen haettava hyvinvointi alueelta sitten tuki.Näin on minulle sanottu.
Ja ajatus siitä että joutuisin kylmässä elämään en tiedä kauanko, niin ei. Jos sen takia minun pitää pyydellä apua vierailta ihmisiltä niin sitten nielen ylpeyteni ja teen sen. Jos avun pyytäminen tekee minusta huonon ihmisen muiden silmissä niin tehköön.

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 30.1.25 13:19:38

Itse laitetun luottokiellon voi purkaa, hakea itse tuon tarvittavan lainan, ja sitten asettaa kiellon uudelleen.
Näin, tämä neuvo oli ihan ilmainen. Ei tarvitse edes kiittää.

Tämä sähkölasku oli pisara meressä,se suurin. Mutta jos mietti MIKSI sen luottokiellon itselleni jouduin laittamaan voinet arvat siihen syyn?

Mutta tämä on tilanne eikä se muuksi muutu.

Päivämäärä:   30.1.25 13:50:46

Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 30.1.25 13:27:26

Oletko pyytänyt apua seurakunnalta? Diakonia auttaa juuri tuollaisissa tilanteissa.

En koska en ole tällaisesta edes tiennyt.Taitaa aika käydä senkin suhteen vähiin?

Lähettäjä: sos 
Päivämäärä:   30.1.25 13:50:58

Put sähköyhtiöstä/sähkölaskusta ja Lowellista. Lowell ei ole sähköyhtiö. Onko laskusi siis perintälasku? Mitä Lowellilta on vastattu, kun olet kertonut heille tilanteesta ja tarpeesta maksusuunnitelmalle? Jos et ole keskustellut Lowellin kanssa, niin kipin kapin sinne yhteyttä.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   30.1.25 14:05:01

Onko sulla tai miehellä sukulaisia tai ystäviä? Olisiko mahdollista tehdä hattu kourassa soittokierros rahan lainaamiseksi. Tutut ihmiset todennäköisemmin lainaavat, koska harvemmin tutuille jätetään tahallaan maksamatta. Ei varmaan kukaan yksin lainaa tonnia, mutta jos useammalta saisi pienemmän summan.

Ja tämä siis olettaen että teillä on kyky maksaa laina takaisin jollain järkevällä aikavälillä. Jos ei ole varaa maksaa takaisin, sitten ei tätä. Lainoista kannattaa tehdä velkakirjat, että on mustaa valkoisella, mitä on sovittu summasta, korosta, maksuajasta jne.

Päivämäärä:   30.1.25 14:13:08

Lähettäjä: sos
Päivämäärä: 30.1.25 13:50:58

Put sähköyhtiöstä/sähkölaskusta ja Lowellista. Lowell ei ole sähköyhtiö. Onko laskusi siis perintälasku? Mitä Lowellilta on vastattu, kun olet kertonut heille tilanteesta ja tarpeesta maksusuunnitelmalle? Jos et ole keskustellut Lowellin kanssa, niin kipin kapin sinne yhteyttä.

Tuo olisi ollut mahdollista ajat sitten, ei enään. On oltu yhteyksissä.Eli on juurikin perintälasku josta en edes tietäisi ellei sieltä olisi tullut tekstaria.
Lähettäjä: Hoo
Päivämäärä: 30.1.25 14:05:01

Onko sulla tai miehellä sukulaisia tai ystäviä? Olisiko mahdollista tehdä hattu kourassa soittokierros rahan lainaamiseksi. Tutut ihmiset todennäköisemmin lainaavat, koska harvemmin tutuille jätetään tahallaan maksamatta. Ei varmaan kukaan yksin lainaa tonnia, mutta jos useammalta saisi pienemmän summan.

Ja tämä siis olettaen että teillä on kyky maksaa laina takaisin jollain järkevällä aikavälillä. Jos ei ole varaa maksaa takaisin, sitten ei tätä. Lainoista kannattaa tehdä velkakirjat, että on mustaa valkoisella, mitä on sovittu summasta, korosta, maksuajasta jne.

Voi kun olisikin! Jos vanhempani olisi vielä elossa olisi tämä ongelma ratkaistu jo. Yksi sisar joka ns pa. Tulevalla ex miehellä yksi sisar joka sanoi ei.En kyllä hänen kanssa olutkaan tekemisissä appivanhempien poismenon jälkeen enkä sitä ennenkään.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   30.1.25 14:16:20

0/5

Lähettäjä: zeeta 
Päivämäärä:   30.1.25 14:22:05

Oletteko kumpikaan töissä? Palkkaennakkoa töistä?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   30.1.25 14:28:51

Mikä on se lasku, johon pitää saada näin pian rahaa? Kerro siitä tarkemmin, niin täältä alkaa neuvoja tulemaan.

