Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko teillä on osamaksuja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 18:09:33

Auto, klarna, luottokortit, kulutusluotto, huonekalu/vaate jne -kaupat.
Onko joku ottanut noita yhdistelylainoja mitä mainostellaan?

Re: Paljonko teillä on osamaksuja?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 18:11:05

Asuntolaina ja opintolaina. Autosta haaveilen, mutta pelkään että menee liian tiukille. Asuntolainan osuus on aika iso kun yksin makselen ja korko vielä korkealla.

Päivämäärä:   29.1.25 18:13:10

Ei ole lainkaan. Jos paljon kertyy, voisi miettiä onko kaikki ostokset todella pakollisia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.1.25 18:14:23

Kännykkä operaattorilta. Ei muuta. Asuntolaina maksettu.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.1.25 18:15:55

Autolaina, luottokortista maksua. Ei oikeastaan muita.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   29.1.25 18:16:48

0e. En osta mitään osamaksulla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 18:17:24

Ei ole ikinä ollut senttiäkään osamaksua eikä autolainoja.
Vain asuntolaina.

Luottokortilla on joskus ollut 100-500 mk/euroa joitain pakollisia ell- tai rikkoutunut kodinkone-menoja.

Ja onnekseni ei myöskään opintolainaa, vaikka opisto-, amk- ja yliopistotutkinnot onkin.
Opintolainat ymmärrän, muuta velaksi elämistä en

Lähettäjä: Okka 
Päivämäärä:   29.1.25 18:18:31

0 e.

En nääs osta asioita, joita minulla ei ole varaa ostaa kerralla.

Eläinlääkärikäynneistä saatan joskus ottaa laskun, jonka maksan kerralla kokonaan pois heti kun vakuutuskorvaus on tilillä eli Agrialla maks. viikko.

Lähettäjä: Eiomalla 
Päivämäärä:   29.1.25 18:20:53

Reilu 37000€, opintolaina, autolaina, kulutusluotto ja Kelan takaisinperintä… Paljon on vielä jäljellä, mutta paljon on jo maksettukin, nuoruuden oppirahoja..

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.1.25 18:31:57

Joku 43 000€.
Asuntolaina ja hevoslaina. En pidä pahana, pian on kaikki maksettu.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.1.25 18:33:19

26000 remonttilainaa

Lähettäjä: u__u 
Päivämäärä:   29.1.25 18:46:26

Kulutusluottoa omassa pankissa 2500€ ja klarnassa näköjään avoinna yks verkkokauppaostoksen lasku :D

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   29.1.25 19:13:06

Mulla on 11 t euron yhdistelylaina. Siinä on autolainaa, ihan vähän opintolainaa, kulutusluottoa edellisen suhteen ajalta jne jne.

En enää häpeä puhua näistä. Aika monella on yhdistelylaina tai paljon lainaa sinne tänne. Tuo yhdistelylaina helpotti ainakin minua, on vain yksi kk-erä (180 €) jota maksan. Ihan sama kauanko joutuu maksamaan, kunhan ei ole 5 eri paikkaan maksuja.

Tuon lisäksi on erikseen luottokortti, jota makselen pois sitä on nm 2 t euroa yhteensä. Käytän sitä jatkossa vain pakon edessä.

Päivämäärä:   29.1.25 19:16:26

Ei ole koskaan ollut mitään. Jos ostan jotain luotolla "vakuutuksen" takia, niin maksan koko summan pois ennen eräpäivää. En osta asioita, joihin minulla ei heti ole varaa. Jos vaikka jäisin työttömäksi, en halua, että minulla on silloin isot kuukaudittaiset menot.

Asuntolaina on. Mutta siitäkin pystyisin yli puolet maksamaan sijoituksilla.

Päivämäärä:   29.1.25 19:18:50

en ole koskaan ostanut mitään osamaksulla

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.1.25 19:23:35

Jos asuntolaina lasketaan osamaksuksi, niin 25000€. Lisäksi 19000€ lainaa, jonka jouduin ottamaan perintöverojen maksua varten. Muita osamaksuja ei ole, säästän etukäteen, jos haluan hankkia jotain.

Päivämäärä:   29.1.25 19:27:27

En harrasta osamaksuja. Olen edellisessä parisuhteessa nähnyt sen kierteen, mihin ne ajaa ihmisen enkä aio toistaa sen ihmisen tekemää virhettä.

