Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puolison kommentti hiuksista

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   27.1.25 10:04:34

Harjasin tänään aamulla hiuksiani ja mietin ääneen, että en oikein tiedä mitä tekisin niille seuraavalla kampaajakäynnillä. Puolisoni osallistuikin asiaan melko odottamattoman paljon. "Ainakin niitä pitäisi keventää ja leikata ihan kunnolla, nehän on ihan kamalat!".

Ai kamalat? kysyin ja hän jatkoi, että niin, ihan kamalat hampsuuntuneet latvat ja kuluneet ja haarautuneet ja mitä vielä.

Ok. Pikkuisen ihmetytti tuo hänen reaktionsa. Minulla on pitkät, paksut näyttävät hiukset, joita pidän kuitenkin pääsääntöisesti töiden vuoksi kiinni. Hiukset kasvavat nopeasti, joten jokaisella kampaajakäynnillä niitä leikataan ihan reippaasti. Pidän hiuksistani myös ihan hyvää huolta ja käytän niille sopivia tuotteita.

Puoliso ei itse pidä hiuksistaan minkäänlaista huolta, pesee ne vain jollain shamppoolla silloin tällöin lavuaarissa. Koko viikonlopun kulki kotona niin rasvaisilla hiuksilla, että näytti kuin margariinipaketti olisi levitetty päähän -en sanonut mitään.

Hän nyt kuitenkin näki asiakseen kutsua minun hiuksiani kauheaksi. (Alunperin pohdiskeluni liittyi lähinnä siihen, mihin pituuteen leikkaisin hiukset jne).

Re: Puolison kommentti hiuksista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 10:06:45

Olisiko syytä kertoa miltä puolison hiukset näyttävät.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.1.25 10:10:32

Onko sun hiukset jotenkin vähemmän kamalat riippuen siitä, millaiset muilla on?

Päivämäärä:   27.1.25 10:10:53

"Olisiko syytä kertoa miltä puolison hiukset näyttävät."

Silloinhan se on hyvä kertoa kun puoliso ääneen pohdiskelee mitä tekisi niille seuraavalla kampaajakäynnillä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.1.25 10:11:41

Onko puolisolla usein muitakin vastaavia kommentteja?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.1.25 10:12:03

.: mutta kaikkea ei tarvitse töräyttää mahdollisimman sikaniskamaisesti julki.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.1.25 10:12:50

Jos puolisolla on rasvaset hiukset niin on se alapääkin rasvanen ja haisee, hyi yäk. Passita suihkuun se.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   27.1.25 10:18:36

Siis voihan suihkussa käydä pesemättä hiuksia.

Päivämäärä:   27.1.25 10:21:50

"Silloinhan se on hyvä kertoa kun puoliso ääneen pohdiskelee mitä tekisi niille seuraavalla kampaajakäynnillä."

Tuskin se mies kampaajalla käy, vai käykö?

Päivämäärä:   27.1.25 10:23:21

Mistä tiedät, että puoliso on mies?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.1.25 10:24:26

Oletko ottanut asian puheeksi hänen kanssaan? Asiat voisi ilmaista hieman rakentavammin.

Lähettäjä: Ade 
Päivämäärä:   27.1.25 10:28:07

Voin oikein kuvitella, millaiset aloittajan hiukset ovat. Eikä hän itse sitä huomaa.

Se, että läträä hiuksiin montaa eri ainetta, ei kerro mitään hiusten kunnosta. Ehkä jopa päinvastoin.

Ja aika moni todellakin on viikonloppuisin kotona pesemättä hiuksia.

Ja kuka sen totuuden sanoo jos ei oma puoliso. Varsinkaan, kun ei itse totuutta huomaa.

Lähettäjä: 33 
Päivämäärä:   27.1.25 10:32:04

''hän jatkoi, että niin, ihan kamalat hampsuuntuneet latvat ja kuluneet ja haarautuneet ja mitä vielä.''

No onko ne? Ehkä pitäisi käydä useammin kampaajalla leikkauttamassa niitä latvoja, niin pysyvät hyvinä? Niin minäkin käyn, vaikka kasvatankin hiuksia. En kestä niita hamppukuivia latvoja yhtään.

