Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lempiheppasi lapsena/nuorena?

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   29.1.25 12:33:57

Mikä oli lempiheppasi lapsena tai nuorena?
Millä tallilla se asui?
Olisi kiva lukea heppamuistoja erityisesti 80-90-luvuilla alottaneilta sennuilta :)

Itse aloitin Espoon tallilla vuonna 1990 ja lemppareita oli mm. Juntti-Einari, Nuutti ja Stepke.

Re: Lempiheppasi lapsena/nuorena?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 13:03:55

Messilän tallilta Rantsu, Haps, Honey ja Willy Boy <3 Aloitin siellä 1997.

Päivämäärä:   29.1.25 13:21:14

Me käytiin koulun kanssa joskus Messilässä ratsastamassa, kun osa oli laskettelemassa tai pulkkailemassa. Varmaan joskus 95-96. Mieleen on jäänyt ihana Terek ja Hiob-niminen hevonen, joka seisoi koko tunnin kentän keskellä :D

Lähettäjä: kuopiolainen 
Päivämäärä:   29.1.25 13:31:13

Aloitin ratsastuksen Rauhalahden ratsastuskoulussa Kuopiossa joskus 90-luvun puolivälissä. Lemppareita oli nf-tammat Odile ja Lilliput. Rauhalahdessa oli tuolloin paljon kantakirjattuja rotuponitammoja, harmi kun eivät varsottaneet niitä enemmän.

Lähettäjä: Lori 
Päivämäärä:   29.1.25 13:52:17

Shettistamma Keksi Ruskelan ratsastuskoululla. Olisikohan ollut -94/-95?

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   29.1.25 13:56:07

Mä olen käynyt ihan junnuna hoitamassa Poni-Haassa. Siellä oli Varjoluonnos, Isin-Tyttö, Ibis, Sancho, Kerppu, Baby, Valentino (?), Impala, Isintytön emä ( Gelinda?) , Nökö, ööh.. olikohan muita.. mun lemppari oli Ibis, jostain syystä tykkäsin siitä rautiaasta ruunasta :) ja Impalan hoitaja oli tosi mukava tyyppi ( aikuinen?)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   29.1.25 14:08:40

Soukan tallilla kävin, eka lemppari tais olla Rosa, sitten Timor, Hasse ja lopulta Pyssy. Myös Dragonista tykkäsin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 14:12:49

Knaperbackassa oli mm. Bonita ja Gigantti, joita kaikki muut inhosivat :D Olihan ne näin jälkeenpäin ajatellen varmaan kipeitä, jälkimmäinen erityisesti

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   29.1.25 14:31:11

Koljonvirran tallilla Viisari <3

Päivämäärä:   29.1.25 15:07:51

Täällä toinen kuopiolainen, Rauhalahdessa aloitin 1991.Lilliput oli myös minun suosikki, Farinelli, Rehti...

Lähettäjä: ciel 
Päivämäärä:   29.1.25 15:10:54

Eriksnäsissä 1990-2000 -lukujen vaihteessa. Suosikkeja Uppis, Pekka (oli vihainen hoitaa, mutta tunnilla meni kuin unelma), Pertti ja Kokis. Vähän vanhempana opin tykkäämään myös Gorosta <3
Barone oli monen suosikki, itse en jotenkin tullut juttuun hänen kanssaan.

Lähettäjä: Bim 
Päivämäärä:   29.1.25 15:12:57

Äimärautiolla kimo Milton niminen ruuna :) sitä ennen pienempänä saman tallin Bella-shettis

Lähettäjä: Sunflower 
Päivämäärä:   29.1.25 16:14:47

Mun suosikki oli Parkanon tallin Abba.
Aivan ihana hevonen oli.

Lähettäjä: N62 
Päivämäärä:   29.1.25 16:22:12

70-luvulla paikallisen maanviljelijän ruununori Polle. Kuoli lähes 4-kymppisenä. Oli isännälleen ja minulle todella rakas.

Lähettäjä: No nyt ei omalla 
Päivämäärä:   29.1.25 16:23:44

Jälki-poltin ja Patu-poika olivat lemppareita. Ihan meidän omassa tallissa asuivat.

Vaarini lupasi, että saisin Jälki-polttimen omaksi kunhan vähän kasvaisin. Olen edelleen katkera siitä, että lupaus ei pitänyt vaan hevonen myytiin :')

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 16:26:18

70-luvulla Kuljun A-talilla Lempäälässä suomenhevonen Tyttö ja risteytysponiruunat Bob ja Snoopy.