Lähettäjä: velaton 
Päivämäärä:   29.1.25 19:50:08

Ei mitään. En osta mitään velaksi jos vain suinkin voin välttää ja ainoat lainat (nuoruusaikojen kaverilainoja lukuunottamatta) mitä olen elämässäni ottanut ovat olleet opinto- ja asuntolaina ja kummankin maksoin etuajassa pois. On erittäin ahdistava tunne olla kellekään velkaa mistään.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   29.1.25 19:55:06

Asuntolainasta jäljellä noin 70000, autolainasta 1500€ ja luottokortilta 3000€. Olen niin köyhä ja huono ihminen, että en ole saanut säästettyä etukäteen. Tilanne tosin on nyt vähän parantunut, kun luovuin jatkuvasti sairastelevasta hevosesta. Eiköhän nuo pienemmät tule nyt nopeammin hoidettua pois. Tosin olisi tarkoitus asennuttaa jossain vaiheessa vilp ja sitä 15 tonnia tuskin saan kovin nopeasti kasaan. Se kuitenkin olisi hyvä saada aika pian, koska se sitten taas helpottaa vähän noita 500e:n sähkölaskuja. Että en tiedä kumpi sitten on parempi ja halvempi ratkaisu säästää siihen hitaasti ja maksaa isoja sähkölaskuja vai ottaa laina ja maksaa korkoja ja pienempää sähkölaskua.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   29.1.25 19:55:32

Luottokortilla on muistaakseni vähän päälle tonni vielä maksettavaa (elukat kunnostautui sairastelussa viime vuonna...) ja silmälaseista viimeinen erä menee maksuun parin viikon päästä. Sitä kun kaikki kaatuu kerralla niskaan, on vähän pakko ottaa joillekin kalliimmille ostoille maksuaikaa...

Ai niin ja onhan mulla tosiaan Klarnalla pari laskua, mutta ne maksan kerralla pois kun olen saanut tuotteet käpälään.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   29.1.25 20:01:18

Ei mitään. Opintolainat maksettu molemmilta. Vältetään velkaa kaikin tavoin, meillä ei pyöri kuukausitilauksiakaan kuin puhelimet ja molemmilla yksi omaan harrastamiseen liittyvä kuukausimaksu. Karsin Netflixit ja muut turhat budejtista vuosia sitten.

Lähettäjä: Sj 
Päivämäärä:   29.1.25 20:09:26

En kyllä laskisi normaalisti asunto/opintolainoja osamaksuksi, mutta niitä on. Muita osamaksuja en käytä tässä tilanteessa, mutta minulla ei myöskään ole autoa ym.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   29.1.25 20:20:51

asuntolaina 1000 kuussa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 20:55:21

Opintolaina n. 10 000e, klarnalle 450e, auto 350e. Siinäpä ne enää onneksi. Autosta viimeinen erä ens kuussa, samoin klarna on ens kuussa maksettuna pois.

Verrattuna, että aiemmin oli vaatekauppaan 800e, toinen vaatekauppa pyöri yleensä 200-300e, klarna 800e.. Ja nämä oli vuodesta toiseen aina tuota samaa, koska sitä mukaa kun sai maksettua pois niin osti uutta tilalle. Sikäli ei tilanne ollu paha, koska aina maksoin yli sen sovitun kk-summan, mutta aina ne vain pyöri mukana. Lopulta kyllästyin, otin itteä niskasta kiinni enkä tilannut mitään uutta ja maksoin reiluilla summilla pois.
Klarnan velka on vaihtunu ihan eriin, tuli pakottava tarve ostaa n. 2000e ostos ja otin sen osamaksulle, muistaakseni niin, että 2 vuotta maksuaika. Olen maksanut sen kuitenkin nopeammin, reilussa vuodessa. Samoin autolaina on ollut alkujaan 8000e, sitäkin olen aina extraa lyhentänyt kun pystynyt ja laina-aika ollut about 2v.
Seuraavaksi alan maksamaan opintolainaa ylimääräisillä lyhennyksillä, kun autosta ja klarnasta vapautuu rahaa käyttöön (tosin osan meinaan säästää myös).

Teini-iässä tuli kyllä pikavippejäkin otettua, mutta aina on maksut maksettu niin, että ikinä ei ole ulosottoon mitään mennyt ja luottotiedot on kunnossa. Onkohan tullut maksumuistuksiakaan en ole koskaan saanut.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   29.1.25 21:00:31

Ei yhtään. Asuntolaina kyllä on, mutta sitä en varsinaisesti osamaksuksi laske.

