Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naisia halventavia ilmaisuja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 18:15:25

Äitini reilu 60v harrastaa huomaamattaan naisvihaa. Jotenkin todella järkyttävää kuunnella kun sanoo välillä jotain ärsyttävää miestä oikeaksi ämmäksi. Tai joskus sanoo että pitäisi ostaa sille hame! Itse suutun silmittömästi tästä, mutta hän ei edes tunnu tajuavan. Arvostelee ja kauhistelee myös telkkarista kovaan ääneen naisten ulkonäköä ja pukeutumista. Miesten ulkonäköä ei arvostele koskaan.
Onko tää joku sukupolvikysymys? Miten voi ihan kohtuu sivistynytkin ihminen alentaa naisia ja inhota "vääränlaisia" naisia. Esim. Erika Vikman on täysin punainen vaate hänelle ja sen hän myös kertoo

Re: Naisia halventavia ilmaisuja

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   29.1.25 18:16:37

Katkera kun itse vanhenee?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 18:17:10

Ja mitä otsikkoon tulee niin tajusin että jos haluat haukkua miehiä nimittele heitä naiseksi, jos haluat haukkua naista, nimitä häntä eläimeksi (lehmä, kana)

Lähettäjä: liira 
Päivämäärä:   29.1.25 18:17:48

Mikäs se sonni on?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   29.1.25 21:04:43

Sonni on play boy. Mies joka kaataa naisia kuin keiloja (Omalla viehätysvoimallaan, ei väkisin!) ja on sen perusteella ns. kova jätkä. Pelimies.

Miesten mielestä hyvä jutu, naisten mielestä... No, riippuu naisesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 21:45:29

Ikävä kyllä ei ole sukupolvikysymys tuo miesten ämmittely. Särähtää aina pahasti korvaan, olipa sanoja mies tai nainen.

Jossain vaiheessa huomasin, että nuoret miehet kutsuvat naisia muijiksi ja akoiksi. En pysy sitäkään tulkitsemaan neutraaliksi.

Päivämäärä:   29.1.25 22:02:54

Miehen huorittelu on tasa-arvoa.

Lähettäjä: Sussissys 
Päivämäärä:   29.1.25 22:06:58

On se kans ongelmat ihmisellä.. miettiä tämmösiä asioita...

Kaikkien mielipiteet on heidän omia asioitaan, ja se ketä ärsyyntyy, niin "ongelma on ärsyyntyjässä", niinkuin se joku vihreiden (vai oisko ollu vasemmiston) edustaja sanoi silloin jommassa kummassa iltapäivälehdessä :D

Lähettäjä: Fvh 
Päivämäärä:   29.1.25 22:25:54

Oma äitini on 69 ja vähän samanlaista tuli jossain vaiheessa. Lopetti kun joka kerta kysyin, inhoaako omaa sukupuoltaan vai mikä on ongelma.

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   29.1.25 22:46:55

Kuulostaa omalta 65 vee äidiltäni. Yhdessä isäni kanssa sanovat vanhempia naisia tuhviksi, vanhoiksi akoiksi ja tietynlaisia nuoria bimboiksi. Vaihdevuodet olivat ”mummotauti”. Kun äitini täytti 40 ja kysyin nuorena, miltä nyt tuntuu, hän puuskahti, että mitäpä luulet, haluaisitko itse olla näin vanha. Sinkkuelämää-sarja oli hänelle täysin punainen vaate ja Sarah Jessica Parker oli hevosnaama, jolla oli ruma juurikasvu. Turhamaisuus oli paheista suurin.

Vanhemmiten on lientynyt, mutta edelleen välillä tuntuu kuin sukupolvemme välinen kuilu olisi satoja kilometriä leveä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.1.25 22:51:43

Ei mulla muuta mutta kyllä Erika Vikman ihan itse halventaa naisia. Järkyttävää sormien nuolemista ja naisen esineellistämistä.
Jos se Erikan kiemurtelu on huumoria niin en kyllä ymmärrä

Lähettäjä: Huura 
Päivämäärä:   30.1.25 07:22:12

Veikkaan, että äitisi ei ajattele asiaa ihan niin suuressa mittakaavassa. Vanhemmat ihmiset ovat tottuneet siihen, että mielipiteensä saa sanoa aika estottomasti, ja jos joku loukkaantuu niin so what. Me nuoremmat taas olemme oppineet ajattelemaan, ettei kaikkea tarvitse sanoa ääneen, koska negatiivinen puhe johtaa negatiivisten ajatusten leviämiseen. Ajattelemme siis asiaa usein yhteiskunnalliselta kantilta, kun taas vanhemmat ajattelevat sitä yksilön näkökulmasta.

