Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Shein

Lähettäjä: Paha minä 
Päivämäärä:   27.1.25 20:50:41

Kertokaa rehellisesti mielipiteitä Sheiniltä tilatuista tuotteista.

En ole koskaan itse tilannut mutta mietin kannattaako.Nyt en kaipaa mitään saarnaa ekologisesta puolesta eli kertokaa oletteko itse tilannut ja miten meni .

Re: Kokemuksia Shein

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 20:54:35

En ole tilannut Sheinistä, mutta Temusta olen. Ihan hyvä tavaraa, sitä samaa "Made in China" -kamaa mitä halpahallit ja -ketjut myy, mutta hinta ilman maahantuojan/myyjäliikkeen osuutta eli olennaisesti edullisempi.

Päivämäärä:   27.1.25 20:57:53

Karmean huonolaatuista muoviroskaa. Kirpparilla olen hipelöinyt ja en yhtään ihmettele että toimii lähinnä nettikauppana, ei noita kukaan rekistä ostaisi.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   27.1.25 21:02:15

Urheiluvaatteet hyvälaatuisia, parempia kuin monet kalliit merkit.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.1.25 21:11:04

Sheinistä ei kokemusta mutta temu on ollut positiivinen yllätys. Parempia vaatteita olen sieltä ostanut mitä monessa suomen vaatekaupassa on tarjolla..

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   27.1.25 21:16:47

Sheinistä tilannut paljonkin vaatteita; collegehousuja, sukkia, huppareita, t-paitoja, mekkoja, hameita yms. Kaikki hyvälaatusia ja t-paidat varsinkin ihanan pehmeitä!

Lähettäjä: Paha minä 
Päivämäärä:   27.1.25 21:23:16

Oho olen vähän yllättynyt kommenteista .
Olen itsekkin tilannut temusta jotain tilpehööriä ja yllättynyt positiivisesti ehkä kokeilen tuota Sheinin kautta ottaa muutaman tuotteen.

Päivämäärä:   27.1.25 21:29:21

No, jos tykkäätte pukeutua muoviin.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   27.1.25 21:59:30

Huonolaatuista paskaa vaatteet, älä tilaa! Muovia kaikki. Vaikka kuvauksessa on että ”cotton summer dress” niin avaa tarkemmat tuotetiedot niin vaate onkin 100% polyester.

Ja toksiset määrät kemikaaleja niissä, ei ole leikin asia. Älä tilaa mitään ihoa pitkiä aikoja koskettavaa kamaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.1.25 22:19:46

"No, jos tykkäätte pukeutua muoviin."

Polyesteriä nyt käyttää ihan kaikki brändit Sheinistä Burberryyn ja Ralph Laureniin. Eli mikä tässä oli pointti?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.1.25 22:32:31

Useille kirppareille ei edes saa viedä sitä roskaa.

Päivämäärä:   27.1.25 22:34:41

Polyesteria käyttää kaikki brändit, etenkin halvemmissa tuotteissaan. Jotkut brändit käyttää vain muovikuituja.

Päivämäärä:   27.1.25 22:35:14

Pari kertaa tilannu. Tullu mitä pitikin. Materiaalit samaa mitä muissakin menkkahaukoissa.

Lähettäjä: Mörö 
Päivämäärä:   28.1.25 08:20:47

Minulle, lihavalle ihmiselle, sopiva vaatekauppa, josta olen löytänyt sopivat vaatteet arkeen ja juhlaan. Kotimaan kivijalkakaupoista löytyy muutama masentava teltta ja kuminauhaverkkari omassa koossa, Sheiniltä löydän persoonaani sopivia kuteita laidasta laitaan.

Katso kuvat ja mitat tarkkaan. Suosittelen tilaamaan sellaisia vaatteita joista on käyttäjien arvosteluja kuvineen niin saat paremman kuvan esim tuotteen materiaalista.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   28.1.25 08:23:48

Sheinin, Temun ja muiden vastaavien tuotteet eivät taida käydä läpi samoja syynejä kuin maahantuojien tuotteet. Eli niissä voi olla mitä tahansa kemikaaleja ja vaarallisia kemikaalipitoisuuksia, kun valvonta puuttuu.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   28.1.25 08:28:46

Mä en tajua, kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Tilataan edelleen vaikka nää puljut ovat täynnä ongelmia työolojen ja ympäristön suhteen. Joten mun puolesta tukehtukaa niihin vaatemyrkkyihin.. Joista siis on kuitenkin olemassa ihan mustaa valkoisella että harvinaisen tyhmä saa olla jos tuolta jotain tilaa.

