Lähettäjä: Pakastevihannes
Päivämäärä: 30.1.25 12:00:56
Miksi introverttiytesi vaikuttaa töiden tekoon ja kuinka pahasti? Oletko vain ujo, huono sosiaalisissa suhteissa tai muuten epäsosiaalinen. Ei introverttiys tarkoita millään tapaa että on sosiaalisesti kömpelö tai hiljainen. Toki voi olla introvertti ja ujo, joku myös jopa extrovertti ja ujo. Mutta introverttiyden taakse ei voi kätkeytyä kun ei kykene työskentelemään ihmisten kanssa.
Minä olen töissä terveydenhuollossa asiakastyössä. Toimin myös lähiesihenkilönä ja vastaan tiimini työskentelystä. Työpäivä on yhtä ihmiskontaktia. Olen erittäin pidetty, saanut läheisiä ystäviä töistä, vuoden työntekijäpalkintoa, kiitoskorttia potilailta yms.
Introverttiys tarkoittaa että väsyy ihmiskontakteissa ja tarvitsee palautuakseen yksinoloa. Minä vietän illat mieluiten yksin ja väsyneenä saatan töissä vetää toimistoni oven kiinni kymmeneksi minuutiksi tai syödä lounaani yksin.
Joka tapauksessa älä korosta epäsosiaalisuutta tai ongelmana pidettyjä asioita työhakemuksessa. Kerro olevasi vaikka rauhallinen, tiimityöskentelyssä sovitteleva ja muita hyvin huomioon ottava. Olet hyvä vaikka kuuntelemaan, analysoimaan, kokoamaan muiden tuottamaa tietoa. Voit korkeintaan mainita harrastuksissa että lataudut/palaudut kun teet asiaa x yksin.
|