Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi : ssä tuotteita selailijalle kysymys.

Lähettäjä: oksiako 
Päivämäärä:   27.1.25 10:17:49

Miksi merkitset tuotteita sillä sydämellä suosikeiksi, mutta et kuitenkaan tee ostotarjousta niistä tuotteista? Mitä hyötyä tai tyydytystä saavutat tällä?

Mulla on vähäarvoista (kallein tuote on 15 e tällä hetkellä) tavaraa yhteensä muutamalla kympillä myynissä. Kaikissa on lukuisia suosikkimerkintöjä, mutta kukaan ei ole silti ilmaissut ostohaluaan? Tämä on paitsi outoa, myös ikävää rahattomana.

Re: Tori.fi : ssä tuotteita selailijalle kysymys.

Lähettäjä: 2384 
Päivämäärä:   27.1.25 10:26:04

Saatan merkitä useamman saman kaltaisen tuotteen muistiin itselleni, palatakseni niihin myöhemmin - kun asia on ajankohtainen tai vaikka palkkapäivänä. Teen vertailua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 10:26:14

Odotan esimerkiksi hinnan tippumista

Lähettäjä: Onhan noita 
Päivämäärä:   27.1.25 10:28:45

Syitä:

Hintavertailu (jos samaa tuotetta monella myynnissä tai hinta lähes sama kuin uutena kaupasta)

Lahjaidea (pitää esim. varmistaa, onko tuote samaa sarjaa, jota lahjan saaja kerää tai tuote olisi hyvä lahja, jos ei parempaa ideaa tule vastaan)

Päivämäärä:   27.1.25 10:29:15

Ihan oikeastiko palaat näihin sitten, etkä vain aio palata? Kukaan ei ole palannut asiaan minun tuotteissani.

"Odotan esimerkiksi hinnan tippumista"

Tiesitkö että voit odottamisen sijaan milloin tahansa tehdä tarjouksen?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.1.25 10:31:20

Merkkaan hyviä vaihtoehtoja, joiden välillä mietin. En yleensä ota yhteyttä kuin yhteen, ellei sitten paras vaihtoehto ole jo mennyt.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.1.25 10:49:29

Luulen, että sillä ihan vain tallennetaan kiinnostavia vaihtoehtoja. Jos itse löydän yhden, josta olen kiinnostunut, en näe tarpeelliseksi laittaa sydäntä, vaan laitan suoraan viestin.

"Tiesitkö että voit odottamisen sijaan milloin tahansa tehdä tarjouksen?"

Monet toimivat näin, mutta itse en tinkaamisesta tykkää. Myyjä päättää hinnan ja minä joko maksan sen tai en osta ellei myyjä itse laske hintaa.

Lähettäjä: Verde 
Päivämäärä:   27.1.25 10:52:42

Jos esimerkiksi etsin vaikka lapselle sopivaa takkia niin merkkaan kiinnostavat sitten valitsen sen jonka ostan/teen tarjouksen, muut merkityt poistan

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.1.25 10:54:43

Saatan merkata kiinnostavia tuotteita, vaikka en edes harkitsisi ostamista. Esim. haluan tietää kauanko tuotteet ovat käytettyinä myynnissä tai joudutaanko niiden hintaa laskemaan. Näin vertailen hintoja ja seuraan hintatilannetta esim. siksi, että jossain vaiheessa aion ostaa tuotteen tai harkitsen oman vastaavan tuotteen myymistä.

Halvempien tuotteiden osalta saatan merkitä kiinnostavia tuotteita, mutta en välttämättä osta. Haluan vaan kerätä sellaista "vois olla kiva" -listaa. Siitä sitten valitsen mitä ostan oikeasti, jos ylipäätänsä ostan mitään.

Miksi aloittajaa häiritsee tällainen? Ei ostajia tarvita kuin yksi. Se, paljonko tuote saa katseluita tai suosikiksi merkkaamisia kertoo lähinnä jonkinlaisesta kiinnostuksesta. Mutta tuote saatetaan ostaa vaikka vain yksi ihminen kävisi sitä katsomassa, jos tuote sopii just tälle yhdelle.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.1.25 10:56:41

Minä en jaksa lähteä tarjousrumbaan, ellei kyse ole jostain poikkeuksellista tuotteesta tai selkeästi kalliimmasta. Jostain 15e vaatteesta en jaksa alkaa tekemään mitään tarjouksia.