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   29.1.25 16:52:16

Siilin ratsastuskeskuksen Sametti <3

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   29.1.25 17:07:34

Olen varmaan liian nuori, mutta 2000-luvulla Mäkelän ratsastustallilla suosikkejani olivat Jami ja Gitta. Jälkimmäisellä oli lystikäs tapa ottaa pikku pakopyrähdykset yhdestä maneesin hui-niin-pelottavasta nurkasta. :D Saattaahan olla, että siellä olevalla radiolla oli raateluhampaat paljastettuina...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.25 17:12:40

90-luvulla Herttualan ratsastuskoulun Danny (Haughmond Danielle) ja KT-tallilla Smud :)

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   29.1.25 17:32:44

80-luvun lopulta lähemmäs vuosituhannen vaihdetta Herttualassa
Sam, Petteri (H.F. Boris), Domi (Dominique III), Marge (Brunskaer Marguerite), Nalle (Niall)

Lähettäjä: nacho 
Päivämäärä:   29.1.25 17:49:08

Lempparini ovat Päivin tallilta, kävin siellä leirillä joka vuosi. Suosikkini olivat shettikset Willy, Rocco ja Apri, nf-poni Minor ja suokit Lurjus ja Nösse <3

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.1.25 19:08:10

Ihan eka oli alkeiskurssin hoitoponi Espoossa, Galimo.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.1.25 19:20:32

Hämeenlinnassa Ruununmyllyllä oli ensimmäinen lempihevoseni sh-tamma Emilia.

Lähettäjä: Jebbo 
Päivämäärä:   29.1.25 19:21:28

Parkanosta settis Sientje, isoista Chera<3 ja Pamela

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   29.1.25 19:51:57

Jutan tallilta Art, Tintti, Astor ja Quenti oli sellasia, joista tykkäsin kovasti kun aloitin. Oli muitakin kivoja tosin. Leevi ja Art oli niitä alkuaikojen hoitsuja.

Parkanosta V.V. Hannah ja V.V. Julio sekä Silhu (Silhouet van Spuitjesdom vai miten se kirjotettiin?) shettiksistä.

Ja Alavuden ratsastuskoulusta Sweet Vanilla eli Nilla ja Cinnamon Surprise eli Sinttu eli siskokset - silloin olin jo riparilla kun näihin tutustuin.

Terkkuja vaan tutuille :D

Lähettäjä: Muisto 
Päivämäärä:   29.1.25 20:25:26

Leppävaaran tallilta Denny.
Kilon tallilta Rudi.
Parkanosta Oliver.
Einolan tallilta Trixin Dixie.

Päivämäärä:   29.1.25 20:34:12

Anun tallilta Nastolasta Kiti (Grey Kitt) ja Pähkinä (Beanut Colombine).

Päivämäärä:   29.1.25 20:34:40

"80-luvun lopulta lähemmäs vuosituhannen vaihdetta Herttualassa
Sam, Petteri (H.F. Boris), Domi (Dominique III), Marge (Brunskaer Marguerite), Nalle (Niall)"

Oi, kaikki muut muistan paitsi Petteri. Mutta kävikö Domi tunneilla? Sehän oli Outin kilpahevonen :) Margen muistan, että se myytiin ja olin sen uuden omistajan kanssa samalla leirillä Jämssä. Nallella muistan, että oli vaihe, kun se kiikutti minua estetunneilla ihan 6-0 xD Olin pieni lapsi tuolloin.

Päivämäärä:   29.1.25 20:38:19

"Jutan tallilta Art, Tintti, Astor ja Quenti oli sellasia, joista tykkäsin kovasti kun aloitin. Oli muitakin kivoja tosin. Leevi ja Art oli niitä alkuaikojen hoitsuja."

Art oli minunkin suosikkini Jutan tallilta. Muistan itseasiassa, että juuri sinä ylipuhuit minut ottamaan osaa johonkin poniseuramestaruuteen tms, kun olin joka tapauksessa osallistumassa Artilla niihin tallikisoihin ja sitten satuinkin voittamaan sen. En tiedä muistatko, mutta minä muistan sinut, olit aina tosi kannustava ja olin samoilla tunneillakin hetken :) Taisi olla ennen kuin ostit E:n.

