Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen Riikan kanssa samaa mieltä kerrankin.

Lähettäjä: Raakku 
Päivämäärä:   27.1.25 20:04:45

Riikka on ajanut kesällä voimaantulevaksi karkin ja suklaan veronnoston. Muut eivät vielä kestäneetb sen lisäksi sipsiä, jätskiä ja keksejä kallistaa. Sitä kohti.

Olen ns. vihervassari, mutta nyt Riikka osui kuin tikka tauluun.

Yleensä Riikka on kakkamainen akka, mutta tämä on tismalleen totta mitä sanoo. Veronkevennyksiä niille, jotka elää terveellisesti. Juu, ei mitenkään yksinkertaista tätä kontrolloida, mutta ajatuksena.

Riikka tuossa Is vai Il tänään luin, sanoo ettei ole yhteiskunnan asia kustantaa röökaamisen ja läskiksi mässyttelyn jumalattomia kustannuksia. Velvoliisuus on kullakin elää siten, ettei vie julkista rahaa ihan tieten tahtoen turhuuksiin.

Re: Olen Riikan kanssa samaa mieltä kerrankin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.1.25 20:06:39

Onhan toi hieman huvittavaa kuinka samassa jutussa Purra kritisoi "holhousvaltiota" ja pohtii miten valtio voisi holhota vielä vähän enemmän. :D

Samaan aikaan persu saa sydärin, jos edes puhutaan lihansyönnin vähentämisestä.

"Purra totesi, että alkoholin ja tupakan osalta haittavero ja sen ohjausvaikutus toimivat hyvin. Sen sijaan ruokavalion, liikkumisen ja normaalipainon säilyttämisessä olisi enemmän mahdollisuuksia."

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 20:07:07

Fazer uhkaa rakentaa tehtaansa Ruotsiin Lahden sijasta – syynä makeisvero
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010875342.html

Päivämäärä:   27.1.25 20:09:21

"Samaan aikaan persu saa sydärin, jos edes puhutaan lihansyönnin vähentämisestä."

Riikkahan on tässä poikkeus. Tiesitkö sitä? Hänhän juo vihersmoothieta tuossakin kuvassa ja on juuri nimenomaan tunnettu terveellisestä ruokavalioistaan. Poikkeus, poikkeus on hän.

Päivämäärä:   27.1.25 20:10:41

Jos ei Fazer osaa mitään muuta hyvää naposteltavaa kehitellä kuin sokeriliivateväriaine -nappulat, niin on kai parempi mennä Ruotsiin.

Päivämäärä:   27.1.25 20:11:19

"Poikkeus" tosiaan mutta ei sanan positiivisessa merkityksessä. Pahasti häiriintynyt ja mieleltään sairas ihminen.

Päivämäärä:   27.1.25 20:12:23

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6815e8bb-e4f9-41f3-b55c-13bbd0aaea3b

Minähän sanoin, että mainitussa aiheessa poikkeus persuissa. Koskee yhä sitä ruokavaliota. Muutoin olenkin samaa mieltä

Lähettäjä: Qmqn 
Päivämäärä:   27.1.25 20:13:18

Jotkut ovat todella lihavia vaikka eivät syö ollenkaan karkkia ja sipsiä. Kaverini on tällainen. Ollut ihan lapsesta asti lihava vaikka syö järkevästi eikä edes mielestäni paljon. Hän on kuitenkin perusterve.

Toiset taas ovat todella hoikkia vaikka syövät lähes pelkkää karkkia ja sipsiä. Minä kuulunut noihin jälkimmäisiin, bmi:ni on 20. Ihan terve olen minäkin ruokavaliostani huolimatta...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   27.1.25 20:14:01

Juu en ole samaa mieltä tuommoisilla korotuksilla tapetaan loputkin yritykset. Se on varmaan takaajatuksena sitten.