Päivämäärä:   27.1.25 10:33:34

"Mistä tiedät, että puoliso on mies?"

Kuvaus kuulosti miesten hiustenhoidolta.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   27.1.25 10:39:31

Tökerö tapa sanoa ja ilmaista mielipide. Saman olisi voinut sanoa nätimmin sanakääntein, jos aloituksessa ollut kommentti oli nimenomaan sanasta sanaan mitä puoliso sanoi.

Kuitenkin minusta on ihan yhtä älytöntä tehdä tästä joku kilpailu. Jos sinä et tykkää puolison hiuksista, sano se (rakentavalla tavalla). Tässä vaiheessa toki kannattaisi ehkä huomauttaa siitä että puoliso kommentti tuntui ikävältä.

Päivämäärä:   27.1.25 11:04:06

Nämä on taas näitä uhriutujaprovoja. Kertoja on täydellinen, toinen urpo, ja kukaan ei oikeasti katselisi tuollaista. 1/5

Päivämäärä:   27.1.25 11:04:48

.: oletko sinäkin provo, kun puhut noin rumasti?

Päivämäärä:   27.1.25 11:09:08

Tietenkin.

Päivämäärä:   27.1.25 11:09:39

Ei hyvää päivää taas ht.net!!!!

Aloittaja on kohtelias, ei huomauttele puolison (sukupuolella ei väliä) ulkonäöstä.

Puoliso taas sanoo aloittajan hiuksia kamaliksi, mikä ei ole rakentava tapa sanoa oli aihetta tai ei.

Yksi keskustelija näkee jo mielessään miten kamalat aloittajan hiukset ovat :D Mitä jos ne ovatkin täydelliset ja aloittajan puoliso on vain urpo, joka haukkuu aloittajan hiuksia kun omansa ovat kauheat?

Päivämäärä:   27.1.25 11:14:26

Eräs: aivan paras oli Aden kommentti ihan kokonaisuudessaan :D puolison hiukset olivat kuin margariinipaketti olisi sivelty päähän, mutta Aden mielestä se nyt vain on ihan normaalia kotona :D

Ja kun aloittaja hoitaa hiuksiaan niille sopivilla tuotteilla, niin se onkin sitten läträämistä joka oikeastaan kertookin hiusten huonosta kunnosta :D :D :D

Päivämäärä:   27.1.25 11:15:59

Sain juuri näyn Aden hiuksista :D

Päivämäärä:   27.1.25 12:40:01

Noin 2vk sitten täällä oli naisen aloitus.
Se koski naisen ulkonäköä, nainen oli kaunis, tiesi sen, huolehti itsestään, söi terveellisesti, liikkui ja urheili. Hänen miehensä oli kuitenkin saanut samanlaisen purskahduksen jossa kommentoi naisen ulkonäköä hyvin negatiivisesti ja nainen oli hämmästynyt ja järkyttynyt.

Vastasin siihen jotakuinkin niin, että naisen ulkonäkö on todellakin miehelle ongelma, mutta ei siten kuten mies itse kertoo. Nimittäin käytännössä aina kun mies haukkuu oman naisen ulkonäköä, kyse on miehen omasta epävarmuudesta.

Mies näkee että nainen on kaunis, miestä harmittaa että nainen kaunistaa itseään. Mies miettii että miksi se itseään kaunistaa, huomaahan muutkin miehet että se on kaunis ja sitten mulla on kilpailijoita! Varmaan nainen haluaa muiden miesten huomiota! Se pitää saada rumentumaan.

Ja sitten alkaa juuri tuo naisen ulkonäön haukkuminen ja negatiivinen luonnehdinta.

Sinulla aloittaja on kauniit hiukset. Tiedät sen. Sille on syynsä miksi mies haluaa että rumennut. Jos mies voisi komentaa sinulle huivin päähän, hän tekisi senkin mutta kun ei voi, haluaa että rumennut jotta muut miehet eivät olisi uhka.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.1.25 13:16:47

Nyt saattaa olla vähän villi idea, mutta voitko aloittaja ottaa kuvan hiuksistasi ja ladata kuvan vaikka aijaa.comiin ihan täysin anonyymina, jossain ympäristössä tiukasti rajattuna niin ettei sinua voi tunnistaa?

