Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies juo joka pv vähän

Lähettäjä: Nipo? 
Päivämäärä:   29.1.25 23:03:09

Onko normaalia ottaa joka pv vähintään 1 olut/lonkero/2,5dl viiniä? Vaikka keskellä päivää... Tuore tuttavuus(mies) ja tuntuu näin tekevän. Humalassa en ole nähnyt, mutta tämä tapa pistää mietityttämään. En itse juo kuin joskus saunalonkeron eikä aiempi mieheni juonut myöskään niin on vaikea tietää voiko tämä kuitenkin olla normaalia vai pitääkö olla huolissaan?

Re: Mies juo joka pv vähän

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 23:04:14

Olisin huolissani

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.25 23:05:14

Ei ole normaalia vaan alkoholismia

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   29.1.25 23:05:25

Ihan sama onko se normaalia, kysymys kuuluu pidätkö sinä tavasta vai et?

Päivämäärä:   29.1.25 23:06:36

En pidä tavasta. En oikeastaan voi sietää alkon hajua ihmisen hengityksessä.

Päivämäärä:   29.1.25 23:07:03

Onko tuollainen alkoholismia?

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   29.1.25 23:08:32

Jos et voi sietää alkoholin hajua hengityksensä, et varmaan voi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka nauttii alkoholia päivittäin. Ihan riippumatta siitä, onko henkilö alkoholisti vai viini-intoilija.

Päivämäärä:   29.1.25 23:11:36

Yritän miettiä ihmisen hyviä puolia, niitä on kuitenkin paljon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 23:19:13

No jos et itse naukkaile ja haluat alkovapaan elämän, niin lopeta nyt. Turha tulla myöhemmin kitisemään lapset helmoissa, että ukko naukkailee.
Ota vastuu omasta elämästäsi ja etsi ihan yhtä ihana mies, joka EI naukkaile.
Vai onko kiire ja paine?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 23:19:58

Juuri näin. Jokaisella on vastuu omasta onnellisuudestaan.

Päivämäärä:   29.1.25 23:22:57

Käy läpi muutama parisuhde alkovapaiaiden miesten kanssa ja tee niihin lapsia ja puhutaan sitten uudestaan, onko normaalia?

Päivämäärä:   29.1.25 23:25:27

On ihan yleistä sivistyneissä maissa nauttia muutama alkoholiannos päivässä.

Päivämäärä:   29.1.25 23:26:52

On alkoholisti, lapikasta

Päivämäärä:   29.1.25 23:27:41

Jos ei voi olla erossa alkoholista niin silloin on alkoholisti

Lähettäjä: Ookoo 
Päivämäärä:   29.1.25 23:44:05

Meidän edesmennyt naapurin mummo joi joka päivä pullon keskiolutta.
Oli hänen päivänsä nautintohetki.
Olen ajatellut, että kun pääsen eläkkeelle otan saman tavan. Hän eli 96 vuotiaaksi.
Oli terävä ajatukseltaan loppuun saakka. Korona oli sitten se joka hänet tappoi.

Lähettäjä: kee 
Päivämäärä:   29.1.25 23:57:46

Ihmiselle joka ei itse juo missään määrin alkoholia tuntuu olevan tavallista kyttäillä toisten juomista.
Meillä mies jou aina illalla oluen joskus toisen, mutta muita alkoholeja ei juo.
Munalikööriä joskus lasissa.
Jos hän juo janoonsa, minun mies sanoo niin, niin ei tarvitse huolesua. Mutta mieti jos alkaa tulemaan holtitonta käyttöä eli humalahakuisuuttaa. En tiedä miten vanhoja olette.

Lähettäjä: kee 
Päivämäärä:   29.1.25 23:59:41

Lisään vielä, eikö päivällä ole muita tekemisiä ja autolla ajamista. Olut väsyttää ja sopii illalla juotavaksi. Meillä puolen litran pulloja. Mies syö yleensä oluen kanssa voileipää.

Päivämäärä:   30.1.25 00:03:43

Humala on se mitä minä en siedä. Yksi annos päivässä ei siis haittaa.