Päivämäärä:   27.1.25 20:14:03

Ja tuo Riikan aviomies, tyyppi, joka on ammatiltaan toimittaja ja aiemmin uutispäällikkö kirjoittaa kirjan vaimonsa kootuista sekoiluista JA arvostelee sen Chat gpt:llä. Mitä tää on? Kertokaa plz joku. :D

Päivämäärä:   27.1.25 20:15:32

Mitenkäs autoilu eli ilmasaasteiden aiheuttamat kuolemat ja sairaudet? Entä punainen liha ja einekset? Miksi keskitytään vain tupaakkaan ja alkoholiin? Siksi,että ehdottelijat itse eivät polta, mutta ajelevat polttomoottoriautoilla ja mässyttävät punaista lihaa ja sen jalosteita.

Päivämäärä:   27.1.25 20:16:58

”Purra totesi, että alkoholin ja tupakan osalta haittavero ja sen ohjausvaikutus toimivat hyvin”

Juu toki, jos tarkoitus on ohjata tekemään ostokset ulkomailta.

t. Tupakoitsija, joka on viimeiset viisi vuotta polttanut ainostaan Ruotsista haettua tupakkaa. Samalla hakee halvemmalla limukat, alkoholit, karkit, nikotiinipussit ja tankkaa auton.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   27.1.25 20:17:46

Varmaan ulkomailta on sitten tilattava karkit halvemmalla niinku kaljat ja viinatkin. Ei voi ymmärtää suomiihmisen tyhmyyttä. Taisi olla myös suomalainen voikin halvempaa kun haki rajan takaa.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   27.1.25 20:21:03

Niin, mihinkähän Riikalta unohtui tammikuun alusta voimaan tullut liikuntapalvelujen ALV:n nosto.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.1.25 20:22:45

Alkoholin pitäis saada iso veronkorotus. Alkoholin aiheuttamat tule vuositasolla todella kalliiksi yhteiskunnalle.

Päivämäärä:   27.1.25 20:24:41

"Alkoholin pitäis saada iso veronkorotus. Alkoholin aiheuttamat tule vuositasolla todella kalliiksi yhteiskunnalle"

Samoin bensan hintaan. Suomessa arvioidaan kuolevan noin 1200 ihmistä vuosittain liikennesaasteiden aiheuttamiin sairauksiin.

Päivämäärä:   27.1.25 20:25:17

Puhumattakaan autoilun aiheuttamista kuolemista ja loukkaantumisista.

Lähettäjä: titi 
Päivämäärä:   27.1.25 20:25:33

"t. Tupakoitsija, joka on viimeiset viisi vuotta polttanut ainostaan Ruotsista haettua tupakkaa."

Miten arviosit, millainen kuluerä olet sitten kun keuhkoahtaumaasi ja -syöpääsi joudutaan hassaamaan yhteiskunnan varoja? Et oo kovin tuottoisa kyl tolla noutolistallas muutenkaan.

"Ei voi ymmärtää suomiihmisen tyhmyyttä. "

Missä se väli-viiva piileksii?

Päivämäärä:   27.1.25 20:26:40

"
Saasteet tappavat jo enemmän ihmisiä kuin sodat, nälänhädät ja liikenneonnettomuudet yhteensä – lasku neljä biljoonaa"

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.1.25 20:26:43

Suklaavero typerää. Fazerim tehdas olisi ollut tarpeellinen investointi Suomeen. Kaakaon maailmanmarkkinahinta muutenkin jo vähentää suklaan kulutusta. Suklaa kuitenkin ihan eri asia kuin tupakointi tai alkoholi.

Päivämäärä:   27.1.25 20:29:08

"Liikenne vaikuttaa terveyteen useiden eri tekijöiden kautta. Tässä työssä huomioitiin liikenteen primääristen pienhiukkasten, melun, onnettomuuksien ja aktiivisen liikkumisen terveysvaikutukset Suomessa
ja suurimmissa kaupungeissa. Liikenteen terveyshaitat koko Suomessa olivat 16 200 haittapainotettua
elinvuotta (DALY)"

Päivämäärä:   27.1.25 20:29:14

”Miten arviosit, millainen kuluerä olet sitten kun keuhkoahtaumaasi ja -syöpääsi joudutaan hassaamaan yhteiskunnan varoja? Et oo kovin tuottoisa kyl tolla noutolistallas muutenkaan. ”

Niin? Ei ole mun ongelma. Olisi kannattanut pitää se tupakan hinta maltillisena, niin olisin edes osan hoitokuluistani maksanut veroilla. Nyt nekin verotulot menevät naapuriin, kulut tulevat aikanaan tänne.