Lähettäjä: Suklis 
Päivämäärä:   30.1.25 07:38:52

"Lähettäjä: Huura
Päivämäärä: 30.1.25 07:22:12

Veikkaan, että äitisi ei ajattele asiaa ihan niin suuressa mittakaavassa. Vanhemmat ihmiset ovat tottuneet siihen, että mielipiteensä saa sanoa aika estottomasti, ja jos joku loukkaantuu niin so what. Me nuoremmat taas olemme oppineet ajattelemaan, ettei kaikkea tarvitse sanoa ääneen, koska negatiivinen puhe johtaa negatiivisten ajatusten leviämiseen. Ajattelemme siis asiaa usein yhteiskunnalliselta kantilta, kun taas vanhemmat ajattelevat sitä yksilön näkökulmasta."

Ongelma ei liene vain siinä, että asian sanoo ääneen, vaan siinä, että ylipäätään ajattelee naisista siten.

Lähettäjä: HHH 
Päivämäärä:   30.1.25 08:06:35

Jos kotona päästelee tuolla lailla höyryjä ja mielipiteitään suustaan aikuisen lapsen kuullen, niin se sallittakoon. Aloituksen aihe on kuitenkin melko mietoa vielä verrattuna vaikka siihen miten moni ukko kotisohvalta on pistämässä kaikki maahanmuuttajat riviin makaamaan.

Aina voi antaa oman vastineen mutsille, mutta että tuosta nyt silmittömästi suuttuu.. Sitten olisin jo huolissani sen suuttumuksen lisäksi, jos aletaan laukomaan kadulla ja kaupoissa ääneen samanlaista ihmisille.

Jokaiselle tekee välillä ihan hyvää saada arvostella mielin määrin jotain joka ärsyttää, turvallisinta se toki on omassa kämpässä ja vain oman äänensä kanssa.

Miksi kaiken tuollaisen ajattelun katsotaan olevan vain ja ainoastaan ongelmallista? Ihan sama kuin että ennen vanhaan taottiin jumalanpelkoa ihmisten päihin. " Älä edes ajattele onanointia, joudut jo pelkästä ajatuksesta hellvettiin!!"

Ja silti hiplattiin itseään salassa.

Lähettäjä: Harris 
Päivämäärä:   30.1.25 08:26:49

"Miesten mielestä hyvä jutu, naisten mielestä... No, riippuu naisesta."

Tämä ei todellakaan ole mikään kosminen totuus. Mitä olen elämäni aikana nähnyt, niin pillun perässä juoksevia miehiä, olivat sonneja tai eivät, ei pidetä minään sankareina. Jotkut miehet varmaan pitävät, mutta eivät kaikki.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   30.1.25 10:41:27

Mä haukun kaikki tasapuolisesti, varsinkin ratin takaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   30.1.25 11:44:10

Sekä äitini että isäni, molemmat noin 65-vuotiaita, puhuvat usein tyyliin jolla en itse koskaan puhuisi. Tietyssä iässä pitää olla omistusasunto ja kumppani, lapsia pitää tehdä, homoja eivät ymmärrä. Tällaista vanhanaikaista ajattelua ja kaikkien toisin ajattelevien tai tekevien ihmettelyä. Ja jestas sentään, tuolla meni joku jolla oli sininen tukka! Hirveän kapea ajattelutapa siitä, mikä on normaalia ja mitä voi tuntemattomiltakaan ihmisiltä hyväksyä :(

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.25 11:54:07

Aloittajan äiti on käsittämättömän hirveä bitch. Siis koira.

Lähettäjä: Smilla 
Päivämäärä:   30.1.25 11:57:17

"Ongelma ei liene vain siinä, että asian sanoo ääneen, vaan siinä, että ylipäätään ajattelee naisista siten."

Juuri näin. Tämä on sisäistettyä naisvihaa.

Päivämäärä:   30.1.25 12:41:08

Oma edesmennyt äiti oli samanlainen ja lisäksi oli todella negatiivinen. Minullekin sanoi välillä rumasti lapsena.

