Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä aloilla

Lähettäjä: 12h 
Päivämäärä:   29.1.25 13:16:55

Millä aloilla tehdään 12h työvuoroja? Mahdollisimman lyhyellä koulutuksella.

Re: Millä aloilla

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   29.1.25 13:21:04

Olin joskus Seinäjoen Valiolla, ja siellä ainakin maidon vastaanotossa työskentelevät tietääkseni tekivät 12 tunnin vuoroja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 14:24:29

Hätäkeskuspäivystäjät tekee. Koulutus kestää 1,5 vuotta, opiskellaan Kuopiossa pääsääntöisesti, joitain jaksoja ollaan Tampereella. Työpaikkoja tosin sitten vaan kuudella paikkakunnalla Hätäkeskuksissa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.1.25 14:25:29

Aika monilla aloilla on mahdollista. Vaikkapa ravintola-alalla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 14:33:48

Noilla isommilla keltaisilla maantielautoilla kansimiehet tekee 12 h vuoroja ja käsittääkseni siihen ei tarvita juuri mitään koulutusta.

Päivämäärä:   29.1.25 14:37:21

Tuli mieleen asfalttityöt - kausityö, niin painetaan silloin, kun töitä on mahdollista tehdä. Tuskin on kovin kummoista koulutustakaan?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.1.25 14:39:58

Mites taksikuskit? Renkinä ehkä rajoitetaan mutta yrittäjänä saa painaa.

Päivämäärä:   29.1.25 14:44:31

-- , yrittäjälläkin tulee olla ajopäiväkirjat tehtynä säädösten mukaan ja lepoajat toteutua.

Lähettäjä: Ei sais 
Päivämäärä:   29.1.25 14:47:40

Teollisuudessa on käsittääkseni ihan jonkun verran.

Ai takseilla on nykyään ajoajat?

Lähettäjä: työsuojelu 
Päivämäärä:   29.1.25 14:59:25

Kaikilla ammattikuljettajilla on ollut maks. ajoajat jo vaikka kuinka kauan, vuosikymmeniä vähintään. Aika perus turvallisuuskysymys kun hetken miettii, uskaltaisitko itse 24 h taalankuvat silmissä valvoneen taksin kyytiin kaupungin ruuhkaan... Eikä niitä 12 h vuoroja saa käsittääkseni muillakaan aloilla loputtomiin tehdä, vaan jonkinlaisten minimi lepoaikojen on toteuduttava. Ainakin noilla lauttatyypeillä on takuuvarmasti jokin rajoitus montako tuollaista vuoroa saa viikkoon tehdä.

Päivämäärä:   29.1.25 15:16:29

Ei sais, tuo ajopäiväkirjan pito on ihan lakiin kirjattu asia ammattiautoilijoille. Lisäksi on tietyt tuntimäärät, mitkä ei saa ylittyä ja kyllä näitä valvotaan jonkin verran

Päivämäärä:   29.1.25 15:28:14

Kaivosala.

Lähettäjä: Vehtaajaahtaaja 
Päivämäärä:   29.1.25 15:28:49

Turvallisuusala. 40h + 80h kurssit. Vuorot 5-16h kohteesta riippuen.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   29.1.25 15:31:01

Taksikuskeja koskee laki moottoriajoneuvojen kuljettajista. Maks. Työaika on 11 tuntia. Raskaalla ammattiliikenteellä on tiukempaa ja valvonta tapahtuu piirtureilla.

Lähettäjä: pyh 
Päivämäärä:   29.1.25 15:59:09

Miksi ihmeessä joku haluaisi vapaaehtoisesti tehdä tuollaisia työvuoroja..?

https://www.instagram.com/reel/DFaPVAGIsDz/

Päivämäärä:   29.1.25 16:04:33

Metsäteollisuus ja elintarviketeollisuus yleisesti

Päivämäärä:   29.1.25 16:51:29

"Miksi ihmeessä joku haluaisi vapaaehtoisesti tehdä tuollaisia työvuoroja..?"

Minä teen ja tykkään siitä. Saan enemmän vapaita ja se mahdollistaa minulle asioita, joita en normaalirutmillö pystyisi tekemään. Voin esim tehdä täydet työtunnit kahdelle viikolle ja olla vaikka kuusi päivää matkalla. Voin paremmin, kun on pidempiä vapaaputkia. Jos töihin kerran raahautuu, niin samapa siellä olla kerralla pidempään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 17:08:48

3x12h/vko olisi optimaalinen tapa työskennellä, suostuisin siihen koska tahansa mieluummin kuin kahdeksasta neljään viitenä päivänä viikossa.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   29.1.25 18:20:37

Mun mies tekee tuollaisia vuoroja. Kaksi aamua(6-18), kaksi yötä(18-6) ja 6 vapaata. Monelle parempi kuin kolmivuoro, ennen tuolla tehtaalla oli aamu, aamu, ilta, yö, yö, ilta ja 4 vapaata. Suurin osa pitää tuosta, ei häiritse vuorokausirytmiä niin pahasti. Tuonne tosin pitää olla ammattikoulu käytynä ja läpäistä sen jälkeen pääsykokeet.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   29.1.25 18:32:05

"uskaltaisitko itse 24 h taalankuvat silmissä valvoneen taksin kyytiin kaupungin ruuhkaan..."

Menet kuitenkin 24 h valvoneen päivystyslääkärin hoidettavaksi ja jopa leikeltäväksi, jos jotakin sattuu.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   29.1.25 18:59:44

Mun mies tekee myös neljä 12h vuoroa ja on sen jälkeen 6pv vapaalla. Kelpaisi itsellekin kämäisten 2pv viikonloppujen sijaan. Ehtisi vapailla reissuunkin halutessaan.

Lähettäjä: työsuojelu 
Päivämäärä:   29.1.25 20:05:25

nomadi: No menen tietysti mieluummin kuin olen menemättä, jos oikeasti on leikkelyn tarvetta. Menen varmaan sen taksikuskinkin kyytiin jos vaihtoehto on lennolta myöhästyminen :D Mutta perseestä se on silti jos niinkin tärkeälle ammattiryhmälle kuin lääkäreille ei ole vastaavaa lainsäädäntöä olemassa.

Päivämäärä:   29.1.25 21:35:49

Maitoautoa saa ajaa pitkään ja ilman piirturia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.1.25 10:56:22

Poliisit

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.