Päivämäärä:   27.1.25 20:30:49

Punainen liha ja sen jalosteet aiheuttavat suolistosyöpää.

"Suolistosyöpä on Suomen kolmanneksi yleisin syöpä eturauhassyövän ja rintasyövän jälkeen. Suolistosyöpien ilmaantuvuus on nousussa. Vuonna 2020 todettiin 1645 uutta suolistosyöpätapausta naisilla ja 1972 uutta tapausta miehillä"

Lähettäjä: Nepu 
Päivämäärä:   27.1.25 20:34:31

Eli Purra haluaa että jatkossa suomalaiset tilaavat makeiset ulkomailta? :)

"Etujärjestöt kritisoivat makeisveron paluuta – professori näkee siinä vähemmän haittoja kuin viimeksi
Myös valtiovarainministeriö on ollut skeptinen terveysveroja kohtaan. Aiempi makeisvero ei vähentänyt makeisten kulutusta."

https://suomenkuvalehti.fi/politiikka-ja-talous/etujarjestot-kritisoivat-makeisveron-
paluuta-professori-nakee-siina-vahemman-haittoja-kuin-viimeksi/

Päivämäärä:   27.1.25 20:39:08

Eikö ole liikennesaasteiden aiheuttamista sairauksista huolestuneita? Entä punaisen lihan ja sen jalosteiden aiheuttamista syövistä huolestuneita? Makkaraani ette koske, mutta tupakkaan voitte koskea, koska en polta?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   27.1.25 20:40:11

Erikoista on miten persut kuitenkin lisäävät hallituksessa omalla politiikallaan päihdehaittoja ja heikentävät päihdepalveluita. Eli tämäkin maksetaan alkoholinkäytön lisääntyneinä haittakustannuksina moninkertaisesti. Päihdehaittojen ehkäisy ei kiinnosta vähääkään.

Tämä hallitus on läpimätä ja tuo nainen aivan sekaisin.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.1.25 20:42:19

Se on natriumnitriitti joka aiheuttaa suolistosyöpää. Jopa lapsille. Ei itse punainen liha. Ostakaa tuotteita, joissa ei ole natriumnitriittiä.

Mikkseiköhän sitä kielletä EU:ssa?

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/lisaaineita-turha-
pelata-nitriittia-kannattaa-karttaa

Päivämäärä:   27.1.25 20:43:15

"Ihanus huomauttaa, että hallituksen alkuperäinen tavoite terveyden edistämisestä makeisten verotusta kiristämällä ei esitysluonnoksen perusteella toteutuisi."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010930185.html

Päivämäärä:   27.1.25 20:44:47

Lihavalmisteet näyttävät olevan suurempi syöpä­riski kuin punainen liha – Asian­tuntija kertoo, mistä on kyse

Päivämäärä:   27.1.25 20:45:33

Chris Bavin antaa ohjelmassa käytännön esimerkin siitä, mitä lihajalosteiden syöminen merkitsee. -Kaksi pekoniviipaletta sisältävä sämpylä lyhentää elinajanodotetta yhtä paljon kuin neljä savuketta

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   27.1.25 20:46:06

"Se on natriumnitriitti joka aiheuttaa suolistosyöpää. Jopa lapsille. Ei itse punainen liha."

No tuo nyt ei pidä lainkaan paikkaansa!

Päivämäärä:   27.1.25 20:46:47

IARC:n mukaan prosessoitu liha lisää lähinnä paksusuolen- ja peräsuolensyövän riskiä, mutta se voi olla yhteydessä myös haimasyöpään ja eturauhassyöpään. Järjestön mielestä hallitusten ja elintarvikevirastojen pitäisi pohtia lihan syönnin hyötyjen ja haittojen tasapainottamista.

Päivämäärä:   27.1.25 20:47:44

Punaisen lihan käyttö on yhdistetty suurentuneeseen paksu- ja peräsuolisyövän riskiin, ja se voi suurentaa myös sydän- ja verisuonitautien, tyypin 2 diabeteksen ja rintasyövän riskiä.