Ja jos haluat, voit julkaista sen vaikka anonyymina redditissä tai missä tahansa, ja kysyä onko miehesi kommentissa mitään perää vai onko kyse tuosta pisteen esiinnostamasta asiasta - eli miehellä huono itsetunto ja siksi lyttää sinua.

Oli totuus mitä tahansa, miehesi oli asiaton ja törkeä. Mutta jos saat vahvistusta sille, että hiuksesi ovat kauniit, niin silloin tiedät ainakin varmasti, että kyse on 100% miehen halusta lytätä eikä missään tapauksessa siitä, että hiuksissasi olisi vikaa!

Voit toki ladata kuvan hiuksistasi vaikka chat-GPT -alustaan ja kysyä, millaisen yleiskuvan se analysoi hiuksistasi ja millaisia muutoksia suosittelisi.

Mutta ymmärrätkö mitä ajan takaa - neutraaleja mielipiteitä, jotta ainakin epätietoisuus hälvenisi! :)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.1.25 13:18:29

jossain ei-tunnistettavassa ympäristössä, siis.

Minulla oli aikoinaan lyttäävä puoliso, ja olisinpa itse tajunnut silloin käyttää näitä tapoja koota neutraaleja mielipiteitä! Olisi se miehen sekopäisyys paljastunut vuosia aiemmin enkä olisi hukannut kolmikymppisyyttäni murehtimalla, että olen lihava ja vanha.

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   27.1.25 13:22:59

Voiko olla niin, että aloittajan pitkä, paksu ja näyttävä tukka on tosiaan latvoista kuiva ja hapertunut ja aloittajan mies on vaan todennut asian, hieman epäkorrektisti mutta todennut näin?

Mulla on lapaluihin ulottuva, luonnonkihara tukka ja sitä pitää kerrostaa ja leikata kuivat latvat pois joka kerta kun käyn kampaajalla. Latvat ovat kamalat jos kampaajakäynti venyy eli yleensä käyn n. 3kk välein ja kyllä ne latvat silti ovat kuivat vaikka käytänkin luonnonkiharalle soveltuvia tuotteita.

Päivämäärä:   27.1.25 13:26:20

Olen nyt töissä hiukset kiinni. Ja pääasiahan on, että olen itse tyytyväinen hiuksiini, vai mitä? Lähinnä siis aamulla vain ääneen pohdiskelin, millaisen leikkauksen ottaisin seuraavaksi, en oikeastaan edes hakenut puolison mielipidettä.

Lähinnä siksi puolison kommentti "järkytti" että sanoi niiden olevan kamalat. Kun ei näitä nyt kamaliksi voi sanoa mitenkään päin. Etenkin kun hänen omat hiuksensa tosiaan ohuiset, rasvaiset ja aina laittamatta.

No, ehkä tämä vahvistaa lähinnä sitä, että ansaitsisin paljon parempaa. Sellaisen puolison, joka huomioi (positiivisesti) ja tykkää minusta ihan hulluna.

Päivämäärä:   27.1.25 13:33:55

"Kun ei näitä nyt kamaliksi voi sanoa mitenkään päin. Etenkin kun hänen omat hiuksensa tosiaan ohuiset, rasvaiset ja aina laittamatta."
Onko sun hiukset jotenkin vähemmän kamalat riippuen siitä, millaiset muilla on?

Päivämäärä:   27.1.25 13:43:01

Ei. Tiedostan, että minulla on näyttävät, paksut ja nopeasti kasvavat hiukset lähinnä geenien ansiosta. Ja puolisolla taas geeniensä puolesta ohuet hiukset, joita hän ei välitä edes pestä. Sen vuoksi ihmetyttää hänen kommenttinsa siitä, että minun hiukseni ovat kamalat.

Päivämäärä:   27.1.25 14:31:14

Puolisosi on varmaan kateellinen tai huono itsetunto ja siksi yrittää talloa sinua. Alkaisin katsella sellaista ihmistä rinnalleni, joka rakastaa kaikkea minussa.

