Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaverin asiaton kommentti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 06:43:51

Olen hämmentynyt. Työkaveri, +50 v mies jonka kanssa ny jutellut töidenlomassa ihan niitä näitä. Ehkä sit liikaa.. kun tänää tässä odotellut esimiestä. Joka nuori mies ja komeakin.

Tämä työkaveri sitten sanoi että odotan p1llu märkänä sitä. Hetken mietin kuulinko oikein. Ei olla todellakaan puhuttu mitään tämän tyylisiä juttuja niin todella hämmennyin.

Re: Työkaverin asiaton kommentti

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.1.25 06:49:09

Kai sanoit, että kommentti oli asiaton?

Päivämäärä:   27.1.25 07:07:13

En sanonu, mutta tajus varmaa itsekkin et meni vähä yli kun äkkiä vaihto puheenaiheen

Lähettäjä: Smilla 
Päivämäärä:   27.1.25 07:35:26

On sen luokan kommentti, että en kyllä jättäisi asiaa siihen. Sanoisin asianosaiselle itselleen, että kommentti oli täysin asiaton, ja kyllähän asia pitäisi saattaa myös esihenkilön tietoon. Ei kyllä varmaa helpoin tilanne, kun kommentti koski häntä :/

Inhottavaa, olen pahoillani, että jouduit tuollaiseen tilanteeseen. Se just on pahinta, että yllättyy, hämmentyy ja nolostuu niin, ettei saa siinä hetkessä sanottua mitään.

Päivämäärä:   27.1.25 07:36:41

Ehkä kysyisin työkaverilta vielä, että ”mitä sanoitkaan minulle tilanteessa xxx?”

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.1.25 07:41:28

Tuo oli pelinavaus, ja kun et reagoinut kuin jäätymällä niin noita alkaa tulla sitten lisää.
Joko otat asian puheeksi ja kerrot suoraan, että kommentti oli asiaton kuten sanojakin hyvin tietää, ja ettet halua kuulla mitään vastaavaa enää. Tai sitten ainakin varustaudut kuulemaan vastaavaa jatkossa ja osaat sitten reagoida.
Esim. oikein pysähdyt ja kysyt kovaan ääneen että "anteeksi mitä sanoit, kuulinko oikein? Tuo ei ole sopivaa, en halua kuunnella tuollaista täällä työpaikalla enkä muutenkaan" tms.

Lähettäjä: neru 
Päivämäärä:   27.1.25 08:58:32

Eipäs nyt aleta syyllistää aloittajaa siitä, että työkaveri käyttäytyy huonosti. Asiaton kommentti oli ihan vaan työkaverin vika.

Ihan ymmärrettävää, että jäätyy tilanteessa, kun jotain asiatonta sanotaan ja se tulee itselle ihan puskista. Voit ihan hyvin sanoa työkaverille myöhemmin, että sinusta tuo oli täysin asiaton kommentti ja et halua kuulla vastaavaa enää. Jos sen jälkeen vielä toistuu, niin sitten esihenkilöön yhteys.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   27.1.25 09:05:47

On ihan ymmärrettävää, että tilanteessa jäätyy eikä osaa reagoida oikeen ja jo tapahtuneeseen palaaminen myöhemmin on todella vaikeaa. Oma hyväksi todettu vinkkini on, että harjoíttele ap vastaisuuden varalle, mitä haluat tilanteessa sanoa. Mikäli tilanne toistuu, on sinulla valmiiksi harjoiteltu vastaus ja toimintamalli valmiina. Tuollaiselle työkaverin käytökselle on tehtävä stoppi.

Päivämäärä:   27.1.25 09:13:43

En todellakaan osannut häneltä odottaa tämmöstä kommenttia, kun on vähän semmonen peräkammarin poika tyylinen. Tosiaan jäädyin ite siinä etten heti osannu reagoida

Ap

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   27.1.25 09:17:11

Antaisin tämän yhden kerran anteeksi, työkaveri on sitä ikäluokkaa, jossa vielä on hurtti huumori kukoistanut. Vaikuttaa siltä, että pelästyi itsekin kommenttiaan. Jos vielä tulee jotain vastaavaa, niin viet eteenpäin.