Ensimmäiseksi otat yhteyttä sähköyhtiöön ja pyydät maksusopimusta tai ainakin sähköjen katkaisupäivän siirtoa. Toiseksi otat sosiaalitoimeen, josta haet apua. Kolmanneksi haet sosiaalista luottoa. Sen saamiseen voi mennä aikaa, mutta kun saisit siirretyksi sähköjen katkaisua siihen saakka, että saisit rahaa, auttaisi asiaa.

Neljänneksi: ota yhteyttä oikeusaputoimiston talous- ja velkaneuvontaan. Sieltä saat asiantuntijan apua ilmaiseksi.

Päivämäärä:   30.1.25 14:32:42

Lähettäjä: s
Päivämäärä: 30.1.25 14:28:51
Jos luet ylempää niin sieltä löytyy tieto miksi täällä nyt olen.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   30.1.25 14:35:23

Sattumalta on asunto, jossa on sähkölämmitys, kaikki sukulaiset kuolleet, kaikki rahat loppu, erinäisiä syitä miksi rahan saamisella on kiire, mikään ehdotettu neuvo ei tietenkään käy....

Päivämäärä:   30.1.25 14:35:49

Niin, onko työpaikkaa?

Päivämäärä:   30.1.25 14:39:07

Lähettäjä: 123
Päivämäärä: 30.1.25 14:35:23

Mutta kun se on totuus, olen jo 59 vuotias niin hyvänen aika sentään.

Lähettäjä: zeeta
Päivämäärä: 30.1.25 14:35:49

Niin, onko työpaikkaa?
Sillähän olen sanonut että osan pystyn kuittaamaan itse mutta en koko summaa.

Päivämäärä:   30.1.25 14:40:12

Siis on työpaikka? Pyydä palkkaennakkoa.

Päivämäärä:   30.1.25 14:43:29

Eli ketjusta löytyy infoa tilanteestani, en ole enään teini ja kyllä isäni kuollut n 10v sitten ja äitini alle 5v sitten. Appin liki 20v sitten ja anoppi hieman ennen minun äitiäni.
Kun ei vaan ole tukiverkostoa niin en minä sille mitään mahda.Enhän täällä olisi jos muita vaihtoehtoja olisi.Olen kääntänyt kivet ja kannot ja ihan neuvoton jo olen.
Huomenna tulee, tai siis joskus yön aikana palkkaa hieman yli 800€ josta osan itse olen valmis laittamaan heti tuohon laskuun.

Päivämäärä:   30.1.25 14:54:53

Soitin Kelalle
Eivät maksa! Koska kiireellinen tt tuki edellyttää että laittaa perus tt tuki hakemuksen ja sen perustella laskevat kiireellisen tarpeen. Jumalauta!
Huomenna on oma kelassa päätös luettavissa.

Että tällä lailla täällä autetaan ihmisiä.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   30.1.25 14:57:00

Oman kuntasi seurakunnan sivuilta katsot diakonian yhteystiedot. He pystyvät auttamaan aika nopeallakin aikataululla, on harkinnanvaraista apua.

Takuusäätiöltä voi kysyä lainaa, mutta se ei ole mikään pikaratkaisu.

Jokaisella kunnalla on myös ilmainen velkaneuvoja, sinne yhteyttä, että saat tehtyä jatkosuunnitelman.

Toki pankistakin voi yrittää saada kulutusluottoa kovalla korolla.

Lähettäjä: Flfl 
Päivämäärä:   30.1.25 14:58:57

No näytä se lasku.
Minä voin maksaa laskun puolestasi jos se oikeasti on olemassa mutta tosiaan niin, että maksan laskun suoraan enkä todellakaan laita rahaa sinun tilillesi.
Millä paikkakunnalla asut?

Päivämäärä:   30.1.25 15:01:38

Soitan diakoniaan huomenna.

Mutta on kyllä uskomatonta tuo sossun touhu. Ihan käsittämätöntä.

Päivämäärä:   30.1.25 15:03:56

"Koska kiireellinen tt tuki edellyttää että laittaa perus tt tuki hakemuksen ja sen perustella laskevat kiireellisen tarpeen."