Päivämäärä:   28.1.25 08:34:03

Toinen puoli on se, etten itse edes kehtaisi pukeutua mihinkään Saiturinpörssin tai muiden halpahallien "Made in China" vaatteisiin. Niiden laadun kun tunnistaa jo kaukaa.

Etten itse keksi yhtään syytä, miksi haluisin vaikuttaa, en suinkaan "pahalta" vaan köyhältä ja tyhmältä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.1.25 09:38:34

Arvatenkin keskustelu täyttyy näiden vastustajien viesteistä, vaikka jo aloituksessa mainittiin että se ei nyt ole tämän ketjun pointti. Kertoo myös heidän tasostaan sitten jotain sekin. Kiva että olette katsoneet jonkun dokumentin! :)

Ihan samaa settiä on vaatteet kuin joku h&m, new yorker, vero moda yms. - ihan se sama made in china lukee niidenkin koltuissa. Vähän pitää osata katsoa mitä tilaa, niin ei tule ihan ylläreitä esim. materiaalin suhteen (ihan jo zoomaus kuviin tai käyttäjien arvosteluihin riittää). Vain muutama hutiostos tullut itselle koon/materiaalin suhteen, muuten kyllä olen ollut tyytyväinen.

Lähettäjä: 0.0 
Päivämäärä:   28.1.25 09:44:07

Oleellisinta ympäristönkannalta olisi, että ihminen lopettaisi ylikuluttamisen. Nyt taisi netissä olla joku haastekin, että max 5 vaatetta saa ostaa vuodessa. Tämä olisi oleellisin asia mihin kaikki saisi sitoutua. Ihan sama ostetaanko ne 5 vaatetta sitten temulta/sheiniltä vai haloselta 😊

Ja siis tähän viiteen vaatteeseen ei lasketa alusvaatteita ja sukkia, joita nyt voikin kulua enemmän. Nythän keskivertosuomalainen ostaa vuodessa 38 vaatetta ja tämä on ihan järkyttävä määrä. Pikamuotia ei saisi missään nimessä tukea.
Tuetko sinä?

Lähettäjä: Jepp 
Päivämäärä:   28.1.25 09:49:12

Tilasin kerran. Vaikka tuotekuvassa oli paksun näköistä kangasta, saapunut tuote oli kuin ohut muovinen kangas. Samoin rento ohut "cotton" kesämekko oli ihmeellistä muovilirua.

Lähettäjä: Mitääh 
Päivämäärä:   28.1.25 09:53:47

38 vaatetta vuodessa, eikä sukat sisälly??? Huh huh! Onkohan meillä sitten jotenkin liian vähän vaatetta, kun ei meillä ole noin paljoa edes per nenä...

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   28.1.25 09:58:13

Maailmassa on olemassa vaatteita kuuden sukupolven käyttötarpeisiin ja idiootit tilailee lisää. Ei ihme että maailma tuhoutuu.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.1.25 10:00:57

Hyvin hämmentävää, että tiedetään että ongelmia on, mutta sanotaan heti alkuun että niistä ei tarvitse puhua. MIKSI on niin tärkeää saada halpoja rättejä toiselta puolelta maailmaa??? En kertakaikkiaan ymmärrä tätä. Täällä on joka kuukausi tällainen topikki jossa kerrotaan myrkyt, valvonnan puutteet, ympäristö- jne. ongelmat. Mutta ei, kun on pakko tilata. Uskomatonta.

