Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sittenkään ihanaa olla sinkku?

Lähettäjä: Miehen jyrähdys 
Päivämäärä:   29.1.25 11:37:44

Kun lukee nettikeskusteluja, syntyy vaikutelma, että on suuri määrä ihmisiä, jotka nauttivat täysin rinnoin sinkkuudestaan.

Väestöliiton perhebarometri kertoo toisenlaisen totuuden. Sen mukaan 98 prosenttia suomalaisista tahtoisi parisuhteen.

Minusta tuo on hämmästyttävän korkea luku.

https://t.ly/kP28A

Re: Onko sittenkään ihanaa olla sinkku?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 11:51:50

Kannattaa ottaa huomioon otanta.

Lähettäjä: Huom 
Päivämäärä:   29.1.25 11:53:40

Ei kai noi ole toisiaan poissulkevia asioita.

Päivämäärä:   29.1.25 11:55:50

Siinäkin on eroa, vastaako kysymyksiin yksin asuva parisuhteessa elävä, vaiko yhdessä asuva parisuhteessa elävä.

Haluaisin parisuhteen kyllä, mutta en halua asua kenenkään kanssa yhdessä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 11:58:20

Miksi sitten et hanki sellaista parisuhdetta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 11:58:28

Juu haluan parisuhteen, JOS löytyisi sellainen joka tuo lisäarvoa elämään, eli olisi oikeasti joku niin hyvä tyyppi että hänen kanssa viettäisin mieluummin aikaa kuin itseni kanssa. Mutta eipä oikein tullu missään olevan sellaista, joten silloin parempi viettää tätä sinkkuelämää, mihin olen varsin tyytyväinen.

Päivämäärä:   29.1.25 11:59:05

Nämä ei ole toisiaan poissulkevia. Moni haluaa parisuhteen, mutta eivät löydä sellaista, jonka haluaisivat. "Haluatko parisuhteen" sisältää myös sen ihannepuolison.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   29.1.25 12:00:11

On parempi olla sinkku kuin huonossa suhteessa. Tietysti jokainen haluaisi ideaalisuhteen (mitä se sitten kenellekin tarkoittaa), jos tällaista kysytään.

Jos on läheisriippuvainen, ehkä sinkkuus on kauheaa, mutta muille sinkkuudessa on hyvätkin puolensa.

Päivämäärä:   29.1.25 12:06:06

"Miksi sitten et hanki sellaista parisuhdetta?"

Öh, koska en ole löytänyt tarpeeksi kivaa miestä?
Joidenkin on ollut vaikeaa ymmärtää, että haluan kyllä vakiintuneen, monogamisen parisuhteen, mutta en yhteisasumista. Erillään asuminen otetaan merkiksi sitoutumisen pelosta tai halusta pettää. Kummastakaan ei minun kohdallani ole kyse, haluan vain omaa tilaa, jota en yhdessä asuessa saa. Olen ollut kahdessa avoliitossa, joten tiedän kyllä minkälaista yhteisasuminen on.

Lähettäjä: Ginger 
Päivämäärä:   29.1.25 12:16:26

Osa varmasti nauttii sinkkuudesta. Itse taas kuulun siihen sinkkujen porukkaan, joka kovasti tahtoisi parisuhteeseen. Täytin juuri 30v ja nyt miehen kaipuu rinnalle iski erityisen kovaa. Olen elänyt kiireistä opiskelujen ja urheilun täyttämää elämää nuoruuden ja siinä tavallaan tipahtanut pois deittailun kelkasta ihan kokonaan. Enkä edes oikein tiedä mistä aloitttaa miesystävän metsästys, kaikki tutut ja työkaveritkin on jo varattuja eikä treeneissäkään ole kuin naisia. Mutta sen tiedän, että ei se prinssi kotiovelle tule tai prismassa vastaan kävele. Joku tinder kuulostaa pelottavalta :D mutta onko se sitten se nykyajan juttu? Ja rehellisesti takaraivossa nakuttaa kova pelko, että kelpaako näin vanha ja kokematon edes enää kenellekkään kumppaniksi. Varsinkaan kun en edes halua lapsia, joka on monelle ikäiselleni miehelle kuitenkin tärkeä asia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.1.25 12:19:30

Minun elämänlaatuni tai onnellisuuteni ei ole riippuvainen pelkästään parisuhteen olemassaolosta. Minä olen elämässäni ollut paljon enemmän sinkkuna kuin parisuhteessa ja aina olen ollut tilaani tyytyväinen. Nyt olen suhteessa, koska löysin sopivan miehen. Pitkään olin yksin, koska olin onnellisempi sillä tavalla.

Päivämäärä:   29.1.25 12:24:00

Minusta on ihanaa olla sinkku. Silti voisin valita parisuhteen, jos jossain tulisi vastaan juuri oikeanlainen ihminen ja rakastuisin. En etsi kumppania aktiivisesti enkä pidätä hengitystäni tuota ihmettä odotellessa, tuskin tulee tapahtumaan.