Lähettäjä: Hänn 
Päivämäärä:   29.1.25 20:55:51

JRS:llä aikanaan yksi ihan lemppari oli musta tamma Parma, joskus nuorempana myös ponit kuten yksi New Forest -ruuna, jonka nimeä en muista. Ja Max ja Marmor. <3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 20:59:00

Hänn, tarkoitatko Tumppia (Too Slow)? :)

Päivämäärä:   29.1.25 21:04:56

.. tuo Domi oli eri kuin se Outin iso kimo (olikohan se Domingo?), tuo oli siellä aiemmin tuntsana toisen Outin aikaan, sellainen rautias läsipäinen, ei mikään kovin suuri, mutta varsinainen marakatti hyppäämään. Hyppäsi joskus okserin in-outtina, ja itekin tuli sillä hypättyä metrin rataa suunnilleen 12-vuotiaana. Petteri oli samoin toisen Outin oma suokkiori, mutta meni jonkin verran tunneilla, hoisin sitä jotain 1,5 vuotta ennen kuin Outi vaihtui Outiin 94 kesällä. Samppa tuli syksyllä 88 sinne jo kans, samaan aikaan kuin legendaarinen pikkuponi Jest.

Päivämäärä:   29.1.25 21:08:32

"tuo Domi oli eri kuin se Outin iso kimo (olikohan se Domingo?)"

Totta, sehän olikin Domingo. Aloitin tosiaan Talven Outin aikaan.

Lähettäjä: Hänn 
Päivämäärä:   29.1.25 21:33:59

Joo Tumppihan se oli, kiitos! :)

Lähettäjä: äimä 
Päivämäärä:   29.1.25 22:22:29

Lähettäjä: Bim
Päivämäärä: 29.1.25 15:12:57

Äimärautiolla kimo Milton niminen ruuna :) sitä ennen pienempänä saman tallin Bella-shettis

^^ Tarkoitatko Milord ruunaa? Miltonia siellä ei ainakaan ratsastuskoululla ole ollut. Ja Bella oli russ-poni, ei shettis :)

Lähettäjä: Golden 
Päivämäärä:   29.1.25 23:08:42

”samaan aikaan kuin legendaarinen pikkuponi Jest.”

Oliko tämä Jest (puna)rautias, jolla oli tähti ja kuonopilkku?

LähettäjäNN 
Päivämäärä:   29.1.25 23:35:58

Kihniön Ratsastustallilta alkoi oma harrastus 90-luvun alussa. Suosikkeja olivat Hannu (Vallas Hannibal), Belisa, Sebu (Sebastian 2) ja Kapi (Plovvangs Gaby).

Lähettäjä: ..- 
Päivämäärä:   29.1.25 23:38:09

Se oli semmonen "Elmo" poni sillon joskus. Osittain Tinkkeriä, jollen ihan väärin muista. Ainut poni minkä selkään olen vapaaehtoisesti joutunut.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.1.25 23:41:09

Kaupin tallilla lemppari oli Jupiter ”Juppe” 80-luvun lopussa. Ja rapsuttelemassa kävi Riuskaa (Riuskan Poika?), valtavaa suomenhevosta <3

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   30.1.25 00:25:35

Suosikkini 80-luvulla lapsena oli Taskilan tallin orlovtamma Koro Shanka.

Teininä 80- luvun lopussa suosikki oli Äimäraution Derby- ruuna ja toinen Royal Prince.

Lähettäjä: öihihb 
Päivämäärä:   30.1.25 01:01:35

Todella, todella kauan aikaa sitten Artukaisissa Nowator, entinen SM-estevoittaja, kimo täykkäri joka siirtyi sitten tuntihevoseksi. Vihainen kuin mikä mutta ihana ratsastaa.

Päivämäärä:   30.1.25 01:03:59

Kantelesärkän tallilla lapsuuden suosikki oli suomenhevostamma Tirpunen.