Lähettäjä: oooo 
Päivämäärä:   27.1.25 14:39:56

"No, ehkä tämä vahvistaa lähinnä sitä, että ansaitsisin paljon parempaa. Sellaisen puolison, joka huomioi (positiivisesti) ja tykkää minusta ihan hulluna."

Ehdottomasti ansaitsisit. Meillä naisilla on vaan sellainen ongelma, että parisuhteessa olevat miehet ovat harvoin tuollaisia puolisoilleen alkuhuuman jälkeen. Sivusuhteilleen, ihastuksilleen ja instabeibseille kyllä, mutta omalle puoisolleen vuosien jälkeen harvemmin.

Voi olla kyynistä, mutta itse etsisin rakkauden lähteeksi lähtökohtaisesti ihan muita kohteita kuin heteromies, ja suhtautuisin miehiin kuin elämän kepeinä sivuviihteinä.

Lähettäjä: oooo 
Päivämäärä:   27.1.25 14:40:39

Ja siis sitäkin suuremmalla syyllä, jos lyttääminen on toistuvaa ja olet suhteessa onneton, jättäisin miehen.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   27.1.25 14:54:56

Kovasti kuulostaa siltä, että aloittajan puoliso on myös nainen, jota nyt jostain syystä harmittaa aloittajan paksut hiukset ja hiusten hoito. Saattaa olla kateutta.

Eniten nyt ihmetyttää, että miksi hän pesee hiuksiaan silloin tällöin lavuaarissa? Miksi ei suihkussa?

Lähettäjä: Flzm 
Päivämäärä:   27.1.25 14:57:19

"Voin oikein kuvitella, millaiset aloittajan hiukset ovat. Eikä hän itse sitä huomaa."

Kerrotko meille muillekin.

Jännä, että kyseistä henkilöä näkemättä voidaan aina haukkua hänen hiuksensa kuivaksi hampuksi vaikka todellisuudessa ne ovatkin kaikkea muuta.

Minä tein tänne joskus 5 v sitten aloituksen, jossa kerroin kaverini leikanneen pitkät hiukseni lyhyiksi koska häntä itseään harmitti se, että oli leikkauttanut hiuksensa liian lyhyiksi. Sain päälleni haukkujen vyöryn, koska ihan taatusti hiukseni olivat karseaa hamppusotkua ja kuivia latvoja oli ainakin 30 cm mutta en vain itse sitä huomaa ja hiukseni ovat todellisuudessa vain paskainen liru.

Surullista, että noin monella on rumat liruhiukset kun hyökkäsivät minun kimppuuni haukkumaan minun hiuksiani. Haukkujat eivät uskoneet, että minulla on paksut hyväkuntoiset hiukset, joihin halusin vain kaverin tekevän vähän paremman muotoilun ja kerrostuksen latvoihin. Olin itse jo lyhentänyt hiuksiani reilusti saksilla naps poikki, eikä niissä edes sitä ennen ollut mitään vikaa vaan ne olivat hyväkuntoiset. Mutta eihän hötölän sennuilla voi olla hyväkuntoiset hiukset, vai mitä?

Harmittelin sitä, että kaveri lyhensi hiuksiani selän takana niin, etten nähnyt mitä hän teki, kun ei olut peiliä edessä. Ja tuo harmitti nimenomaan siksi, että hän leikkasi hiukseni vain vähän olkapäitä pidemmiksi, eikä vahvan ja paksun hiuslaadun hiuksia saanut sen jälkeen enää kunnolla kiinni kun ne tosiaan ovat hankalan vahvat. Eli hiuslaatuni on kaikkea muuta kuin hento, takkuinen, hamppuuntuva ja nopeasti rispaantuva. Onneksi se on siis myös nopeasti kasvava eikä sitä tarvitse olla koko ajan latvoista siistimässä.

Lähtötilannehan minulla oli pyllyn alapuolelle yltävät hiukset, jotka lyhensin johonkin vyötärölle yltäviksi, joista halusin vielä vähän lyhyemmät ja latvoista vähän kerrostetut, ettei ole tasamittaiset ja viivottimella vedetyt.

