Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lasten neuvolakäynnit kirjaukset kun isä mukana

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 04:43:11

Luinpa putkeen useamman kirjauksen ja pisti silmään, että käynneillä joissa on olleet sekä isä että äiti on kirjattu käynnillä olevan sekä isä että äiti. Käynnit joissa äiti on ollut yksin, ei ole mitään mainintaa. Samoin käynnit joissa on ollut äidin lisäksi isoäiti, ei mitään mainintaa.

Alkoi ihan ärsyttää , siis edelleenkö se on niin iso juttu jos isä vaivautuu mukaan että se kyllä kirjataan mutta äidin tai isoäidin mukana olo on ihan itsestäänselvyys eikä sellaista kirjata? Pitää varmaan pyytää isoisä seuraavaksi mukaan ja katsoa mitä sitten kirjataan.

Re: Lasten neuvolakäynnit kirjaukset kun isä mukana

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   29.1.25 05:42:40

Erikoista.

Muistan itse olleeni isäni kanssa neuvolakäynnillä. Ajokortillisen johtavan virkamiehen oli kovin paljon helpompi järjestää neuvolan mentävä aika kalenteriinsa kuin ajokortittoman lastentarhanopettajan, neuvola oli parin kilsan päässä eikä bussireitin varrella. Ei minun neuvolakortissani ole mainintoja siitä, että isäni on ollut se neuvolaan tuoja. Ja tämä on ollut 80-luvun alkupuoliskolla.

Samoin noin 25 vuotta sitten mieheni vei monesti likan neuvolaan, hällä kun oli arkisin vapaapäiviä, eikä likan neuvolakortissa moisesta ole mainintoja.
Kaveripiirissämme on kaksikin koti-isää, jotka ovat pyörittäneet huushollin, kun äidit ovat olleet vaativissa virkasuhteissa. Mukulat tietty jo isompia ja tuosta jo hetki aikaa, nää pariskunnat on ikäluokkaa 45+ nyt.

Lähettäjä: Xxcc 
Päivämäärä:   29.1.25 05:57:41

Aloittajalle: meillä luki aina, että lapsen kanssa oli äiti tai isä. Siis kumpikin oli kirjattu. Mutta odotan vaan, tulet kohtaamaan isien "piilosyrjintää" vielä paljon. Meillä esim. ekaluokan kolmikantakeskustelussa opettaja puhui vain minulle ja isä oli hänelle ilmaa...Naisope oli.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.1.25 06:00:25

Meillä ei kyllä ole mitään mainintaa kenenkään mukana olosta kenenkään neuvolakortissa.

Minua itseäni on neuvolassa 60-luvulla käyttänyt isä, ja meidän lapsia 90- ja 2020-luvuilla pääasiassa isä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 07:31:28

Meillä mieheni käytti yleensä nuorimmaisen neuvolassa, muutaman käynnin jälkeen kirjattiin että isä käytti lapsen neuvolassa. Lienee sitten ihmetelleet kun äitiä ei koskaan näy. Meilläkin tämä järjestely oli käytännöllisin kun mies teki iltatöitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.