Päivämäärä:   27.1.25 20:53:15

Joo koittakaa nyt Hötösennut päästä siitä leikkeleestä, kinkusta ja makkarasta jo eroon.

Päivämäärä:   27.1.25 21:00:16

Pihvit myös ja lopettakaa polttomoottorivehkeillä ajelu. Sitten voi kiinnittää muiden tupakointiin ja alkoholin käyttöön huomiota.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.1.25 21:05:48

Suklaan kulutus ei lopu sillä, että veroa kiristetään, mutta kaikki suomalainen investointi sen ympärillä loppuu. Fazerin uuden jätti-investoinnin peruuntuminen Suomesta olisi aika iso takaisku. Mutta näinhän on aina suomessa toimittu. Verotetaan niin paljon, että kaikki yritykset siirtyy ulkomaille ja ihmiset ostaa samat tuotteen ulkomailta edullisemmin (=lisää kulutusta, josta Suomi ei hyödy).

Päivämäärä:   27.1.25 21:47:26

Verotetaan Suomi hengiltä. Olispa vaan ne Fazerin uudet työpaikat kelvanneet monelle!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.1.25 22:07:01

Valitettavasti MIKÄÄN mitä tuo kakkamainen akka sanoo ei ole tismalleen totta. Tai edes sinne päin.

"Orpon ja Purran hallitus on yritysvihamielisin Suomen poliittisessa historiassa. Se edustaa idiotismia."

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tapio-
tuomaala/talouselama-kirjoittaa-kasvuvinkki-orpolle-ja-
purralle-vaihtakaa-26-miljoonaa-euroa-700-miljoonaan/

Päivämäärä:   27.1.25 22:20:00

Eli mistä aloittaja olet tarkalleen nyt tarkalleen samaa mieltä..?

"THL eri mieltä hallituksen herkkuverojen nostosta – "Päätös ei ole THL:n kannan mukainen""
https://ilkkapohjalainen.fi/kotimaa/thl-eri-mielta-
hallituksen-herkkuverojen-nostosta-paatos-ei-ole-thl-n-
kannan-mukainen

"Herkkuverotuksen hyvästä tarkoituksesta huolimatta tutkimukset ja tulokset sen käyttöönotosta kuitenkin osoittavat, että muutoksella ei todennäköisesti saada aikaan kuin köyhien köyhtymistä."

https://www.libera.fi/2024/04/17/suklaasta-jalleen-herrojen-herkku/

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   27.1.25 22:20:21

Ja nämä samat kansanterveydestä niin huolissaan olevat persut nostivat liikuntapalvelujen arvonlisäveroa tämän vuoden alusta.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   27.1.25 22:25:49

Ohjaa kulutusta kekseihin ja sipseihin. Etenkin keksit ovat jopa epäterveellisempiä kuin karkit.

Päivämäärä:   27.1.25 22:28:36

https://www.ts.fi/uutiset/5837096

Ja tästä huolimatta laskettiin verotusta, ja suunnitellaan kotiinkuljetusta?

Päivämäärä:   27.1.25 22:40:43

Tiukka mimmi kuten kirstunvartijan tuleekin olla...

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.1.25 23:06:36

Mieluummin maksan veroja enemmän kaikesta kuin kuuntelen miten lapsia opetetaan ottamaan suihin.

Päivämäärä:   27.1.25 23:15:02

"Mieluummin maksan veroja enemmän kaikesta kuin kuuntelen miten lapsia opetetaan ottamaan suihin."

Haluatko mieluummin itse opettaa suihinotot?

Lähettäjä: Väsynyttä on 
Päivämäärä:   27.1.25 23:35:41

Alkaa olla persuilla ideat loppu millä kusettaa heikkolahjaisempaa vaalikarjaa. Ikuinen poni jolla ratsastetaan on maahanmuutto. Sekin on menettänyt tehonsa,silti sillä teemalla lähdetään kunta-ja aluevaaleihin. Nyt on lisätty uusi uhka joka pitää poistaa, metsän pedot.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   27.1.25 23:45:27

"kuuntelen miten lapsia opetetaan ottamaan suihin"

Ja missäs tällaista muka opetetaan?

