Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parisuhde

Lähettäjä: .bbbb 
Päivämäärä:   27.1.25 18:09:31

Täydellinen parisuhde, seksi toimii, hauskaa muutenkin ja kaikkea.
Ainoa ongelma on minun mustasukkaisuus.
Tätä ei ole ollut ikinä ennen missään suhteessa.
Rakastan häntä niin paljon että aivot työstävät käsittämättömiä teorioita, jotka ovat aivan hulluja.
Koitan käsitellä niitä järkevästi ja deletoida ajatukset.
Mutta kun niitä vaan tulee, aivan skitsoa.
Olen googlettanut mustasukkaisuuden rakennetta ja koita hillitä itseäni.
Pelkään että ajan miehen pois läheltä ihan omalla käytöksellä.
Mieleni keksii ihan hulluja juttuja

Re: Parisuhde

Lähettäjä: pliis 
Päivämäärä:   27.1.25 18:13:25

Kerro esimerkki hullusta jutusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 18:24:13

Epäiletkö, että mies on niin julma vai tunnetko ettet riitä?

Päivämäärä:   27.1.25 18:25:55

Et voi kieltää ajatuksiasi ja tunteitasi, se vaan vahvistaa niitä. Etsi mieluummin mistä ne kumpuaa. Mitä pelkäät, tarkalleen? Miksi pelkäät sitä? Milloin muistat ekan kerran pelänneesi sitä, koskaan? Tai tarkastele elämääsi ns ulkopuolisena ja kysy itseltäsi mitkä asiat voisi saada ihmisen epävarmaksi, mustasukkaiseksi, pelkäämään petetyksi tai hylätyksi tulemista jne.

Päivämäärä:   27.1.25 18:55:03

Kiitos piste.
Tää on vaan niin rankkaa kun en yhtään haluaisi olla näin mustasukkainen. Voiko toista rakastaa liikaa?
Välillä ajattelen olisiko helpompi palata sinkuksi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.1.25 19:01:13

Millaisista asioista olet mustasukkainen, mitä mielesi keksii?

Itsekin olen sellainen, että ajattelen helposti pahinta. Siis vaikka suhteessa menisi hyvin, niin etenkin illalla unta odotellessa (jossa tyypillisesti kestää kauan) mieli saattaa kehitellä ihan kamalia juttuja. Eivät nämä pettämiseen yleensä liity, mutta esim. siihen, että mies onkin jotain muuta kuin väittää olevansa, suhteemme kaatuu johonkin asiaan X, mitä ikinä :D Käyn myös helposti päässäni läpi riitoja/erimielisyyksiä, vaikka niistä olisi pitkä aika.

Veikkaan että nämä kumpuaa vain aiemmista huonoista suhteista. Yritän ajatella, että aika auttaa. Ja toisaalta, ei sitä miehen pettämistä tai muuta ikävää voi estää - jos hän paljastuu mulkeroksi niin paljastukoon.

Päivämäärä:   27.1.25 19:07:08

Ei mustasukkaisuus ole rakkautta tai kumpua siitä. Rakkaus ei ole ongelmasi, paitsi ehkä liian vähäinen rakkaus itseäsi kohtaan.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   27.1.25 19:16:25

Nimenomaan epävarmuus, itsensä hyväksymisen ja rakastamisen vaikeus, riittämättömyyden tunne..
Oliko äitisi tai isäsi emotionaalisesti etäinen? Tai oletko sisarustesi kanssa joutunut kilpailemaan vanhempien huomiosta?
Lapsuuden perhe dynamiikasta saattaa siis kummuta nuo. Mutta älä morkkaa itseäsi liikaa. Mielesi yrittää vain pitää sinut turvassa. Eli tunnista mustasukkaisuuden tunne ja kysy sitten itseltäsi että miksi tunnet sitä? Pelkäätkö ettet kelpaa? Pelkäätkö että jäät yksin? Älä siis vain suoraan lyttää ja pakota tunnetta pois vaan anna sen johdattaa sinut vastausten äärelle.

Päivämäärä:   27.1.25 20:02:41

Qi ja --, juuri noita olen ajatellut. Vanhemmilla oli huono avioliitto, jouduin paljon todistamaan asioita jotka eivät olisi kuuluneet lapsen korville.
Tää on tosi kuluttavaa, koska suhde missä olen on tosi hyvä molempien mielestä.

Päivämäärä:   27.1.25 20:09:46

Qi ja tunnistan nuo pelkotilat. Se onkin kamalaa kun tunnistan ongelmat mutta joku alitajunta jyllää taustalla teettäen huonoja fiboja aivan pikku asioista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.