Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teinityttöjen ja alle 25 v. naisten keskuudessa

Lähettäjä: taa taa 
Päivämäärä:   26.1.25 18:15:04

toistuva seisomatyyli, jossa seistään jalat ristissä eli toinen jalka toisen yli nostettuna, isovarpaat ulommaisina siten molemmissa jaloissa.

Tässä asennossa seisovat kaupungilla, ostoskeskuksissa, kaupan jonossa jne.

Olen pitkään tätä ihmetellyt, koska todella pahalta näyttää. Sen lisäksi huvittavalta, koska tuo asento loogisesti näyttää siltä että hetkenä minä hyvänsä virtsa lirahtaa housuun. Em. ikäryhmällä oire on melko harvinainen, toisin kuin keski-ikäisillä ja kolmekymppisillä naisilla, jotka eivät koskaan seiso tällä tavalla. Eivät myöskän miehet eivätkä vanhusikäiset naiset-

Minkä ihmeen takia te ihmisryhmään kuuluvat (täällä varmasti on muutama kiintiöteinikin) seisotte näin? Mikä siihen ajaa? Ihan päivittäin näkee täällä Turussa tällaista kun keskustassa liikun harva se päivä.

Onko joku sometähti sanonut että tää on IN? Vai mikä homma tää on.

On ihmiselle todella vahingollista toistuvasti seistä jalat ristissä, eli nivelet ja jänteet esimerkiksi eivät tällaista kestä tällaista mielipuolista staattista vääntöä ja kiertoa. On täysin luonnoton asento, kuten ymmärtää saattaa.

Toinen seikka on tämä, miltä se näyttää kun seisot Kauppatorilla jalat ristissä minuuttitolkulla. Kielen päällä on ollut kysäistä, olisiko Tenoille tarvetta?

Iitse olen 31 v. ja kolmikymppisten näköisten en ole nähnyt tässä pissanpidätysasennossa sekä kudostenvääntämisasennossa ikinä seisovan. Jos kaveripiirissäni joku solmisi jalkansa tällä tavalla seisoessaan, niin kysyisin kyllä heti, onko jokin hätänä.

Re: Teinityttöjen ja alle 25 v. naisten keskuudessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.1.25 18:17:38

Sillon kun me oltiin teinejä, niin seisottiin jalat vähän harallaan lantio pitkällä toiselle sivulle. En ole tätä vähän aikaan nähnytkään. Kai nekin trendit vaihtuu. Joku seisoo näin ja kohta kaikki muutkin. Kunnes tulee joku toinen.

Päivämäärä:   26.1.25 18:18:35

Eikä sekään asento varmaan hyvää tehnyt :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.1.25 18:24:34

En ole koskaan kenenkään nähnyt pitkään noin seisovan. Jos seisoskelen odottamassa jotain, vaihtelen asentoa aikani kuluksi ja saatan hetken olla noinkin. Olen viisikymppinen.

Lähettäjä: 33 v 
Päivämäärä:   26.1.25 18:28:53

Muistan, kun teininä eli 15-20 vuotta sitten kaikki seisoivat jalkaterät toisiaan kohti. Kantapäät uloimpana. Huh huh :D Itse en kyllä seisonut noin!

Päivämäärä:   26.1.25 18:32:35

Rasittaa eri lihaksia kuin jalat suorassa. Jalat myös tukevat toisiaan. Lisäksi antaa psyykkistä turvaa olla fyysisesti "supussa". Lisäksi erilaiset seisontatyylit voivat rauhoittaa mieltä ja olla myös ns. stimmausta (esim. tasapainottelu). Vanhemmilla ihmisillä alkaa tasapaino ja nivelet temppuilla ettei kaikki oikein onnistu.

Minä taas en ymmärrä miten jollakin riittää ilkeämielinen kiinnostus toisten seisomistyylejä kohtaan. Eikö elämässäsi ole muuta sisältöä ja onko sinusta ihan tervettä ja normaalia alkaa pilkata ihmisiä, jotka liikkuvat, istuvat tai seisovat jotenkin eri tavoin. Naureskeletko myös liikuntavammaisille?

Päivämäärä:   26.1.25 18:39:44

"seisomatyyli, jossa seistään jalat ristissä eli toinen jalka toisen yli nostettuna, isovarpaat ulommaisina siten molemmissa jaloissa."

Olen seissyt koko ikäni näin, ikää kohta 60 v. Näyttää tasapainottomalta, mutta on tosiasiassa oikein mukava ja helppo asento, kun polvet on limittäin "lukossa". Vaatii kyllä jonkun verran pitkät ja hoikat koivet, kaveri vähän lyhyemmillä ja tukevammilla jaloilla ei saanut polvia asettumaan oikein ja silloin näin seisominen onkin varmaan raskasta.

Päivämäärä:   26.1.25 18:42:45

"Naureskeletko myös liikuntavammaisille?"

En.