Päivämäärä:   30.1.25 04:25:01

On muuta tekemistä päivisin ja autolla liikkuu eli ei juo niin ettei olisi ajokunnossa. Remppaa sijoitusasuntoa ja muutenkin tekee töitä itselleen niin ei ole silleen mitään mikä estäisi ottamasta päivällä hörppyä. On kova tekemään töitä.

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   30.1.25 04:44:17

Aamun naurut :))) menkää ja matkustakaa ihmiset!!! keskieuroopassa on normaalia juoda viiniä lounaallakin

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.1.25 05:26:03

”Lähettäjä: hanna
Päivämäärä: 30.1.25 04:44:17

Aamun naurut :))) menkää ja matkustakaa ihmiset!!! keskieuroopassa on normaalia juoda viiniä lounaallakin”

Jokapäiväinen, pienikin, alkoholiannos voi enteillä tulevaa liikakäyttöä. Vaikka jokapäiväinen alkoholin nauttiminen on näennäisesti ”normaalia”, on alkoholismi maailmanlaajuinen ongelma. Sitä ei pitäisi missään nimessä vähätellä ja normalisoida. Hyvin moni yhden annoksen nauttija ottaa muilta salaa useammankin annoksen.

Päivämäärä:   30.1.25 05:58:54

Ja me eletään Suomessa..

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.1.25 06:01:37

Tuo ei ole alkoholismia, mutta ei ole myöskään sellainen tapa, jota itse haluaisin elämässäni katsella. Käytän itse alkoholia myös, mutta en päivittäin. Lisäksi inhoan sitä oluen hajua, joka osaan ihmisistä tulee, kun ottavat olutta.

Mulle toi ei olisi ok. Nyt on vielä helppo lähteä, kun on uusi tuttavuus. Ja kyllä, olen seurustellut joskus alkoholistin kanssa ja se oli myös ihan paskaa.

Päivämäärä:   30.1.25 06:12:34

Se just, että se haju.... haistan sen heti ja sitten mietin, kuvittelenko vai haiseeko oikeasti, enkä kehtaa aina kysyä, kun tuntuu niin skitsolta jos se onkin aivan normaalia. Se haju, samoin kuin tupakankin, saa mut tuntemaan heti huonoja viboja.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   30.1.25 07:15:29

Riippuu siitä, pystyykö olemaan ilman. Jos lähtee autolla johonkin illalla, voiko olla juomatta vai pitääkö jättää lähtemättä? Pitääkö aina olla juomat mukana, olipa paikka tai tilanne mikä tahansa? Jos näin on, vaikuttaa olevan alkoholisti.
Ymmärrän tunteesi. Minulla tulee kylmät väreet kun kuulen tölkin naksahtavan auki, vaikka se olisi vain limsaa. Näin ei käy silloin, kun samaan aikaan näen sen tölkin.

Päivämäärä:   30.1.25 07:18:20

En katselisi päivääkään, mutta jos tykkäät niin anna mennä vaan.

Lähettäjä: nainen 
Päivämäärä:   30.1.25 07:22:48

Juon yleensä iltaisin 1 lasillisen viiniä, en koe itseni alkoholistiksi.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   30.1.25 07:32:03

Minä olen sanonut omalle miehelleni etten voi sietää oluen hajua. Mieheni juo ehkä 1-2 saunaoluen viikossa, mutta vaihtoi senkin miedonpaan (2,8%), jota juotuaan ei haise niin paljon.
En katselisi päivittäin naukkailevaa.

Päivämäärä:   30.1.25 07:37:07

Monissa maissa on ihan normaalia, mutta kysäisepä mieheltä pystyykö hän olemaan esim. yhden päivän tai viikon ilman alkoholia. Kun se ongelma usein alkaa siitä, että ei pysty.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.1.25 07:44:42

Minulla on mies joka on juonut noin alkuunsa.
Sitten se lisääntyi parilla oluella,viina naukulla jne..
Alkoholisti..

Nyt on työpaikallaan joutunut puhutteluun pomojensa toimesta jo kahdesti!
Haissut alkolle ja jäänyt töitäkin tekemättä!
Ruennut jättämään laskuja rästiin..
Valehtelee,ajaa autolla ja juo kaljaakin!!
On kärttyinen jos ei naukkujaan ole saanut.
Alkoholisti..