Lähettäjä: saneibiax 
Päivämäärä:   27.1.25 09:18:02

Mitä tuollaisessa tilanteessa sitten PITÄISI vastata? Vai onko parempi olla hiljaa?

Mitä SINÄ vastaisit tuollaiseen kommenttiin peräkammarinperalle?

Ikävää sinänsä, että jos ap olisi mies, niin tuo typerä incel-työ"kaveri" tuskin olisi sanonut mitään.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   27.1.25 09:18:48

Tuo ei ollut hurttia eikä huumoria. Se oli ylimielisyyttä.

Päivämäärä:   27.1.25 09:20:15

"Tuo ei ollut hurttia eikä huumoria. Se oli ylimielisyyttä."

No, minä olen 5-kymppinen ja olisin ottanut tuon huumorilla.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   27.1.25 09:23:04

Ei ole huumoria, edes huonoa sellaista.
Minulle työkaveri heitti kun lähdin työmatkalle, että tietää sitten mitä siellä tapahtui jos saan palkankorotuksen. Myös pomo oli siis tulossa samaan tilaisuuteen. Oli kyllä ällöttävä kommentti ja kertoi enemmän työkaverista kuin minusta.

Päivämäärä:   27.1.25 09:24:20

"Ei ole huumoria, edes huonoa sellaista.
Minulle työkaveri heitti kun lähdin työmatkalle, että tietää sitten mitä siellä tapahtui jos saan palkankorotuksen. Myös pomo oli siis tulossa samaan tilaisuuteen. Oli kyllä ällöttävä kommentti ja kertoi enemmän työkaverista kuin minusta."

Aika eri asia tämä kuin tuo aloittajan juttu.

Päivämäärä:   27.1.25 09:27:40

Tai sitten työkaverilta vaan todella väärin luettu tilanne joka hävettää häntäkin.

Eikö kukaan ole koskaan heittänyt suustaan mitään jäätävän typerää?

Mä en yhdestä kerrasta jaksaisi mitään ottaa puheeksi, mutta jos samanlaisia keskustelunavauksia alkaisi tulemaan niin sanoisin asiasta.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   27.1.25 09:30:05

"Mitä tuollaisessa tilanteessa sitten PITÄISI vastata? Vai onko parempi olla hiljaa?"

Tuohon voi vastata vaikka näin: "Anteeksi, voitko toistaa, mitä juuri äsken sanoit? Kommenttisi oli täysin asiaton! En halua kuulla enää koskaan tuollaista ja vien tämän tapauksen esimiehen tietoon."

Lähettäjä: pena 
Päivämäärä:   27.1.25 09:30:55

Oliko sulla pillu märkänä, jäi epäselväksi?

Päivämäärä:   27.1.25 09:34:29

Olisin vastannut että hyi vttu ja poistunut paikalta enkä juttelisi tuommoselle enää. Jotkut tuon ikäluokan miehet ovat syystäkin ikuisesti sinkkuja. Kun olin 30-v sinkku, noihin 45-65-vuotiaisiin limanuljaskoihin törmäsi vähän väliä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.1.25 09:35:22

Tuossa on se riski, että tulee sanottua jotakin ilkeää takaisin. Itse olisin varmaan sanonut törpölle työkaverille, että 'sua katsellessa kaikki 1llut kuivuu saharaksi' tai 'käykö kateeksi, kun et saa yhtään p1llua kastumaan'.

Työkaveri olisi loukkaantunut, eikä ainakaan olisi pystynyt olemaan niin analyyttinen, että olisi tajunnut aloittaneensa itse. On siis oikeastaan hyvä strategia pysyä hiljaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.1.25 09:49:11

Katkera imelä vanha ukko... kerrot tietenkin eteenpäin

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.1.25 09:50:38

Byhyy...

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   27.1.25 09:51:42

Käyt vaan sanomassa sille vielä tänään, että mulla sentään paikat kostuuu, mutta sulla ei taida ottaa eteen kun pitää tollasia asiattomuuksia heitellä.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   27.1.25 09:55:54

"
"Ei ole huumoria, edes huonoa sellaista.
Minulle työkaveri heitti kun lähdin työmatkalle, että tietää sitten mitä siellä tapahtui jos saan palkankorotuksen. Myös pomo oli siis tulossa samaan tilaisuuteen. Oli kyllä ällöttävä kommentti ja kertoi enemmän työkaverista kuin minusta."

