Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 29.1.25 10:40:30
Minä minä minä!! Mulla on vuosia jo ollut parvekekasvatusta. Mutta edelliset vuodet on sen osalta mennyt niin, että oon tarvinnut hirveesti apua siihen sairauteni takia, nyt oon kuntoutunut viime vuodesta paljon ja pystyn vihdoin enempi tekeen ite! Lisäksi viime vuonna oli ekaa kertaa myös mun miehen talon pihassa kasvimaata, niin sitä suunnittelen kans jo innolla.
Mulla on yks kukkalajike jonka aion laittaa heti, kun saan perliittiä :D Ja sitten alan jo parin viikon sisään kylvään tomaatteja. Taitaa olla peräti 4 lajiketta joita haluan tänä vuonna laittaa :D Tulee parveke täyteen! Kurkkua laitan sinne myös, mutta ne toki vasta myöhemmin (ehkä yhden laitan jo kohta, tätä testasin jo joku talvi).
Kukkia tulee kans parvekkeelle, ja ruohosipulia, tilliä, salaattia. Helmikuulla kylvän myös kuukausimansikkaa ja sit jotain kukkia tais olla kans.
Sinne miehen luo tulee kesäkurpitsaa, kurkkua, kukkia, porkkanaa, punajuurta, maissia... :D Ai että, en malta oottaa kevättä!
Oon tosiaan hyvin innoissani jo, ja oon parvekkeen siivoilua jo aloittanu, purkkeja pesty jo paljon valmiiksi jne, siemeniäkin tilasin lisää vaikka niitä oli jo ennestäänkin. Nyt vaan ollut niin paljon tallilla, ettei ole ehtinyt jatkaan parvekkeen siivousta. Onneks se on jo hyvällä mallilla ja aikaa on vielä reilusti, ennenkö sinne saa vietyä mitään.
|