Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Meneekö muilla korvisreiät umpeen jatkuvasti

Lähettäjä: Korvis 
Päivämäärä:   29.1.25 12:05:17

Onko muilla samaa kuin minulla? Ekat korvisreiät laitettu joskus ekalla luokalla. Silloin vielä meni hyvin, taisin olla allerginen ehkä hopeisille koruille, mutta kultaiset kävivät. Jossain kohtaa reiät kuitenkin menivät umpeen. Kävin rei’ittämässä uudet 20-vuotiaana. Silloin huomasin, että jonkin verran reiät alkoivat tulehtua aina korvisten käytön jälkeen. Tuli verta ja kudosnestettä. Ihan sama oliko valkokultaa, kultaa, hopeaa vai rihkamaa. Jälleen ne meni umpeen sitten jossain kohtaa. Kävin vielä kertaalleen laittamassa uudet joskus 25v. Harjoituskorvisten kanssa ei ongelmia ja ne olivat sen vaaditun ajan (kuten muillakin kerroilla). Mut sitten jonkin aikaa korvisten käytön jälkeen alkoi tulla sama ongelma takaisin. Se korvisreikä tulehtui. En räplää likaisilla sormilla. Desinfioin korvalehden ja korvikset aina ennen käyttöä ja korvalehden käytön jälkeen. En pysty käyttämään useampaa päivää putkeen kun korvalehdet tulehtuvat päivässä, iltaan mennessä korvalehdet kuumottavat. Kun otan korvikset pois, vuotaa korvisreikä vähän verta, tai ainakin erittää kudosnestettä ja on muodostunut rupi seuraavana aamuna ja punoittaa. Nyt vaikuttaa siltä että toinen reikä on ehkä mennyt umpeenkin taas 5v viimeisimmän rei’ityksen jälkeen. Silloin jo sanottiin ettei kannata enää laittaa uusia kun korvalehden sisällä on kuulemma jo useampia ”käytäviä” aikaisempien lävistysten vuoksi. Harmittaa tosi paljon, kun olisi kiva käyttää korviksia. Mut pelottaa että saan tällä menolla jonkun verenmyrkytyksen kun ne tulehtuu aina kun korviksia olen käyttänyt.. ei siinäkään järkeä ole. Sormukset, kaulakorut ja ranneketjut eivät aiheuta mitään oireita tai ihottumaa, olivat sitten valkokultaa, rihkamaa tai hopeaa.

Onko täällä vertaistukea?

Re: Meneekö muilla korvisreiät umpeen jatkuvasti

Lähettäjä: Qiu 
Päivämäärä:   29.1.25 12:07:42

Käytätkö nappeja vai renkaita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 12:07:59

Ei mene. En ole pitänyt korviksia moneenkymmeneen vuoteen ja auki ovat.

Päivämäärä:   29.1.25 12:09:37

Nappeja. Kesällä kokeilin sellaisia roikkuvia (rengas ja siinä killutin) ja korvalehtiä alkoi parin tunnin päästä jo särkeä.. Pelkkiä renkaita en ole koskaan kokeillut

Päivämäärä:   29.1.25 12:11:27

Piste: okei, eli mulla syynä ei voi sit olla sekään etten käytä päivittäin korviksia. Siis kun esim muilla ne pysyy auki vaikka ei käyttäisi kuukausiin koruja ja mulla varsinkin sitten menee nopeasti umpeen. Nyt mietin että johtuuko tuo umpeutuminen just siitä kun ne koko ajan tulehtuu, että kasvaako siellä joku arpikudos joka ne tukkii

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 12:11:57

Vähän kuulostaa siltä, että nuo korusi ei ole olleet puhdasta kultaa, vaan kullattuja. Useimmiten nuo harjoituskorut taitaa olla titaania, jota kannattaa suosia jos on ongelmia.

Päivämäärä:   29.1.25 12:13:45

Viimeisimmällä kerralla se lävistäjä sanoi, että mun korvalehti on vanhempana ihan riekaleina jos vielä niitä rei’itän ja joudutaan varmaan kirurgisesti kuromaan kasaan :( Niin en uskalla enää mennä. Eikä varmaan järkeäkään kun tää on nyt toistunut jo kahdesti. Lapsena en muista tällaista olleen, mutta jossain kohtaa tuli vaan useamman vuoden väli etten korviksia käyttänyt ja yläkoulussa huomasinkin niiden olevan ummessa.

Päivämäärä:   29.1.25 12:14:50

- : sitten timanttisten myyjät ja korvisteni tuoteselosteet valehtelevat..

