Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saikulla etelän lämpöön?

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   29.1.25 17:27:15

Koska en löytänyt googlella vastausta niin kysyn täältä olisko jollain faktaa ja/tai kokemusta tai mahd jotain linkkiä mistä vois ite katsoa!

Oon sähköasentaja ja rikoin käteni. Käsi on leikattu viime viikolla ja saikkua tuli 6 viikkoa, koska käsillä tehtävä työ. TA on jo ilmoittanut, että ei ole korvaavaa työtä käsipuolelle (tää löytyy kirjallisena). Tikit otetaan pois perjantaina.

Vanhemmillani on asunto Kyproksella. VOINKO tikkien poiston jälkeen lentää loppusaikun ajaksi Kyprokselle? ONKO jotain syytä tai lakia tai määräystä, että saikku pitäisi olla Suomen rajojen sisäpuolella?

Jos VOIN mennä Kyprokselle, voiko TA yhtäkkiä muuttaa mieltään ja keksiäkin korvaavaa työtä, jolloin mun pitäisi tulla äkkiä takaisin?

Re: Saikulla etelän lämpöön?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   29.1.25 17:29:50

Voit mennä ja voi pyytää töihin, mutta ei nyt päivän varoitusajalla kuitenkaan.
Tosin harva, jos yksikään, työnantaja ottaa riskiä ja pyytää töihin tuossa tapauksessa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.1.25 17:31:55

Voit mennä, en ehkä kauheasti asiasta lesoaisi somessa.

Työnantaja voi pyytää sut takas, mut tuskin pyytää.

Lähettäjä: Pöpö 
Päivämäärä:   29.1.25 17:34:04

Kysyisin siltä työnantajalta ehkä. Olin neljä kuukautta saikulla mt-ongelmien takia ja siitä pari viikkoa thaimaassa. Ilmoitin työnantajalle ja toivotteli mukavaa matkaa. En tiedä virallisista pykälistä mutta luulisin että kaikki mikä ei hidasta toipumista on sallittua, en näe miksi et voisi lähteä.

Lähettäjä: Aurinko 
Päivämäärä:   29.1.25 17:35:18

Onko sillä merkitystä, että TA maksaa sairasajan palkkaa 35 päivää (5 viikkoa) ja viimeinen viikko menee Kelan rahoille?

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   29.1.25 17:38:54

Mistä kukaan tietää, että olet etelässä, jos et sitä missään mainosta tai kerro?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.1.25 20:47:41

Saathan sä elää ja olla muutenkin normaalisti saikulla miten pystyt.
Minä otin äkkilähdön käsileikkauksen jälkeen etelään eikä kukaan mitään sanonut. Kädellä en pystynyt töihin mutta "yksi kätisenä" pystyin lentämään ja hengailemaan ulkomailla.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.1.25 21:45:59

Sairaslomansa saa viettää missä huvittaa. Mutta jos riski korvaaviin töihin on niin en huutelisi reissusta.

Lähettäjä: Ta 
Päivämäärä:   29.1.25 21:53:51

Itse ainakin suorastaan kehotin leikkauksen jälkeen työntekijää lähtemään ulkomaille kun hällä mahdollisuus oli. Kuntoutui töihin ihanne ajassa, uskon että lämpö ja uiminen tuskin ainakaan hidastivat raajan paranemista. Kotona olisi voinut toipua hitaammin..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.25 07:36:16

Ihan oikeastiko tällaista kysyt?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.