Tuleva ex mies tämmöinen on.

Tämä sankari saa

Päivämäärä:   30.1.25 08:23:21

Ei ole ok.

Alkoholismiakin on monenlaista eikä kaikki alkoholistit ryömi ojanpohjia kuset housussa. Osa käy töissä, pukeutuu hienosti, hoitaa velvoitteensa jne.

Ratkaisevaa on ennen kaikkea se suhde alkoholiin. Jos alkoholia tarvitsee päivittäin, on se riippuvuus. Tämä voi tai voi olla ettei pahennu. Vaikeassa elämäntilanteessa määrät kuitenkin helposti lähtevät nousuun, jos se on tapa rentoutua ja rauhoittua

Päivämäärä:   30.1.25 08:35:37

Kysyi haluanko että sovitaan, ettei juo yhtäkään. Mutta onko sekään oikein sellasta vaatia? Ainahan sanotaan, ettei toista saa muuttaa..

Päivämäärä:   30.1.25 08:44:08

Nipo?, toista ei VOI muuttaa jos toinen ei halua. Jos toinen haluaa, hän voi muuttua. Keskustelkaa alkoholista ja omista rajoistanne, sitä mikä on ok omassa parisuhteessa. Onko parempi jatkaa yhdessä vai erikseen? Jos mies haluaa jättää alkoholin pois ja kokee, että se olisi hyvä niin silloin hän jättää.

Itse sanoin vastaavassa tilanteessa, että ainakaan mun seurassa ei saa juoda (jos minäkään en juo).

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   30.1.25 09:07:10

” Aamun naurut :))) menkää ja matkustakaa ihmiset!!! keskieuroopassa on normaalia juoda viiniä lounaallakin”

Olen matkustellut paljon ja ei se joka päivä juominen vain ole minusta mitenkään hienoa, ihan sama tehdäänkö se ranskassa vai suomessa. En tajua tätä miten jotkut ihailee niin kovasti asioita, mitä tehdään muualla maailmassa. Typerä tapa ja ihan yhtä alkoholisteja ne on sielläkin.

Ja janoon juodaan vettä. Jos väittää että janottaa ja vetää oluen, niin höpöhöpö, olutta teki mieli ja jano oli tekosyy juoda olut.

Itsekin alkoa käytän ajoittain ja aina on alkoholia vähintään viinikaapissa, mutta sitä juodaan harkitusti. Perheessä on ollut yksi alkoholisti kun olin lapsi ja en katselisi enää joka päiväistä juomista. Vaikka se kuin ois se yksi lasi viiniä. No okei, 90v isomummo naukkasi aina pienen hömpsyn konjakkia ennen nukkumaanmenoa, helpotti kipuihin kuulemma. Se on ihan ok siinä iässä. Muuten ei juonut koskaan alkoholia.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   30.1.25 09:07:32

Voi tätä suomen alkoholipaniikkia. Ymmärrän, että monilla etenkin miehillä tuo voi olla ongelma. Mutta se ei välttämättä ole. Olen itse juonut viimeisen vuoden aikana Keski-Euroopassa asuessa melkein päivittäin sen yhden alkoholiannoksen. Nyt Suomessa taas en, ei ole vain tehnyt mieli, kalliimpaa ja en itsekään tykkää kännistä ja monet täällä juovat kännin takia enkä halua esim. illallistaa sellaisessa seurassa.

Ei ollut minkäänlaista "ongelmaa" lopettaa, se vaan jäi. Eli on kyllä ihan mahdollista juoda päivittäin yksi annos pitkäänkin olematta alkoholisti tai muuttumatta sellaiseksi. Ehkä jos suomalaiset osaisivatkin juoda vain sen yhden ja se jäisi siihen, pipo ei olisi aina niin kireällä.

Ai niin, yksi asia vielä. Olen aina itse ajatellut, että en juo suruun, ärsytykseen jne "lääkkeeksi", vaan sosiaalisissa tilanteissa iloon ja sopivaan ruokaan. Ehkä sekin vaikuttaa, että osaan käsitellä tunteeni enkä turruta niitä alkoholilla.