Vanhamäen tallilla Suonenjoella oli shettis Pippuri, mulla oli pehmolelukin joka oli Pippurin näköinen <3

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   30.1.25 04:09:34

Ihan ensimmäiset lempparit olivat Poni-Haan Philip eli Nökö ja Husön Geigi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.1.25 04:12:15

Kilossa Arusha,
Leppävaarassa Jacpot
Tortolassa Mitja

Päivämäärä:   30.1.25 05:40:44

Golden, sanoisin että joo, hän löytyy sukupostista: http://www.sukuposti.net/hevoset/jest/galleria/231497

Päivämäärä:   30.1.25 07:29:07

Fred Burton

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   30.1.25 07:58:26

Honkola/Espoon kartano: issikka Jarpur ja risteytysponi Tanskasta, Fredag.
Tuomarinkylä muistaakseni Barett; oli sekä Berett että Barett, toinen rautias pystyharja ja toinen voikko. Siitä voikosta pidin kovasti, vaikka se oli korkeampi, ja pienelle minulle vaikea satuloida ja päästä selkään, mitään jakkaraa ei 9-vuotias käytä, sinne vaan möngittiin.
Sitten jo vähän vanhempana olin Mikkelin seudulla pikkusiskon kanssa leirillä, olin itse jo ” lopettanut”, teinikiukku ja sellaista. Siellä oli Tekki Sandan niminen rautias läsipää, jolla meninkin melkein koko leirin, se oli jotenkin kiva, menevä ja jopa muille, pienemmille ehkä liiankin menevä, mutta sopi mun sen hetkiseen mielentilaan.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   30.1.25 09:56:45

Vaasan Hubertus ysärin alku. Lempihevonen oli Eetu, jolla oli aivan ihana hoitaja Sanna. Siihen aikaan hoitajakulttuuri kukoisti eikä 30 min ratsastavilla alkeis/jatkutuntilaisilla ollut mitään ”oikeutta” koskea hevoseen muuten kuin satulassa istuessa. Sanna oli ihana poikkeus. Sain välillä taluttaa Eetun maneesista talliin, jos se ei jatkanut seuraavalle tunnille. Pienelle hevostytölle iso juttu.

Kössi-poni (ehkä new forest) oli myös kiva, ainut sopivan kokoinen ratsu. Kössillä olen mennyt ensimmäiset laukkani.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   30.1.25 10:19:34

Saaran tallilla - 80 luvun alussa eka hoitoponi oli Risella.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   30.1.25 10:35:29

Kilon tallilla 80-luvun lopussa Wallu eli Valid's Boy. Voi kun mä tykkäsin siitä hevosesta <3

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   30.1.25 12:09:23

Saarijärvellä Kolkanlahden tallilla Heta niminen suomenhevonen oli lapsena ylitse muiden.
Olen ollut töissä Rauhalahdessa ja pidin myös Farinellista ja Niobesta ja Axusta (en muista oikeaa nimeä)
Takkulassa leirillä, ah Adonis oli ihana. Suoritin sillä juniorimerkin.

Lähettäjä: Zilpa 
Päivämäärä:   30.1.25 15:36:53

Zilpalla nf-ruuna Niki Lauda ja sh-ruuna Puhe-Jopi <3 Siellä oli ysärillä kyllä hirveesti ihania heppoja!

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   30.1.25 17:49:39

Lappeenrannan Hubertuksella kävin, yleensä vain hoitamassa hevosia, mutta silloin tällöin sain vanhemmilta kinuttua ratsastustunteja.

Lemppareitani hoitohevosista olivat Primadonna ja Robin Hood, Ramonia ihastelin karsinan kaltereiden läpi, se oli niin nätti.

Lähettäjä: piupau 
Päivämäärä:   30.1.25 18:39:19

"Saaran tallilla - 80 luvun alussa eka hoitoponi oli Risella."

Mun lemppari oli Franco. Tykkäsin paljon myös Risellan emästä Paellasta ja nyt vähän järkytyin kun etsin sen Sukupostista ja tajusin että se oli vain 135cm kun kakarana se(kin) vaikutti niin isolta... :D

Päivämäärä:   30.1.25 18:46:55

Lähettäjä: K
Päivämäärä: 30.1.25 01:03:59

Vanhamäen tallilla Suonenjoella oli shettis Pippuri, mulla oli pehmolelukin joka oli Pippurin näköinen <3

Pippuri💖

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   30.1.25 18:56:07

Koivurinteellä oli Åke, Rauna, Humu ja Likka ensimmäiset lempihevoset. Myöhemmin mukaan tuli Hilde/Helga, Ukko, Molla, Kapris ja Pomo ainakin. Tikki oli myös ihan kiva poni, kerran puraisi olkapäästäni kovaa, kun ajatuksissa seisoin sen karsinan edessä :D

Ravijärven hevostilalla Ellu, Topi, Ulla ja Terttu muistuu hyvin mieleen, siellä tuli käytyä ratsastus leireillä. 2000-luvun alkupuoliskolla.

