Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äitini askarteli minulle ohjeen pyynnöstä

Lähettäjä: Ei sais 
Päivämäärä:   29.1.25 10:37:00

Tämä on aivan uskomatonta ja hassua ja varmasti moni pahoittaa mielensä, mutta pakko jakaa :D. Pyysin äitiäni tulostamaan Mummon tossun ohjeen, jonka laitan lahjapakettiin kauniisti mukaan. Siis drinkistä kyse, ja menisi drinkkivälineiden mukaan.

Mielestäni kyllä oli aika selkeää, että drinkkiä tarkoitin, mutta eiiiii. Sieltä tuotiin jotkut Eila-mummon tossuohjeet niin nätisti leikeltynä, että!

Re: Äitini askarteli minulle ohjeen pyynnöstä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 10:45:01

Söpö äiti :) oma äitini ei kyllä ainakaan edes tietäisi, että mummontossu on drinkki :D

Päivämäärä:   29.1.25 10:49:48

Ei meidänkään äiti varmasti tiennyt, mutta selitin kyllä mitä annan lahjaksi ja mihin ohje tulee. Mielestäni sanoin ihan että drinkkiohje... noh, olen tehnyt itsekin hullunkurisia mokia mutta saatan vielä joskus mainita äidille :D

Lähettäjä: jassoo 
Päivämäärä:   29.1.25 10:50:16

Mummon tohveli <3 Voi kun tuli tuulahdus nuoruuden biletyksistä. Noita ostettiin tarjottimellinen ja jaettiin kavereitten kanssa. Shotit oli siihen aikaan siedettävän hintaisia. Muuten aitoon oikeaan tohveliin ei tule koskaan maitoa, tossujen ohjeessa näkyi usein olevan maito lisänä. Pelkkä salmaria ja Baileysiä <3 njam!

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   29.1.25 10:53:30

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta drinkistä. Ei ole haitannut, vaikuttaa yhtä ällöttävältä sekoitukselta kuin sininen enkeli.
Minun nuoruudessa juotiin auringonnousua ja ampiaista.

T. äiti

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   29.1.25 11:04:02

t, mummon tossu on oikeasti hyvän makuinen jos pitää salmiakista. Se maistuu salmiakilta, mutta kermalikööri pehmentää makua. Se on kuin nestemäistä karkkia.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   29.1.25 11:36:18

Enpä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta drinkistä.
t. 40v

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   29.1.25 11:41:28

Ampiainen mainittu!!! Hulvahti banaaniliköörin ja tonicin maku suuhun lähes todellisen tuntuisena :D

Lähettäjä: 8-7-6 
Päivämäärä:   29.1.25 12:18:23

Mäkään en ole kuullut, olen 90-luvun alussa syntynyt. =)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.1.25 12:24:01

Sanoitko varmasti että tulostaisiko sinulle mummon tossu-nimisen drinkin ohjeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 12:27:22

Enpä ole minäkään mummontossu-drinkistä kuullut, mutta sen sijaan oma mummoni on minulle tehnyt tuollaiset Eila-mummon tohvelit, ihanan lämpimät!

T: 40v

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 13:03:59

Ihana<3

En ole ikinä kuullutkaan kyseisestä juomasta, salmiakista kyllä tykkään.

Lähettäjä: reps 
Päivämäärä:   29.1.25 13:59:13

Ikinä moisesta drinkistä kuullutkaan, ei ollut mikään juttu 90-luvulla kun tulin täysi-ikäiseksi. Tämän täytyy olla nuorempien ikäluokkien juttu.

nimimerkillä syntynyt vuonna 1975

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   29.1.25 14:05:36

Enpä ole minäkään ikinä kuullut tuollaisesta drinkistä, vm 1969.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.1.25 14:05:53

Mummo tossua on myyty ainakin koko 2000-luvun, varmasti jo ysärillä.

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   29.1.25 14:11:41

En ole kuullutkaan kuin ella mummon tossuista ja ne laitetaan jalkoihin. Laita ihmeessä tuokin ohje lahjaan niin on vähän ekstraa xD

Päivämäärä:   29.1.25 14:16:33

2 gl salmaria, 2 cl kermalikööriä (esim baileys). Siinä se.

Päivämäärä:   29.1.25 14:35:04

Äitini sanoi että pitää laittaa mukaan molemmat ohjeet niin saa päättää kummallako lämmittää itseään!

Päivämäärä:   29.1.25 16:00:11

"Mummo tossua on myyty ainakin koko 2000-luvun, varmasti jo ysärillä."

Me kaikki ei olla työskennelty baareissa, vaikka baareissa oiskin vietetty aikaa.

Päivämäärä:   29.1.25 16:30:26

Juu ei ole nuorisollekaan mummon tossu -drinkki tuttu.

t. -99 syntynyt

Päivämäärä:   29.1.25 16:33:26

. , mainitsin vain, että ihan perustuote kyseessä. Kasarilla tuota ei ole ollut, sen tiedän.

Päivämäärä:   29.1.25 17:56:28

Minä tutustuin mummon tossuun reilut 20v sitten.

"Me kaikki ei olla työskennelty baareissa, vaikka baareissa oiskin vietetty aikaa."

Miten tämä nyt liittyy siihen jos joku tietää milloin jotain juomaa on tai ei ole myyty? Ihan kuin tuollainen asia olisi jotain sisäpiirin salaisuuksia joista ei voi tietää muuten kuin tekemällä töitä baarissa.