Ei tällä roskasakilla ole mitään annettavaa eikä omasta politiikasta uskalla puhua, joten keskitytään harhauttamaan äänestäjiä valehtelemalla ja jollain väsyneellä identiteettipolitiikka -horinalla ja woke-ulinalla. Keksisivät edes jotain omaa, mutta kaikki tuo identiteettiroskakin on vain apinoitu Yhdysvaltojen kristikonservatiiviselta äärioikeistolta. Säälittävää, lapsellista ja kusipäistä. Kuten koko menneisyyteen ripustautuva, viha- ja kaunapuolue.

Päivämäärä:   28.1.25 00:08:53

RKP:n ahvenanmaalainen sipsitehdas kiilasi tärkeysjärjestyksessä ohi suomenkielisen enemmistön kansanterveydestä.

Lähettäjä: Ukko Yli-Ukkonen 
Päivämäärä:   28.1.25 00:20:31

Ihmiset saavat jo veroalea kun eivät osta tupakkaa, viinaa sekä sokeria joiden hinnasta perkeleellinen osa on haittaveroja

Päivämäärä:   28.1.25 00:43:54

" Ja missäs tällaista muka opetetaan?"

Suomen koululaitoksen yläasteella. Ennen vuoden vaihdetta siitä oli paljonkin uutisointia, joten luepa niitä.

Lähettäjä: Ajk 
Päivämäärä:   28.1.25 01:23:21

Tuon ihmisen ajattelu ja puhe on aivan kauheaa.

Nämäkö ovat kuntavaaliteemoja? Nyt on todellista sekoilua. Mitä v*ttua tarkoittaa täysin politisoituneiden arvojen pakkosyöttö? Siis tietääkö rouva mikä on arvo ja mikä on politiikka noin niinku kun noita käsitteitä määritellään?

Ei ole sairaampaa ja typerämpää komboa, kuin persu sanomassa 'Sekoilu seis'.

Päivämäärä:   28.1.25 01:37:01

"Suomen koululaitoksen yläasteella."

Älä valehtele! Kyseessä oli "Respektiä – Seksikirja pojille", eli vuosia sitten ilmestynyt kirja joka edelleen löytyy joistakin yläasteen kirjastoista. Iltalehti sieltä poimi jonkun lauseen, mistä väkisin vääristellen leivottiin kohu. Samaa kaavaa toistettiin mm. Afrikantähti- ja Lappi-"kohussa", mitkä tämä julkaisu itse tekaisi. Ko. kirja ei ole mitään oppimateriaalia, eikä sitä lueta tunneilla.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859085.html

Mutta mitäpä ei persutrolli täällä(kin) valehtelisi...

Päivämäärä:   28.1.25 01:43:55

Siis kuunteleeko nää hallituspuolueiden jäsenet koskaan itseään? Tai pysähtyisivät ajattelemaan, mitä sanovat?

Lähettäjä: Gittan 
Päivämäärä:   28.1.25 06:02:13

Fazer on rakentamassa tehdastaan vientiä varten. Siinä on vain se että viennistä ei makseta korotettua makeis- alvia.
Eli siis kunhan kiukuttelee.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   28.1.25 06:10:27

Kaikki makeisvalmistajat ovat kertoneet kuinka vahingollista tämä on koko alalle ja sen teollisuudelle. Fazerin Lahden tehdasinvestoinnin edetessä uusi tehdas korvaisi nykyiset makeistehtaat Vantaalla ja Lappeenrannassa. Sitä ei todellakaan olla rakentamassa pelkkää vientiä varten. Mistä edes keksit mitään tuollaista?