Lähettäjä: Ccl 
Päivämäärä:   31.1.25 01:16:30

Pekkalan talli ysärin alussa.

Taikkeri, Bettina ja Mina. Ai että.

Päivämäärä:   31.1.25 01:27:42

" Mä olen käynyt ihan junnuna hoitamassa Poni-Haassa. Siellä oli Varjoluonnos, Isin-Tyttö, Ibis, Sancho, Kerppu, Baby, Valentino (?), Impala, Isintytön emä ( Gelinda?) , Nökö, ööh.. olikohan muita.. mun lemppari oli Ibis, jostain syystä tykkäsin siitä rautiaasta ruunasta :) ja Impalan hoitaja oli tosi mukava tyyppi ( aikuinen?) "

Ibis eli Nimetön oli munkin lemppari ja Sancho myös. Eikös Valentino ollut kimo ruuna niinkuin Impalakin? Impalan hoitaja ja myöhempi omistaja oli ainakin ratsatuksenopettaja Leena

Päivämäärä:   31.1.25 01:39:23

Vai oliko Valentino se musta ja Wilhelm tai William se nätti kimo? En muista. Ainiin Cami, pieni musta poni oli myös mun lemppari.

Päivämäärä:   31.1.25 05:11:38

Saaran tallilla hoitohevoseni oli Jasseri ja eniten tykkäsin ratsastaa sen emällä Jassulla ja muita oli Esko, Hulmu ja Tyttö..
Muisti alkaa jo pätkiää, muistan kyllä tarkasti miltä hevoset näytti mutta en muista kaikkien nimiä. Kuka muistaa niiden ihan ensimmäisten hevosten nimet?

Päivämäärä:   31.1.25 05:15:29

Onko jollain siitä Leppävaaran Dennystä kuvaa? Mulla ole mitään muistikuvia kyseisestä hevosestä.

Päivämäärä:   31.1.25 05:15:43

Osasinpa kirjoittaakin taas.

Päivämäärä:   31.1.25 05:36:50

"Vanhamäen tallilla Suonenjoella oli shettis Pippuri, mulla oli pehmolelukin joka oli Pippurin näköinen <3"

Pippuri <3 siihen tosin tutustuin vasta -06 kesällä kun olin leiriohjaajana. Lemppari silloin siellä oli kyllä ehdottomasti Maaru.

Minä aloitin ratsastukseen -90 puolivälin jälkeen Laukaassa Vanhalassa. Siellä lempparit oli rautias piirtopää Drinkki ja kimo isoponi Perri. Nero-poni oli mainio kanssa.

Lähettäjä: Tipi 
Päivämäärä:   31.1.25 06:59:30

Äimärautiolla connemaran ja norjanvuonohevosen risteytys Julius <3

Päivämäärä:   31.1.25 07:04:18

Kihniön Ratsastustallilta alkoi oma harrastus 90-luvun alussa. Suosikkeja olivat Hannu (Vallas Hannibal)

Tuttu poni , se oli siitosoriina Ruotsissa ja myytiin Suomeen. Onkohan sillä varsoja Suomessa?

Päivämäärä:   31.1.25 07:25:45

Kouvolan suursuo! Pinni, nasu ja bruno

Lähettäjä: Piku 
Päivämäärä:   31.1.25 07:37:57

Keski-Suomen ratsastuskeskuksella ysärille Dite, Iiti ja Zodiak olivat suosikkeja tunneilla. Niitä aikoja muistelen lämmöllä edelleen. Muutenkin muistan tuntihevoset todella mukaviksi ja laadukkaiksi.

Lähettäjä: Mellu 
Päivämäärä:   31.1.25 08:53:32

"Lähettäjä: Zilpa
Päivämäärä: 30.1.25 15:36:53

Zilpalla nf-ruuna Niki Lauda ja sh-ruuna Puhe-Jopi <3 Siellä oli ysärillä kyllä hirveesti ihania heppoja!"

Minä muistan Nikin KT-tallilta. Oli ihana poni! Eikös Niki tullut toisen, vanhemman hevosen kanssa? Panco tms.?
Suosikkini oli Nikin lisäksi oli russ-poni Elmeri.

