Lähettäjä: .
Päivämäärä: 27.1.25 11:17:44
"Toki kameralla pääsee pidemmälle ku puhelimella jos sijoittaa lisäksi putkeen ja jalustaan. Mutta mukana tuleva perus putki ja tonnin peruskamerat ilman lisäsalamaa tms lisävarusteita ei oo s24 ultraa kummempia ilman lisävarusteita kunhan osaa ja uskaltaa säätää myös puhelimen kameraa."
Oon harrastanut valokuvausta järjestelmäkameralla kohta 20 vuotta, sitä ennen viitisen vuotta pokkarilla. Vieläkään ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa olisin tarvinnut lisäsalamaa tai jalustaa. Kamera kyllä pysyy paikoillaan ja suorassa, jos pitää kyynerpäät kyljissä, eikä sohi minne sattuu.
"Kukaan ei hei halua katsella sun lapsen kuvia. Eikä lapsen kuvia suotavaa nettiiinkään laittaa, ihan lapsen turvallisuuden vuoksi.
Mun lapsesta ei todellakaan ole otettu yhen valokuvaa. Nweovär kiinnosta ketään, ja minä kyllä tiedän miltä lapseni näyttää."
Kertoo aika surullisesti nykyajan ajattelutavasta, ettei kuvia haluta vain itselle tai niille lapsille, vaan mietitään vain somea. Kymmenen, kahdenkymmenen, kolmenkymmenen vuoden päästä lapsi voi haluta nähdä omia lapsuuskuviaan. Joskus tulevaisuudessa lapsenlapset voi haluta nähdä kuvia isovanhempien lapsuudesta ja vanhemmista. Milläs näytät, kun sellaisia kuvia ei ole olemassakaan, tai ne on hävinneet jonkun digilaitteen, pilven, usb-tikun tai ulkoisen kovon mukana. Siksi, teettäkää edes joskus jotain kuvia myös paperille.
|