Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työhakemuksen kirjoitus introverttinä

Lähettäjä: Introvertti 
Päivämäärä:   30.1.25 08:46:15

Millaisia hyviä ilmaisuja voisi työhakemuksessa käyttää, kun luonteeltaan on rauhallinen introvertti. Pienessä porukassa viihdyn isoissa en.

Re: Työhakemuksen kirjoitus introverttinä

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   30.1.25 08:50:36

No vähän riippuu työnkuvasta. Jos työ on hyvin itsenäistä tai yksinään suoritettavaa, niin helppo sitten itseään kehua. Jos pitäisi pärjätä isossa porukassa, niin joko ei hae sitä paikkaa, tai sitten käyttää hakemuksessa vähän räikeämpää värikynää.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   30.1.25 08:51:32

Vaaditaanko hakemassasi työssä timityötaitoja - onko sinusta siihen? Mitä merkitystä introverttiydellä on hakemasi paikan kannalta?

Lähettäjä: OK 
Päivämäärä:   30.1.25 08:59:51

Riippuu tosiaan työtehtävästä. Ja myös siitä, onko sinun pakko saada töitä.

Itse olen tainnut aikanaan kertoa olevani parhaimmillani kun saan tehdä töitä itsenäisesti. Toisinaan olen myös kertonut, että en ole parhaimmillani hälinässä, joten toivon pystyväni vähintään koeajan jälkeen tekemään pääsääntöisesti etätöitä tms.

Kun itsellä on jo hyvä työpaikka jossa viihtyy, mutta silmäilee silti avoimia mahdollisuuksia, on helpompi olla vaativa myös työnantajan suuntaan. Sitten taas kun hakee töitä työttömänä, vaatimusten kanssa sitä tuppaa olemaan vähän varovaisempi - vaikka edelleenkin on sekä työnantajan että työntekijän pitkän tähtäimen etu, että työympäristö on persoonalle sopiva.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   30.1.25 09:02:55

Kannattaako tuollaista erikseen korostaa? Kuulostaa luonnevialta, sosiaaliselta rajoittuneisuudelta. Työnantaja haluaa yhteiskuntakelpoisia, normaaleja ihmisiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 09:09:00

Et todellakaan kirjoita hakemukseen mitään tuohon suuntaan ellet ole asemassa jossa jokainen firma sinut haluaa. Jos työhaastattelussa kysytään jotain joka jättää mahdollisuuden kommentoida tätä asiaa niin mieti silloinkin 2 kertaa kannattaako kommentoida. Älä hae paikkoja, joissa on avokonttori ja puhelimet huutaa ja ihmiset juoksee ympäriinsä selän takana jos et pysty ko oloissa työskentelemään.

Jos vastakkain on "sosiaalinen kaikki käy" hakija ja aloittaja "teen töitä yksin kotona" niin kumpaankohan vaaka kuppi kallistuu?

Jos olet joku huippu osaaja joita löytyy 1% koko maailmassa niin sitten voit kirjoittaa siihen hakemukseen ttä teet töitä vain pukeutuneena pokemoniksi.

Lähettäjä: u__u 
Päivämäärä:   30.1.25 09:19:15

Juurikin nuo itsenäinen, tarkka, täsmällinen, oma-aloitteinen ovat olleet introverttinä käytettyjä. :) Omissa hakemuksissa olen myös kirjoittanut itsestäni työyhteisön jäsenenä, että haluan omalta osaltani edistää hyvää ilmapiiriä. Mikä on toki ihan totta, ja koen olevani aika harmiton tyyppi.
Muutamiin tuommoisiin ekstroverttiparatiiseihinkin olen onnistunut hakemuksilla pääsemään, eikä ollut pidemmän päälle hyvä juttu. Joten ehkä niitä hakemuksia kannattaneekin just laittaa paikkoihin jotka tuntuvat omiin vahvuuksiin sopivilta. :)

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   30.1.25 09:28:49

En ymmärrä mitä tekemistä introverttiydellä on työhakemuksen suhteen? Sillä varmaan on, tykkäätkö itse tehdä töitä muiden kanssa vai yksin, mutta se ei taas liity introverttiyteen mitenkään.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   30.1.25 09:39:58

Siis kauheeta kun tuli ihan hirveä flashback/dejavu tuosta u__u:n tekstistä! Oon aivan varma, että olen lukenut täsmälleen samanlaisen kommentin joskus kauuuan sitten =D Ja jäänyt mieleen, koska olen kuvannut itseäni täsmälleen samoilla sanoilla työhaastatteluissa ja on toiminut hyvin =).