No tee se perustoimeentulotuen hakemus, ilmeisesti tarvitset senkin jos tulot on noin pienet, kun sanot palkkaa tulevan vain 800 euroa huomenna.

Päivämäärä:   30.1.25 15:05:42

Kunhan päätös tulee oma Kelaan niin kopsaan tekstin tänne ihmeteltäväksi.

Lähettäjä: Vaativa 
Päivämäärä:   30.1.25 15:06:18

"Näissä kannattaa aina pitää pää kylmänä ja muistaa, että ainoa todiste siitä että mitään miestä, luottokieltoa, sossua ja taloudellista ahdingoa on olemassakaan on jonkun anonyymin nimimerkin anonyymillä palstalla kirjoittama tekstijono. Kirjoittaa voi mitä vaan, vaikka fantasiaromaaneja."

Millainen idiootti kirjoittaa "ahdingoa" ?? :"DDDDD

Päivämäärä:   30.1.25 15:07:22

Tuleeko sille miehelle jotain rahaa jostain? Kai sekin osallistuu siihen laskun maksuun?

Lähettäjä: jepjep 
Päivämäärä:   30.1.25 15:09:49

No mikä tuossa on käsittämätöntä? Meinasitko, että sinne voi kuka vaan kiikuttaa jonkun laskun maksettavaksi ilman mitään hakemuksia ja taustan tutkimista? Että maksavat kaiken kun vaan sanoo, että tässä ois lasku ja mulla ei itsellä ole nyt just rahaa...?

Totta kai pitää tehdä tuo tt-hakemus. Tee se nyt äläkä siellä vänkää. Tiesithän, että se tehdään nykyään KELAan?

Lähettäjä: tolkku 
Päivämäärä:   30.1.25 15:10:31

Ahdingo XD

ah, dingo

Päivämäärä:   30.1.25 15:12:46

Lähettäjä: Vaativa
Päivämäärä: 30.1.25 15:06:18
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. ja pahoittelen jos teen kirjoitusvirheitä ikänäköni takia.Minun nimi kyllä näkyy meili osoitteessani. Ja laitan päätöksestä sitten tänne tekstin.Saat sitten nähdä että asia on juuri kuten olen kertonut.

Lähettäjä: hmm
Päivämäärä: 30.1.25 15:07:22
Arvaa kahdesti saako latiakaan siltä suunnalta.
Edelleen jos olisi siskon kummin kaima,joku jolta voisi pyytää en olis alunpitäen tänne tullutkaan

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   30.1.25 15:13:50

"Mutta on kyllä uskomatonta tuo sossun touhu. Ihan käsittämätöntä."

Että mitä? Kun eivät suoriltaan maksa kaikkia laskuja mitä sinne viedään, sitäkö meinaat? Kyllä ne ihan hakemusten perusteella maksetaan ja hakijoiden taloudellinen tilanne selvitetään. Kaikkihan siellä laskunsa maksattaisivat muuten. Ois tuossa mullakin muutama, jonka voisin sinne viedä.

Päivämäärä:   30.1.25 15:16:22

"Lähettäjä: Vaativa
Päivämäärä: 30.1.25 15:06:18
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. ja pahoittelen jos teen kirjoitusvirheitä ikänäköni takia.Minun nimi kyllä näkyy meili osoitteessani. Ja laitan päätöksestä sitten tänne tekstin.Saat sitten nähdä että asia on juuri kuten olen kertonut."

Mitä vttua sinä selität minulle??????

Päivämäärä:   30.1.25 15:17:15

"Ahdingo XD

ah, dingo"

Taloudellista ahdingoa :'DDDDDDDDDDDDDD

Päivämäärä:   30.1.25 15:21:40

Lähettäjä: hip
Päivämäärä: 30.1.25 15:13:50

Ei! Vaan se että kun tulee tällainen ns yllättävä kriisi tilanne niin sanotaan ei. En minä mikään heidän vakioasiakas ole,ensimmäistä kertaa asioin.
Meillä ymmärtääkseni on syystä olemassa kiireellinen toimeentulotuki jota varten heille soittaessakin on oma aspa valittavissa ja tiedotteen mukaan on vain tarkoitettu sähkön katkaisuihin, häätöihin jne.
Niin onhan se outoa että katsotaan äkillisessä akuutissa tilanteessa jotain takautuvia tuloja ja menoja. Eikä sitä että ei ole niin paljon rahaa että pystyy maksamaan.
Että liki 40v maksellut veroja ja kun kerran vastineeksi tarvii apua niin ei.