Olen monia kertoja tehnyt kaverille tuollaisen samanlaisen siistimisen jonka itselleni pyysin, koskaan en ole lyhentänyt liikaa vaan ennemmin liian vähän, ja hän on aina ollut megatyytyväinen lopputulokseen ja jossain välissä ei viiteen vuoteen käynyt kampaajalla leikkauttamassa hiuksiaan kun oli aina niin tyytyväinen minun tekemääni lopputulokseen.

Olin laittanut kaverille valokuvan, johon olin tehnyt viivan lapaluiden alapuolelle "Tämän mittaisiksi leikkaat", mutta hän silppusikin ne niin, että olivat vain vähän olkapäitä pidemmät. Hän kun itse oli käynyt kuukautta aiemmin kampaajalla, hiukset vedettiin hänen pyynnöstään luhyeksi ja tasamittaisiksi, mutta sitten häntä alkoi kaduttaa kun ei ne olleetkaan kivat. Hänelläkin siis aiemmin oli lapaluiden alareunaan yltävät, hyväkuntoiset, mutta aika ohuet hiukset. Ei hänelläkään latvat jatkuvasti kuivu ja hapsuunnu.

Ja hän sitten kosti harmituksensa minulle.

No, onneksi hiukseni ovat kasvaneet ja nyt ne ovat taas alaselkään yltävät. Eikä ole ohut, hapsuinen takkuuntuva liru vieläkään :D

Harmi, kun en voi linkata tuota ketjua kun se on vanhan hajonneen läppärin sivuhistoriassa.

Aloittajalle sen verran, että en ole koskaan sietänyt toisten ulkonäön arvostelua, jos mielipidettä ei ole kysytty ja varsinkaan, jos haukkujan omassa ulkomuodossa on sanomista. Kuten nyt tuo, että aloittajan puolisolla itsellään on rumat ja likaiset hiukset, niin ei ole oikein varaa haukkua sitä, joka pitää hiuksistaan huolta.

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   27.1.25 15:04:04

"kyllä ne latvat silti ovat kuivat vaikka käytänkin luonnonkiharalle soveltuvia tuotteita."

Ihan mielenkiinnosta, mitä nämä tuotteet ovat?
Minkä merkin shampoota, hoitoainetta yms. käytät? Kuinka usein peset ja.minkälaista harjaa käytät?

Minulla on itselläni luonnonkiharat hiukset ja monilla kavereillakin on. Joillakin on suorat hiukset, mutta aika moni on huomannut, että tietyt tavat ja tuotteet estävät latvojen kuivumista/haaroittumista ja toiset taas pahentavat sitä.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   27.1.25 15:31:35

Kampaajan kannalta todella monella pitkähiuksisella on käsitys, että mitä pitempi sitä parempi ja upeampi. Siksi ollaan tarkkoja sentistäkin, puhumattakaan että lyhennettäisiin usempia senttejä, vaikka latva olisi pitkälti kuivaa takkuista kaksihaaraista koppuraa ja latvasta hiutunut ohut liuhake. Lyhentämällä kuiva hiutunut latva ns. ehjään hiukseen asti, hiuksiin tulisi runsautta ja ryhdikkyyttä, mutta ei, mieluummin se muutama sentti pidetään vaikka sen vuoksi hiukset näyttävät ohuilta ja kulahtaneilta. Mutta toki jokainen tavallaan.

Päivämäärä:   27.1.25 15:41:28

"Saattaa olla kateutta."

Tämä kateuslogiikka ei oikein avaudu minulle. Jos lihavalla on kokoonsa sopimaton vaate, se tarkoittaa että asian huomaava on kateellinen lihavalle tämän ulkonäöstä, vaikka itse olisi fitnessbeibe? Jos jollakulla on kulahtaneet hiukset, sen huomioiminen tarkoittaa että on kateellinen, vaikka itsellä olisi kiiltävät ja paksut hiukset? Jos pitää jonkun lyhyeksi järsittyjä kynsiä kamalannäköisinä, on vain kateellinen vaikka itsellä olisi pitkät upeat kynnet?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.1.25 15:43:59

Siis eihän sillä nyt ole edes väliä, millaiset hiukset aloittajalla on. Oli ne millaiset tahansa, niin tuollainen kommentti omalta puolisolta on törkeä.