Päivämäärä:   28.1.25 06:13:13

"Maan hallitus toimii omien tavoitteidensa vastaisesti, kun se vie jääräpäisesti eteenpäin ruoka-alan kasvua, investointeja ja vientiä haittaavia, valikoivia veroja."

https://www.etl.fi/uutishuone/ruokiin-ja-juomiin-
kohdistuvat-haittaverot-kumottava/

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.1.25 06:21:00

On tää kyllä väsynyt täti. Yrittäis nyt edes, nämä wokettamiset on jo kuultu. Varmaan persu-pjnä olo on kuin kivirekeä vetäisi perässään; mistään ei oikeasti tule mitään ja kannatus vaan laskee.
Millos Riikka aikoo itse lopettaa, sananvapauden rajoittamisen ajamisen ja ideologiansa pakkosyötön ja sekoilunsa oikeamieliseksi verhoilun?
Sekoilu seis -vetoomus sopii kyllä erinomaisesti persujen sisäisen auditoinnin tavoitteeksi. Tämä ryhmä se yllättää aina uudelleen sillä, kuinka alas riman saa.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   28.1.25 06:25:08

''Sekoilu seis ja wokettajat hiljaa'' mutta samalla puhuu sananvapauden rajoittamisesta.

Eli avoin rasismi ja fasismi on ok ja siitä älähtäminen on sananvapauden rajoittamista, mutta jos puhuu esim. sukupuolen moninaisuudesta niin siitä pitäisi pitää suu kiinni?

Kukahan se tässä nyt sitä sananvapautta rajoittaa..?

Päivämäärä:   28.1.25 06:42:28

Kun muistaa puheet ennen vaaleja, sosiaaliturvaa ei leikata jne nii kyllä todellisuus oli toinen! En ymmärrä miten kukaan pystyy äänestää heitä tuollaisen petoksen jälkeen.
Mm. eduskuntavaalitilaisuuden televisiohaastattelussa keväällä 23. kysyttiin Kokoomuksen kanssa hallitukseen menosta ja mahdollisesti eriävistä näkemyksistä taloudessa, ja Riikan lähes sanatarkka sitaatti oli, että "sosiaaliturvasta ja työttömiltä leikkaaminen ei meille käy" ja kertoi tämän olevan kynnyskysymys hallitusyhteistyössä. Nyt sitten oikein samalla ilkkuen ja halveksivasti vi**uillen leikataan uudestaan ja uudestaan pienituloisimmilta.

Plus alkuun persut nuoleskeli ay-liikkeitä ja kun ennakkoäänestys oli ohi niin Purra petti heti ja ilmoitti että eivät tue ay-liikkeitä.

Persu kun pettää aina kolmesti

Lähettäjä: Johanna 
Päivämäärä:   28.1.25 06:42:51

Persut pystyy ja myyvät vaikka vanhan mummonsa, jos siitä on hyötyä. Älä ole kuin Riikka, ole ihminen.

Lähettäjä: Noor 
Päivämäärä:   28.1.25 07:29:23

Marinilla nousi valta ja kusi päähän mutta purtsi laittoi paremmaksi. On ylimielinen paskanjauhaja koko v.itun ämmä.

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   28.1.25 08:14:15

Niin, just liikuntapalveluiden alv. nousi 4%, olisi senkin voinut jättää nostamatta sillä liikuntapalveluiden hinnat ovat jo paikkapaikoin todella korkeat. Faktahan on se, että lihaskuntoharjoittelulla parannat terveyttä ja elämisen laatua, toki muutakin liikuntaa pitää harrastaa ja paljon pystyy tekemään ilman kalliita kuntosaleja.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.1.25 08:14:24

Yks uus tuttava on reilusti ylipainonen ja insuliinia käyttää. Kaupassa ihmettelin kun osti pullaa yms ja kysyin että saako diapeetikko syödä sokeria. Vastas että ei se sokeri haittaa, pistää vaan insuliinia enemmän. Säännöllisesti käy diapetes hoitajalla. Ymmärtääkseni diapetes on lihavien sairaus eli painonpudotus auttas tuollakin sairauteen. Kalliiksi tulee yhteiskunnalla hoitaa näitä elintapa sairauksia kun painon pudotus poistas koko sairauden.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   28.1.25 08:25:23

Loistoidea tuo verovähennys päihteettömille ja normaalipainoisille!

Päivämäärä:   28.1.25 08:39:02

Nyt on lisätty uusi uhka joka pitää poistaa, metsän pedot.

Itselläsi on luetunymmärtämisen vaikeuksia.
Kukaan ei halua poistaa kaikki metsänpetoja vaan jotain täytyy tehdä pihoilla ja kotieläinten aitauksissa pyöriville häirikkösusille.