Nyt oli kyllä mielensäpahoittaminen vertaansa vailla. Haluatko mitalin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.1.25 18:48:10

Aloittaja on niitä tyyppejä, jotka haluavat päästä lyttäämään toisia. Kuvittelevat, että toinen kuvittelee olevansa nätti ja kieli pitkällään odottavat pääsevänsä sanomaan, että etpäs ole. Mikäköhän näitä ihmisiä vaivaa?

Päivämäärä:   26.1.25 18:51:06

Olen 34 ja seison noin. Yliliikkuvat nivelet ja niiden johdosta hyvin omituiset asennot tuntuvat paremmilta, kuin "normaalit". Tavallisesti suorassa seisominen on todella vaikeaa.

Päivämäärä:   26.1.25 18:53:41

Tais joillakin kolahtaa aloitus kun noin menee tunteisiin.

Päivämäärä:   26.1.25 18:59:00

^^ Näinpä taisi käydä. Se on se kun kyynärpään kalauttaa tietyllä tavalla niin se osuu sinne hermoon.

Päivämäärä:   26.1.25 19:02:30

"Tais joillakin kolahtaa aloitus kun noin menee tunteisiin."

Se, että tekee toisen ruman käytöksen näkyväksi ei ole häpeä. Se on aloittajan häpeä. Hän on mm. sanonut että näyttää huvittavalta, viitannut teinimäisyyteen, kertonut miten haluaisi vittuilla tenoista tällaisille ihmisille ja kuvittelee että ovat jonkun vaikuttajan käskemiä. Nää kaikki on rumaa käytöstä. Ihan asiallisesti voi kysyä: mikä tähän on syynä. Ja moni onkin vastannut jo. Koetko edelleen, että on aiheellista mennä naljailemaan miten huvittavalta toinen näyttää?

Huono käytös saa mennäkin sen verran tunteisiin että siitä sanoo. Tämä on toinen asia millä sekä miehet, että toiset naiset alistavat naisia. Et saa reagoida huonoon käytökseen tai saat halveksuntaa. Aika sairasta.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   26.1.25 19:02:37

En ole huomannut tuollaista asentoa. Varmaan joku joskus on, mutta ei taatusti suurin osa.

Lähettäjä: RaS 
Päivämäärä:   26.1.25 19:16:52

Olen kokenut rajua koulukiusaamista, joka jättänyt arvet. Omat arvet ovat mielessäni ja sosiaaliset tilanteet pelottavat ja ahdistavat jo valmiiksi. Pyydän että et tule sanomaan, jos näät minut seisomassa jalat ristissä, istumassa jalat ristittyinä, halaamassa itseäni... Toivon ettet huomioi jos käteni tärisevät tai ääneni värisee. Saatan pitää kättä suuni edessä ja silittelen käsivarttani, en ehkä katso silmiin. Tiedän, että voin näyttää hassulta ja oudolta. Taistelen kuitenkin sitä ajatusta vastaan, jotta uskaltaisin elää arkeani.

Päivämäärä:   26.1.25 19:18:34

Tippuri joka leviää nuorten keskuudessa. Pissat meinaa oikeesti tulla housuihin.

Päivämäärä:   26.1.25 19:40:20

"On ihmiselle todella vahingollista toistuvasti seistä jalat ristissä"

Miten se on todella vahingollista?

Päivämäärä:   26.1.25 19:46:28

En ole huomannut, enkä edes saa mieleeni, miltä tuon asennon pitäisi näyttää. Joten taitaa yleisyys, samoin kuin asennon "huonous", olla aloittajan omassa päässä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   26.1.25 20:06:45

Täällä kans yks yliliikkuvilla nivelillä varustettu ja huomaamattani löydän usein itseni tuosta asennosta jos hetken joutuu olemaan paikoillaan.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   26.1.25 20:31:06

Itse asiassa minulle tuli mieleen kansa tuo tippuri tai kalamydia.

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   26.1.25 20:40:58

36v. ja seison vähän väliä noin. Aloittaja voi tulla kysymään niistä Tenoista, luultavasti vastaan, että mitähän se arvon daamille/herralle kuuluu, vaikka kulkisin vaipoissa?

Päivämäärä:   26.1.25 20:48:47

31 myös ja seison välillä noin. Ei ole muotia, ei pissat housussa, ei kutinaa eikä päässäkään vikaa. Tykkään vaan seistä noin, mistä lie johtuu. Herää vaan kysymys että mitäs se aloittajaa kiinnostaa vaikka joku seisoisi päällään?

Lähettäjä: Jopi 
Päivämäärä:   26.1.25 20:51:25

Tuo seisoma-asento on seisoessa jaloille lämpimämpi esim. hame, mekko tai ohuet pitkät housut päällä, jos on pitkähköt hoikahkot jalat ja joutuu odottamaan pidempään kylmällä ilmalla esim. bussia tai on muuten pidempään ulkona paikallaan.