Päivämäärä:   29.1.25 12:40:53

Sinkkuna oleminen on ihan jees jos olet kuten minä etkä tarvitse miestä mihinkään. Minä pystyn itse korjaamaan autoni jne, joten ei mene sormi suuhun helposti ja olen niin itsenäinen että olen muuttanut täysin vieraaseen maahan tuntematta ketään ja pärjäillyt siellä itsekseni.

Mutta tarvitsemisella ja haluamisella on iso ero. Minä en tarvitse miestä, mutta sopivan yksilön osuessa kohdalle voisin haluta parisuhteen.

Minun kohdalla vaan on iän myötä tullut hyvin selväksi mitä haluan ja mitä en todellakaan halua. Taloudellisessa mielessä tai muutenkaan minun ei tarvitse ketään katsella kun minulla on jo valmiiksi ok elintaso. Minulla on hyvin terveet elämän tavat : urheilua, ei alkoa tai tupakkaa tai mitään muutakaan. Minua ei kiinnosta muut kuin lapsettomat miehet, jotka ovat tunne elämältään terveitä ja joilla menee elämässään yhtä kivasti kuin minullakin.

Nämä kriteerit pelkästään karsii jo varmaan 80% ulos plus sitten kun otetaan huomioon muut asiat kuten ikä ja kemia niin jäljelle jää ehkä 2% koko populaatiosta joka minua kiinnostaa.

Kumppani on elämän tärkein valinta, joten minulle on täysin ok elää sinkkuna jos sopivaa ei löydy. Liikaa ihmiset panikoi kun 30v tulee mittariin ja tyytyy tyyliin ekaan vastaan tulevaan kun on pakko saada lapsia ja sitten vuosi tolkulla valitetaan kun ei se perhe elämä ollutkaan se unelmien täyttymys.

Päivämäärä:   29.1.25 12:47:07

Sinkkuna oli kivaa olla sinkku niin pitkään kun sitä yksin pusertamista jaksoi. Onneksi löytyi helmi sikojen joukosta. Kyllä maailma on parempi toisen kanssa.

Päivämäärä:   29.1.25 12:50:25

En tiedä toki muista, mutta minusta on ihanaa olla sinkku. Olen toki myös erakko, joten taidan olla jäävi vastaamaan.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   29.1.25 13:04:03

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 29.1.25 11:58:20

Miksi sitten et hanki sellaista parisuhdetta?""

Samaa sarjaa kun sanoo työttömälle mikset mene töihin.

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 29.1.25 12:24:00

Minusta on ihanaa olla sinkku. Silti voisin valita parisuhteen, jos jossain tulisi vastaan juuri oikeanlainen ihminen ja rakastuisin. En etsi kumppania aktiivisesti enkä pidätä hengitystäni tuota ihmettä odotellessa, tuskin tulee tapahtumaan.""

Sama!

Päivämäärä:   29.1.25 13:53:18

Olen 46-vuotias, lapset on tehty ja isoja.
Minä nautin sinkkuudesta.
Pärjään vallan mainiosti itseni kanssa ja tuskin haluan enää asua kenenkään kanssa yhdessä.

En tarvitse tähän ketään, mutta jos nyt osuisi joku kohdalle niin miksi ei.
Mutta miehen pitäisi todellakin tuoda lisäarvoa elämääni koska minulla menee hyvin näinkin.
Harrastan paljon, teen kivaa työtä, reissaan ja asun juuri kuten haluankin.

Ja todellakin olisi ottajia ja käynkin välillä treffeillä.
Oma kokemus Tinderistä on että kun tietää mitä haluaa ja etsii niin kyllä sieltä hyviä miehiä löytyy.
On vapauttaa viestitellä sohvalla kotona ja tavata ihminen mukavan tekemisen äärellä selvinpäin ja ihan rauhassa.

Ja siis on minulla toki seksisuhteita, tuli vähän yllätyksenä suosio hiukan nuorempien miesten keskuudessa (35-40v).
Mutta mikäs sen mukavampaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.1.25 15:26:30

"Kumppani on elämän tärkein valinta, joten minulle on täysin ok elää sinkkuna jos sopivaa ei löydy."

Kiitos. Juuri näin! En ymmärrä puheita riman laskemisesta, että löytyisi edes joku!

Päivämäärä:   29.1.25 15:30:31

Kyllä minä haluaisin parisuhteen, mutta jos potentiaaliset kumppanit ovat aloittajan kaltaisia niin yksin on paljon ihanampaa olla.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.1.25 15:32:27

Minun mielestä on mukavaa olla sinkku. Haluaisin kuitenkin parisuhteen taas näin 10 v sinkkuuden jälkeen. Vaikka joskus taas eroaisin niin en pitäisi sinkkuutta huonona asiana. Eli asia on kumminkin päin.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   29.1.25 17:06:07

Minusta on ihanaa olla sinkku! Enkä ainakaan nyt toistaiseksi halua parisuhdetta. Sinkkuus oli ihanaa myös silloin kun tapasin entisen aviomieheni ja halusin hänen kanssaan parisuhteeseen.