Ja ei, en tue mitään muutakaan halpavaatetuotantoa. Viime vuonna tein 12 vaatehankintaa, joista 5 uusia ja 7 käytettyjä. Uudet ekomerkeiltä, vanhatkin sellaisia joiden materiaalien pitäisi kestää käyttöä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   28.1.25 10:08:58

En ole koskaan tilannut sheinistä, temusta tmv mutta jos edullisesti etsii kampetta niin suosittelen vintediä. Olen itse löytänyt sieltä ihan kaikkea mitä olen keksinyt etsiä ja haluta eikä hinnat ole päätä huimanneet. Olen pistänyt vaatekaappia uusiksi pikkuhiljaa ja rahaa on mennyt muutamia kymppejä. On löytynyt neljät farkut, kolme mekkoa ja pari paitaa.

Päivämäärä:   28.1.25 10:10:54

Just noin kun hmm sanoi, ei ole pakko ostaa mitään halpatuotantoa. Itse ostan myös paljon käytettynä mutta hyviä ja laadukkaita merkkejä joista mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman moni kotimaista. Eli edes se rahan puute ei pakota tekemään noin huonoja ratkaisuja kuin Shein ja Temu.

Päivämäärä:   28.1.25 11:02:56

En puolestani tajua sitä logiikkaa, että ihmiset tunkevat itseensä päihteitä, lisäaineita ja turhia lääkkeitä ja sitten ulisevat joidenkin vaatteiden myrkyistä.
Tai valittavat Sheinin ym työoloista ja ajelevat itse sähköautolla ja matkustelevat Dubaihin.

Päivämäärä:   28.1.25 11:17:07

Ja ostelevat ulkomaalaisia ruokia surutta, mutta kiinapaita tappaa suomalaisen tuotannon.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   28.1.25 11:32:40

"En puolestani tajua sitä logiikkaa, että ihmiset tunkevat itseensä päihteitä, lisäaineita ja turhia lääkkeitä ja sitten ulisevat joidenkin vaatteiden myrkyistä.
Tai valittavat Sheinin ym työoloista ja ajelevat itse sähköautolla ja matkustelevat Dubaihin."

Minä taas en tajua sitä logiikkaa, että kaiken pitäisi olla joko-tai. Kyllä jollain tietyllä elämän osa-alueella voi tehdä eettisiä valintoja, vaikka jossain toisessa asiassa valitseekin toisin.

Päivämäärä:   28.1.25 11:35:54

... Ja silti halpojen vaatteiden ostajat ovat kaltaisiesi "parempien" mielestä alinta sakkaa, vaikka itse et omilla muilla valinnoilla ole sen parempi kuin kuvittelet.

Päivämäärä:   28.1.25 11:51:20

Olen tilannut. Maksoin klarnalla, saapuivat parissa viikossa. Ihan samanlaista ja yhtä kestävää kampetta kuin näistä h&m, cubus jne liikkeistä.

Päivämäärä:   28.1.25 12:31:51

"... Ja silti halpojen vaatteiden ostajat ovat kaltaisiesi "parempien" mielestä alinta sakkaa, vaikka itse et omilla muilla valinnoilla ole sen parempi kuin kuvittelet."

Öh? Vaatteiden ostaminen on asia, jossa ihminen aika helposti pystyy vaikuttamaan siihen, mitä tuotetaan. Jos näitä halparättejä ei osteta, niitä ei tuoteta. Mielestäni tällaisten tilaaminen nyt, kun on ollut jo pitkään tiedossa kaikki negatiiviset seuraukset, kertoo vain siitä, että tilaajaa ei kiinnosta mikään muu kuin oma ilo ja halvalla saaminen. Sitten on kiva huudella, että hei te paremmat ihmisetkin kerran kävitte lomalla lentokoneella, huh huh! Jos olette muissakin asioissa noin piittaamattomia kuin vaateasioissa, on ihan turha huudella yhtään mitään ja kääntää huomiota pois omasta toiminnasta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.1.25 12:45:25

Ja itse et käännä huomiota pois siitä omasta toiminnastasi? :)

Päivämäärä:   28.1.25 12:48:15

No jos minusta puhutaan, niin minulla ei ole minkäänlaista autoa enkä ole käynyt koskaan Euroopan ulkopuolella. Yleisellä tasolla monet ajattelevat todella mustavalkoisesti, eli että jos et tilaa Kiinasta, sitten et saa tehdä yhtään mitään muutakaan.