Hirvittää ajatella kyllä niitä ihmisiä joille TT asiointi on arkea, ei ole helppoa ei.

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   30.1.25 15:27:07

No tottakai katsotaan takautuvia tuloja ja menoja, jotta nähdään että riittääkö ne rahat vai ei ja onko oikeutettu tukiin. Jos on tullut hyvin rahaa ja rahat hassattu makeaan elämään, niin silloin ei tukia tipu. siksi katsotaan mitä ihminen on saanut rahaa ja olisiko niiden pitänyt riittää. Ei sossu mikään maksuautomaatti ole.

Lähettäjä: xc v 
Päivämäärä:   30.1.25 15:27:11

Tuolla ylempänähän joku jo tarjoutui maksamaan laskun puolestasi... Ei vaan taida kelvata kun et saa rahoja tilille...

Lähettäjä: Noki 
Päivämäärä:   30.1.25 15:40:34

Seurakunta on oikeasti yksi hyvä taho hakea apua.
Joskus elämänsä sössineen ystäväni laskuissa on diakoni auttanut maksamalla ne.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.1.25 15:59:11

Tämmöinen stoori tänään.

Päivämäärä:   30.1.25 16:09:44

Jos ap jatkaa elämäänsä ihan tyynesti sen kumppaninsa kanssa joka sössii kaikki raha-asiat ja luottotiedot niin on kyllä erikoista että joku haluaisi vielä mahdollistaa tilanteen jatkumisen syytämällä lisää rahaa tuohon suhteeseen. Sähkälaskutkin näkee netistä, luulisi että sieltä olisi tarkistettu maksujen tilanne kun kumppani on tiedestysti epärehellinen verenimijä. Jos tämä kerran on hillonnut paperilaskuja tai valehdellut maksaneensa.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   30.1.25 16:17:16

Anna kun arvaan, tuosta nimissäsi tehdystä sähkösopimuksesta et ole tiennyt yhtään mitään koko aikana. Eikä kertaakaan käynyt mielessä, että mistähän teidän torppaan sähköt tulee. Eikä yhtään mitään voi tehdä sille, että identiteettisi varastettiin, ihan uusi juttu sellainen.

Oli totta tai ei, niin tämän kokoluokan elämänhallinnanongelmat eivät tonnilla ratkea.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.1.25 16:24:52

Ehdotus, että kysyt työpaikalta palkkaennakkoa ei ilmeisesti käy? Kuten ei ilmeisesti myöskään aiemmin tarjottu sähkölaskun maksu?

Päivämäärä:   30.1.25 16:34:31

Lähettäjäxc v
Päivämäärä30.1.25 15:27:11

Tuolla ylempänähän joku jo tarjoutui maksamaan laskun puolestasi... Ei vaan taida kelvata kun et saa rahoja tilille..

En kyllä sellaista ole nähnyt.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.1.25 16:36:08

Ei näissä kerjäysketjuissa käy ikinä muu kuin raha.

Säännöllisesti täälläkin oli ennen niitä "ei ole ruokaa itselle tai lemmikeille, rahaa tulee vasta kahden viikon päästä, voisiko joku ihana lainata tai antaa kympin-pari", ja sitten kun useammalta paikkakunnalta ilmoittautui joku tulemaan mukaan ruokakauppaan ja ostamaan ruokaa nii aloittaja aina hävisi.

Päivämäärä:   30.1.25 16:43:32

LähettäjäTavis
Päivämäärä30.1.25 16:17:16

Tietenkin olen tiennyt, maksujousto soppari 2v määräaikanen, otettu -22 syksyllä kwc hinta liki 40c. Se mitä en tiennut että mies maksanut aina pienimmän tarvittavan summan, välillä jättänyt jonkun kk laskun maksamatta. Jos kk lasku ollut 400 on siitä maksanut aina pienimmän jne. Eli tuolta 2v on kertynyt sitten jouston piikkiin velkaa jne. Siitä tämä lasku kertyy 2v ajalta. Hyvin siis pyörittänyt sitä sopparin päättymiseen syksy -24 asti.
Meni itsellä tovi selvittää tuo soppa mistä summa koostuu. Eli oeriaatteessa joka kk jäänyt ns velkaa sähkölaitokselle joustolla.