Päivämäärä:   30.1.25 09:15:48

Kyllä se todella hälyyttävää on, jos joka päivä juo. Se ei toki tarkoita että aina ja kaikilla kyse olisi riippuvuudesta. Ja jos onkin riippuvuus ei se kaikilla aiheuta ongelmia tai merkittävää haittaa elämässä. Silti ei ole hyvä normalisoida alkoholin päivittäistä käyttöä.

Päivämäärä:   30.1.25 09:50:47

Hmm. Vaikea sanoa. Kauanko olette tunteneet?

Oma mies juo myös melkein päivittäin jonkun juoman ilalla (siis juuri viinilasin tai vaikka lonkeron, joskus harvemmin toki useammankin). Häntä tosin en ole nähnyt humalassa koskaan, eikä hän pyöri baareissa, ei ole krapulassa tai muuten jätä asioita tekemättä. Jos en siis tietäisi että juomassaan on alkoholia, en sitä mistään voisi päätellä, joten en oikein tiedä miten tämän tulisi minua vaivata.

Olen seurustellut aikaisemmin ”pelkän” viihdekäyttäjän kanssa, joka ei juo alkoholia kotona, eikä viikolla (tällaisia suomalaiset aika usein ovat. Miehenikin on kyllä täysin suomalainen) mutta se taas on ollut ehdottomasti näkökulmastani ongelmallista ja vaikuttanut minuun.

Päivämäärä:   30.1.25 09:54:39

Niin, ja usein juo juomansa vaikkapa laittaessaan illalla jotain hyvää ruokaa meille, tai lukiessaan kirjaa, tai katsellessamme elokuvaa, tai saunan jälkeen

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   30.1.25 10:19:43

Minä en katselisi jokapäiväistä juomista.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.1.25 10:23:19

Vähän itsekunnioiotusta nyt nainen! Sinulla on oikeus etsiä sellainen kumppani, joka ei aiheuta sinussa valtavaa negatiivista reaktiota ja tarvetta kytätä, kysellä ja vaatia.

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   30.1.25 10:25:58

Mies on siis tarjoutunut jättämään alkoholin jos aloittaja sitä haluaa. Sehän on ideaalitilanne.

Ota tai jätä, sanoisin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.1.25 10:28:13

Ei ole normaalia. Alkoholistihan tuo jo on. Alkoholin käyttö lisää myös nielun-ruokatorven-suoliston yms syöpää.

Lähettäjä: Matte 
Päivämäärä:   30.1.25 11:22:39

Mitä väliä, onko miehellä muuten hyviä ominaisuuksia? Jos heti alussa pitää miettiä ihan mitä vain ominaisuutta tapaa tms, se tulee kiusaamaan sinua potenssiin 100 jatkossa! Eli jos nyt jo vähän närästelee ajatus jokapäiväisestä oluesta/viinistä, tulet kiroamaan itseäsi, jos jatkat suhteeseen asti ja homma jatkuu samanlaisena. Silloin ei muilla asioilla ole enää merkitystä. Älä yritä selitellä itseäsi suhteeseen, kyllä niitä miehiä riittää, tämä ei ole ainut kappale!

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.1.25 11:25:58

Mitä hyviä puolia miehessä on, jotka ylittävät sen, että pelästyt joka kerta kun hän tulee lähellesi?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   30.1.25 12:53:27

Useimmilta jäi huomaamatta sana _vähintään_. Mies juo siis _vähintään_ yhden juoman joka päivä, eli saattaa mennä enemmänkin vaikka ei humalaan asti juokaan.

Oma mieskin saattaa juoda sen _yhden_ välillä iltaisin, mutta ei läheskään joka päivä ja lähes poikkeuksetta se jää siihen yhteen. Se on minusta ihan okei. Mutta jos joka päivä joisi vähintään yhden, se on minusta jo liikaa.

Alkoholin käytössä riskiraja miehillä on 24 annosta viikossa (eli 3-4 päivässä) ja keskitason riski 14 annosta viikossa (2 päivässä).

Jos mies juo 25cl viiniä, se on jo kaksi annosta (14cl viiniä on yksi annos). Jos juo useampana päivänä tuon viinimäärän tai vaihtoehtoisesti 1-2 juomaa, aletaan olla jo hyvin lähellä tuota keskitason riskirajaa. Ja mennään äkkiä sen yli, jos vaika viikonloppuna menee vielä pari ekstra juomaa.