Päivämäärä:   28.1.25 12:52:45

Itsehän ostan niin paljon kotimaista ruokaa kuin vain pystyn. Appelsiineja ja vastaavia ei Suomessa pysty tuottamaan niin niiden kohdalla on pakko joustaa. Ulkomailla tulee käytyä kerran 10 vuoden sisällä.

Joten olen oman korteni kekoon suomalaisuus brändin kannattamiseksi tehnyt. Suomessa tuotetaan pääasiassa rumia ja kalliita vaatteita, joten en niihin rahojani laita. Joten pitkälti ulkomailta tulee minun vaatteet ja todellakin katson hintaa ennen kassalle menoa - jos jostain saa vastaavan huomattavasti halvemmalla, en todellakaan maksa ylihintaa. Harvoin kyllä suomen mistään kivijalkamyymälästä löytyy kivoja vaatteita, nettikaupoista löytyy suurinosa. Kirppiksillä myydään nykyään pääsääntöisesti kallista roskaa ja nettikirppiksillä on paljon huijareita, en niihin tuhlaa aikaa ja rahoja.

Lähettäjä: Kettunen 
Päivämäärä:   28.1.25 13:22:27

” En puolestani tajua sitä logiikkaa, että ihmiset tunkevat itseensä päihteitä, lisäaineita ja turhia lääkkeitä ja sitten ulisevat joidenkin vaatteiden myrkyistä.
Tai valittavat Sheinin ym työoloista ja ajelevat itse sähköautolla ja matkustelevat Dubaihin.”

Ja sitten on ihan oikeasti meitä, jotka ei tee noista sun luettelemista asioista mitään. Ja ei, en ole edes keskituloinen, joten seuraavaksi ei tarvi aloittaa sitä, miten pienituloisella EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA, kuin tilata myrkyllistä kamaa toiselta puolelta maailmaa. Kamaa, joka ei ole yhdellekään ihmiselle elintärkeää, mutta vie kyllä monelta tekijältään koko elämän. Mutta mitäpä siitä jos nyt muutamalla kiinalaisella työntekijällä on asiat päin @!#$å, kun itse saa pukeutua kivoihin kolttuihin. Niillä työntekijöillähän ois oikeesti ihmisille vasta siinä vaiheessa väliä, kun se tekijä ois itse tai ehkä vielä osalla lähipiiri riittäisi myös.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.1.25 13:26:44

Minä en ostele vaatteita kuin tosiaan tarpeeseen ja mieluiten kirpparilta. Viime vuonna ostinbyhdet collegehousut. Näytän tyhmältä.

Päivämäärä:   28.1.25 15:12:21

Kertokaa nyt, mikä saa ostamaan jos kerta tiedätte jo etukäteen, että yritys on ongelmallinen! Jokos tässä topikissa oli mainittu se, että tietonnekin saattavat päätyä minne vain? No ei silläkään varmaan ole teille mitään väliä jos ei ole ihmisillä eikä ympäristölläkään.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   28.1.25 16:10:03

Ostin pari uikkaria ja mekon. Kaikki edelleen käytössä. Lue ne arvostelut tarkkaan. Nuo uikkarit ainakin ihan samaa kamaa kun vaikka Lindexin.

Lähettäjä: Ppp 
Päivämäärä:   28.1.25 16:36:59

Kiitos muistutuksesta, mun pitikin tilata kahdet urheiluhousut taskuilla. Toiset tiukat, toiset löysät. Löysin ja hintaa yhteensä 25e.

Samaa kamaa tuo on kuin kivijalkojen halpikset.

Päivämäärä:   28.1.25 18:08:14

Tilasin kerran mekon. Ei ole samaa settiä kuin henkkamaukka, sillä tämä oli oikeasti sellanen muovinen rytky, että lensi saman tein roskiin.

