Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tsunami - Paluu paratiisiin

Lähettäjä: Bim 
Päivämäärä:   26.1.25 22:19:59

Te jotka olette katsoneet, oliko hyvin toteutettu dokkarisarja? Suositteletko katsomaan?

Re: Tsunami - Paluu paratiisiin

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   26.1.25 22:25:47

Katsoin juuri pari viikkoa sitten. Huh miten paljon itketti. Ei sillä, että sarja olisi kovin itkusti tehty sinänsä, mutta ajatus vaan siitä, mitä kaikkea jotkut ovat joutuneet käymään läpi... huh.

Päähenkilöt eivät olleet todellakaan mitään näyttelijöitä, eivät siis kovin luontevia kameran edessä. Se häiritsi hieman. Sattuivat molemmat myös olemaan tosi ilmeettömiä ja sellaisia vähän tylsiä. Mutta kyllä tuota kuitenkin katsoi ja minusta oli mielenkiintoinen. Olen sitä tyyppiä, joka tykkää katsoa dokkareita rikoksista ja katastrofeista, ja tämä meni hyvin siihen genreen.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   26.1.25 22:47:00

Hyvä ohjelma, mutta miksi kaikki tällaiset on asian kertaamista. Ensin näytetn pätkä ja sitten palataan "taakse päin" ja pian pätkä tulee uudestaan. Tästäkin ohjelmasta olisi saanut yhden jakson pois ilman tuota jaamimista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.1.25 08:45:03

Katsoin ekan jakson ja oli ihan ok. Todella pitkäveteinen. Siinä olisi voinut olla joku juontaja selostamassa samalla niitä tapahtumia yleisellä tasolla ja sitten nuo kaksi kokemusasintuntijaa kertonut oman kokemuksensa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.1.25 08:55:59

Suosittelen, tykkäsin, kosketti. Itse mietin että ehkä tuo ”ilmeettömyys”, rauhallisuus joka päähenkilöitä huokui, on osin perua heidän kokemastaan. Ovat käyneet läpi niin syvän trauman, käyneet liian syvällä ja nousseet sieltä. Ovat kohdanneet sen pahimman, selviytyneet jaloilleen. Ei ole enää pelättävää ja hätkähdyttävää, ovat joutuneet jo hyväksymään että elämää ei voi hallita. En osaa selittää ehkä mutta olen kohdannut tämän ilmiön monesti työssäni.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   27.1.25 09:09:43

Kun on löytynyt ohjelmaan noin uskomattomat käänteet kokenut pääpari, olisin tehnyt ohjelman heistä. Poliisin osuus oli kyllä hyvä, sen olisin pitänyt sivujuonena.

Oli myös käyttökelpoista pätkää, kun joku oli videoinut, miten kovalla voimalla tsunami tuli. Näitä ei muistaakseni näytetty pahemmin silloin aikanaan.

Sellaista yleistä haahuilua, ja 'muistanpas tämän kadunpätkän, ja 'en muista tätä pihaa' -tyyppisen haahuilun olisi voinut lyhentää.

Se jäi vähän vaivaamaan, etteikö kukaan luonnontieteilijä tai maantiedon opettaja silloin ymmärtänyt, että mitä tarkoittaa, kun merenpinta yhtäkkiä laskee. Ja ne jotka mittailivat merenalaista maanjäristystä, koittivat soittaakin jonnekin, mutta luovuttivat, kun lankapuhelimeen ei vastattu. Kumminkin tällainen tsunami-ilmiö oli tiedossa, vaikkei siitä kokemusta ollutkaan. Jos jotkut olisivat soitelleet edes hotelleihin ja matkanjärjestäjille (minne puhelimet oli) ja varoittaneet hätätilasta, ainakin osa olisi pelastunut.

Lähettäjä: Kiekko 
Päivämäärä:   27.1.25 09:26:44

Ilmeettömyydestä sen verran, että juuri omassa traumaterapiassani mietin tuota miksi olen niin ilmeetön. Terapeutin mukaan se voi olla esim. suojakeino/selviytymismekanismi.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   27.1.25 09:40:03

Mun mielestä dokkari oli aika tylsä, vaikkakin koskettava. Mutta turhaan venytetty neljän osan pituiseksi. Nyt tuntui turhan pitkältä ja siltä, ettei edennyt mihinkään. Tämä oli mun mielestä enemmän dokkari traumasta selviämiseen, ei niinkään tsunamista. Odotin erilaista dokumenttia.

Lähettäjä: 33 
Päivämäärä:   27.1.25 09:55:43

Mun mielestä tää oli ihana dokumentti, kaikessa järkyttävyydessäänkin!