Aika eri asia tämä kuin tuo aloittajan juttu."

Minusta sama asia: vihjaillaan että kirjoittajat kävisivät töissä lähinnä seksiä hakemassa. Asiatonta.
Minulla tulee myös mieleen onko tuollaisten laukojat salaa ihastuneita kirjoittajiin ja siksi käyttäytyvät ikäänkuin mustasukkaisesti.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   27.1.25 10:02:13

Yäk. Täysin asiatonta eikä ole mitään hauskaa huumoria normaalijärkisten mielestä tuollainen, varsinkaan työpaikalla! Mulle on kerran tullut entisen työpaikkani esimiesasemassa oleva vanhempi mieshenkilö virnuilemaan kun näki kurkun työpöydälläni, että tiedätkö miltä tuo näyttää heh heh. Tällaisissa tilanteissa on oikeasti vaikeaa reagoida muuten kuin jäätymällä, koska eihän nyt tällaisia työpaikalla odota kuulevansa! En kertonut tästä eteenpäin mutta olisi pitänyt ja jatkossa aion myös kertoa jos tällaisia tulee jatkossa.

Käsittämätön juttu, että monet miehet ajattelevat tällaisten kommenttien olevan ok.

Päivämäärä:   27.1.25 10:18:58

"Minusta sama asia: vihjaillaan että kirjoittajat kävisivät töissä lähinnä seksiä hakemassa. Asiatonta."

Todellakin!

Päivämäärä:   27.1.25 10:31:25

Tuollaisista heitoista on hyvä vaatia tarkennusta. Jos työkaveri sanoo, että odotat p1llu märkänä, niin voi kysyä että "Miksi odottaisin? ja Miksi niin ajattelet? ja Pidätkö siis esimiestä kuumana?" Jne

Asiattoman kommentin heittäjät menevät hämilleen, kun joutuvat toistamaan, ja selittelemään, ja avaamaan asiaa. Eivät tee toista kertaa sitä virhettä, että heittäisivät sinulle jotain seksististä kommenttia, koska joutuvat kyselytulvan piinapenkkiin.

Lähettäjä: tyyni 
Päivämäärä:   27.1.25 11:05:31

Hyi hemmetti. Seuraavalla kerralla kysyt että anteeksi mitä just sanoit.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   27.1.25 11:34:17

Kai sä sille esimiehelle sanoit mitä tapahtui häntä odotellessa?

Lähettäjä: Ukko Yli-Ukkonen 
Päivämäärä:   27.1.25 11:41:55

Tuo nyt on ihan normaalia kommentoitia työkavereiden keskuudessa. Naiselle voi tulla shokkina kun eksynyt HR-kanailusta oikealle työpaikalle. Pitäisikö naistyökaverin saada jotain erityiskohtelua mieskollegoihin verrattuna ja vetää kaikki kommentit jonkin suodattimen läpi kuin pikkulapselle puhuisi?

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   27.1.25 11:57:34

"Tuo ei ollut hurttia eikä huumoria. Se oli ylimielisyyttä."

No, minä olen 5-kymppinen ja olisin ottanut tuon huumorilla"

Mä olen yli 5-kymppinen, enkä todellakaan olisi ottanut tuota huumorilla. Todennäköisesti möläyttäjä olis saanut semmoisen vastauksen, että pysyisi jatkossa musta kaukana. Mä työskentelin 20 vuotta miesvaltaisella alalla, jossa huumori oli mustaa, mutta alapään juttuja puhuvat pistettiin järjestykseen hyvin nopeasti. Vastenmielistä.

Päivämäärä:   27.1.25 12:12:46

En ota todellakaan huumorilla tota. Meillä on vielä ikäeroakik sen verran että tämä mies voisi olla isäni.

Ap

Päivämäärä:   27.1.25 12:14:25

Tuota alkaa nyt tosiaan tulla lisää. Mieti etukäteen mitä teet seuraavalla kerralla, jos siis et tästä uskalla vielä kertoa esimiehelle. Kirjoita ainakin ylös heti mitä hän sanoi ja mihin aikaan.

Seuraavakaan ei jää viimeiseksi jos et puutu.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   27.1.25 13:24:44

Entä jos aloittajalla todellakin oli p*llu märkänä? Tällöinhän mies vain totesi jo olemassaolevan tilanteen ääneen.