Päivämäärä:   30.1.25 16:47:24

No miksi sinä maksat laskuja, joista mies on vastuussa? Muuta muualle ja anna sen pitää paskansa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   30.1.25 16:49:12

Jos miehellä on esim. auto, myy se jobbarille. Saat rahat jo tänään ja mies voi sitten miettiä mistä hommaa uuden ja millä rahoilla.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   30.1.25 16:57:17

"Mitä Lowellilta on vastattu, kun olet kertonut heille tilanteesta ja tarpeesta maksusuunnitelmalle?"

Niin..?

Päivämäärä:   30.1.25 17:04:26

"LähettäjäAhdistunut

Päivämäärä30.1.25 16:34:31

Lähettäjäxc v
Päivämäärä30.1.25 15:27:11

Tuolla ylempänähän joku jo tarjoutui maksamaan laskun puolestasi... Ei vaan taida kelvata kun et saa rahoja tilille..

En kyllä sellaista ole nähnyt."

Käynti optikolla voisi auttaa:

"LähettäjäFlfl

Päivämäärä30.1.25 14:58:57

No näytä se lasku.
Minä voin maksaa laskun puolestasi jos se oikeasti on olemassa mutta tosiaan niin, että maksan laskun suoraan enkä todellakaan laita rahaa sinun tilillesi.
Millä paikkakunnalla asut?"

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.1.25 17:06:00

Kuules alottaja,

”LähettäjäFlfl
Päivämäärä30.1.25 14:58:57

No näytä se lasku.

Päivämäärä:   30.1.25 17:07:29

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 30.1.25 16:47:24
Ai että luovuttaisin taloni hänelle? En.

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 30.1.25 16:49:12
Taitaa olla rikos?

Lähettäjä: ???
Päivämäärä: 30.1.25 16:57:17
Maksusuunnitelma olisi pitänyt tehdä ajat sitten, nyt on myöhäistä.Olisin tehnyt jos olisin ollut tietoinen asiasta. Nyt on lukollinen postilaatikko ja vain minulla avain. Omia laskuja laitellut e laskuiksi tänään.

Päivämäärä:   30.1.25 17:12:28

Lähettäjä: *
Päivämäärä: 30.1.25 17:06:00

En tuota ole huomannut, pahoittelut.

Lähettäjä: Flfl
Päivämäärä: 30.1.25 14:58:57

No näytä se lasku.

Laita minulle meiliä niin näytän sinulle laskun, Ulla66@proton.me ja kyllä, on ihan oikea meili eikä mikään virus linkki.

Lähettäjä: vikke 
Päivämäärä:   30.1.25 17:17:44

No, onneksi nyt on leuto sää. Toki talo kylmenee äkkiä kun ilmeisesti mitä tulisijaa ei ole, pelkkä sähkölämmitys, mutta aikuinen nyt seisoo vaikka tikun nokassa pari päivää jos on pakko.

Ellei palkkaennakon pyytäminen nyt jostain syystä sovi etkä halua purkaa omaehtoista luottokieltoa sen verran että hakisit pikavipin etkä pääse pankkiin henkilökohtaisesti jolloin voisit hakea esim. jotain joustoluottoa niin sitten ei auta. Anna sähköjen katketa, odota apua sieltä Kelasta tai käy diakonilla, saanet sähköt päälle ensi viikolla.

Sinulla ei ole edes yhtään ystävää jonka luo voisit mennä muutamaksi päiväksi? Jos jäät kotiin niin kerrospukeudu hyvin ja syö ja juo lämmintä ( ruokaa voinee laittaa vaikka grillissä ulkona ja samoin lämmittää vettä termariin vaikka kattilassa siinä samalla. Tsemppiä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.25 17:22:01

Mitä Fortum vastasi, kun soitit sinne ja ehdotit suoraa maksusopimusta?
(Tämä oli vain arvaus, koska tuo firma on kovin hanakka katkaisemaan sähköt).

Päivämäärä:   30.1.25 17:27:03

Siinä vaiheessa kun lasku on myyty perintäyhtiölle niin jokainen firma vastaa että no can do, soittele sinne perintäyhtiöön.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   30.1.25 17:41:27

Älkää antako valheellisia lupauksia laskun maksamisesta kun kyseessä on kuitenkin vaan sairas halu kiusata ja huijata ahdistunutta ihmistä. Haluat nöyryyttää tuollaiseen tilanteeseen joutunutta?