Päivämäärä:   28.1.25 18:08:59

Ja se vaatteen hajukin oli sellainen jännä. Muovinen, kemikaalinen. Yök

Lähettäjä: Wimla 
Päivämäärä:   28.1.25 23:21:54

Jätetään nyt se ekologisuus kokonaan pois tästä saarnasta kuten pyydettiin. Näissä shein/temu/aliexpress kamoissa on niin paljon haitallisia aineita MIKSI haluaisit käyttää sellaisia? Esim tässä 5/7 vaatetta sisälsi Euroopassa kiellettyjä aineita.. https://yle.fi/a/74-20081856 Ja turha sanoa että samaa paskaa hm/veromoda jne ei ole niillä firmoilla on tiedossa EUn vaatimukset ja jos vaatteet sisältäisivät näitä haitallisia aineita niin olisi pian sen kaupan loppu. Kuten joku myös mainitsi niin erittäin harva kirpparikaan suostuu ottamaan näitä itse maahantuotuja Kiina vaatteita koska riski on liian suuri. Ja ”uuden” EU säännöksen jälkeen vaatteita ei saa heittää roskiin vaan tulee hävittää asianmukaisesti tekstiilinä. Moni kierrrätys ei joko suostu ottamaan sheinvaatteita vastaan tai ottaa vastaan erillisenä haitallisena tekstiilinä mutta sitten ongelma onkin miten ne jatkokäsitellään koska näitä myrkkyjä ei tietenkään haluta luontoon jne..
puhumattakaan työntekijöiden oloista mutta jätetään nyt sekin siihen.
Tietoa löytyy jos haluatte hakea mutta kommentointi ”hehe katoit yhden dokumentin ja nyt saarnaat täällä” on typerää koska näiden ongelmat on faktaa. Sitten jos haluat vaarantaa itsesi ja muut ja vähän välittää luonnosta tai ihmisoikeuksista niin anna mennä mutta älä yritä esittää jotain muuta kun olet

Päivämäärä:   28.1.25 23:23:00

Kokemuksia Sheinistä*

Lähettäjä: Immu 
Päivämäärä:   28.1.25 23:41:31

Jos haluatte tilata halpaa tavaraa, niin tilaisitte edes Saksan Amazonista. Ovat edes vähän laadukkaampia ja niissä on oikea maahantuoja.

Lähettäjä: >:( 
Päivämäärä:   28.1.25 23:46:45

Toivottavasti jokainen joka tilaa kiinakrääsää, syntyy uudelleen noiden paskatehtaiden työntekijöiksi. Saattaisi alkaa myrkyt ja oikeudet kiinnostella.

Päivämäärä:   29.1.25 06:34:53

”Ja ”uuden” EU säännöksen jälkeen vaatteita ei saa heittää roskiin vaan tulee hävittää asianmukaisesti tekstiilinä.”

Ja kukahan vahtii, mitä minä laitan roskiin? :D

Päivämäärä:   29.1.25 06:47:43

Ei kukaan vahdi mitään roskapusseja, mitä siellä on. Höpö höpö nyt taas.

Päivämäärä:   29.1.25 07:13:59

Sukkia olen tilannut temusta, todella hyviä ja kestäviä, Suomessa vastaavan tason kestäviä saa ehkä partioaitasta ja ihan eri hintaan.

Päivämäärä:   29.1.25 07:18:32

Olisihan se hienoa kun kaikki voisivat ostaa suomessa valmistettuja vaatteita tai edes eu:ssa tehtyjä. Mutta tosi asia on se että ei rahat riitä enää monella. Nyttenkin on ollut paljon uutisissa asiaa kuinka keskituloisten ostovoima on heikentynyt 150e/kk muutamassa vuodessa.
Vaikka vaatteita ei tule ostaa kuin tarpeeseen niin silloin kun se tarve tulee ei se tarkoita että pankkitilillä olisi rahaa ostaa kalliilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.1.25 07:18:56

No eihän sitä kukaan vahdi. Aikuisiahan tässä ollaan, ei ole mahdollista että kaikkia olisi joku vahtimassa ja ohjaamassa koko ajan, ei yhteiskunnalla ole sellaiseen resursseja.

Todennäköisyyksien valossa sheinin asiakas ei maksa itse asumistaan eikä oikein hahmota muita asumiskustannuksia kuin vuokran, joten ei ymmärrä paitsi kierrätyksen tarpeellisuutta, edes siitä, että voisi itse sen avulla vaikuttaa jätekustannuksiin. Kaikki vaan isoon pussiin ja sekäjätteeseen.

