Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissan senioriverikokeet, minkä ikäisen olette

Lähettäjä: Sarana 
Päivämäärä:   29.1.25 13:17:50

vieneet 1. kertaa? Kun netissä on muutaman vuoden hajontaa koskien sitä, milloin keskimäärin kissa on seniori. Eli 8-11v.

Omasta mielestäni 8-vuotias ei ole vielä seniori, mutta tietenkään noi kissojen yleiset perussairaudet ei usein odota mihinkään vanhuuteen asti vaan tulee keski-iässä.

Re: Kissan senioriverikokeet, minkä ikäisen olette

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   29.1.25 13:21:13

Mä vein ekan kerran 12v senioritarkkiin, verikokeet ja hammasröntgen ja jne, sen jälkeen käyty vuosittain.

8v kissa ei oo mun mielestä seniori, ehkä just keski-ikäinen ja hyvin voi viedä verikokeisiin. Jos siellä jotain alkavaa on niin helpompi hoitaa jo alkuvaiheessa eikä vasta sitten kun kilpirauhanen tai munuaiset on poks.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.25 06:52:09

Mun 9v kävi hammashoidossa ja otettiin nyt ekaa kertaa verikokeetkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 07:04:12

8v, hammashoidon yhteydessä ekat verikokeet meilläkin.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   30.1.25 11:23:19

Käytiin 10-vuotis tarkastuksella mutta el oli sitä mieltä että pimu on niin hyvä hampainen ja nuorekas ettei vielä ole senioriasioiden aika. Varaan uuden senioritarkin ensi vuoden keväänä kun kissa täyttää 12. Tämä on ollut tosi terve tyyppi, tuuria, sanoisin. Etenkin kun nuoruusvuosien ruoka oli sitä kaupan halvinta, minulla ollut parivuotiaasta.

Päivämäärä:   30.1.25 11:25:52

"Käytiin 10-vuotis tarkastuksella mutta el oli sitä mieltä että pimu on niin hyvä hampainen"

Mitkä on vinkkisi hampaidenpesun opettamiseen? Ilmiselvästi olet nimittäin pitänyt suusta huolta kuten kuuluu, muutoin ei 10 v kissan suu olisi hyvässä kunnossa.

Lähettäjä: 8-7-6 
Päivämäärä:   30.1.25 12:19:48

^ Ja kuvattiinko kissan hampaat röntgenillä? Koska ilman sitä EI NÄE mahdollista hammassyöpymää, joka on hyvin yleinen kissoilla.

Päivämäärä:   30.1.25 12:37:51

Joo, itse ihan oletin että tottakai kuvattiin. Muutoinhan lääkärin sanoma oli mitätön, jos tarkoitti että ell. katsoi hereillä suuhun ja hyvät oli.

Älä vaan sano että siitä oli kyse

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.