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   30.1.25 13:35:27

"Katkera kun itse vanhenee?"

Kyllä, jos ei pidä ulkomuodosta x, se tarkoittaa että on_vain_kateellinen_ja_katkera.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   30.1.25 14:19:29

"Ongelma ei liene vain siinä, että asian sanoo ääneen, vaan siinä, että ylipäätään ajattelee naisista siten."

Onko nykyään (nuorilla) naisilla todellakin noin kova tarve saada kuvitella olevansa "kaikki ja jokainen yhtä kauniita", että se jos joku edes AJATTELEE jonkun bimbotyylisen randomin rappuharjaripsistä ja suttuisesta meikistä että onpa kamalat tai ei ihastele ylipainoisen tursuilevaa olemusta hänelle liian pienissä vaatteissa, se on = naisvihaa?

Jos lähden ihmisten ilmoille seinästä reväistyn näköisenä, saako minusta silloin ajatella, että olen seinästä reväisty rumilus vai koskeeko tämä ajattelukielto (ja naisviha) vain tilannetta, jossa olen olen liimannut itseeni kaikki mahdolliset lisäkkeet, huuli- ja naamatäytteet, tällännyt kilon pakkelia että näkyy naapuripitäjäänkin että on meikattu ja konkottelen polvet koukussa korkkareilla selkä notkolla ja perä ojossa?

Olen varmaan sitten "katkera" vaikken edes 6-kymppinen kun olen aina ymmärtänyt, että kaikki ja jokainen maailman ihminen ei pidä juuri minun ulkomuotoani upeana, saattaa ajatella siitä jotakin eikä se silti ole naisvihaa. Etkä muuten 100% varmuudella ole sinäkään eikä naapurin mirkku kaikkien mielestä upea eikä sekään ole naisvihaa. Jos jotakuta miestä ei kiinnosta kun nainen menee tekemään aloitetta, sekin on varmaan naisvihaa (vaikka esim. hoikempi kelpaisi ja siksi kyseinen tarjokas ei kun ei ole hoikka, mutta naisvihaa on kun kaikki naiset on muka sama asia)......

Lähettäjä: Sivusta 
Päivämäärä:   30.1.25 14:40:59

"Arvostelee ja kauhistelee myös telkkarista kovaan ääneen naisten ulkonäköä ja pukeutumista."

Voisiko joku kertoa, miksi arvostelu ei ole lainkaan paheksuttavaa vaan suorastaan toivottavaa kertoa kohteellekin kun se on tyyliä wau upea kaunotar - joka on myös arvostelua - mutta ei saisi edes ajatella, vaikka ei sanoisi mitään kenellekään, että näyttääpä kamalalta sutturalta - joka ei ole edes varsinaisesti ihmisen oman ulkonäön arvostelua vaan itse hankitun tyylin - tai tuo olisi wau upea kaunotar kun jättäisi mässyt vähemmälle? Arvostelun kamaluudesta kyllä jaksetaan meuhkata, mutta kummasti kukaan ei kehujen kohdalla vänise asiasta, että yhyy se arvosteli ulkonäköä (omaa tai vaikka sen julkimon).

Tuossa arvostelun arvostelemisessa ei ole mitään logiikkaa. Kovaan ääneen saisi aloittajan äitikin kehua=arvostella jonkun ulkonäköä ja pukeutumista eikä aloittaja suuttuisi lainkaan saati kirjoittelisi tänne.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   30.1.25 16:43:47

Kenenkään ulkonäköön ei tarvitse puuttua. No, työpaikka saa vaatia että käyttää esimerkiksi tietynlaista vaatetusta jne. Jos on aivan, aivan pakko sanoa jotain ulkonäöstä, niin pitää sanoa positiivista. Jokaisessa on jotain hyvää.

Mutta mieluummin puututaan ihmisen tekemisiin. Voi sanoa, jos ravintolan ruuassa on jotain vikaa. Mutta kokki ei silti ole sievä typykkä, joka tarvitsee miehen opettamaan pihvin paistamista. Poliitikon päätöksiä Voi moitti ja hänen poliittisesta urastaan saa keskustella. Siihen ei kuulu mäkkärin työasu vuodelta 1998 eikä huulipunan väri.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.