Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanhempien kuolinsiivous

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.1.25 09:34:44

Juuri kun anoppi saatiin kuriin (se se olikin urakka ja korvat soivat vieläkin siitä huudosta) niin vanhempani aloittivat. "Tässä on näitä pussilakanoita, voit heittää vanhat menemään" (mitä hittoa, mun kalliit pussilakanat!) "Tuotiin oven taakse setti aterimia, voit laittaa ne vanhat huonot menemään" (mitkä huonot? Ne heidän tuomansa?) Milloin tulee juomalasia, milloin valaisinta, pahimmillaan vielä ostavat kaupasta jotta voivat tuoda, mutta suurin osa tulee kun siivoavat.

Tai vaihtoehtoisesti ostavat itselleen ja eivät tarvitsekaan. Viimeksi ostivat halvan airfryerin ja eihän sillä mitään tehnyt. Meille vaan. Kiikkustuolista ovat rupattaneet puoli vuotta, sitä eivät saa tuotua.

En ymmärrä, mikseivät vielä suoraan kierrätykseen kun asuvat kaupungissa, miksi ne pitää kierrättää meidän kauttamme?

Hermot menee.

Re: Vanhempien kuolinsiivous

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.1.25 09:51:07

Niin menee !

Mutta tuo ei kyllä ole kuolinsiivousta, se on ihan eri asia ja keskustelu se.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.1.25 09:59:52

Joo, eihän siivous sinällään liity tuohon mitenkään. Sitten ihastellaan, kun meillä on niin siistiä ja tilavaa. No ei olisi, jos siinä olisi kaikki heidän hylkäämänsä huonekalut!

Ja ylipäätään tuo ajatusmaailma, että heitä sinä roskiin nuo, mitkä olet huolella valinnut ja joihin olet säästänyt, täältä saat tilalle roinaa, joka ei kelpaa kenellekään. Ja "ai että onkin nätti kattaus, meillä onkin ruskeita lautasia niin heitä nämä kauniit roskiin"-tyylillä ilmaistuna.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.1.25 10:51:23

Myy kirpparilla tai vie kierrätykseen, problem solved. On sitten kuolinpesässä vähemmän tyhjennettävää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.25 10:59:12

Miksei vanhemmat voi itse myydä romujaan kirpparilla tai viedä kierrätykseen?

Päivämäärä:   28.1.25 11:00:20

Eiku anteeksi, eihän niiltä voi vaatia, kun ne on pula-ajankasvatteja ollut ja pitää ymmärtää, että ei ole tarvinut kehittyä maailman mukana.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.1.25 11:01:07

Henkistä laiskuutta, jokainen vastatkoon omista romuistaan iästä riippumatta.

Päivämäärä:   28.1.25 11:07:09

Itse aiheutettu ongelma. Vaikka edellinen sukupolvi on tuollainen halpaa tavaraa hamstraava, niin ei siihen tarvitse osallistua. Sanot vaan kaikkeen EI. Ja oven taakse pudotetut palautat bumerangina. Eivät ne kauaa yritä pitää kotiasi roskiksena, kun joka kerran joutuvat näkemään tuplatyön päästäkseen romusta eroon.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   28.1.25 11:09:36

Ja mikä sua velvoittaa ottamaan näitä tavaroita vastaan? Etkö osaa vielä sanoa EI?

Mun vanhemmat ei ole koskaan tuoneet mitään (okei, koska eivät koskaan käy meillä), äiti aina ostelee jouluksi jotain. Olen monta kertaa sanonut, että MITÄÄN tavaraa ei osteta jouluksi. Alkaa menemään perille pikkuhiljaa.

Miehen isä on tuonut meille jotain perintötavaroita - kellon, lampun, maljakon sun muuta. Olen vienyt omaa silmää miellyttämättömät tavarat yksinkertaisesti mieheni huoneeseen. Jos ei osaa kieltäytyä, niin katselkoon niitä siellä sitten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.