Päivämäärä:   29.1.25 12:16:03

Mutta tuota titaania en tosiaan ole kokeillutkaan. Jos tämä oireilu johtuu noista metalleista, niin titaaniin en näköjään reagoi

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 12:18:04

Mulla on yhteensä kolme reikää korvissa ja juuri kun testasin, niin kaikki ovat vielä auki, vaikka saattaa välillä mennä parikin vuotta ettei niissä ole koruja ja sitten taas laitan yhdeksi illaksi joihinkin juhliin

Lähettäjä: Rc 
Päivämäärä:   29.1.25 12:50:32

Minulla on kolmella eri kertaa rei'tetty korvia. Siis ei samat reiät, vaan reikiä lisätty. Eri tekijä ja tekniikka. Yhden tekijän reiät menee umpeen ja tulehtuu helposti, muut pysyy auki. Sanoisin, että pilattu tehdessä, kaikissa käytän samoja koruja( vain terästä) a saman verran räplään.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   29.1.25 12:56:03

Mulla on kahdet reiät, vanhemmat otettu teininä ja ne pysyvät aika hyvin auki. Toiset otettu yli 20v sitten ja ne umpeutuu viikossa jos en pidä korviksia. Eivät kyllä tulehdu tms. Rihkamaa en voi pitää, eikä oikein hopeaakaan, mutta kultaiset tai valkokultaiset korvikset on yöt päivät, en ota koskaan pois, vaihdan vaan juhavammat jos on jotain menoa.

Päivämäärä:   29.1.25 12:57:14

Minä en pysty pitämään nappeja, heti tulehtuu. Pienet, kevyet renkaat on korvissa 24/7, eivät paina mitään ja eivät haudo korvaa kuten nappi. Epäilen, että minulla umpeutuisi reiät nopeasti, jos ottaisin korvikset kokonaan pois.

Päivämäärä:   29.1.25 13:02:15

35 vuotta sitten otetut reiät korvissa kasvaa edelleen umpeen todella nopeasti. Minulla haavatkin toki paranee kuin kyborgilla silmänrapäyksessä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 13:12:21

Kokeile sitä terästä kerta harjoituskorvisten kanssa ei ole ongelmaa. Tai titaania

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   29.1.25 13:19:25

Onhan reiät aina käyty ottamassa asiallisessa lävistysliikkeessä, eikä korukaupan takahuoneessa tai jalkahoitolan eteisessä ampumalla?

Liiallinen desinfiointikin saattaa ärsyttää vasta parantunutta haavaa. Suolavesi iholle ja saippuavesi koruille on ihan riittävä.

Itsekään en voinut enää teini-iän jälkeen käyttää kullattuja, valkokultaisia tai hopeisia koruja. Siirryin venytyskoruihin joissa ainoa korvien sietämä materiaali on puu.

Lähettäjä: noniin 
Päivämäärä:   29.1.25 13:24:23

Riippuu varmaan kudostyypistä. Mulla alkaa umpeutua aika äkkiä jos olen ilman korviksia. Reiät olleet 40 vuotta suunnilleen. Käytän hopeisia ja kultaisia koruja, muista tulee ja on aina tullut voimakkaita allergiaoireita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 13:25:45

Mikä paikka näitä avaa ja onko se sama työ kuin rei´itys nimellä?

Päivämäärä:   29.1.25 13:50:14

Minulla alkaa myös umpeutua viikossa, kaiken aikaa oltava korvikset.

Päivämäärä:   29.1.25 13:56:30

Mä en osaa nukkua korvisten kanssa. Mut on lapsena viety kultajouseen ja siellä olen sen jälkeenkin käynyt laitattamassa reiät. Ei ollut silloin puhetta etteivät he välttämättä osaa hommiaan. :/

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.25 14:32:42

On tämä taas naurettavaa pelleilyä. Jos korvien rei'itys ei sinulle sovi, niin sitten siitä täytyy luopua. Ei ole sen haastavampaa. Ei ole mitään kulttuurista tai muuta pakkoa pitää korvakoruja. Se on jokaisen yksilön valinta ja aivan kuten kaikessa muussakib, että jos jos joku ei sovi sinulle terveydellisistä syistä, niin sitten siitä tavasta täytyy luopua.

Päivämäärä:   29.1.25 14:35:52

Joo en ole menossa niitä enää lävistämään yhtään minnekkään. Tiedän että on isompiakin ongelmia (ja niitä minullakin itseasiassa on), mutta kyllä harmittaa silti. Nyt kun tuo toinen korvisreikä on taas ummessa, ei ole iloa teräksisistä/puisista koruista.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.1.25 14:41:05

En tunne ketään, joka ottaisi korvikset pois aina yöksi. Veikkaan, että ärtyvät siitä jatkuvasta räpläämisestä. Korvikset korvaan ja pidät ne niissä etkä ota koko ajan pois. Jatkuva desinfiointikin ärsyttää ihoa. Opettelet nukkumaan korvisten kanssa tai sitten vaan luovut korviksista kokonaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.1.25 14:41:29

Minulla oli korvakorut, mutta ne tulehtui aina, aivan sama, mitä teki, millaisia koruja käytti, puhdistiko niitä vai ei, koskiko niihin tai ei. Luovuin koruista, kun selvästi eivät minulle sopineet. Muiden lävistysten kanssa ongelmaa ei ollut, vain noiden korvalehtien kanssa. Se on vaan joskus ymmärrettävä, että kaikki asiat eivät ole kaikille.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   29.1.25 14:54:06

Tulehtui ja sitten meni umpeen aika nopeasti.
Käytän nykyisin vain nipsukorviksia joskus juhlissa.