Jos huomenna laitat sen 800€ mikä tulee kokonaan laskuun niin en usko että katkaisua tulee.

Päivämäärä:   30.1.25 17:44:28

Lähettäjä: ..

Olen itse saanut koko sotkusta tiedon kun ilmestyi katkaisuilmoitus, neuvottelu mahdollisuudet on mennyt, yhteydessä on oltu.Lowell tätä periikin ja toimeksiantaja on Fortum .

Päivämäärä:   30.1.25 17:47:26

Lähettäjä: niin no
Päivämäärä: 30.1.25 17:41:27

Älkää antako valheellisia lupauksia laskun maksamisesta kun kyseessä on kuitenkin vaan sairas halu kiusata ja huijata ahdistunutta ihmistä. Haluat nöyryyttää tuollaiseen tilanteeseen joutunutta?

Jos huomenna laitat sen 800€ mikä tulee kokonaan laskuun niin en usko että katkaisua tulee.
Ei taida auttaa.
Laskussa sanotaan näin:

Maksathan velan eräpäivään mennessä. Muussa tapauksessa sähköntoimitus keskeytetään voimassa olevien sopimusehtojen mukaisesti tämän katkaisuvaroituksen eräpäivän jälkeen ilman erillistä ilmoitusta. Sähköntoimituksen jatkaminen edellyttää kaikkien erääntyneiden saatavien ja mahdollisen vakuuden maksamista sekä sähköntoimituksen turvallisen kytkennän varmistamiseksi yhteydenottoa Lowellin asiakaspalveluun

Päivämäärä:   30.1.25 17:54:54

Itse maksaisin alkuperäisen laskun suoraan Fortumille, tai ainakin sen 800 e. Sitten soittaisin sinne, ja sopisin aikataulun loppusummasta. Olet Fortumin asiakas, et Lowellin.

Sossuun (Kelalle) täyttäisin sen kymmensivuisen kaavakkeen, ja toimittaisin kahden viimeisen kuun tilitiedot ja palkkatodistuksen, sekä asuntolainapaperit/vuokrasumman, ja tietysti avoimet laskut.

Voit saada toimeentulotuesta myös sosiaalista luottoa, eli maksavat nyt laskun, mutta joudut maksamaan sen heille takaisin, jos on tuloja ja varallisuutta.

Sitten vaihdat sähköyhtiötä ja estät miehen kaikilta kanavilta ja puhelimista.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   30.1.25 17:56:53

Noinko sanoivat kun soitit? Luulisi tuon 800 euroa kelpaavan ja siirtävän lopun velan eräpäivää. Yleensä sopimalla selviää asiat.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   30.1.25 18:21:11

Niin kyllä sähköyhtiöiden ja esim myös lowellin kaa pystyy tekeen sopimuksia et maksaa tietyn summan kuussa.

Päivämäärä:   30.1.25 18:24:51

Lähettäjä:nomadi
Olen hakenut kiireellistä TT ja sen hakeminen edellytti perustoimeentulon hakemista ja miljoonaa eri liitettä elokuulta asti. Tänään sinne soitin että onko varmasti kaikki liitteet kun pyysivät eilen vielä lisää ja aspan täti sanoi että ei ole hakemusta hyväksytty. Kysyin että tarkoittaako tämä ettei sitä sähkölaskua makseta niin kyllä ja huomenna pitäisi oma Kelassa näkyä se päätös.
Sosiaalisen luotonkin katsoin ja sitä pitää erikseen hakea eikä auta tähän hetkeen.
Nyt jos katkeaa niin tuosta laskun tekstistä näkee että kuluja tulee vain lisää.
Se alkuperäinen lasku Fortumille oli joku 1700 nythän siinä kaiken maailman perintäkuluja päällä.

Olen Fortumin asiakas ja tuotakin vaihtoehtoa mietin mutta sitten sitäkin että jos käykin niin ettei diili onnistu noin ? Periaatteessahan Fortumille se kirjautuu eikä silloin Lowelilla ole 1958 perittävissä mutta poistaako se katkaisua, epäilen ettei?

Ennea: Kyllä, se on raakaa peliä eikä itkut auta.

Siis 825€ tulee huomenna on 2 viikon ajalta, ei viikon.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   30.1.25 18:31:31

Entäs se palkkaennakko töistä!? Mikset kysy?

