Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maapähkinävoin käyttö

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.1.25 08:48:31

Kaupasta nappasin kokeeksi purkin. Nyt aamulla sitten laitoin tuota aamusmoothien sekaan ja ei kyllä ollut mikään makunautinto. Kuinka paljon tuota yleensä laitetaan? Nyt kauhaisin purkista ruokalusikalla kunnon klöntin. Että tuliko mahdollisesti liikaa kun tuli syömisen jälkeen huono olo. Mietin annanko vielä uuden mahdollisuuden tuolle, vai nakkaanko purkin suosiolla roskiin.

Re: Maapähkinävoin käyttö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 08:56:47

Se säilyy kauan, miksi heittäisit roskiin? Kokeile eri juttuihin. Pitäisikin tehdä pähkinäkeittoa pitkästä aikaa

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.1.25 09:02:17

Pieni määrä riittää, itse laitan jogurtin sekaan vajaan ruokalusikallisen. Minusta maistuu kyllä hyvältä.

Lähettäjä: Talo 
Päivämäärä:   30.1.25 09:10:54

Kuka edes ajattelee heittävänsä syömäkelpoista ruokaa roskiin yhden kokeilukerran jälkeen? Äly hoi älä jätä. Kokeile laittaa vähemmän seuraavaksi tai käytä jossakin leivonnaisessa, ruoanlaitossa, puuron kanssa, banaanilettujen päällä tms.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   30.1.25 09:43:33

Käytän myslin/granolan päällä, nam

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   30.1.25 09:47:17

Syön joka päivä leivän päällä ja on mielestäni aivan superherkku.

Loistava proteiinin ja hyvien rasvojen lähde. Proteiinia huikeat 35 % eli enemmän kuin vaikka lihassa.

Eri merkeillä on aika paljon makueroja. Ängelmarkin luomu on edullista ja hyvää. :)

Lähettäjä: Äps 
Päivämäärä:   30.1.25 09:58:55

Kinkkiruokiin sekaan vaan

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   30.1.25 10:05:56

"Snickers"-smoithue. Banaani, kaajaojauhetta, maapähkinävoita ja maitoa tai jotain kasvijuomaa. Meillä tämä oli lasten lempiaamiainen kun mikään kiinteä ei maistunut. Tietysti jos yleisesti ottaen ei pidä maapähkinän mausta ei tämäkään toimi.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   30.1.25 10:09:54

Käytä nuudelikeiton liemessä, tekee kivan ”kermaiseksi” ja on tosi hyvää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.1.25 10:16:18

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/broileri-satay

ja oikaiset tuon soosin käyttämällä sitä pähkinävoita.

Päivämäärä:   30.1.25 13:24:58

En mä ehkä laittaisi mitään reipasta ruokalusikallista, mulle se ainakin olis liikaa.

Mä käytän jugurtin kanssa ja silloin otan vajaan teelusikallisen ja se on mulle ihan sopiva määrä.

Lähettäjä: voileipä 
Päivämäärä:   30.1.25 13:29:14

"Snicker-smoothie "menee kokeiluun täällä.

Jossain vhh-ryhmässä voi olla ohjeet maapähkinävoikeksien tekoon.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.1.25 13:30:44

Mä laitan puuron sekaan nökäreen, varmaan lähellä sitä ruokalusikallista. Ihan hyvin toimii siinä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   30.1.25 13:35:33

Toimiiko se amerikkalainen peanutbutter&jelly paahtoleipä?

Lähettäjä: Kilta 
Päivämäärä:   30.1.25 13:37:12

"Mietin annanko vielä uuden mahdollisuuden tuolle, vai nakkaanko purkin suosiolla roskiin."

Roskiinheittämisen miettiminen kertoo paljon ihmisen älystä. Yritä olla vähän älykkyymäpi, ja antaa se eteenpäin sille jolle se kelpaa.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   30.1.25 16:34:52

Hmm: Toimii B

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.1.25 16:41:07

Itsellä tulee pähkinäsitä maha kipeäksi jos enemmän syö.
Maapähkinästä voi tehdä mikrossa kuppikakun. Kaakoakakku johon laitetaan keskelle lusikallinen maapähkinävoita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.1.25 19:21:39

Eiköhän se yleisin ja tavallisin käyttötapa ole leivän päällä, eli ehkä siitä kannattaisi aloittaa :D

Päivämäärä:   30.1.25 19:58:44

Kannattaa ostaa joku laadukas maapähkinävoi. Ei lisättyjä sokereita tai suoloja. Hieman sellainen crunchy versio on hyvä puuron kanssa.

Päivämäärä:   30.1.25 22:01:23

Tämän purkin nappasin kaupasta, onko sitten "oikeanlaista" tavaraa.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/nuts-about-nature-100-
maapahkinavoi-smooth-340g/8710532452582
Pitänee kokeilla vielä ja laittaa vaan pienempi annos. Jos ei sitten roskiin tarttis laittaa kun joillekin näköjään vaivaa siitä. :D sanottakoon että yleensä mulla ei ruokaa mene roskiin, vaan syön vaikka päiväys olisi mennyt tyyliin viikko sitten ja lihojenkaan päiväyksillä ei nyt ole niin justiinsa (esim. Kaveri heittää broilerin reisipala paketin roskiin sinä päivänä kun päiväys on jos ei ehdi paistamaan niitä kun ei seuraavana päivänä voi enää käyttää. Mä voin ihan hyvin tehdä vaikka parilla päivällä olis päiväys mennyt). En viitti kellekään tuota purkkia antaa kun sitä sotkettu suussa ollella lusikalla. :D ruuanlaitto vähän heikkoa mulla, enimmäkseen eineksiä tai sit just jotain lihaa käristää uunissa/pannulla, niin ei mun mielikuvitus oikein riitä keksimään tuolle monia käyttökohteita. Mutta kokeillaan tuohon aamupalasmoothieen uudelleen pienemmällä määrällä vaan (aamulla lisäksi imaisin lusikan puhtaaksi, niin oli sit suussakin sitä raakaa tavaraa joka liimautu suuhun niin että piti hetken mukeltaa kun ei saanut nielaistua tai syljettyä pois. Melkein jo hätä tuli että mitä pitää tehdä. :'D että senkin takia tuli vähän nou-nou olo tuosta.).

Päivämäärä:   30.1.25 22:31:25

Mulla on mpvoita vain siksi että teen kans tuota snickers-smoothieta. Toki eri reseptillä. Omaan tulee banaaneja, mp-voita, ripaus kaakaojauhetta ja vaniljaheraproteiinia veden tai maidon kanssa. Ihan nestemäistä snickersiä, ihanaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.