Päivämäärä:   28.1.25 09:02:50

"Nyt on lisätty uusi uhka joka pitää poistaa, metsän pedot."
Rydman ruvennut liikkumaan metsässä?

Lähettäjä: Kirves 
Päivämäärä:   28.1.25 09:05:42

"Loistoidea tuo verovähennys päihteettömille ja normaalipainoisille"

Ja mitenköhän meinasit tätä käytännössä valvoa..?

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   28.1.25 09:06:09

Riikkariepu taitaa elää vaihtoehtoisessa todellisuudessa. Hänen ehdotuksessaan on kyllä pointti, mutta keino on harhainen. Tämähän tarkoittaa, että annettaisiin valtiolle jatkuvan valvonnan valtakirja valvoa ihmisten elämää. Eli jokaisen kunnon fasistin märkä päiväuni dystooppisesta ihanneyhteiskunnasta.

Päivämäärä:   28.1.25 09:06:48

Julkishallintoa on näiden samojen tyyppien mielestä aivan liikaa ja se keskittyy aivan vääriin asioihin, mutta tämä olisi verovarojen ja henkilöstön osaamisen käyttämistä oikein? Aivan.

Lähettäjä: tirlittan 
Päivämäärä:   28.1.25 09:07:22

Lasketaan kaljaveroa, että ihmiset jois enemmän. Sitten saat rahaa jos et juokaan. Ja kaikki tämä päätetään kunnanvaltuustossa ja hyvinvointialueella. Ainiin bensan hinta alas!!!

Lähettäjä: Sus 
Päivämäärä:   28.1.25 09:08:10

Purralta tuo alkoholi aika usein joulun jälkeen mielessä. Liekkö ongelmia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.1.25 09:08:54

Vaalit avattu populistisilla heitoilla. Pidetään fokus siinä mistä on kyse. Nyt on kunta- ja aluevaalit, eikä kuntien päätösvalta ulotu valtion verotukseen. Persujen sumutus pitää torpata.

Päivämäärä:   28.1.25 09:10:42

Mä elän terveellisesti ihan oman terveyteni vuoksi. Jokseenkin säälittävää, että vasta raha olisi hyvä motivaattori.

Päivämäärä:   28.1.25 09:12:07

"Ymmärtääkseni diapetes on lihavien sairaus eli painonpudotus auttas tuollakin sairauteen."

Nyt sun täytyisi enää selvittää eri diabetesten erot...

Päivämäärä:   28.1.25 09:19:38

Nuo persujen aivoitukset on niin kuin lasten päästä.

Kuka se painonseurannan maksaa ja järjestelee? Kerran kuussa kaikki punnitukseen tai kehonkoostumusmittaukseen, jonka ilmeisesti hoitaa filippiiniläiset hoitajat ja sitten muutama sata paperinpyörittäjää pitämään kirjaa verohallinnolle.

Vau. Aivan mahtava idea.

Lähettäjä: Mitåmitä 
Päivämäärä:   28.1.25 09:20:53

Nostetaan herkkuveroa... Miksei mieluummin lasketa terveellisten ruokien / raaka- aineiden hintaa??

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   28.1.25 09:22:59

Loistoidea tuo verovähennys päihteettömille ja normaalipainoisille"

Ja mitenköhän meinasit tätä käytännössä valvoa..?

"Isoveli" keräämään dataa ihmisten ostoksista.
Ei luulisi olevan mikään ongelma nykyaikana.

Päivämäärä:   28.1.25 09:29:29

Riikka selkeästi petaa itselleen paikkaa Elon Muskin perustamasta iäkkäiden terveiden ihmisten hoivatalosta Marsissa. Itsekäs p***skianen..

Päivämäärä:   28.1.25 09:31:23

Menettääkö etuuden, jos paino pysyy samana, mutta sairastuu silti elintasosairauteen?

Päivämäärä:   28.1.25 09:32:52

^^ tuossa voisi olla jonkinlainen porrastus.

Päivämäärä:   28.1.25 09:35:12

Uskomatonta, että tähän on tultu: maailmantilanne on mitä on ja tämä yksi älyvapaiden sakki käyttää kokouksissaan aika tällaisten hallujen pyörittelyyn.
Joku noidenkin palkan valitettavasti maksaa..