Lähettäjä: Verde 
Päivämäärä:   27.1.25 10:56:49

mutta jos yksikään myynnissä olevista ei ole ihan sitä mitä haen, jätän ne ns roikkumaan jos tarve ei ole akuutti (esim ostan vaikka joulukuussa kevättakkia) ja odottelen jos tulisi parempi vaihtoehto. Jos ei tule niin saatan tehdä tarjouksen tuosta ei niin nappi tuotteesta

Lähettäjä: nita 
Päivämäärä:   27.1.25 10:59:44

Itse merkkaan eri syistä eri tavaroita. Joskus merkkaan siksi että etsin jotain tiettyä ja haluan vertailla ja merkkaan niitä sitä mukaa kun löydän ja valitsen lopulta parhaan. Kun saan jostain kaupat sitten tehtyä, poistan yleensä muista sen merkkauksen.
Toisinaan taas jos tuote on mielestäni kallis tai itsellä rahat vähissä, merkkaan ja jään odottamaan hinnan tippumista. En mielelläni tarjoa, koska olen muutaman kerran saanut kynsilleni ja myyjältä tiuskauksen että hinta on se mikä on.
Kolmas ja ehkä tärkein syy on se, että merkkaan kauempana sijaitsevia tuotteita "jemmaan", jos tulee muuta reissua samalle suunnalle niin voin sitten hakea sieltä muutakin. Toki nuo tuotteet voi mennä kaupan jo ennen, mutta se ei haittaa. Olen aina matkassa sillä asenteella, että jos joku ehtii ostaa niin se ei ollut minulle tarkoitettu.

Päivämäärä:   27.1.25 11:07:51

En tee tätä Torissa, mutta Huuto.netissä kyllä. Merkkaan tuotteita suosikeihin ja jään miettimään, saanko yhdeltä myyjältä useamman toivomani tuotteen vai ostanko eri myyjiltä > hintojen ja postikulujen yhteissummat.
Jos jollain myyjällä on vaikkapa paljon kirjoja, saatan seurata myyjää ja katsoa, tuleeko lisää kiinnostavia kirjoja, jotka voisin ostaa samalla kertaa.

En myöskään osta tavaraa jatkuvasti, vaan se menee vähän sykleittäin. Juuri joulun alla meni yli satanen eri dvd:hin, joten nyt taas seurailen, suunnittelen ja kaavailen. Ei sitä nyt ihan joka kuukausi voi laittaa sellaista summaa menemään, kun on muutakin menoa ja muitakin harrastuksia.

Päivämäärä:   27.1.25 11:09:20

Joo mutta se ei mene heti julkaisun jälkeen läpi mutta kun kukaan ei ole ostanut tuotetta pariin kuukauteen niin mahdollisuus on huomattavasti parempi.

Päivämäärä:   27.1.25 11:34:02

Mä en merkkaa mitään suosikkeja. Itseasiassa mun aivot kääntää tän asian kummalliseksi eli jos tuotteella on niitä merkintöjä (enemmän kuin 1) niin en laita mitään viestiä myyjälle vaikka tuote olisi kiinnostava ja haluaisin sen ostaa. Olen jotenkin ajatellut että nämä tuotteen merkanneet on halukkaita ostamaan tuotteen enkä ole viitsinyt laittaa myyjälle viestiä kun olen ajatellut että halukkaita ostajia on jo jonoksi asti.
Pitää kaiketi ruveta laittamaan viestiä. :D Valaiseva ketju.

Päivämäärä:   27.1.25 13:03:44

Tottakai voin. Mutta tarjouksen läpimeneminen on varmempaa jos odotan hetken. Hyvällä säkällä myyjä itse tiputtaa hintaa.

Just äsken tein tarjouksen kengistä, joita olin kytännyt jo syksyltä asti. Myyjä hyväksyi tarjouksen, en usko että olisi hyväksynyt silloin syksyllä. Olisin voinut varmasti tässä vaiheessa jo tarjota vähemmänkin, tarjosin 12 euroa vähemmän mitä pyysi.

Mulla olis tuolla toisetkin kengät mitä odottelen, ne on kesäkengät, jotennyt olisi varmaan hyvä aika tarjota niistä jotain.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   27.1.25 13:46:36

"Merkkaan hyviä vaihtoehtoja, joiden välillä mietin. En yleensä ota yhteyttä kuin yhteen, ellei sitten paras vaihtoehto ole jo mennyt."

Näin minäkin toimin.