Päivämäärä:   29.1.25 21:05:28

Opintovelkaa toisesta tutkinnosta enää 4000e ja visaa piti vinguttaa 300e. Nuo kun saan pois niin voin kuolla onnellisena. Talot ja autot ja verot maksettu.

Päivämäärä:   29.1.25 21:06:04

Ei yhtään, pelkään lainoja ja osamaksuja suhteettoman paljon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 21:08:24

26 000€ autolaina.

Lähettäjä: 90 
Päivämäärä:   29.1.25 21:54:41

Autolainaa 14000, opintolainaa vajaa tonni. (+asuntolainaa jäljellä n 30000)

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   29.1.25 22:34:17

Ei ole osareita. Asuntolaina ei ole osamaksu, on vähän eri korot jne.. mutta joo,muita lainoja ei ole kuin asuntolaina.

Päivämäärä:   29.1.25 23:02:36

Tällä hetkellä asuntolainaa joku 2500€ jäljellä. Luottokorttia käytän ihan säännöllisesti, mutta maksan laskun aina kokonaan pois. Varsinaisia osareita ei ole ollenkaan, enkä kyllä muista että niitä olisi koskaan ollutkaan. Autolainoja on joskus ollut, mutta nykyinen syksyllä ostettu vuoden vanha kauppakassi on kokonaan oma. Kämpästä on yhtiölainaa kyllä ja lisää tulossa, kun seuraavaksi on putkien vuoro.

Lähettäjä: Duunari 
Päivämäärä:   29.1.25 23:03:33

Joululahjoja ostin klarnalla, tiesin että tammikuu on hiljainen kuukausi (ja marraskuu oli hiljainen myös) töiden suhteen, joten halusin jakaa kuluja useammalle erälle.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.1.25 23:48:30

Oisko joku parikymmentä tonnia. Ei muuten selviä laskuista jollei ota osamaksulla vaikka kuivikkeita hevosille ym.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   30.1.25 00:06:33

Asunto- ja opintolaina on olleet ainoat "osamaksut" mun elämässä. Molemmat onneksi kuitattu ajat sitten.
Jos ei pysty maksamaan kerralla, niin sitten siihen ei ole varaa. Velaksi en osta.

Päivämäärä:   30.1.25 07:01:02

Ei yhtään. Ei mitään muutakaan velkaa.

Lähettäjä: cecilia 
Päivämäärä:   30.1.25 07:25:13

Visa

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   30.1.25 07:34:05

0€

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   30.1.25 08:56:27

Asuntolaina ja opintolaina eivät ole osamaksuja.

Itsellä on visakortti, mutta se on lähinnä satunnaisia verkko-ostoksia, hotelleja ja Spotify premiumia varten sekä hätävaraksi tarvittaessa kuun lopussa, jos olen jo maksamassa kassalla ja käyttötilin kate ei yhtäkkiä maksupäätteellä riitäkään. En koskaan pidä siellä isoa velkaa, vaan maksan aina seuraavasta tilistä.

Nyt otin kytkykauppana Telialta 5G-modeemin, jota maksetaan kaksi vuotta liittymälaskun yhteydessä. Ihan vaan siksi, että kun otti tämän osamaksulla, sai puhelinliittymistä vastaavasti alennusta lähes saman verran kuin tuon laitteen kuukausihinta oli.

Muita osamaksuja ei ole. Ostan vain sitä, mihin rahat riittävät. Voi kyllä olla, että seuraavan autonvaihdon saattaa joutua tekemään osittain rahoituksella, koska rahaa ei enää saa säästöön sillä tavalla kuin ennen.

Päivämäärä:   30.1.25 10:43:10

Perintöveroja 3t
Visa 3t
Remppa 1200
Känny 500

LähettäjäPo 
Päivämäärä:   30.1.25 12:25:06

Autosta vielä n. 6000. On minulla luottokorttikin esim. nettiostoksia, hotellin varasmisia tms varten, mutta maksan maksut aina kokonaan seuraavassa laskussa pois. Myös Klarnaa käytän, mutta maksan senkin kokonaan heti kun klarnalla tilaaminen tuote on saapunut ja olen sen hyväksi tarkistanut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.