Lähettäjä: Flzm
Päivämäärä: 27.1.25 14:57:19
"Voin oikein kuvitella, millaiset aloittajan hiukset ovat. Eikä hän itse sitä huomaa."
Kerrotko meille muillekin.
Jännä, että kyseistä henkilöä näkemättä voidaan aina haukkua hänen hiuksensa kuivaksi hampuksi vaikka todellisuudessa ne ovatkin kaikkea muuta.
Minä tein tänne joskus 5 v sitten aloituksen, jossa kerroin kaverini leikanneen pitkät hiukseni lyhyiksi koska häntä itseään harmitti se, että oli leikkauttanut hiuksensa liian lyhyiksi. Sain päälleni haukkujen vyöryn, koska ihan taatusti hiukseni olivat karseaa hamppusotkua ja kuivia latvoja oli ainakin 30 cm mutta en vain itse sitä huomaa ja hiukseni ovat todellisuudessa vain paskainen liru.
Surullista, että noin monella on rumat liruhiukset kun hyökkäsivät minun kimppuuni haukkumaan minun hiuksiani. Haukkujat eivät uskoneet, että minulla on paksut hyväkuntoiset hiukset, joihin halusin vain kaverin tekevän vähän paremman muotoilun ja kerrostuksen latvoihin. Olin itse jo lyhentänyt hiuksiani reilusti saksilla naps poikki, eikä niissä edes sitä ennen ollut mitään vikaa vaan ne olivat hyväkuntoiset. Mutta eihän hötölän sennuilla voi olla hyväkuntoiset hiukset, vai mitä?
Harmittelin sitä, että kaveri lyhensi hiuksiani selän takana niin, etten nähnyt mitä hän teki, kun ei olut peiliä edessä. Ja tuo harmitti nimenomaan siksi, että hän leikkasi hiukseni vain vähän olkapäitä pidemmiksi, eikä vahvan ja paksun hiuslaadun hiuksia saanut sen jälkeen enää kunnolla kiinni kun ne tosiaan ovat hankalan vahvat. Eli hiuslaatuni on kaikkea muuta kuin hento, takkuinen, hamppuuntuva ja nopeasti rispaantuva. Onneksi se on siis myös nopeasti kasvava eikä sitä tarvitse olla koko ajan latvoista siistimässä.
Lähtötilannehan minulla oli pyllyn alapuolelle yltävät hiukset, jotka lyhensin johonkin vyötärölle yltäviksi, joista halusin vielä vähän lyhyemmät ja latvoista vähän kerrostetut, ettei ole tasamittaiset ja viivottimella vedetyt.
Olen monia kertoja tehnyt kaverille tuollaisen samanlaisen siistimisen jonka itselleni pyysin, koskaan en ole lyhentänyt liikaa vaan ennemmin liian vähän, ja hän on aina ollut megatyytyväinen lopputulokseen ja jossain välissä ei viiteen vuoteen käynyt kampaajalla leikkauttamassa hiuksiaan kun oli aina niin tyytyväinen minun tekemääni lopputulokseen.
Olin laittanut kaverille valokuvan, johon olin tehnyt viivan lapaluiden alapuolelle "Tämän mittaisiksi leikkaat", mutta hän silppusikin ne niin, että olivat vain vähän olkapäitä pidemmät. Hän kun itse oli käynyt kuukautta aiemmin kampaajalla, hiukset vedettiin hänen pyynnöstään luhyeksi ja tasamittaisiksi, mutta sitten häntä alkoi kaduttaa kun ei ne olleetkaan kivat. Hänelläkin siis aiemmin oli lapaluiden alareunaan yltävät, hyväkuntoiset, mutta aika ohuet hiukset. Ei hänelläkään latvat jatkuvasti kuivu ja hapsuunnu.
Ja hän sitten kosti harmituksensa minulle.
No, onneksi hiukseni ovat kasvaneet ja nyt ne ovat taas alaselkään yltävät. Eikä ole ohut, hapsuinen takkuuntuva liru vieläkään :D
Harmi, kun en voi linkata tuota ketjua kun se on vanhan hajonneen läppärin sivuhistoriassa.
Aloittajalle sen verran, että en ole koskaan sietänyt toisten ulkonäön arvostelua, jos mielipidettä ei ole kysytty ja varsinkaan, jos haukkujan omassa ulkomuodossa on sanomista. Kuten nyt tuo, että aloittajan puolisolla itsellään on rumat ja likaiset hiukset, niin ei ole oikein varaa haukkua sitä, joka pitää hiuksistaan huolta.
|