Päivämäärä:   31.1.25 09:24:13

Saaran tallilla oli - 80 luvulla Liikasentiellä Diagnostiga, Unelma, Mruk, Sortti, Nero, Franco, Rashik, Paella, Risella, Jasseri, Junkkari, Carina, Belinda, Kehveli, Gana, Zivetta, Justiina, Madonna Merari, yksärit Beth, Dysty, Brutus. Merinelma, Jenni ja Faust oli nuoria, Himputti vielä varsa. Lohko-Poikakin oli. Vekutti oli ravuri yksäri, tais olla ori.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.1.25 09:39:55

Katajasuon tallilla 80-luvulla poni Kelses eli Kessu <3

Lähettäjä: Nyh 
Päivämäärä:   31.1.25 09:49:08

Aikanani meidän lähellä ei ollut kun muutama yksäri, työhevosia saatiin käydä rapauttelemassa. Leireillä kävin Kastellin ratsutilalla Siikajoella, siellä lempparini oli Toivo (little hope), jostain syystä en saanut ratsastaa sillä kun muutaman kerran (menin yleensä Amigolla, ladylla tai mustilla)
Äimärautiolla pääsin muutamalla tunnilla käymään ja siellä sain mennä kahdesti jo yllämainitulla Derbyllä joka kyllä jäi sieltä mieleeni suosikiksi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.1.25 11:08:33

Poni-Haan Valentino oli musta iso poni, ponituntilaisen silmin Iso Hevonen eli varmaan 150+cm. Se oli yksi mun lemppareista, olin pitkä joten pikkuponeilla en juuri mennyt. Suokit Viljo (Lento-Valuri) ja Varjoluonnos oli myös suosikkeja. Sirko oli muistaakseni vähän tuhma, sitä pidettiin kokeneiden ratsuna ;-) siitäkin tykkäsin ponituntieni loppupäässä.

Hevosista Hasse antoi ekan kerran fiiliksen siitä miltä tuntuu oikein kulkeva hevonen silloin kun se oli just tullut, se oli kuin valon olisi nähnyt.

Päivämäärä:   31.1.25 11:24:48

"Lähettäjä.

Päivämäärä31.1.25 07:04:18

Kihniön Ratsastustallilta alkoi oma harrastus 90-luvun alussa. Suosikkeja olivat Hannu (Vallas Hannibal)

Tuttu poni , se oli siitosoriina Ruotsissa ja myytiin Suomeen. Onkohan sillä varsoja Suomessa?"

Sukupostista ja hippoksen hepasta näet, että on sillä Suomessakin varsoja. Sitä ei täällä hyväksytty jalostukseen ja siksi ruunattiin. Tarina kertoo, että näytti liikaa suomenhevoselta, mutta se nyt ei varmasti ollut syynä.
Tuttu poni myös.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   31.1.25 11:37:48

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 29.1.25 20:38:19

"Jutan tallilta Art, Tintti, Astor ja Quenti oli sellasia, joista tykkäsin kovasti kun aloitin. Oli muitakin kivoja tosin. Leevi ja Art oli niitä alkuaikojen hoitsuja."

Art oli minunkin suosikkini Jutan tallilta. Muistan itseasiassa, että juuri sinä ylipuhuit minut ottamaan osaa johonkin poniseuramestaruuteen tms, kun olin joka tapauksessa osallistumassa Artilla niihin tallikisoihin ja sitten satuinkin voittamaan sen. En tiedä muistatko, mutta minä muistan sinut, olit aina tosi kannustava ja olin samoilla tunneillakin hetken :) Taisi olla ennen kuin ostit E:n.

"

Onpa ihana lukea tällasia :) Voi olla että muistan, en ole aivan varma :D

Lähettäjä: Denny 
Päivämäärä:   31.1.25 16:59:09

Ällö, tässä Leppävaaran Denny, oli siis poni:

http://www.sukuposti.net/hevoset/jennys-denny/75169

Lähettäjä: terkut tutuille! 
Päivämäärä:   31.1.25 17:55:15

90-luvulla Kylmän tallilla lemppari oli Topi (Topsider) ja toki oma hoitsu Töppönen.

Vähän myöhemmin Epun ratsutallilla lempparit oli Roope (Grove’s Smock) ja Mikki (Mickey’s Smock).

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   31.1.25 18:21:01

Parkanossa Oliver ! Ja ne ihanat shettikset, pari pörheää poikaa erityisesti !

Matador se tuohon aikaan tietenkin oli.. <3 Ja Milton ja muutama muu..