Lähettäjä: Pakastevihannes 
Päivämäärä:   30.1.25 12:00:56

Miksi introverttiytesi vaikuttaa töiden tekoon ja kuinka pahasti? Oletko vain ujo, huono sosiaalisissa suhteissa tai muuten epäsosiaalinen. Ei introverttiys tarkoita millään tapaa että on sosiaalisesti kömpelö tai hiljainen. Toki voi olla introvertti ja ujo, joku myös jopa extrovertti ja ujo. Mutta introverttiyden taakse ei voi kätkeytyä kun ei kykene työskentelemään ihmisten kanssa.

Minä olen töissä terveydenhuollossa asiakastyössä. Toimin myös lähiesihenkilönä ja vastaan tiimini työskentelystä. Työpäivä on yhtä ihmiskontaktia. Olen erittäin pidetty, saanut läheisiä ystäviä töistä, vuoden työntekijäpalkintoa, kiitoskorttia potilailta yms.

Introverttiys tarkoittaa että väsyy ihmiskontakteissa ja tarvitsee palautuakseen yksinoloa. Minä vietän illat mieluiten yksin ja väsyneenä saatan töissä vetää toimistoni oven kiinni kymmeneksi minuutiksi tai syödä lounaani yksin.

Joka tapauksessa älä korosta epäsosiaalisuutta tai ongelmana pidettyjä asioita työhakemuksessa. Kerro olevasi vaikka rauhallinen, tiimityöskentelyssä sovitteleva ja muita hyvin huomioon ottava. Olet hyvä vaikka kuuntelemaan, analysoimaan, kokoamaan muiden tuottamaa tietoa. Voit korkeintaan mainita harrastuksissa että lataudut/palaudut kun teet asiaa x yksin.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.1.25 12:04:56

Minun introverttiyteni vaikuttaa tasan siihen, että en mielelläni hae supersosiaalisuutta vaativia töitä, mutta olen kyllä tehnyt tiimityötä, avokonttorihommia ja aspaa opiskeluaikoina kun on tarve vaatinut. Itsensä kehumisen taitoon ei vaikuta mikään verttiys :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 15:23:11

Pysäyttävää miten moni on lähestynyt asiaa negatiivisen kautta
-onkohan työ nyt oikeasti sulle sopiva?
-älä kerro tuolaisia huonoja puoliasi.

Olisikohan samoja vastauksia, jos kyseessä olisi ekstrovertti? Työn luonne kyllä sopii minulle. Pystyn tehdä myös hyvinkin sosiaalisia töitä. En ole epäsosiaalinen. Työhakemukseen on tapana kirjoittaa muun ohella millainen työntekijä on. Siihen kaipasin inspiraatiota ja voin sitten tarkastella onko muiden käyttämät ilmausut sopivia myös minuun. En halua valehdella, liioitella tai väittää jotain mitä en ole. Omia vahvuuksia voi joskus olla vaikea sanoittaa eikä aina keksi näppärää sanamuotoa.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   30.1.25 16:19:03

Tarvitseeko tuota sanoa työhakemuksessa. Voi nyt uniikki lumihiutale sentään taas.

Lähettäjä: mn 
Päivämäärä:   30.1.25 16:23:45

Olen introvertti ja nautin asiakaspalvelutyöstäni. Tosin en kyllä töiden jälkeen halua lähteä mihinkään missä on ihmisiä ja meteliä.

Lähettäjä: Hok 
Päivämäärä:   31.1.25 09:36:28

En tiedä tarvitseeko asiaa mainita erikseen. Eikö voi kysyä vaikka haastattelussa työn luonteesta, että millaisia tehtäviä ja ympäristöjä voi odottaa työssä ja pohtia sen mukaan onko työ itselle sopiva? Olen itse ns. introvertti ja vähän sosiaalisesti ahdistunut. Mutta normaalissa konttorityössä tämä ei ole este sille että pärjää ihan hyvin. En varsinaisesti nauti ryhmätöistä mutta nekin onnistuu. Meluisa avokonttori on epämiellyttävä mutta pyrin organisoimaan työt niin että teen keskittymistä erityisesti vaativat asiat kotona.

Lähettäjä: Hok 
Päivämäärä:   31.1.25 09:38:03

Itse keskityn työhakemuksissa siis tähdentämään työtapojani (esimerkiksi miten lähestyn ongelmatilannetta) ja kokemuksia enkä niinkään kuvailemaan luonnettani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.