Päivämäärä:   27.1.25 14:17:24

Voitteko te vastanneet mennä katsomaan listanne niistä tykkäyksistä kun ne eivät sinne sitten enää kuuluisi? :D

Entä voitteko mennä ostamaan sieltä kissa- ja koiratarvikkeitani?

Päivämäärä:   27.1.25 14:19:04

Hevostarvikeosastolla sitten "muut varusteet" . Tarvitsen hiluja, ostakaa nyt jotain :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.1.25 14:27:29

Mä saatan etsiä jotain tiettyä tuotetta ja merkkaan kaikki mielenkiintoiset suosikkeihin. sitten lopulta mahodllisesti ostan yhden mutta en siivoa niitä muita suosikeista pois koska jos se ostamani onkin huonosti istuva, on mulla vielä tallessa ne muut mitä mietin ja voin ostaa jonkun toisen vastaavan tuotteen.

Pääsääntöisesti en jaksa siivoilla suosikkilistaa, eli en poista tuotteita suosikeista koskaan.

en kiinnitä sydänten määrään huomiota laittaessani viestiä myyjälle ja kysyäkseni tuotteesta.

Päivämäärä:   27.1.25 14:37:35

En tiennytkään ettei sydäntä saa käyttää ellei Osta. Laitan hakuun etsimäni tuotteen, "arabia seita", klikkailen sydämet ilmoituksiin jotka vaikuttaa kiinnostavilta ja menen suosikkeihin avaamaan ilmoitukset,näin ei tarvitse turhaan availla kaikkia ilmoituksia.

Lähettäjä: 3296 
Päivämäärä:   27.1.25 19:19:26

Stailaan satunnaisesti myytäviä asuntoja, ja ostan niihin sisustustarvikkeita torista.
Etsin kiinnostavia tuotteita ja merkkaan sydämellä potentiaaliset. Jos on useampia hyviä, niin sijainti sitten ratkaisee sen keneen otan yhteyttä. Jos myyjän kanssa ei noutoaikataulut natsaa niin otan yhteyttä seuraavaan. Kun kaupat on tehty, niin poistan sydämet ylimääräisistä. Siinä voi joskus pari viikkoakin mennä.

Joskus selailen tarjontaa vaikka ei ole akuuttia tarvetta, ja laitan sydämiä siltä varalta että jos tulee käyntiä sinne päin niin voin kysäistä sopisiko nouto. Ostan sitten varastoon tulevia tarpeita varten esim astioita.

Otan myyjään yhteyttä heti vain siinä tapauksessa että on ihan akuutti tarve, tai helpon noutomatkan päässä joku todella kiinnostava tuote jonka haluan varastoon.

Lähettäjä: Leena 
Päivämäärä:   27.1.25 20:19:51

Minäkin merkkaan näitä joskus harvoin ennen kuin saan tilin, jos on vielä vapaana silloin niin palaan asiaan.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   27.1.25 23:21:55

Syitä on monia:
1) vertailu useiden tuotteiden välillä
2) odotan, jos ei mene kaupaksi niin tarjoan Harvemmin tinkimisiin suostutaan heti ilmoituksen laiton jälkeen
3) odotan, että itselle tulee rahaa
4) odotan, että on menoa kyseiseen suuntaan. En ajele minkään "ton saa muualtakin"-tavaran takia extraa.

Jos haluat tarjouksia, kirjoita se jo ilmoitukseen, ei muuten viitsi tarjoilla uuteen ilmoitukseen.

Ja laita Vintediin myyntiin, siel on halvat postit niin voi joku kauempaa ostaa.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.1.25 07:57:31

Merkkaan usein esim lapselle haalareita tms ja otan yhteyttä mieluisimpaan sitten kun on esim palkkapäivä. Joskus on kerinnyt mennä siihen menneessä mutta aina ei

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.1.25 09:46:35

Puhelimella selatessa merkkaan paljon ilmoituksia sydämellä ja avaan ne sitten suosikkilistasta koska en tykkää mobiilikäyttöliittymästä.

Päivämäärä:   28.1.25 14:56:27

Mä merkkaan sydämmellä yleensä kivoja hevosia joita voisin ostaa jos olisi mahdollisuus.

Mutta itseä ihmetyttää tori diilimyyjät jotka ei hylkää heti tarjousta vaan antavat roikkuabsen 48h kunnes diili purkaantuu.
Ne myyjät laitan mustalle listalle enkä osta mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.