Päivämäärä:   31.1.25 18:30:35

Lähettäjä<3
Päivämäärä30.1.25 18:46:55

Lähettäjä: K
Päivämäärä: 30.1.25 01:03:59

Pippuri–

^ Minäkin muistan Pippurin! Sehän tuli varsana tai ainakin tosi nuorena Vanhamäelle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.1.25 18:45:35

Äimärautiolta puoliveriruuna Simo ja ratsuponi(?)-ruuna Perry. Ja erityismaininta Missy-tammalle ja Jose-sh ruuunalle! Muistaako kukaan näiden virallisia nimiä? Simo oli Smokey Devil mutta ponien nimet on päässeet unohtumaan.

Äimärautiolla oli kyllä paljon muitakin poneja ja hevosia joita tulen muistelemaan vielä kiikkustuolissa <3

Lähettäjä: Sln 
Päivämäärä:   31.1.25 21:26:24

Vuohimäessä Ekkeri 90-luvun alussa.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   31.1.25 21:46:56

Kolme pistettä: joo! Viljon muistan ja Sirkon myös. Sitten oli Donna ( iso hevonen), muistan myös Pinkin Eddan ja Kimmolla oli silloin Neopolitano muistaakseni ( voi kyllä olla että nämä oli myöhemmin, kävin P-H sekä joskus 92 kuin myös about 97-98 jos oikein muistan) tästä heittämällä en muista muita, joku kun mainitsee hevosia nimeltä, niin johan muistan :))

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   31.1.25 21:50:18

Skovfogedgardens Dolly Tollukka , kimo connemaratamma

Lähettäjä: Luu 
Päivämäärä:   31.1.25 22:25:16

Hah, vai okseri hypätty in-and-outina, joopa :D joko ei tiedetä termejä tai sitten ollaan hypätty jotain todella muuta,kuin okseria. Tuo nyt ei vaan ole mitenkään mahdollista.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.1.25 22:40:53

Yli 30 v sitten pikkuliksn sydämen vei maan kiltein möhömahainen rimppakinttu, liinaharjainen suomenhevonen josta kasvoi komea iso ori. Nyt omistan samaa sukulinjaa olevan (tuosta oriin siskosta polveutuvan) hevosen. Samaa sukua hoidettu siis koko elämä.

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   31.1.25 23:06:53

Lipi oli alkeiskurssiratsuni Poni-Haassa joskus 80- luvun alkupuolella. Tykkäsin myös Blackysta ja Karinosta. Laila ja Vilpertti, myöhemmin myös Zivago, oli suloisia, mutta pitkäjalkaisena en koskaan saanut niitä tunnille. Laila ja Zivago oli welshejä, Vilpertistä en ole varma. Samaa kokoluokkaa kuitenkin.

Lähettäjä: Kyssäri 
Päivämäärä:   31.1.25 23:17:23

Mitä in-and-outtina hyppääminen tarkoittaa..?

Lähettäjä: Sonja 
Päivämäärä:   1.2.25 01:31:18

Ihana ketju! Minä Jyväskylän seudulla, ekat muistot Ysitien lemmikki ja Cindy -poni. Sitten Korttajärven ratsutalli Puuppolassa. Lempparihevonen oli ex-ravuri Perry Song, muita Geisha, Lise ja Lotte. Voi niitä lapsuusaikoja <3

Päivämäärä:   1.2.25 01:49:00

Miksi Niki Lauda myytiin KT-tallilta toiseen ratsastuskouluun? Olen aina ollut siinä luulossa, että KT-tallilla hevoset ovat pysyneet kuolemaansa asti, paitsi jos niissä on ollut jotain vikaa? Mutta jos Niki on jatkanut uraansa Zilpalla, niin tuskin siinä mitään vikaa oli? Itse olen ratsastanut Nikillä KT-tallilla, mutta mitään sen suurempia muistikuvia siitä ei ole. Asuikohan Niki Zilpalla loppuelämänsä? Elmeri ja Smud taisivat olla pitkään ainoat pikkuponit KT-tallilla?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   1.2.25 01:57:52

LähettäjäKyssäri
Päivämäärä31.1.25 23:17:23

Mitä in-and-outtina hyppääminen tarkoittaa..?

^ Hevonen ponnistaa alastulosta suoraan uuteen hyppyyn. Esteiden välissä ei siis oteta laukka-askelia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.