Päivämäärä:   27.1.25 13:27:18

?, edes siinä tilanteessa tuo ei olisi sopiva kommentti.

Lähettäjä: Mutteri 
Päivämäärä:   27.1.25 13:33:59

No huhuh. Samalle linjalle nyt ei kannata lähteä... Viestiä vaan henkilöstöhallintoon tai häirintäyhdyshenkilölle, työsuojeluihmiselle...

Jos pystyy, niin jatkossa voi todeta vaan, että täysin asiatonta. Ja viestiä eteenpäin. Ei noi muuten opi.

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   27.1.25 13:42:38

Mulle yksi työkaveri kommentoi viime syksynä pariinkin kertaan kaksimielisiä ja alkuun jäädyin mutta sitten kerran yhdessä palaverissa, missä taas kommentoi kaksimielisiä, sanoin, että "anteeksi mitä, en ymmärrä" Ja tähän loppui kuin seinään ne kaksimielisten latelu. Muutkin olivat huomanneet mutta mä olen tässä meidän porukassa ainoa nainen (enkä edes mikään nuori ja nätti, mikä ei ole syy ladella mitään kaksimielisiä) ja muut vähän kuin naureskelivat niille jutuille. Mä en siedä mitään seksuaalista häirintää ja kaksimielisiä juttuja työssäni, enkä vapaa-ajallakaan.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   27.1.25 13:44:46

Itse en ole kamalasti jaksanut reagoida noihin sanomalla mitään. On riittänyt, että olen katsonut henkilöä vähän pidempään. On ymmärtänyt tukkia turpansa jatkossa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.1.25 13:53:50

?: "Tällöinhän mies vain totesi jo olemassaolevan tilanteen ääneen."

Niin ja samalla lailla voisi aina todeta ääneen olemassaolevan tilanteen, jos sattuu itsellä seisomaan. Voisi vielä näyttääkin sanojen vakuudeksi.

Lähettäjä: Okei 
Päivämäärä:   27.1.25 14:25:38

Mun työpaikka on täynnä noita iljettäviä +50v miehiä. Mä en oikeesti hämmästy enää MISTÄÄN.

helpommalla pääsee, kun ei oo ees kuulevinaan. Jos jaksan, vastaan näihin idioottikommentteihin jotain yhtä tyhmää.

Päivämäärä:   27.1.25 15:17:01

Mitä olisi raadin mukaan pitänyt tehdä kun olen nelikymppinen mies ja tuli työkaveri samaan yövuoroon, nuori nainen jolla oli vetoketju housuista auki ja kukikkaat pikkupöksyt vilkkui. Sanonko jotain vai annanko olla, jos sanon niin sehän kertoo että olen vilkuilut kun tiedän ja jos en sano hän saattaa kohdata muita työkavereita pöksyt vilkkuen.

Lähettäjä: Xlzm 
Päivämäärä:   27.1.25 15:43:19

Tuossa tilanteessa olisi varmasti kannattanut katsoa möläyttäjää kulmat koholla kysyen "Anteeksi mitä??" ja pomon saavuttua paikalle pyytää häntä toistamaan, mitä oli sinulle sanonut ja sitten kysyä pomolta, onko tuollainen kommentointi työpaikalla ihan yleinen tapa.

Vaikka tuossa tilanteessa jäädyitkin, niin voit ottaa sen esille muiden kuullen sanoen heille, mitä kyseinen raukkis oli sinulle todennut. Joko niin, ettei raukkis ole itse paikalla tai niin, että on, mutta kuitenkin niin, että pomonne on myös paikalla. Vaadi pomoa kertomaan, mitä mieltä on tuollaisesta möläyttelystä. Jos pomo vain nauraa, että kaikki muijathan täällä häntä pillu märkänä odottelee, niin vie asia ylemmäs. Älä jätä asiaa tuohon.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.1.25 15:54:23

. , oletko siis niin imbesilli, ettet osaa sanoa, että hei, sulla on vetoketju auki? Vai rinnastatko tuon ystävällisen huomautuksen siihen, että joku heittää mautonta läppää pillu märkänä olemisesta? Ensimmäinen on ok, jälkimmäinen ei ole.