Eli itse en haluaisi tuota katsella. Alkoholin käyttö on ok, mutta jos jatkuvasti mennään todettujen riskirajojen yli, se ei ole enää ok. Onhan alkoholin liikakäyttö terveydelle haitallista ja tulee kalliiksi.

Päivämäärä:   30.1.25 13:01:46

"Olen itse juonut viimeisen vuoden aikana Keski-Euroopassa asuessa melkein päivittäin sen yhden alkoholiannoksen."

Yhtälailla alkoholi voi olla ongelma keski-euroopassakin. Vaikka varsinaisia suoria ongelmia ei olisi, pidemmän päälle tuo on epäterveellistä. Naisille suuren riskin raja on 12-16 annosta viikossa, eli n. 2 annosta päivittäin. Jos naisena joka päivä juo 24cl viiniä, on tuossa suuren riskin rajalla.

Eihän se välttämättä heti näy missään, mutta pidemmän päälle tuo on epäterveellistä. Ei nuo rajat ihmisten kiusaksi keksitty.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   30.1.25 13:04:03

Hyvä ettei juo joka päivä paljon,tilanne olisi pahempi .Jos oot rasittava ottaa mallasta jotta jaksaa kattella sua.

Lähettäjä: öihihb 
Päivämäärä:   30.1.25 13:08:34

Olen 57-vuotias nainen ja juonut varmaan 30 vuotta lasin viiniä lähes joka ilta. Joskus harvoin juhlissa 2-3 lasia muutaman kerran vuodessa. Ehkä olen sitten alkoholisti - täällä Suomessa;)
Olen myös hyvässä kunnossa, hyvässä työpaikassa, hoikka, maksa-arvot priimaa, lapset kivoja ja menestyneitä, hyvä avioliitto, oma kiva hevonen jne.
Mutta juu, toki alkoholisti, kuinkas muuten;)

Päivämäärä:   30.1.25 13:18:43

"juonut varmaan 30 vuotta lasin viiniä lähes joka ilta."

Etkö huomaa eroa:

- 1 lasi viiniä _lähes_ joka ilta (eli ei joka ilta ja vain yksi lasillinen)
vs
- _vähintään_ 1 iso lasi viiniä/tölkki mietoa joka ilta (eli juodaan joka ilta ja joskus enemmänkin kuin yksi).

--

Mutta jos naisena juo 24cl lasillisen viiniä (=2 alkoholiannosta) joka ilta, silloin on alkoholin suuren riskin rajalla.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.1.25 13:21:32

Aloittaja, kai sinä ymmärrät, että vaikka miehen tapa olisi täysin terveellinen, normaali ja ongelmaton, on silti täysin ok että se pelottaa sinua etkä halua olla sellaisen ihmisen kanssa?

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   30.1.25 13:28:16

Ihan oikeasti, voi juoda joka päivä annoksen ilman että se on ongelma tai olisi alkoholisti. Voi olla myös alkoholisti, joka juo vaikka kerran vuodessa kunnon viikojen rännin.

Minä itse juon nykyään todella harvoin kun urheilen tavoitteellisesti. Muiden juominen ei häiritse, kunhan ei tarvitse kuunnella mitään kännisänkötystä. Useimmiten kaverit juo sen pari annosta sosiaalisissa tilanteissa, ei vaikuta mitenkään sosiaaliseen tilanteeseen. Sen sijaan pari raivoraitista tekee koko ajan numeron raittiudestaan, moktaileista, holittomista juomista, laskee muiden juomisia ja ovat rasittavaa seuraa.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   30.1.25 13:29:01

Ensin häiritsee olut ja viini, sitten remonttipöly vaatteissa, sitten se että aina ollaan remppaamassa eikä ikinä kotona, sitten alkaa @!#$ tapa millä pyykit heitetään pyykkikoriin.

