Lähettäjä: Mieie
Päivämäärä: 29.1.25 11:58:36
Haluan avautua jonnekkin ja ehkä saada jotain vinkkejä tai ajatuksia.
Olen nyt kolmen vuoden ajan toiminut yhden järjestön hallituksessa ja toiminta on ollut välillä vähän mielenkiintoista. Minä olen tehnyt erilaista järjestötoimintaa teinistä asti, joten homman kai pitäisi olla tuttua.
Päädyin alunperin hallitukseen, vaikka en ollut edes kerhon jäsen(miesystävä oli), kun olin alkanut auttaa heitä asiassa, jota kukaan muu ei halunnut tehdä.
Päädyin sitten seuraavassa syyskokouksessa hallitukseen ja järjestäytymiskokouksessa sovittiin, että tästä tulee minulle vastuualue, kun pyysin selkeää vastuualuetta, vaikka niitä ei yleensä kaikille jaettu.
Vuosien myötä minulle on tullut myös toinen vastuualue vähän samalla tavalla. Kukaan muu ei sitä halunnut ja kyseinen kokonaisuus oli tippumassa siksi kokonaan pois. Aina kun kyseisen alueen asioita käsitellään hallituksessa, haluaa varsinkin yksi hallituksen jäsen kertoa, miten häntä ei kiinnosta asia paskaakaan.
Hallituksessa on ollut aina vähän sitä, että kaksi haluaa tehdä yhdessä kaiken. Olen tyytynyt pääasiassa omiin juttuihini. Välillä olen tarjoutunut avuksi muuallekkin, mutta usein käy niin, että vaikka asiasta olisi hallituksen kokouksen päätös, niin nämä kaksi tekevät asian kuitenkin ilman minua. Tämä vain pahentui kun he savustivat edellisen puheenjohtajiston ulos ja minä koitin olla Sveitsinä typerien riitojen välissä.
Hallitustoiminta on tämän jälkeen muuttunut paljon. Nämä henkilöt ovat aina halunneet itselleen paljon hommia ja usein osa niistä jää tekemättä. Nykyään se on jo jatkuvaa. Todella tärkeitäkin asioita jää tekemättä. Olen yrittänyt tarjota apua, mutta sitä ei oteta kuuleviin korviinkaan. Yhdessäkin asiassa selvitin suoraan mitä pitää tehdä ja tarjouduin tekemään, ei kelvannut ja homma jäi tekemättä.
Sen sijaan tämä toinen on nyt alkanut tuomaan puskista hallitukselle asioita miten minun tekemät juttuni pitäisi laittaa kokonaan uuteen uskoon. Tästä ei tietenkään keskustella minun kanssani etukäteen. Usein muutoksissa ei ole mitään järkeä ja välillä tulee suoraan asioita mitä on jo tehty ja todettu, ettei toiminut.
Nyt hän sitten päätti yhtäkkiä, kun hänen tuttavansa kysyi sosiaalisessa mediassa tästä alueesta, joka ei häntä yhtään kiinnosta, että sekin pitää laittaa uuteen uskoon. Tuli uuden konseptin kanssa hallitukselle (vaikka soitin hänelle välissä että hoidan asian, ei kuunnellut) miten asiat pitää hoitaa ja miten hän ne voi hoitaa. Minulla paloi pinna kiinni ja vastasin, että hoidan asian itse. Aloitin myös keskustelun siitä miksi nämä ideat on jätetty toteuttamatta/ei olla toistettu (vaikka moni on keskusteltu hallituksessa) No siitä tietenkin suututtiin ja puheenjohtaja tietenkin komppaa kaveriaan.
Päätin tehdä nyt asiat siedettäviltä osin niinkuin hän haluaa, vaikka se varmaan vie meiltä yhden sponsorin.
Tämä henkilö uhriutui hallituksen chätissä, jolloin selitin oman näkemykseni ja totesin että asiasta on turha enää puhua. PJn kanssa viestiteltiin ja soiteltiin. Hänen kehotuksestaan soitin tälle toiselle henkilölle ja huonostihan se meni. Nyt seuraavassa kokouksessa ilmeisesti keskustellaan tästä mikä on varmasti todella mukavaa. Muut hallituksessa ovat kokouksissa pääsääntöisesti hiljaa ja minä olen tähän mennessä yrittänyt asiallisesti vääntää tämän ihmisen kanssa, mutta jaksanko enää?
Harmittaa, kun toiminta olisi todella mukavaa muuten, mutta tämä henkilö ja häntä peesaava kaveri on tehnyt siitä todella hankalaa. Nyt vain kamelin selkä katkesi, enkä enää jaksanut. Sanoin joo asioita ärsytyksessä kärkkäästi.
Ja osa varmaan jo arvasi, että kyse on koirajärjestöstä.
|