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   29.1.25 07:21:56

Ja itsensä saa täysivaltainen aikuinen myrkyttää vapaasti sisältä ja päältä. Lasten kohdalla miettisin kahdesti, joo, myrkkyjä voi päätyä myös kivijalkakaupan vaatteisiin, mutta todennäköisyys on silti pienempi.
Jos siis unohdetaan eettisyys näiden toimijoiden kohdalla kuten aloittaja toivoi.

Päivämäärä:   29.1.25 08:01:40

"Vaikka vaatteita ei tule ostaa kuin tarpeeseen niin silloin kun se tarve tulee ei se tarkoita että pankkitilillä olisi rahaa ostaa kalliilla."

Tämäpä. Töissä käyvänä, omistusasuntoa makselevana budjetoin kaikki ostokset. Kerran tarvitsin t-paitoja, mielellään useamman ja budjetti oli max. 40 e. Sen sijaan että olisin mennyt ja ostanut kalliista brändiliikkeestä yhden sillä hinnalla, sain Tokmannista kiinahalpiksia kolme vai neljä sillä rahalla. Ei se työllisyys ja asumismuoto kerro, paljonko silloin tarvehetkellä on laittaa rahaa. Varsinkin nyt kun kaikki menot ovat nousseet mutta palkat ei.

Joo toki kirppikseltä olisi saanut varmaan 10. Reikästä ja läpi kuultavaksi virttynyttä.

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   29.1.25 08:40:15

” En puolestani tajua sitä logiikkaa, että ihmiset tunkevat itseensä päihteitä, lisäaineita ja turhia lääkkeitä ja sitten ulisevat joidenkin vaatteiden myrkyistä.
Tai valittavat Sheinin ym työoloista ja ajelevat itse sähköautolla ja matkustelevat Dubaihin.”

Et varmaan ymmärräkkään. Yleensä juuri nuo köyhät röökimuijat tilaavat temusta. Johtuuko se laiskuudesta vai typeryydestä en tiedä.
Sitten yleensä vähän kouluttautuneemmat ihmiset ymmärtävät terveyden ja hyvinvoinnin päälle eivätkä käytä päihteitä väärin tai liikakäytä ja usein löytävät vaatteensa vaikka käytettyinä tai ostavat harvemmin, mutta laadukkaammin.

”Kakkosluokan” kansalaisilla on taipumus ostella turhaa krääsää. Jotkut puolustelee juuri hinnan takia, miksi ostaa muualta kun siellä saa enemmän halvemmalla. Siksi, että ei ihminen ei tarvitse. Siksi, että niitä ei ole tutkittu ”onko ne samaa kiina krääsää”. Kiinassakin kun on useampia tehtaita.

Itse en mielelläni altista itseäni syövälle, mutta jos joku muu sen syövän tietentahtoen haluaa niin minä olisin niin julma, ettei minusta sitä pitäisi hoitaa julkisella. Jos on halunnut maksaa että saa syövän niin maksakoon sitten hoidonkin.
Ja vaikka oma terveys ei kiinnosta niin miten omatunto antaa periksi tilata sieltä, tietäen mitä aiheuttaa toiselle ihmiselle?

Lähettäjä: Emmäävaan 
Päivämäärä:   29.1.25 08:48:20

Niin, paremmalla väellä ei voi olla riippuvuuksia. Ja oikeastaan ne on muijia, kenellä niitä on...

Päivämäärä:   29.1.25 09:42:51

Anteeksi, unohdin että tänäpäivänä pitää muistaa kaikki sukupuolet sekä sukupuolettomat ja eläimiksi itsensä kokevat myös.

Päivämäärä:   29.1.25 09:52:11

"Itse en mielelläni altista itseäni syövälle, mutta jos joku muu sen syövän tietentahtoen haluaa niin minä olisin niin julma, ettei minusta sitä pitäisi hoitaa julkisella. Jos on halunnut maksaa että saa syövän niin maksakoon sitten hoidonkin.
Ja vaikka oma terveys ei kiinnosta niin miten omatunto antaa periksi tilata sieltä, tietäen mitä aiheuttaa toiselle ihmiselle?"