Lähettäjä: Jjj 
Päivämäärä:   27.1.25 16:00:51

.
Olerko oukeasti noin tyhmä vai miksi kysyt?
Voit sanoa "sulla on vetskari auki". Se on ihan hyvätapaista kun siitä ei sen suurempaa numeroa tee. Mutta sen sijaan jos alkaisit virnuilla "ihan kaunista täällä yövuorossa tällä kertaa" tai "onko pillu niin märkänä ettei vetskarikaan pysy kiinni" onkin kyseessä jo ihan eri asia kuin avoimesta vetskarista asiallisesti huomauttaminen.

Päivämäärä:   27.1.25 16:09:45

Jjj, tätä minäkin tässä ihmettelin, että missä maailmassa . elää.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.1.25 16:09:47

Pistä ylös päivämäärät ja kaikki kommentit, jos noita alkaa tulla lisää. Ja ilmoita pomolle.

Ihan inhimillistä jos tuollaisessa tilanteessa jäätyy. Nuo on jotenkin niin absurdeja tilanteita jotka tulee yllättäen, ettei niihin aina osaa reagoida. Hyvä tapa aiheuttaa kommentoijalle ikävä tilanne on kysellä vain silmät pyöreinä että ”ai mitä, en tajunnut, voitko selittää?” ja sitten kun alkavat vedota että vitsillähän minä vain niin jatkaa kyselyä että ”mikä tässä vitsissä oli pointtina, kerrohan nyt kun en ymmärrä?”. Lopuksi voit todeta että ”onpa outoa sanoa tuollaista” ja vähän kohottaa kulmia ja ravistella päätä. Monet ällöttävien kommenttien heittäjät saa jotain kiksejä jos niille suuttuu ja alkavat vain naureskelemaan eivätkä ainakaan lopeta, niin tuollainen niiden juttujen mitätöinti ja näyttäminen että he ovat niitä noloja ja outoja, voi toimia paremmin.

Ja ei kyllä kannata olla tuollaisen työkaveri. Tiedät nyt että katselee sinua limaisten lasien läpi.

Päivämäärä:   27.1.25 16:17:22

Vastenmielistä! Ja myös vastenmielistä kommentointia täällä.

Ilmoita esihenkilölle. Seuraavalla kerralla ilmoitat myös esihenkilölle, ja toista niin monta kertaa kunnes kollega lopettaa.

Lähettäjä: Saaaa 
Päivämäärä:   27.1.25 16:26:30

"Vitsin kuuluu olla hauska."
"Mikä oli se hauska osuus?"

Noin voi vastata jos joku sanoo vain vitsailleensa.

Päivämäärä:   27.1.25 16:54:50

"Antaisin tämän yhden kerran anteeksi, työkaveri on sitä ikäluokkaa, jossa vielä on hurtti huumori kukoistanut. "

No ei kyllä ole. En todellakaan voisi kuvitella, että liki 50 v mieheni heittäisi tuollaista kellekään, saati sitten töissä.

Lähettäjä: Xlxl 
Päivämäärä:   27.1.25 17:08:30

Vaikka olisi mitä ikäluokkaa, niin nykyaikana ei enää vuosiin ole ollut soveliasta kommentoida nuoremmille naisille mitä sattuu. Ei ollut edes minun teiniaikanani ysärin lopulla.

Jos ikää on enemmän kuin taaperolle ja on älyllisesti normaalilla tasolla, niin olisi pitänyt jo kauan ymmärtää mikä on hyvien tapojen mukaista ja mikä ei. Ja jos möläyttää jotain typerää niin sitä pitäisi pyytää anteeksi.

Jos olisin aloittaja niin välttelisin tuota tyyppiä ja ottaisin asian esiin muiden kanssa ja veisin sen eteenpäin. Luottamushenkilöllekään asiaa on vaikea viedä ennen kuin olet ottanut sen esiin esihenkilösi kanssa. Ja jos pomosi on yhtä asiaton, niin sekin kuuluu sitten ylemmäs eli luottamushenkilön kautta eteenpäin.