En minäkään ole koskaan ollut baarissa töissä mutta tiedän silti että sitä on myyty 2000-luvulla. Ehkä aiemminkin, sitä en tiedä. Eikä edes kiinnosta tietää.

Päivämäärä:   29.1.25 18:29:12

Najadi, ongelma oli siinä, kun vastaaja olin minä. Täällä on muutama sankari, joita minun kirjoittamani viesti missä tahansa ketjussa tuntuu aina aiheuttavan närästystä. Toisaalta se on aika huvittavaa, kun joku randomkeskustelija menee noin ihon alle.

Päivämäärä:   29.1.25 18:35:19

"Enpä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta drinkistä.
t. 40v"

En minäkään t. 25v.
En tosin juo alkoholia tai käy baareissa...

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   29.1.25 18:39:52

Mummon tossu, mummon tohveli, grandma hotshot.
Näillä nimillä olen kuullut myytävän.
Ihan perusshotti.

Lähettäjä: Nokitan! 
Päivämäärä:   29.1.25 18:42:51

Minä en ole koskaan kuullut aloittajan äidistä enkä tiedä yhtään, kenelle koko lahja on tulossa. Siitähän tässä on kyse eikä drinkin nimestä! Eiku....

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   29.1.25 20:19:27

ikinä kuullutkaan, ja varmaan vietin koko 90-luvun baarissa!

Lähettäjä: Komeetta 
Päivämäärä:   29.1.25 20:27:45

-88 syntynyt, enkä itsekään oo tuosta kuullut. Minun nuoruudessa juotiin Mariannea, valkovenäläistä, Ville Vallatonta ja kossurussiania. Myös Caipiroska kuului suosikkeihin, kun haluttiin raikkaampaa.

Päivämäärä:   29.1.25 20:38:44

"Minä en ole koskaan kuullut aloittajan äidistä enkä tiedä yhtään, kenelle koko lahja on tulossa. Siitähän tässä on kyse eikä drinkin nimestä! Eiku...."

Minäkään en ole koskaan kuullut aloittajan äidistä! Enkä siitä, kenelle lahja tulee! Ja olen jo kuitenkin 40v ja baareissa kiertänyt nuorempana.

Päivämäärä:   29.1.25 20:59:29

Ällö, olen huomannut. Jostain syystä joidenkin päivä menee pilalle elleivät saa heittää jotain herjaa jollekin tietylle henkilölle joka tässä tapauksessa olet sinä. Tarvitsisivat varmaan ammattiapua voidakseen purkaa pahaa oloaan johonkin muuhun kuin toisten ihmisten loukkaamiseen.

Mutta kiinnostaa silti tietää miten baarissa työskentely liiittyy siihen tietääkö joku millon jokin tietty drinkki on keksitty. Ei siihen baarimikkoa tarvita.

Vaan eipä ole vielä kyseiseltä nerolta vastausta tullut tuohon kysymykseen. Ja tuskin tuleekaan - ainakaan mitään järkevää.

Päivämäärä:   30.1.25 13:10:50

Najadi, sepä se, tämäkin ilmiö on nähty monessa ketjussa. :D Jatkakoon toki, minusta tuo on lähinnä huvittava ilmiö.

88-, mummon tossu on ollut koko täysi-ikäisyyyesi ihan yleinen shotti ympäri Suomen. Ei kaikkia juomia erikseen mainosteta, mutta tilaamalla niitä kyllä saa. En esimerkiksi ole koskaan nähnyt baaria, joka olisi erityisesti markkinoinut vaikka lumikenttien kutsua, mutta mikäli aineet löytyy, voidaan sellainen tehdä. Näiden vakiintuneiden juomasekoitusten ohella on myös baarikohtaisia tai paikkakuntakohtaisia keksintöjä, mutta nämä harvemmin leviävät kovinkaan laajalle ja sitten on luonnollisesti myös drinkkejä, joilla ei varsinaista vakiintunutta nimeä ole, mutta jokainen alalla oleva tietää ne.

Päivämäärä:   30.1.25 13:36:55

"sitten on luonnollisesti myös drinkkejä, joilla ei varsinaista vakiintunutta nimeä ole, mutta jokainen alalla oleva tietää ne."

Miten näitä tilataan? "saisinko sen nimettämän drinkin jonka kaikki tietävät?"

Lähettäjä: Tynnörin tappi 
Päivämäärä:   30.1.25 13:42:54

...: esimerkiksi ihan kuvailemalla drinkkiä.

Päivämäärä:   30.1.25 13:57:28

... , varmaan yleisin tuollainen on "tää mulle joku kiva kirpeä vihreä drinkki". Aika vakiona saat sour apple-likööriä, vodkaa, limeä ja spritea. Tämä on alalla sellainen kulunut vitsi, jos asiakas ei oikein itsekään osaa kuvailla sen kummemmin, niin tuota etenkin aloittelevat baariduunarit tekee. Samaisella drinkillä on varmaan 100 eri nimeä, muttei mitään erityisen vakiintunutta, Irmaksi taidetaan jossain kutsua enemmän, mutta ei sekään ole vastaavalla tavalla vakiintunut jupman nimi kuin vaikka lumikenttien kutsu, mummon tossu, sex on the beach, negroni tai whisky sour.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.