Lähettäjä: Qw 
Päivämäärä:   27.1.25 15:56:35

-
Logiikkasi vähän ontuu.
Nythän aloittajalla on kauniit ja runsaat hiukset, mutta puoliso väittää kaikkea muuta. Eli tuon sinun litaniasi ei liity aiheeseen mitenkään.

Päivämäärä:   27.1.25 16:01:41

-: anoppini joutui leikkaamaan hiuksensa lyhyeksi vuonna 1979. Otti niihin sellaisen pallopermiksen, joka on ollut hänen tyylinään siitä lähtien. Hiuksia ei sovi värjätä eikä muutenkaan hoitaa, niin se tukka on veden vaikutuksesta sellainen vihertävä (tai oli ainakin kun viimeksi nähtiin, muutama vuosi siitä on...). Hänellä oli tapana räkyttää minulle mm. hiuksistani. "Fy fan kun sä oot ruma ja on niin lapselliset hiuksetkin!" "Mä vaan sanon suoraan ja täst' ei saa loukkaantuu mutta kyllä naisen pitää leikata lyhyet hiukset viimeistään kun täyttää 30 tai ihan ihan viimeistään kun saa lapsen" (kysyin, että mitäs jos saa lapsen 16-vuotiaana, ei osannut vastata, kun minua oli nyt tarkoitus moittia) "Kyllä minäkin itkin kun pakotettiin hiukset leikkaamaan mutta huomasin kyllä heti että nyt minä olen aikuinen" jne jne jne jne. Vastailin hänelle joka kerta jotain, alkuun nätisti, sitten nasevammin, kunnes lopulta sanoin, että jäsen hiuksensa ovat kuinbtukko häpykarvoja ja naama tillottaa keskeltä kuin kupan runtelema v'ttu. Siihen loppui häiriintyminen minun pitkistä hiuksistani. Varmaan hän sitten on vain niin upea eikä yhtään kateellinen.

Päivämäärä:   27.1.25 16:04:58

"Passita suihkuun se."

Millaset ihmiset passittelee miehiään suihkuun :D Onko teillä mies se holhottava iso lapsi? Aikuinen ihminen osaa mennä ihan itsekin sinne suihkuun.

Päivämäärä:   27.1.25 16:05:22

"Sen vuoksi ihmetyttää hänen kommenttinsa siitä, että minun hiukseni ovat kamalat."
Ja jos puolisollasi olisi maailman hienoimmat hiukset niin sitten olisi ihan ymmärrettävää ja ok sanoa sinun hiuksiasi kamaliksi? Onko sulla kaikki kotona?

Lähettäjä: Miinu 
Päivämäärä:   27.1.25 16:23:31

Naisten hiusten pituus on kyllä kummallinen juttu.

Jos hiukset on pitkät ja hyväkuntoiset, käsketään leikkaamaan lyhyeksi kun se on aikuismaista. Ja väitetään hiusten olevan rumat ja huonokuntoiset vaikka ne olisi kaikkea muuta.

Jos jollain naisella on lyhyet hiukset, muut naiset haukkuvat niitä. "Kyllä naisella kuuluu olla pitkät hiukset", lyhyet hiukset on rumat ja poikamaiset, lesbotukka, ei sovi naiselle, näyttää sairaalta, hyi. Monet miehetkin ovat sitä mieltä, että naisella pitää olla pitkät hiukset.

Jos joku nainen menettää hiuksensa esim. alopecian tai syöpähoitojen, raskauden, raskauden ehkäisyn tai vaihdevuosien tai jonkun muun vuoksi, hän on ruma. Pitäisi käyttää peruukkia tai hiuslisäkkeitä että saa pitkät ja naiselliset hiukset.

Jos joku tykkää lyhyistä hiuksista itsellään, se on kamalaa, koska lyhyet hiukset on rumat ja sairaat ja lesbo ja hyi kun naisella kuuluu olla pitkät hiukset.