Anna sen miehen mennä, ei se ole sille reilua että eukolle tulee "huonot vibat" jostain alkoholin hajusta vaikkei ole kännissäkään. Kyllä se sitten tajuaa itsekin lähteä kun kesäkuumalla muutaman kuukauden päästä tullaan nalkuttamaan ja @!#$ siitä saunakaljasta.

Ei kannata väkisin yrittää olla sellaisen ihmisen kanssa jonka itselle epämiellyttäviä piirteitä ei voi sietää. Siinä on se raja. Ärsyttää minuakin puolison muutamat jutut muttei niin paljon ettei sietää voisi, sietäähän hänkin minulta vaikka mitä ärsyttävää.

Päivämäärä:   30.1.25 13:32:55

"Ihan oikeasti, voi juoda joka päivä annoksen ilman että se on ongelma tai olisi alkoholisti."

Mutta entäs jos se ei jää siihen yhteen annokseen? Aloittajan mieshän juo _vähintään_ yhden annoksen, viiniä kerralla parikin annosta (25cl on kaksi annosta).

Lähettäjä: nii 
Päivämäärä:   30.1.25 13:46:06

Lähettäjä-

Päivämäärä30.1.25 07:37:07

Monissa maissa on ihan normaalia, mutta kysäisepä mieheltä pystyykö hän olemaan esim. yhden päivän tai viikon ilman alkoholia. Kun se ongelma usein alkaa siitä, että ei pysty.

Tämä. Kaveri oli ulkomailla töissä paikassa, missä ruokajuoma oli viini. Sitä sitten juotiin joka päivä 1-2 lasia. Jos ei ole ongelma olla ottamatta, silloin ongelmaa ei ole.

Lähettäjä: Rnfn 
Päivämäärä:   30.1.25 14:44:27

Onhan se normaalia jos pitää alkoholismia normaalina.

En itse alkaisi suhteeseen miehen kanssa jonka on joka päivä saatava alkoholia syystä tai ilman ja sitten kiukuttelee jos alkoholia ei saakaan. Tai jos pitää listaa siitä montako päivää onkaan ollut juomatta, esim tipaton tammikuu. Se on aina kamalaa kärsimystä ja kun tavoite on täynnä niin sitten vedetään kaksin käsin ja juodaan menetetyt viinat takaisin...

Lähettäjä: Jäävuoren huippu 
Päivämäärä:   30.1.25 15:41:38

No, ei se siihen päiväannokseen jää, jos noin maistuu.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   30.1.25 17:04:53

Sen joka päivä yhden kaksi annosta puolison nähden juovan on huomattavasti helpompi siirtyä sinne autotallin tai varaston perukoille ottamaan piilossa kossuhuikkaa verrattuna henkilöön, joka juo skumppalasillisen juhlissa muutama kerran vuodessa.

Päivämäärä:   30.1.25 19:05:18

Kyllä se on alkoholismia jos päivittäin on PAKKO SAADA vaikka vaan se viinilasillinen tai oluttölkki. Se on riippuvuus.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   30.1.25 21:01:56

Nyt ehkä riittää se yksi olut/lonkero ym. mutta jonkin ajan kuluttua meneekin jo kaksi, sitten kolme päivässä jne. Vapauta luontoon ja etsi kunnollinen mies itsellesi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.1.25 21:50:04

Ei tuo mitään alkoholismia ole eikä hälyyttävää mutta jos se sinun nipottamiseesi ei sovi niin vapauta mies seuraavalle.

Kyllä täällä Suomessa ollaan omituisia: Viikonlopun humalajuominen on ihan normaalia mutta sivistynyt nautiskelu ei.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   31.1.25 00:20:01

Nipo. Tuttavani tapasi kivan naisen. Ja nainen sanoi jo seurustelun alussa, että alkoholi on "ei yhtään ja yksikin ainoa kerta riittää, että ei olla enää yhdessä". Tätä mies kunnioitti ja nyt avioliitossa 25v täysin raittiina. Joten ota sama linja, niin voit pelastaa sun ihastuksesi, sillä ihminen hänkin on.

Päivämäärä:   31.1.25 13:01:24

Jos ihminen ei itse halua parantua, oli ongelma mikä tahansa, niin ei kannata omaa elämäänsä hukata yrittämällä "pelastaa" jotain joka ei siihen itse pyri.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.