Päivämäärä:   29.1.25 21:33:30

46- vuotias jatkaa.
Ja miten vapauttava ajatus että sen mahdollisen parisuhteen ei tarvitse jatkua loppuelämää.
Minulle on ollut muutama lyhyt juttu jotka ovat loppujen lopuksi olleet todella merkityksellisiä.
Eli en edes haaveile enää mistään loppuelämän jutusta.

Olin 25 vuotta exän kanssa, siitä suurinosa oli hyvää ja kaunista kunnes ei ollutkaan enää.

Päivämäärä:   29.1.25 21:42:23

Vielä nuista otannoista; kuka nostaa käden, että on osallistuntu esim. Finsexin kyselyihin?

Lähettäjä: Voi tu! 
Päivämäärä:   29.1.25 21:51:25

Nuo otannat ovat tieteellisesti päteviä, edustavia.

Lähettäjä: glow 
Päivämäärä:   29.1.25 23:57:18

Lähettäjä: Ginger
Päivämäärä: 29.1.25 12:16:26

Osa varmasti nauttii sinkkuudesta. Itse taas kuulun siihen sinkkujen porukkaan, joka kovasti tahtoisi parisuhteeseen. Täytin juuri 30v ja nyt miehen kaipuu rinnalle iski erityisen kovaa. Olen elänyt kiireistä opiskelujen ja urheilun täyttämää elämää nuoruuden ja siinä tavallaan tipahtanut pois deittailun kelkasta ihan kokonaan. Enkä edes oikein tiedä mistä aloitttaa miesystävän metsästys, kaikki tutut ja työkaveritkin on jo varattuja eikä treeneissäkään ole kuin naisia. Mutta sen tiedän, että ei se prinssi kotiovelle tule tai prismassa vastaan kävele. Joku tinder kuulostaa pelottavalta :D mutta onko se sitten se nykyajan juttu? Ja rehellisesti takaraivossa nakuttaa kova pelko, että kelpaako näin vanha ja kokematon edes enää kenellekkään kumppaniksi. Varsinkaan kun en edes halua lapsia, joka on monelle ikäiselleni miehelle kuitenkin tärkeä asia.

Kuin omalta näppikseltäni. Elämääni ei nuorempana syystä X miehiä tai hauskanpitoa mahtunut, joten tuntuu että nyt olen ihan pulassa asian suhteen. Haluaisin kovasti suhteeseen, mutta tuntuu että olen tässä iässä (29v) ilman parisuhdetaustaa ihan luonnon oikku ja kieltämättä mietin myös juuri tuota kelpaamista. Minun on todella helppo tehdä uusia kavereita ja tuttavuuksia, mutta olen miesten lähestymisestä ihan vierailla vesillä.
Miksi ei miestä vaan voisi vaikka ostaa sieltä Prismasta? XD

Lähettäjä: Auri 
Päivämäärä:   30.1.25 07:34:51

Kysymykseen "Nautitko sinkkuna olosta" vastaisin kyllä, mikä on ihan totta. Onnellisuuteni ei ole sidoksissa toiseen ihmiseen ja sinkkuna olemisessa on paljon hyviä puolia, joista pidän. Kysymykseen "haluatko parisuhteen" vastaisin kyllä, koska ajattelisin kysymyksen sisältävän sen ihannepuolison, joka toisi parisuhteella elämääni lisäarvoa. "Halutko minkä tahansa parisuhteen" vastaisin ehdottomasti EI.

Päivämäärä:   30.1.25 07:48:19

Sinkkuudesta nauttiminen ja parisuhteen haluaminen eivät tosiaan ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Minä olin pitkään sinkkuna, ja erittäin tyytyväinen elämääni. Kaikennäköistä tossunkuluttajaa tuli vastaan, enkä olisi missään nimessä halunnut parisuhdetta halunnut heidän kanssaan. Sopivan henkilön osuessa kohdalle parisuhde tuntui kuitenkin luonnolliselta vaihtoehdolta.

Eli lyhyesti, mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.1.25 08:27:32

Voihan sitä haaveilla elämäänsä vaikka mistä kivasta. Mutta silti voi nauttia tämänhetkisestäkin olotilasta. Ja pitäisikin tehdä niin, eikä elää sitku-elämää. Olis kiva myös hankkia hevonen, mutta elän ihan onnellisena ilman hevostakin. Hevosettomana olossa on myös hyvät puolensa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.1.25 09:09:02

Olen onnellinen sinkkuna sillä ei tarvitse jatkuvasti miettiä onko ollut tarpeeksi seksiä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.