Oikeasti? Kaikki haukkuminen kananpersetukasta ja kouvolatukasta jatkuu vuodesta toiseen, kun lyhyet hiukset ei naisille sovi vaan pitää olla pitkät.

Ja sitten kun naisen hiukset yltää olkapäitä alemmas, yökitään kilpaa että hyi kun rumat, pitää lyhentää, yök tuollaiset hamput ja ihan paskat latvat, jopa sitä pidempihiuksista näkemättä, ja näillä haukkujilla itsellään ohut liru hampputukka... :)

Minulla on pitkät ja paksut hiukset. Ei ole pelkkää hamppua vaan hyväkuntoinen ja kiiltävä hiuslaatu eikä latvatkaan takkuunnu. Kuitenkin olen alkanut kaivata lyhyttä hiusmallia. Todella lyhyttä. Harkinnut jopa siilliksi vetämistä. Tai sitten jotenkin muotoiltu, max 10 cm hius.

Mutta se muiden kommentointi!

Ei saa leikata hiuksia lyhyeksi. Ei lyhyt tukka sovi naisille. Lesbotukka. Haluanko näyttää syöpäsairaalta.

Olen vain oikeasti kyllästynyt hiusteni pesemiseen ja kuivaamiseen pesun jälkeen. Mutta pesemättömillä tai märillä hiuksilla en voi olla muualla kuin kotona. Peseminen on työlästä ja shampoota ja muita kuluu. Kuivaamiseen menee ikuisuus. Haaveilen siitä, että voisin vain pikaisesti pestä hiukset suihkussa käydessä ja ne kuivuisivat nopeasti ilman föönaamista. Olisi helppoa ja halpaa hiustenhoitoa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.1.25 16:36:45

Jokaisella saa olla semmoset hiukset ku ite haluaa. En varmaan koskaan oo kaupassakaan ajatellu kenenkään hiuksista että on ruma kampaus. Paitsi se eläkeläisten lyhyet kiharat hiukset joka vanhentaa.

Lähettäjä: Kookos 
Päivämäärä:   27.1.25 17:37:48

Puolison kommentoinnin ymmärtäisi paremmin jos hän olisi itse jotenkin todella hiusten hoitoon suuntautunut ja tarkka hiustenhoidosta jne. Jos itsellä on margariinipaketti päässä, voisi ensin alkaa hoitaa omat hiuksensa ja sitten miettiä onko edes tarvetta haukkua muiden hiuksia kauheiksi.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   27.1.25 18:49:20

Itse halusin joskus kokeilla sellaista vähän lyhyempää räväkämpää mallia, ne pitkää polkkaa. Minulla on värjäämättömät pitkät hiukset. Mies totesi ettei kuulemma haluaisi minua sitten enää, että se haluaminen oli kiinni 10cm hiusten lyhentämisestä. Erosin ja laitoin hiuksiin raitoja juuri niin kuin itse halusin. Jotkut ihmiset ovat vaan sairaita.

Päivämäärä:   27.1.25 20:04:38

Eiköhän tuossa parisuhteessa ole vialla ihan muut asiat kuin hiukset, kun selvästi molemmat halveksii tosiaan. Toinen möläyttelee asioita ääneen ja toinenkin kokee kumppaninsa kuvottavaksi vaikka luulee olevansa parempi ihminen kun kertoo sen vain hötönetissä eikä suoraan toiselle.

Lähettäjä: Mariela 
Päivämäärä:   27.1.25 20:20:57

Ei kai aloittaja ole niitä naisia jotka on niin rakastuneita omiin hiuksiinsa että niistä jankuttamista ei jaksa edes oma kumppani kuunnella enää? Niitä peilaillaan ja käpälöidään ja heilutetaan ja jatkuvasti huokaillaan että mitähän mö näille tekisin kun näitä on niiiiiin paljon ja niin pitkätkin ja voihan ettien että sentään. Ja yleensä totuus on ihan tavistukka tavisnaamaan yhdistettynä, ei mitään erityistä kenenkään muun kuin sen kuontalon omistajan mielestä.