Päivämäärä:   28.1.25 09:43:33

""Isoveli" keräämään dataa ihmisten ostoksista.
Ei luulisi olevan mikään ongelma nykyaikana."

Kuuluuko tällainen valvonta sinusta demokraattiseen maahan?

Ja tämä ideahan on tosiaan täysin järjetön, koska eipä sitä alkoholittomuutta ja tupakoimattomuutta pystytä millään keinolla todistamaan. Ellei sitten tosiaan haluta tällaista Iso Veli -yhteiskuntaa.

Itsehän en muuten ole koskaan juonut enkä polttanut, joten eikös meikäläisen sitten pitäisi saada jo todella muhkea palkinto?

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   28.1.25 10:29:26

Tämä on Purran täydellinen aivopieru.

Jokainen ei-tupakoiva ja kohtuullisesti alkoholia käyttävä ja lenkillä käyvä ihminen saisi verovähennyksiä. Viranomaisten olisi täysin mahdotonta valvoa sitä polttaako joku, kuinka paljon käyttää alkoholia ja käykö lenkillä.

Lähettäjä: Väsynyttä on 
Päivämäärä:   28.1.25 10:42:26

"Kukaan ei halua poistaa kaikki metsänpetoja vaan jotain täytyy tehdä pihoilla ja kotieläinten aitauksissa pyöriville häirikkösusille."

Eikö niille tehdä nytkin jotain. Viimeksi Huittissa lopetettiin susi. Vai tarkoitatko maahanmuuttajien ja susien joukkotuhontaa?

Päivämäärä:   28.1.25 11:01:33

""Isoveli" keräämään dataa ihmisten ostoksista.

Eli miten? Sinkku-Maire shoppailee itselleen ja suurperheellinen Saimi koko perheelleen.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   28.1.25 11:10:03

"""Isoveli" keräämään dataa ihmisten ostoksista.

Eli jos ostaa alkoholia juhlia varten isolle joukolle menettää veroedun vaikka kaikki joisivat kohtuullisesti.

Miten tätä lenkillä käymistä valvotaan? Kaikkiin ihmisiin laitetaan GBS-paikannin?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.1.25 11:45:30

Saako sen vähennyksen päivien mukaan. Viikot vois olla ottamatta ja vkl dokata.

Päivämäärä:   28.1.25 12:23:30

Mikrosiru aivoihin on jo tulossa. Mittaa kaiken kehosta, on kätevä, kun tarkkailee terveyttä ja kaikkea mitä kehossa tapahtuu. Mittaa verestä sokerit, rasvat ja alkoholin tuosta vaan ja lähettää tiedot verokarhulle, joka sitten verottaa näiden tietojen mukaan.
Helppoa!

Lähettäjä: Sulo 
Päivämäärä:   28.1.25 12:54:44

GBS-paikannin-----'Tirsk.

Lähettäjä: Kd 
Päivämäärä:   28.1.25 13:02:32

Kuka valvoo, kuka ottaa mitä..ainut järkevä on tuoteverotus elintarvikkeissa..näinon.

Lähettäjä: Amerika 
Päivämäärä:   28.1.25 13:39:30

Itämaa, apartheid, ommari-kinut, sosiaaliset pisteet, nalvalvyit, solzekitzit, mandelat tms. linnassa...se siitä demokratiasta ja sen pituudesta.

Hyvä Trumpski & USA !

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   28.1.25 18:43:44

"Nostetaan herkkuveroa... Miksei mieluummin lasketa terveellisten ruokien / raaka- aineiden hintaa??"

Hyvä kysymys!

Päivämäärä:   28.1.25 18:53:33

”"Nostetaan herkkuveroa... Miksei mieluummin lasketa terveellisten ruokien / raaka- aineiden hintaa??"

Hyvä kysymys!”

On kyllä hyvä kysymys, jonka voi esittää suoraan kauppiaille. Vaikka joku kustannus laskisikin, se ei näy meille kuluttajille.

Päivämäärä:   28.1.25 20:59:33

Ruoka kortille

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.