Lähettäjä: -
Päivämäärä: 27.1.25 17:10:49
Ei neuropoikkeavus lisäänny. Se vain tunnistetaan paremmin, erilaisia ajatusmaailmoja on ollut aina, eikä kahden erilaisen ihmisen välillä ole absoluuttisia totuuksia oikeasta ja väärästä.
Mua moni kummaksuu jos saavat tietää millaista elämää elän - normaalista poikkeava on aina niin omituista, ettei neurotyypillinen pysty edes ymmärtämään että erilaisessa rakenteessa voi kukoistaa toinen, missä itse epäonnistuisi.
Elän itse aika omalaatuista arkea ja rytmiä. Unirytmi heittelee välillä aivan villisti ja nuoresta asti yhteiskunta ja ympäristö toitotti suoraan ja epäsuoraan että esimerkiksi kolmen aikaan yöllä ei ole sopivaa olla tekevä ja produktiivinen, ja jos heräät yhdeltä iltapäivällä, olet passiivinen lusmu, kuten myös silloin jos olet väsynyt ja passiivinen kaksi viikkoa kuukaudesta, ja toiset kaksi vedät täysillä. Tällainen epäsäännöllisyys rytmissä ei ole yhteiskunnan mielestä hyväksyttävää eikä myöskään mahdollista minkäänlaista menestymistä elämässä, ja tällaisten epäsuorien elämänmittaisten viestien vuoksi sitä kasvaa itsekin uskomaan samaa mantraa.
Mulla meni pitkään oppia elämään omalla tyylillä ja edelleen muiden äänet meinaavat päästä valtaan päässä ja sanovat että ei ole sopivaa lähteä kolmelta yöllä hikilenkille koiran kanssa, tai nukkua iltapäivään. Mutta kummasti on oma elämä parantunut ja olen muuttunut todella aikaansaavaksi ihmiseksi sen myötä kun olen alkanut oikeasti elämään omalla tavalla ja kannustamaan itseäni juuri siihen rytmiin mikä itseä huvittaa - ja kyllä, olen työelämässä ja urallani menestynyt - juuri siksi, koska olen tehnyt valintoja jotka omaan elämäntyyliin ja rytmiin sopivat.
|