Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihminen, joka kehuu itseään tolkuttomasti

Lähettäjä: Tapasin ensi kerta 
Päivämäärä:   27.1.25 18:42:00

Olen ihan järkyttynyt. Teen töitä isossa työyhteisössä, jossa harvemmin tulee osaa työporukasta nähtyä. Tein nyt kaksi vuoroa erään henkilön kanssa ja voin sanoa, että olen jotenkin ihan shokissa ja järkyttynyt. Toivon, että ei enää päädyttäisi samoihin vuoroihin. Minulle ei ole koskaan elämässä tullut vastaan ihmistä, joka jaksaa 10 tuntia puhua omasta elämästään, urastaan ja siinä ohella ylistää itseään ja saavutuksiaan. Puheet kuulostivat jo siis ihan sairaan tasoisilta. Ihan kuin olisin ollut tekemisissä jonkun elämää suuremman kanssa. Minulle tuli todella vaivaantunut olo ja olin työvuoron jälkeen aivan loppu. Epäilen nyt siis että olen törmännyt ihmiseen jolla on oikeasti jotain pahasti vikana päässä. Minulle tuli myös hetken vaikutelma, että tuo ihminen pystyy satuttamaan muita fyysisesti, siis heikommassa asemassa olevia. Henkilö siis kiihtyi aivan liikaa tilanteesta mistä ammattilaisen ei pitäisi. Puhuisitteko näistä asioista kehityskeskustelussa esimerkiksi esimiehelle?

Re: Ihminen, joka kehuu itseään tolkuttomasti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 18:47:36

Kysyikö sinulta yhtään mitään?

Mulla oli opiskelukaveri, jonka kanssa asuttiin samassa asuntolassa. Hän oli vähän sellainen reppana ja usein kyselin hänen kuulumisia ja hän aina selitti juurta jaksain. Jossain vaiheessa tajusin, että hän ei ikinä, ei ikinä kysynyt minulta yhtään mitään. Oltiin esim. oltu kesä harjoittelussa. Hän kertoi ummet ja lammet harjoittelupaikastaan jne., mutta ei kyllä taatusti tiennyt miten minun harjoittelu oli mennyt tai missä ylipäänsä olin ollut. Kuitenkin asuttiin yhdessä, joten joka päivä tuli nähtyä.

Lähettäjä: Tapasin ensi kerta 
Päivämäärä:   27.1.25 18:51:57

Ehkä jonkun kysymyksen saattoi kysyä, mutta tästä päädyttiin taas tunnin selostukseen hänen saavutuksistaan. En pystynyt yhtään keskittymään omiin töihin kun toinen puhuu, puhuu ja puhuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.1.25 08:58:02

Vähän oudoltahan tuo kuulostaa, mutta voiko olla että on sosiaalisesti hieman kömpelö ja halusi tehdä uuteen ihmiseen, elinsuhun vaikutuksen? Ehkä osaa ottaa toisella tapaamiskerralla rennomin.

Päivämäärä:   28.1.25 09:28:50

Asperger?

Lähettäjä: Kookos 
Päivämäärä:   28.1.25 09:40:30

Vai voisiko olla, että hänen omasta elämästä kertomisensa triggeröi sinua kun kadehdit jotain häneltä ja siksi tuntuu, että hän olisi kehuskellut?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.1.25 09:47:19

Mä tiedän heppapiireistä yhden kisaavan esteratsastajanuoren äidin, joka kehuu jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle kymmenen ekan tapaamisminuutin aikana uransa meriitit ja tittelit. Joten hassu nainen :D

Päivämäärä:   28.1.25 09:52:21

Ajauduin aikoinaan kerran treffeille tuommosen kanssa. Uuvuttava pari tuntinen oli ei suunvuoroa saanut eikä kysynyt kertaakaan mitään minulta.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   28.1.25 09:59:57

Monet narsistit on tuollaisia. Todella raskaita pidemmän päälle.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.1.25 10:01:38

Tunnen yhden tuollasen. Ei jaksa olla tekemisissä.

Päivämäärä:   28.1.25 11:14:53

Yhtä raskas on ihminen, joka yhtä soittoa haukkuu itseään ja kamalaa elämäänsä. Kumpaakaan ääripäätä ei jaksa kuunnella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.1.25 11:24:13

Mäkin olin treffeillä tuollaisen kanssa :D sitten jos kysyikin minulta jotain/otin puheenvuoron, tuli hänelle mieleen joku juttu, joka oli välttämätöntä kertoa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.1.25 15:17:41

Joo töissä on, jopa useampi. Miten noihin oikein pitäis suhtautua? Ja mistä tuollainen ylikorostuneena ilmiönä oikein johtuu?

Lähettäjä: Hopp 
Päivämäärä:   30.1.25 18:57:12

Mulla on työn kautta yksi kontakti, joka kehuu aina itseään. Hän kertoo aina, miten hyvin on tehnyt työnsä. Tästä syystä en koskaan kehu häntä, kuten muita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.