Päivämäärä:   30.1.25 18:37:11

"Entäs se palkkaennakko töistä!? Mikset kysy?"

Päivämäärä:   30.1.25 18:47:27

Joo hmm: Koska sitä ei saa, ei ole koskaan saanut.Usko pois, olen kaivellu kaikki mahdolliset vaihtoehdot diakoniaa lukuunottamatta. Sinne soitan huomenna, mutta minulla loppuu aika kun ep on huomenna.
Enhän täällä olisi muuten. En minä tumput suorana ole istunut ihmettä toivomassa, koko ajan mietin eri vaihtoehtoja ja tosiasia on että niitä ei vaan ole montaa ja yhtä lukuunottamatta alkaa olla kaikki käyty läpi.

Päivämäärä:   30.1.25 18:49:06

Olitko ollut yhteydessä Lowelliin? Luulisi, että heidän kanssaan voisi sopia vielä jotain. Yksi vaihtoehto on, että olet sinne yhteydessä sos.työntekijän tai diakonin kanssa vielä huomenna, joskus auttaa sekin kun on joku virallinen puolestapuhuja.

Päivämäärä:   30.1.25 18:54:36

Kyllä perintäyhtiöidenkin kanssa voi sopia maksusuunnitelman.

Päivämäärä:   30.1.25 18:58:36

Maksa lasku suoraan fortumille, alkuperäsen saldon mukaan. Vaikka lowellin perintäkulut jää, eivät voi katkasta sähköjä, kun alkuperänen velka on maksettu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.25 18:59:34

Kuten tuolla ylempänä jo oli, onko miehelläsi auto -> myyntiin

Päivämäärä:   30.1.25 19:01:51

Lähettäjä.
Päivämäärä30.1.25 18:54:36

Tietenkin voi kun sen tekee ajoissa mutta ei enään kun katkaisu ilmoitus on tullut. Ja minä olen tästä saanut tietää vasta tämän ilmoituksen kohdalla.

Sossu on päätöksen tehnyt ja sieltä ei apua saa. Perintäyhtiö tietää mikä homman nimi ja yllätys:niitä ei kiinnosta.

Päivämäärä:   30.1.25 19:02:18

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.1.25 18:58:36

Maksa lasku suoraan fortumille, alkuperäsen saldon mukaan. Vaikka lowellin perintäkulut jää, eivät voi katkasta sähköjä, kun alkuperänen velka on maksettu."

Tämä.

Päivämäärä:   30.1.25 19:09:39

Ei aloittaja ole fortumille enää velkaa. Saatava on myyty ja samalla siirretty perintäyhtiölle. Fortum on jo saanut rahansa ja nyt aloittaja on asiakasuhteessa perintäyhtiöön.

Päivämäärä:   30.1.25 19:16:47

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 30.1.25 19:09:39

MUTTA jos minulla olisi se alkuperäinen n 1700e maksaa Fortumille niin kai perintä katkeaisi, osan maksaminen ei auta.Ei minulla kyllä sitäkään ole maksaa joten turha haaveilla.

Päivämäärä:   30.1.25 19:21:01

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 30.1.25 18:59:34

Kuten tuolla ylempänä jo oli, onko miehelläsi auto -> myyntiin

Kerroppas kuinka voin toisen nimissä olevaa omaisuutta myydä joutumatta itse pulaan? Rikos kai se on ja sellaista ne kontolleni halua.

Päivämäärä:   30.1.25 19:26:39

Tiivistelmä
Ensin soitto sähköfirmaan: Soita Lowelille
Soitto Lowelille: Pahoittelut maksa eräpäivänä
Soitto Sossuun: Laita perus TT hakemus, miljoona liitettä 4 puhelua ja tänään saatu puhelimitse tieto: Ei makseta,päätös huomenna oma Kelassa

Olen myynyt mitä myydä voi, toisen nimissä olevaa autoa en voi myydä, rahaa tulee huomenna rapiat 800, josta osan voin laittaa mutta 2 viikkoa pitää syödäkin,eli pieni ruokaraha pitää jäädä ja bensaraha myös.

Diakoniaan soitan huomenna.

Mitä muuta enään voin tehdä?

Ja ajatella että tähän asti ainoa murheeni elämässä on ollut yksinäisyys.

Päivämäärä:   30.1.25 19:27:10

No avaat sähkösopimuksen toiseen yhtiöön jos vielä luottotiedot on kunnossa.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.