Päivämäärä:   29.1.25 15:17:27

Minulla oli sama tilanne. Sain reiät korviin 30 vuotta sitten.
Pidin ekat 5v lapsena korviksia jatkuvasti ja lävistykset voivatkin tosi hyvin koska a. Äiti hoiti niitä ekat kuukaudet reiät saatuani ja varmaan siksi että b. En koskaan ottanut koruja pois.

Teininä otin korut pois ja ongelmat alkoivat kun sitten tauon jälkeen halusin käyttää.

Luulin kauan että reiät menevät umpeen ja jouduin rikkomaan korvareiän korvakorun koukulla aina uudelleen kun halusin korua käyttää. Siitä seurasi tietty mätimistä ja tukehdusta. En myöskään jaksanut kipeillä korvalehdillä sitoutua jatkuvaan korun käyttöön.

Nyt vanhempana ja viisaampana olen tajunnut miten noita hoidetaan.

Ensinnä omat korvalehtien lävistykset ovat suht kapeat, eivät ne koskaan umpeen mene mutta kapeutuvat ellei koru ole aina korvassa. Jos haluaa että reiät pysyy kunnossa, heidän joilla on tämäntyyppinen lävistys, pitää nyt vaan sitoutua siihen että korvalehdessä on ihan aina ja ikuisesti jokin koru. Itse olen hankkinut hyvin pienet lukottomat hopearenkaat. Renkaassa ei ole lukkoa vaan toisessa päässä on piikki joka menee toisen pään sisään. Eivät näy ja helppo nukkua niiden kanssa. Ne estävät reiän kapeutumisen.

Toiseksi korun pitää olla puhdasta metallia, leimattua hopeaa tai kultaa, ei mitään muuta.

Korviksia ei saa myöskään yltiöpäisesti kähmiä likaisin käsin arjessa.

Näillä neuvoin pystyn vaihtelemaan erilaisia korviksia, lävistykset on aina kunnossa, ei tulehduksia. Seuraava projektini on alkaa käyttämään hiukan painavempia korviksia että saisin lävistyksen läpimittaa suurennettua.

Päivämäärä:   29.1.25 15:22:52

Kuulostaa allergiselta reaktiolta. Kirurginteräs allergisoi monia, mutta titaani on allergiavapaa. Minullakin pitää olla korvikset titaania, tai muuten ne tulehtuu. Nyt ollut useamman vuoden 24/7 titaanikorvikset korvassa ilman mitään oireita.

Jos vielä korvikset haluat, niin ehdottomasti materiaaliksi titaania. Ja lopeta se desinfiointiaineen suihkuttelu.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   29.1.25 15:49:38

"...kultajouseen ja siellä olen sen jälkeenkin käynyt laitattamassa reiät."

Siinähän se yksi erittäin todennäköinen selitys ongelmille onkin.

Päivämäärä:   29.1.25 16:09:42

Kävisin oikealla lävistäjällä kysymässä mielipidettä. Ja niin, että reiät tehdään sit ihan oikealla neulalla, ei millään korviksessa olevalla piikillä. Tosin alkuvaiheessahan kaikkia korviksia on pidettävä myös yöllä korvissa, jotta reiät ehtivät parantua, kasvamatta umpeen. Mulla useampi reikä, osassa ei ole ollut korvista 10 vuoteen, mutta kyllä noihin vielä korviksen saisi.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   29.1.25 21:04:18

Pienet renkaat ovat nukkuessa mukavammat kuin napit. Renkaissa ei ole korvan taakse painavaa piikkiä, vaan ne vain kääntyvät siististi sivuun. Pieni koko estää hiuksiin takertumisen.

Kutina, kuumotus ja vuotaminen ovat kyllä tavallisia allergiaoireita. Ja varmasti reiät umpeutuvat nopeasti, kun reikien sisäreunat eivät pääse koskaan parantumaan kunnolla. Minulla joskus nikkeliä sisältävät korvikset tulehduttivat korvan tauksen taipeenkin. Kerrankos sitä oppii... Niin, siis älä käytä väkisin epäsopivia koruja. ,:D

Päivämäärä:   29.1.25 21:31:38

Luulisin että toisille ei vaan lävistykset sovi eikä tosiaan kannata kokoajan desinfioida, iho kärsii. Itsellä neljä reikää eivätkä ikinä ole tulehtuneet tai menneet umpeen. Pidän kyllä korviksia lähes jatkuvasti. Suosittelen sellaisia ketjukorviksia, eivät paina nukkuessa ja kevyet myös.

Päivämäärä:   29.1.25 21:38:48

Ei minulla mitään tulehduksia ja vuotoja ole. Myös ihan kultaa korut. Silti jos olen viikon ilman koruja, vaikea saada uusi paikalleen, kun reikä menossa jo umpeen.

Päivämäärä:   29.1.25 22:48:22

Mulla sama vika kuin ällöllä, korvat tulehtuu muutamassa tunnissa, ihan sama mitä materiaalia korut on. Mutta umpeen reiät ei ole koskaan 40 vuoden aikana menneet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.