Ja jos katsoo alkua, niin suosittelen katsomaan myös viimeisen jakson ihan loppuun.

Jotenkin silti sympaattisen oloinen pari, ihanaa että jotain hyvääkin tuo katastrofi toi heidän elämäänsä. <3

Ilmeettömyyksistä: Koittakaapa itse puhua KAMEROILLE luonnollisesti tuollaisen kokemuksen jälkeen. Kaikki itkut varmasti puskevat sieltä läpi, joten on pakko pitää itsensä kasassa. Ei sitä voi ymmärtää ellei ole itse kokenut!

Lähettäjä: *'* 
Päivämäärä:   27.1.25 10:00:06

Olisiko tästäkin pitänyt tehdä pelleille sirkusta etteivät tylsistyisi ruudun edessä?

Vttu mitä porukkaa! Miettikää vähän mitä sammakoita päästätte.

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   27.1.25 11:57:28

Sityä on varmaan niin totuttu jenkkien oh my god ja suuri eleisiin dramaattiisene kertomuksiin ettei tuollainen tavis tunnu miltään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.1.25 12:00:27

*'*: ja siinä oikein pääpelle.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   27.1.25 12:50:08

On hyvä dokkari. Itse tykkäsin nimenomaan siitä asiallisuudesta ja "ilmeettömyydestä" turhan dramatisoinnin ja teatraalisuuden sijaan. Kyllä ne päähenkilöt varmasti joutuivat tsemppaamaan kovasti puhuessaan asiasta kameroiden edessä ja saattoivat siksi vaikuttaa välillä jotenkin "ilmeettömiltä".

Lähettäjä: Noni 
Päivämäärä:   27.1.25 13:27:04

Tapaninpäivänä tuli National Geographiciltä neliosainen sarja tsunamista ja katsoin silloin kaikki jaksot. Se kattoi paljon enemmän tapahtumia ja ihmisten kokemuksia mm. Indonesiasta ja Sri Lankasta, ja siinä oli myös turistien videokuvaa jonkin verran. Erityyppinen kuin tämä meidän dokumentti, pidin molemmista, mutta ehkä ne jotka kaipasivat enemmän sisältöä eikä niin paljon saman kertaamista, suosittelen katsomaan tuon Nat Geon sarjan. Taisi olla nimeltään Race against time.

Päivämäärä:   27.1.25 13:43:59

En katso tuollaisia ohjelmia jotka aiheuttavat ahdistusta.

Päivämäärä:   27.1.25 14:35:16

"Olisiko tästäkin pitänyt tehdä pelleille sirkusta etteivät tylsistyisi ruudun edessä?

Vttu mitä porukkaa! Miettikää vähän mitä sammakoita päästätte."

Eihän täällä kukaan mitään katastrofilla mässäilyä kaivannut, vaan että tarinan kerronta olisi voinut olla vähän nopeampaa, että olisi kiinnostus säilynyt koko ohjelman läpi!

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   30.1.25 22:06:10

Kiitos vinkistä, Noni. Katsoin tuon mainitsemasi muutamassa päivässä. Oli kyllä paljon uudenlaista sisältöä ja kaikenlaisia koskettavia tarinoita. Ja raakaa materiaalia paikan päältä. Ei herkille missään nimessä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   30.1.25 22:52:59

National Geographiciltä katsoin kans nuo jaksot ja pidin siitä enemmä kuin suomalaisesta "nyyhkytarinasta", jota en oikein jaksanut. Olen enmmän kiinnostunut, mitä paikalliselle tapahtui. Olen käynyt myös paikan päällä ja kiinnostaisi tietää millaista oli ennen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.1.25 22:57:50

Oli hyvä dokkari ja uskomaton rupeama niillä lääkäreillä, jotka jäivät tunnistamaan vainajia yli vuodeksi paikan päälle. Jotenkin olisi ajatellut, että sieltä käydään välillä kotona, tai asia hoituisi nopeammin. Ei minusta aikanaan ehkä tuotu ilmi, että siellä on suomalaisia tunnistamassa porukkaa. Sitten se fakta, että kaikki vainajat olivat neljässä päivässä muuttuneet mustiksi möykyiksi, mistä ei erottanut edes sukupuolta.

Päivämäärä:   30.1.25 22:58:18

Kannattaa katsoa mtvltä tsunami - aalto joka järkytti maailmaa. Siellä löytynyt myös aivan uskomattomia selviytymistarinoiya ja tuo yksi nuori mies oli pelastanut monien hengen kun tosiaan soittelivat hotelleja läpi kun tajusivat että kohta iskee

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.