Lähettäjä: .
Päivämäärä: 30.1.25 14:09:39
Itseasiassa löydän kyllä samaistumispintaa kaikista näistä kommenteista. Kiitos tuosta testistä, täytyy vielä palata siihen illalla uudelleen ajatuksen kanssa. Siitä sai aika tavalla pohdittavaa ja korostui paljon samoja asioita kuin mitä tässä on mainittu.
Olen kyllä aika herkkä ja vaikka näen sen myös hyvänä ominaisuutena niin mulla on vaikeuksia hyväksyä sitä itsessäni. Koen että tunneryöpyt ahdistaa, lamauttaa ja ne ovat jotenkin väärin ja kiellettyjä.
Riittämättömyys, check. Mikään koskaan ei ole tarpeeksi hyvä, edes silloin kun on jossain tosi hyvä.
Tuohon huonoon itsetuntoon ensimmäinen ajatus oli että ei natsaa, mulla on (nykyään) ihan hyvä itsetunto. Paitsi että.
Eihän se voi olla. S:n pohdinta voisi yhtä hyvin olla minusta. Joo, on paljon parempi itsetunto, saan arvostaa itseäni ja osaamistani paljon paremmin kuin teininä, mutta kun pohjalla on aina kuitenkin se "En riitä, en ole tarpeeksi hyvä, teen aina jotain väärin tai olis pitänyt olla parempi" niin ei kai se itsetunto ihan priimaakaan voi olla?
|