Itsellä oli lukiossa pari tuollaista omaan naamaansa käpertynyttä. Tavallinen ylivärjätty hiuskin sen päivittäisen kiharrusrumban alla oli, mutta eihän sitä saanut ääneen sanoa. Toisella näistä tää jatkuu vielä nytkin. Jotenkin kornia kun keski-ikäinen akka julkaisee jokaisesta kampaamokäynnistään sen kymmenen kuvaa missä sitä ohutta polkkaa esitellään eri kulmista ja kerjätään kehuja miten siis upeeeeet sun hiukset on. Ja hänkin varmaan tosissaan uskoo että jos joku ei jaksa kommentoida niin kateutta sen täytyy olla, Mitenkäs muuten.

Päivämäärä:   27.1.25 22:15:10

Anteeksi mutta mikä toi parisuhde on? Aloittaja kysyy mutta ei halua vastausta ja haukutte toisianne... Puolison kommentti ei ollut kauniisti ilmaistu mutta ei myöskään aloittajan kommentit puolison ulkonäöstä.

Ottamatta kantaa juuri aloittajan hiuksiin, monilla pitkähiuksisilla on eri käsitys hiuksistaan kuin muilla jotka näkevät ne paremmin takaa. Erityisesti keskeltä takaa ne hiukset ovat kuluneet ja tämän korjaus vaatii leikkauksen rankemmalla kädellä, itse sitä ei näe kunnolla edes peilin avulla. Kasvatin viimeksi hiukset takapuoleen asti ja ne leikattiin lapaluiden kohdalta peruukkia varten. Vaikka niistä oltiin leikattu säännöllisesti kuivat latvat pois niin siellä oli kulumakohta jonka näin vasta kun hiukset olivat kammattuna pöydälle. Kampaaja kertoi että kaikilla on jostain kohdasta kuluneempaa kuin muualta (riippuen nukkumisesta/hoidosta/ponnareista) omiin hiuksiin vaan "sokeutuu".

Lähettäjä: Äfkxi 
Päivämäärä:   28.1.25 14:02:09

...
Ei se silti tarkoita, että kaikkien pitkähiuksisten hiukset on vain seitinohut hamppuntunut liru ja kaikkien pitäisi sillä perusteella leikata hiukset lyhyiksi, kuten täällä väitetään...

Monilla on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset eikä kaikki todellakaan pidä hiuksia jatkuvasti ponnarilla niin, että niskassa on hiuksissa reikä.

Päivämäärä:   28.1.25 14:05:21

Minulla on rumat hiukset, mutta rumemmat ne ovat lyhyenä.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   28.1.25 14:10:02

Itse en kyllä välitä hiuksistani juurikaan, muuten kuin että hoidan ne hyvin (äitini on kampaaja ja jotenkin sen on oppinut lapsesta asti). Hiukset kasvavat kuin voikukka, eli niitä voi puolestani ihan vapaasti leikata kunnolla, ennemmin äidille joutu sanomaan että leikkaa enemmän kuin että vinkuisi senteistä.

Eli kyse ei ole puolison kyllästymisestä tai siitä että olisin rakastunut hiuksiini. Aidosti vain mietin ääneen miten leikkauttaisin ne seuraavalla kerralla. Olen kuvitellut, että puoliso ei edes välitä hiuksista -sen takia yllätti tuo kommentti, että ne ovat ihan kamalat. Ja vähän ehkä huvittikin kun olin viikonloppuna pistänyt merkille, että puolison hiukset olivat todella rasvaiset, eikä pessyt niiä.

Ehkä kallistun eniten siihen diagnoosiinne, että hän tiedostaa että minulla hiustenhoito on kunnossa ja sen vuoksi jonain puolustusreaktiona alkoi haukkua niitä kamaliksi. Ihan sama, eipä tuo itsetuntoani hetkauta. Itse asiassa nyt kun mietin niin mieleen tulee pari muutakin kertaa kun olen lähtenyt esim viihteelle tyttökavereiden kanssa ja oikein laittanut hiukset, niin puoliso on tullut kommentoimaan että minulla on "mus***laiskiharat" (joo, en tykkää tuollaisista rasististen sanojen käytöstä, mistä aina huomautan) tai että olen ylilaittautunut (en ole). Että ehkä tosiaan jotain oman egon paikkaamista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.