Kyllähän se ihmisten omatunto antaa näköjään periksi mille tahansa. Ei ihan tasapainoisen ihmisen puheelta kuulosta nuo fantasioinnit "kakkosluokan" kansalaisten tappamisesta syöpään.

Päivämäärä:   29.1.25 10:17:40

Hop
Enhän minä heitä tapa. En voi käsittää miksi kukaan haluaisi altistaa itsensä saati lapsena syövälle tientahtoen. Jos niin tekee niin miksi ei sitten ole valmis maksamaan hintaa omasta typeryydestään itse?

Päivämäärä:   29.1.25 10:22:26

Vastahan oli otsikko että älykelloistakin saa syövän. Ja niitä käyttää pääasiassa ykkösluokan ihmiset.

Päivämäärä:   29.1.25 10:54:53

.
Haluaisitko kertoa mistä pääsisin lukemaan sen?

Päivämäärä:   29.1.25 10:58:10

No googlailin aikani kuluksi ja löysin esim. Tällaisen.

” Ovatko suomalaisetkin älykellon käyttäjät nyt vaarassa, Thl:n tutkimusprofessori Hannu Kiviranta?

– Ensiarvioni on, etten olisi huolissani. Suoraan sanottuna en menettäisi yöunia tämän takia. Altistuminen PFAS-aineille ihon kautta on kautta on vähäistä, jos sitä tulee ollenkaan, Kiviranta sanoo.

Altistumiseen ainetta pitäisi hengittää tai syödä.

– Altistus PFAS-aineille tapahtuu pääasiassa ravinnon kautta. Se on se pääasiallinen tapa, jolla aine päätyy kehoon. Toinen tapa on keuhkojen kautta. Kun en nyt tiedä niitä löydettyjä määriä, on hyvin vaikea arvioida altistumista, hän kommentoi.”

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   29.1.25 14:20:17

Tuotteet olleet tarkoitukseen sopivia ja tulleet nopeasti. "Lika" jäämät voi todeta pesussa. Pari kertaa tilannut. Mietin tarkkaan tarvitsenko ja millainen tuote on.

MIKSI on niin tärkeää saada halpoja rättejä toiselta puolelta maailmaa???"
Millaisia vaatteita näin sanovat ostaa? Ymmärrän, jos rekistä löytyy esim alpan mekkoa, mutta harvoin rahallakaan saa ympäristöystävällustä, oikeasti.

Päivämäärä:   29.1.25 14:55:09

"MIKSI on niin tärkeää saada halpoja rättejä toiselta puolelta maailmaa???"
Millaisia vaatteita näin sanovat ostaa? Ymmärrän, jos rekistä löytyy esim alpan mekkoa, mutta harvoin rahallakaan saa ympäristöystävällustä, oikeasti."

Ostan mahdollisimman vähän uusia vaatteita, ja jos ostan niin ekoa. Löytyy juurikin Alpaa sekä muita luonnonmateriaalisia vaatteita. Esimerkiksi neuleet ovat sellaisia, että niitä ei tarvitse pestä vaan tuuletus riittää, ja ne pysyvät erinomaisessa kunnossa vuodesta toiseen.

Suurin osa vaatteistani on kuitenkin (netti)kirppareilta, niiltä on saanut jo vuosia todella hyvää vaatetta. Joku kirjoitti ylempänä, että kirpparilta saisi vain reikäisiä t-paitoja, ei pidä paikkaansa. Näidenkin vaatteiden kohdalla mietin, tarvitsenko vaatteen oikeasti, onko sen materiaali järkevä (ei muovia, mieluiten vain yhtä kuitua niin pystyy kierrättämään) ja sopiiko se yhteen jo olemassa olevien kanssa.

Harvemmin tarvitsee heittää vaatteita pois kun ne ovat järkevistä materiaaleista. Tarvittaessa voi korjata itse tai käyttää ompelijalla.

Päivämäärä:   29.1.25 14:57:31

Lisäksi kun vaatteesta on maksanut ison summan, sitä tulee myös hoidettua. Toisin kuin näitä muutaman euron paitoja... monellahan on sellainen ajatus, että ihan sama, tuon voi laittaa roskikseen kun oli niin halpa. Sitten tilataan uutta tilalle :(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.