Lähettäjä: Elpotus 
Päivämäärä:   26.1.25 20:55:07

Itse 35v ja seison noin. Yliliikkuvat nivelet ja tuo mukavin asento seisoa. Normaalisti seistessä polvet lukkiutuvat/luiskahtavat vinoon ja alkaa särkeä. Jalat ristissä polvet pysyy oikeassa asennossa ja ei särje.

Jos alottaja tulisi kyselemään, niin soittaisin varmaan valkotakit paikalle. Ei kukaan normaalilla järjellä ala kyselemään kenenkään vaivoista tai vaipoista. Jonkinlainen mielenvikaisuushan silloin pitää olla päällä.

Lähettäjä: 30 
Päivämäärä:   26.1.25 20:56:08

Olen kolmekymppinen ja seison välillä noin ihan sen takia että jalat yhdessä on lämpimämpi seisoa, en siksi että kuvittelisin sen näyttävän jotenkin siistiltä. Tähän päätelmään voisi päästä ihan loogisestikin jos ei olisi niin kiire naureskella miten noloja muut ihmiset ovat.

Jos pitää odotella jossain kylmässä arkivaatteissa niin seison tasan miten haluan enkä välitä paskan vertaa jos jonkun hötönettiläisen mielestä näytän virtsankarkailusta kärsivältä ja nololta.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   26.1.25 20:57:31

Noinhan mekin seisoskeltiin 20-25 v sitten. Tai varpaat sisäänpäin. Tai kenottaen.

T: 37 v

Päivämäärä:   26.1.25 21:14:24

"Kielen päällä on ollut kysäistä, olisiko Tenoille tarvetta?"

Taidatkin olla palstan tuttu vakkari vaippapervo kun toisten tenat noin kiinnostaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.1.25 21:15:44

Olen yli viisikymppinen ja huomaan usein seisovani noin, olen tehnyt sitä aina. Ei ole mikään tietoinen valinta, mutta jostain syystä se on mukava asento seistä.

Päivämäärä:   26.1.25 21:21:12

Itse olen vuosia ihmetellyt myös tuota. Olen miettinyt, että kusettaako vai paskattaako noita?

Lähettäjä: Yopo 
Päivämäärä:   26.1.25 21:32:12

Näyttää kyllä naurettavalta.
Seisovat niin kuin ois kuset housussa.

Lähettäjä: Hääh 
Päivämäärä:   26.1.25 21:36:55

Siis kuka muka kiinnittää johonkin tuollaiseen huomiota? Minulla ei ainakaan ole aavistustakaan, miten kukakin seisoo. Ja mitä väliä sillä edes on? Aloittaja kuulostaa tenoineen kyllä ilkeältä tuijottelijalta.

Lähettäjä: paras asento 
Päivämäärä:   27.1.25 01:15:52

Kyllä slaavikyykky on paras.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.1.25 02:43:07

Enpä ole koskaan huomannut. Toisaalta mulla ei olekaan tapana kyylätä teinityttöjä.

Lähettäjä: Alanuha 
Päivämäärä:   27.1.25 03:43:28

"toistuva seisomatyyli, jossa seistään jalat ristissä eli toinen jalka toisen yli nostettuna, isovarpaat ulommaisina siten molemmissa jaloissa. "
"Tässä asennossa seisovat kaupungilla, ostoskeskuksissa, kaupan jonossa jne. ""Itse asiassa minulle tuli mieleen kansa tuo tippuri tai kalamydia."

Vähän kun yhdistelee..
Kyllä kansa tietää sukupuolitautien lisääntymisen aiheuttaja ryhmän.

Päivämäärä:   27.1.25 04:44:59

Olen 36 ja seison usein noin. Lämmittää jalkoja ja itselleni pitkään seisominen normaalissa asennossa käy selkään ja vaihtelen paljon asentoja.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   27.1.25 05:53:14

32v ja seison usein jalat ristissä, jos pitää pidempään seistä paikoillaan. Asento on mukava eikä kiinnosta mitä muut ovat siitä mieltä. Saat tulla kysymään, että onko Tenoille tarvetta ja voin vastata, ettei ole.

Päivämäärä:   27.1.25 06:38:26

Minä olen kolmikymppinen ja seison joskus noin, koska se on jaloille lämpimämpi ja muutenkin mukava asento seistä. Yläasteella muistan myös reilu 50v opettajan seisseen niin valvoessaan välituntia :)

Aloittaja ei kyllä kuulosta ihan terveeltä 31-vuotiaalta, kuvittelin tekstistä että kyse olisi nuorille katkerasta +60-vuotiaasta. Voisi olla hyvä jutella asiasta terapiassa, jotta pystyisit pääsemään katkeruudesta yli ja arvostamaan muita ihmisiä, myös nuoria naisia ja tyttöjä.

Päivämäärä:   27.1.25 07:41:29

Ylen sivulta löytyi artikkeli jossa fysioterapeutti sanoi tämän asennon aiheuttavan monelle nivelelle vääränlaista venytystä ja haittaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.