Päivämäärä:   27.1.25 17:12:47

Ite kans teknisellä alalla ja välillä joutuu asentajien kanssa olemaan tekemisissä niin oli kyllä kiva kuulla etten ole ainoa nainen kenelle miehet heittää näitä, eikä ne ole kaikki miehet vaan ne tietyn tyyppiset.(proektipääliköt asiallisia, duunarit ei kaikki) Ite annan mennä ohi tai sanon jotain vastaavaa takaisin esim. Ota sä siltä suihin ja katotaan onko se sit hiljaa tms... Yleensä nämä letkauttelijat ovat reippaasti yli 40, nuoret miehet ovat asiallisia!

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   27.1.25 17:17:36

Minäkin usein jäädyn tuollaisissa täysin odottamattomissa tilanteissa. Mutta asiasta toettuani olen kyllä niin v*ttumainen, että otan tilanteen myöhemmin puheeksi vaikka väkisin, mahdollisimman isolle porukalle tietty. Voisi vaikka esihenkilön ja kommentin laukojan paikalla ollessa esim. kysyä kuuluvatko tällaiset kommentit teillä nykyään yrityskulttuuriin. Ja pyytää sanojaa selventämään kommentin tarkoitusta.

Jos ei oman turvallisuutensa puolesta tarvitse pelätä, niin kyllä tuosta kannattaa äläkkä nostaa. Kyllä se on jo aika päästä eroon pervojen setämiesten limaisista kommenteista.

Päivämäärä:   27.1.25 17:20:27

Olen myös teknisellä alalla, ja mies. Musta noi heitot ei ole koulutaustasta tai asemasta kiinni, saati edes iästä. Uskomatonta oli amiedussa kun olin vähän hakemassa lisäkoulutusta kuunnella eräitä opettajia ja heidän heittojaan.

Lähettäjä: Kipi 
Päivämäärä:   27.1.25 17:53:25

Hyvä läppä.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   27.1.25 19:12:15

Itse olen nyt useita kuukausia tässä pohtinut, pitäisikö tapahtuneesta häirinnästä ilmoittaa.

Meillä oli työpaikan illanvietto, runsaasti ruokajuomaa tarjolla myös illallisen jälkeen. Olen yli 40-vuotias nainen, ja minun tisseihini kävi takaapäin kiinni suunnilleen ikäiseni nainen. Hän oli nauttinut viiniä reilummin. Sain hänet irti roikkumasta ottamalla ranteista kiinni ja kääntämällä nätisti kädet pois. En tiedä, näkikö kukaan, kukaan ei ainakaan kommentoinut tilannetta. Koko tapahtuma oli inhottava. Kyseinen nainen on aiemmin pikkujouluissa pyörinyt lattialla selällään aivan tolkuttomassa kännissä, joten hänellä lienee jotain ongelmaa alkoholin kanssa.

Mietin, että koska en heti tuosta kertonut eteenpäin, olisi naurettavaa kertoa näin myöhemminkään. Toisaalta ei kiinnosta kyseisen naisen kanssa työskennelläkään. Ja jos hänellä tosiaan alkoholismi nostelee päätään, niin apuahan hän tarvitsisi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.1.25 19:22:11

^^
En raportoisi tuollaisista pikkujoulumokista. Jos kouriminen toistuisi, puhuttelisin tyypin, ja jos tämäkään viesti ei menisi perille, kertoisin esimiehelle.

Lähettäjä: Ss 
Päivämäärä:   27.1.25 19:47:14

Miksi pikkujoulumokista ei saisi raportoida eteenpäin?

Ehkä se herättelisi kyseistä henkilöä vähän miettimään, että kannattaako hänen ylipäätään juoda, jos käytös menee epäasialliseksi.
Eihän kännissä ja läpällä ole mikään hyväksyttävä tekosyy.

Päivämäärä:   27.1.25 22:24:19

Pikkujoulut eivät ole työaikaa, joten jos tuosta johonkin raportoisi niin sille kourijalle itselleen.

Lähettäjä: Clcl 
Päivämäärä:   29.1.25 17:48:11

Mikä tilanne?

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   29.1.25 17:57:12

En kestä enää, kerro oliko pillusi märkänä vai ei???

Päivämäärä:   29.1.25 18:08:21

En edelleenkään varmaan sanoisi mitään vaan jäätyisin. Ja en varmaan uskaltaisi sanoa: työkaveri suuttuisi ja tekisi katkerana työnteosta @!#$ä ja alkasi kostamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.